Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Syömiset & Juomiset

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Syömiset & Juomiset

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Menin sitten ostamaan sen kehutun lakritsinjuuriteen. Piti hakea jo toinen paketti, ja samalla otin saman merkin valkoista teetä ja vadelmahaudutetta. Nekin olivat tosi hyviä, joten tilasin seuraavaksi kymmenkunta uutta makua. Ehkä niitä olisi ollut kaupastakin saatavissa, en tiedä.

Olen kuvitellut, että jotkut liptonit ja twiningsit olisivat uhan laadukasta teetä, mutta ei se taida ihan niin ollakaan. Nuo Clipperit avasivat oven ihan uuteen maailmaan, eikä nekään näytä mitenkään huipputeitä olevan. Sen verran kävi selväksi, kun erehdyin vähän teeblogeja lukemaan. Ajattele, että tässä maassa on ihan teeskene.
Njaalgahaisyeini

Viesti Kirjoittaja Njaalgahaisyeini »

Jaakiem kirjoitti:Menin sitten ostamaan sen kehutun lakritsinjuuriteen. Piti hakea jo toinen paketti, ja samalla otin saman merkin valkoista teetä ja vadelmahaudutetta. Nekin olivat tosi hyviä, joten tilasin seuraavaksi kymmenkunta uutta makua. Ehkä niitä olisi ollut kaupastakin saatavissa, en tiedä.

Olen kuvitellut, että jotkut liptonit ja twiningsit olisivat uhan laadukasta teetä, mutta ei se taida ihan niin ollakaan. Nuo Clipperit avasivat oven ihan uuteen maailmaan, eikä nekään näytä mitenkään huipputeitä olevan. Sen verran kävi selväksi, kun erehdyin vähän teeblogeja lukemaan. Ajattele, että tässä maassa on ihan teeskene.
Onko toi nyt ihme, kun tässä maassa näkyy olevan ihan parfyymiskenekin, ja teetä toisaalta löytyy varmaan joka taloudesta ;)

Lahdessa asuessani ryyppäsin tosi paljon Forsmanin inkivääriöljyllä maustettua valkoista helmiteetä, mutta sitä ei näy olevan ainakaan verkkokaupassa tarjolla. :/ Sokoksen kellarin äss-marketista ostin sitä (ja lemppareitani Arvid Nordquistin kahveja) 4-5€ pussi. Välillä kaipailen sitä ihan hulluna, eli jos joku bongaa sitä jossain, mulle saa ostaa kysymättä. Maksan varmasti! Lakritsinjuuriteetä vois kokeilla ihan uteliaisuudesta.

Perus pussiteestä (musta ja vihreä) mulle tulee vatsanpuruja ja kammoan nykyään pussiteetä kategorisesti. Varsinkin kaikki perusmarkettien maustetut vihreät ja mustat ovat myrkkyä, niissä on kiva tuoksu mutta itse liemi on karseeta juoda. Hassua kyllä kahvista (edes juhlamokka-laadusta) ei tule samanlaisia oireita.
Nopat
Tuoksuni: Pulloista löytyy
Lacoste - Style in Play
YSL - Live Jazz
Laura Biogiotti - Due Uomo
Burberry - Summer 2010
D&G - The One
Givenchy - Play Intense
John Varvatos - John Varvatos (Original)
Rochas - Man
Thierry Mugler - B*Man
Chanel - Egoiste
L'Artisan - Tea For Two
Annick Goutal - Ninfeo Mio

Ja paljon enemmän jos olisin rikas...

Näytteitä löytyy jonkun näkönen boksi.

Sitrukset ja vihertävät tuoksut kiinnostavat, mutta harvassa on ollut ne josta olen pitänyt (ok tuoksut eivät vaan ole tarpeeksi hyviä). Itämaiset mausteiset ja gourmandit ovat yleisesti myös mihin ajaudun. Yhteistä kuitenkin kaikille on se että tuoksussa pitää olla hieman makeutta, silloin tuntuu pelittävän minun ihollani hyvin; ällömakeat menevät sitten jo ylitse.
Mistä en yleensä pidä on vetiset tuoksut, voimakkaat kuivat tuoksut sekä jotkut voimakkaat kukkaistuoksut jotka saavat yleensä päänsäryn kivasti alkuun. Vetiverin kanssa olen koittanut ystävystyä, mutta jotenkin ei vain olla ainakaan vielä tultu toimeen keskenään

Tuossa on karkea haarukka, mutta lähes kaikkea tuoksuttelen/kokeilen muuten voi jäädä uuden tyyppiset tuoksut löytämättä.
Ostoslista: Atelier Cologne - Orange Sanguine : Veriappelsiinia ja hyvää mieltä, joka kerta kuin haistaa tämän vääntyy naama hymyyn.

Atelier Cologne - Oolang Infini : Kevyt tuoksu, hieman sitrusta hieman teetä voisi sanoa että on puhdas tuoksu (mitä ikinä se tarkoittaakaan). Normaalisti voisi luulla että tämän tyyppinen ei iske, mutta tämä nyt vain iskee.

Frapin - 1270 : Makea, siirappinen, hedelmäinen, syksyn ja talven piristäjä, saa aina hyvälle tuulelle.

