Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Sokkovainut

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Sokkovainut

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Se on dekatoitu suoraan sampleastiaan ilman ilmakosketusta tai välikappaletta. Eikä tuoksujen pitäisi olla niin herkkiä vaurioitumaan muutenkaan. Eihän ne kestäisi muuten edes päälle laittamista, kun olisivat kohta pilalla. Pullo on uusi. Ostettu Oulun Stockmannilta viime Hulluilta päiviltä. Enkä vetiveriä siitä kyllä löydä, vaikka vetiveriä käytetään aika paljonkin miesten tuoksuissa.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Nämä sokkovainut herättävät suorastaan kompulsiivista haisteluntarvetta :? . Minulla on valtavia aukkoja tuoksusivistyksessä.
Oh deer.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

En tietääkseni ole Cool Wateria koskaan aikaisemmin haistanut mutta koska se on ollut markkinoilla jo hetken aikaa niin saattaa olla, että joku tuttu on sitä käyttänyt koska se tuoksuu minusta niin mielettömän tutulle. Tai sitten se on niin kuin Jaakiem sanoit ihan vaan niin yleismaailmallisen tavis miestentuoksu, että tuntuu siksi tutulta.

En millään pysty yhdistämään haistamaani Cool Waterin tuoksupyramidiin. :shock: Eikä missään vaiheessa mulla käynyt mielessä, että tämä voisi olla vesituoksu enkä nytkään pysty sitä sellaisena aistimaan vaikka tiedän, että sen pitäisi olla sitä. :?

Hitsi, että tämä sokkostelu on mielenkiintoista! Ja aivan käsittämätöntä miten erilaisia mielikuvia voi yksi ja sama tuoksu herättää ja mitä kaikkea sieltä voi haistaa kun ei ole sitä valmiiksi pureskeltua nuottilistaa silmien edessä. Huippua!! :aalto:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Jaakiem

Ehkei se olekaan vesituoksu siinä mielessä kuin nykyiset ohuet vesituoksut. Tietä voi hämätä kovin sekin, että se on ns. saniainen, fougere. Tätä varmaan voisi sanoa leikillään vesisaniaiseksi.

Nuo fougeret ovat sellaisia lihaliemikuutioita mun mielestä. Niissä on yleensä aika paljon vihreitä yrttejä, Minä yleensä pidän kovasti tämän lajin tuoksuista. Jos on perehtynyt lähinnä naisten tuoksuihin, niin se voi olla hyvinkin vieras. Fragrantican mukaan sen yli kolmestasadasta fougere-tuoksusta vain viisi on naisille markkinoituja.
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Täällä on yksi fougereiden salarakas.
En käyttäisi niitä kaikkia itse, ainakaan julkisesti, mutta mitä makuuhuoneessani tapahtuu ei ole kenenkään tiedossa.
eiffelintorni

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

Jaksatko Jaakiem luetella, mitkä on ne viisi naisille suunnattua fougerea, jotta pääsen kartalle? (Mä en ole vielä kirjautunut Fragranticaan.) Kiitos :romance-heartsmiley:
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Haha mä käytän miesten fougère-tuoksuja :D
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Jaakiemilla on paremmat listat ja paremmat tiedot muutenkin, mutta tässä on cut&paste tuolta sticky-ketjusta tuoksuista joilla voi aloittaa miesnaiseilun.

Parhaat miesten tuoksut naisten käyttöön

Beyond Paradise Men (Estee Lauder)
Cool Water (Davidoff)
Dior Homme
Eau Sauvage (Dior)
Jules (Dior)
New York (Parfums de Nicolai)
Pour un homme (Caron)
Timbuktu (L’Artisan)
Yatagan (Caron)
Yohji Homme (Yohji Yamamoto)
Jaakiem

Päivän päätteeksi laitoin kädelleni vielä kaksi sokkotuoksua. Toinen on hyvin tumma salmiakkinen ja suolainen vetiver. Ei mitään kevytsalmiakkia kuin Kenzo air. Tämä vastaa enemmän nimeä Encre noir kuin se itse. Tässä ei ole kuitenkaan iso-e-superia kuten siinä, tai ainakaan yhtä paljon. Sen puolesta kyllä puhuisi se, että tämä on helppo tuoksu kadottaa hetkeksi. Lisäksi tässä oli hyvin voimakas hikinen alkunuotti. Kuka on hikistellyt minun salmiakkini? Tässä tuoksussa on mielenkiintoinen ominaisuus se, että ensihäivähdyksenä löytää aina salmiakin, mutta nenä hieman turtuu siihen, jolloin likainen nuotti pääsee esille.

Toinen on selkeä tonka. Se ei ole kuin Tonka imperial, koska tässä ei ollut alussa hunajaisuutta. Itse asiassa tässä oli alussa joku kukka. En kuitenkaan saanut kiinni, mitä kukkaa tässä on ajateltu, koska en tunnu kukkia tai pitäisikö sanoakaan kukkiakaan. Joko iiriksen kaltainen se olisi voinut olla. Kukka kuitenkin kesti vain hetken ja pyöristyi uunissa kypsyvien keksien tuoksuksi. Samanlainen ilmiö oli muistaakseni Acqua di Parma Gelsominon kanssa joskus. Kekseistä tämä kypsyy vaniljaiseksi tonkaksi. Puumainen tonka tämä ei, ainakaan vielä. Voisin kuvitella, että tämä tuoksu olisi Gogolin mieleinen.

Nämä olivat aika pikaiset luonnehdinnat näistä. Olen ajatellut keskittyä jatkossa sokkohaisteluissa nenääni. En etsiä verrokkituoksuja tai tietoja netissä. Olen huomannut, että aivot lähtevät helposti viemään aistimuksia, jos niille antaa mahdollisuuden. Yritän uskaltaa luottaa nenääni jatkossa enemmän.
Jaakiem

Syysviiru, mitä miesten fougereita käytät ja mitä niistä tykkäät?
Jaakiem

Mukael, epäili että sekosin taas numerossa. En sekoillut numerossa vaan tuoksussa. Siinä oli niin ammoniakkinen aloitus, joten en osannut ajatella kuin vetiverin salmiakkia. Nyt tuo tuoksu on pitänyt minua hereillä. Tai epäilen että se on ollut juuri tuo. Ensiksi siitä ilmeentyi mausteinen kukka, jota en tunnistanut. Sitten oli ilmassa hieman Jickyä. Kohta heräsin siihen, että ilma tuntui kostealta tammisammaleesta. Mausteinen kukka alkoi tässä vaiheessa maistua patsulilta. Hajosiko tuo tuoksu iholla palasiksi. Olisi kiva olla kerrankin edes oikeilla jäljillä. Selvästi kunnollisen uudelleenhaistelun arvoinen tuoksu.
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Käytän mm. Habit Rougea. Kirjoittelen joskus blogiin enemmän.

Mutta nyt sokkonäyte n:o 3.

Tuoksu alkaa lupaavan yrttisenä, joskin volyymi on suurenpuoleinen. Väkevä yttisekoitus, josta on vaikea erottaa yksittäisiä komponentteja. Jos olisi käsillä Tintura benjui -höyryhengitysliuoksen ja Tervaleijona-pastillien pakkaukset, niistä voisi luntata valmistusaineita. Ylipäänsä alku tuntuu yrttilääkkeeltä, jolla lääkitään flunssaa ja mahanpuruja. Varmuudella erotan aniksen, mentolin ja eucalyptuksen. Joku mainitsisi lakritsin ja salmiakin.

Tuoksu alkaa muuttua. Siitä tulee ilmiselvä Dior Addict, tosin 5 x vahvempi. Dior Addictin ystävä voisi hankkia tämän, yksi pönikkä riittäisikin eliniäksi. DA ainekset ovat mielestäni tonkapapu, santeli, jasmiini ja vanilja. Näyttää ystävälliseltä kirjoitettuna, mutta elämys on brutaali ja överi.

Päätteksi veikkaan, että tässä pullossa pinta laskee aika hitaasti... :banana-explosion: :banana-explosion: :banana-explosion:
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Jaakiem kirjoitti:Päivän päätteeksi laitoin kädelleni vielä kaksi sokkotuoksua. Toinen on hyvin tumma salmiakkinen ja suolainen vetiver. Ei mitään kevytsalmiakkia kuin Kenzo air. Tämä vastaa enemmän nimeä Encre noir kuin se itse. Tässä ei ole kuitenkaan iso-e-superia kuten siinä, tai ainakaan yhtä paljon. Sen puolesta kyllä puhuisi se, että tämä on helppo tuoksu kadottaa hetkeksi. Lisäksi tässä oli hyvin voimakas hikinen alkunuotti. Kuka on hikistellyt minun salmiakkini? Tässä tuoksussa on mielenkiintoinen ominaisuus se, että ensihäivähdyksenä löytää aina salmiakin, mutta nenä hieman turtuu siihen, jolloin likainen nuotti pääsee esille
Jaakiemin antaman numeron mukaan tämä on Serge Lutens - Jeux de peau.
Jaakiem kirjoitti:Toinen on selkeä tonka. Se ei ole kuin Tonka imperial, koska tässä ei ollut alussa hunajaisuutta. Itse asiassa tässä oli alussa joku kukka. En kuitenkaan saanut kiinni, mitä kukkaa tässä on ajateltu, koska en tunnu kukkia tai pitäisikö sanoakaan kukkiakaan. Joko iiriksen kaltainen se olisi voinut olla. Kukka kuitenkin kesti vain hetken ja pyöristyi uunissa kypsyvien keksien tuoksuksi. Samanlainen ilmiö oli muistaakseni Acqua di Parma Gelsominon kanssa joskus. Kekseistä tämä kypsyy vaniljaiseksi tonkaksi. Puumainen tonka tämä ei, ainakaan vielä. Voisin kuvitella, että tämä tuoksu olisi Gogolin mieleinen
Ja tämä on L'artisan - Vanilia.

Mielenkiintoista, että oot kuvannut sekä Wonderwoodia että Jeux de peauta hikiseksi/likaiseksi, molemmat on ainakin aika vahvasti santelipohjaisia, vaikkakin muilta osin erilaiset.
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Haroin laatikkoni läpi olisiko minulla L'Artisanin Vaniliaa, mutta ei mulla ole :kyynel:

Sumuinen, viileä aamu joka todennäköisesti kääntyy lämpimäksi päiväksi.
Sori, tänään ei kokeilla mitään uutta vaan kääriydytään turvatuoksuihin: Hermèsin Ambre Narguilé.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

^ Raahaan Vanilia-putelin sulle nuuhkittavaksi sit joskus, viime viikon kahveilla mulla oli tuo mukanakin ja ainakin suurin osa taisi haistella sitä (tosin noin miljoonaa muuta samalla...).
Vastaa Viestiin