Viesti Kirjoittaja Nopat »

Njaalgahaisyeini kirjoitti:
Perus pussiteestä (musta ja vihreä) mulle tulee vatsanpuruja ja kammoan nykyään pussiteetä kategorisesti. Varsinkin kaikki perusmarkettien maustetut vihreät ja mustat ovat myrkkyä, niissä on kiva tuoksu mutta itse liemi on karseeta juoda. Hassua kyllä kahvista (edes juhlamokka-laadusta) ei tule samanlaisia oireita.
Minulla juurikin ollut päinvastoin, kahvia ei maha kesta mutta teetä saa lipittää niin paljon kun rakko kestää.
Tiedä sitten onko pussiteessä myrkkyjä vai ei mutta käsittääkseni niissä käytetään enemmänkin pienempää murua eli jotain paremman teen pakkauksen jälkeen jäänyttä tavaraa. Tästä johtuen pussiteellä olisi lyhyempi liotus aika ennen kuin menee kitkeräksi, noh tämä ainakin minun logiikallani/tiedoilla :whistle:
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Mun kodin lähelle on tullut lähiruoka- ja luomukauppa. Tuotteet tulevat läheiseltä luomutilalla. Upea juttu.

Kävin äsken myös paikallisessa tee- ja kahvipaikassa. Tosi ystävällinen palvelu. Sain haistella teitä, jotka olivat kyllä kuin hajuvesiä. Mainitsin erään ranskalaisen teemmekin, niin hän lupasi tuoda mulle merkin teepurkkeja Porvoosta, jossa niitä on myytävänä Suomessa.

Nyt on uusi teepannu ja lämpömittari :obscene-drinkingcheers:

Pitäisi aloittaa Mitä teetä ja kahvia juon tänään -ketju? Pitäisikö muuten nuo muoti- ja kynsilakkaketjuy nostaa ihan oman otsikon alla päävalikon, jotta aihepiirillä olisi enemmän tilaa kasvaa. Saman voisi tehdä myös ruoka- ja juoma-aiheille. Entäs alueelliset kokoontumisketjut - niitäkin voisi nostaa esille.
Njaalgahaisyeini

Nopat kirjoitti: ---
Tiedä sitten onko pussiteessä myrkkyjä vai ei mutta käsittääkseni niissä käytetään enemmänkin pienempää murua eli jotain paremman teen pakkauksen jälkeen jäänyttä tavaraa. Tästä johtuen pussiteellä olisi lyhyempi liotus aika ennen kuin menee kitkeräksi, noh tämä ainakin minun logiikallani/tiedoilla :whistle:
Joo, mulla on se vika että unohdan purut/pussit pannuun kun meen tekemään kaikkea muuta teen hautumisen aikana, ja tuloksena on sitten sitä itseään. Lehti- ja helmiteet ovat kyllä tässä mielessä turvallisempia ja niistä riittää makuakin pidempään. Mulla saattaa lillua pannussa samat lehdet monta päivääkin, eikä suinkaan siksi että olen köyhä, pihi tai hajamielinen ;)
Jaakiem kirjoitti:Pitäisi aloittaa Mitä teetä ja kahvia juon tänään -ketju? Pitäisikö muuten nuo muoti- ja kynsilakkaketjuy nostaa ihan oman otsikon alla päävalikon, jotta aihepiirillä olisi enemmän tilaa kasvaa. Saman voisi tehdä myös ruoka- ja juoma-aiheille. Entäs alueelliset kokoontumisketjut - niitäkin voisi nostaa esille.
Joo, ehdottomasti ainakin tee ja kahvi viineistä puhumattakaan ansaitsisivat oman osastonsa. Täällä kun näkyy olevan paljon ruuasta, juomasta ym. aistinautinnoista perustavia ihmisiä, mistä lie syystä :)
Nopat
Tuoksuni: Pulloista löytyy
Lacoste - Style in Play
YSL - Live Jazz
Laura Biogiotti - Due Uomo
Burberry - Summer 2010
D&G - The One
Givenchy - Play Intense
John Varvatos - John Varvatos (Original)
Rochas - Man
Thierry Mugler - B*Man
Chanel - Egoiste
L'Artisan - Tea For Two
Annick Goutal - Ninfeo Mio

Ja paljon enemmän jos olisin rikas...

Näytteitä löytyy jonkun näkönen boksi.

Sitrukset ja vihertävät tuoksut kiinnostavat, mutta harvassa on ollut ne josta olen pitänyt (ok tuoksut eivät vaan ole tarpeeksi hyviä). Itämaiset mausteiset ja gourmandit ovat yleisesti myös mihin ajaudun. Yhteistä kuitenkin kaikille on se että tuoksussa pitää olla hieman makeutta, silloin tuntuu pelittävän minun ihollani hyvin; ällömakeat menevät sitten jo ylitse.
Mistä en yleensä pidä on vetiset tuoksut, voimakkaat kuivat tuoksut sekä jotkut voimakkaat kukkaistuoksut jotka saavat yleensä päänsäryn kivasti alkuun. Vetiverin kanssa olen koittanut ystävystyä, mutta jotenkin ei vain olla ainakaan vielä tultu toimeen keskenään

Tuossa on karkea haarukka, mutta lähes kaikkea tuoksuttelen/kokeilen muuten voi jäädä uuden tyyppiset tuoksut löytämättä.
Ostoslista: Atelier Cologne - Orange Sanguine : Veriappelsiinia ja hyvää mieltä, joka kerta kuin haistaa tämän vääntyy naama hymyyn.

Atelier Cologne - Oolang Infini : Kevyt tuoksu, hieman sitrusta hieman teetä voisi sanoa että on puhdas tuoksu (mitä ikinä se tarkoittaakaan). Normaalisti voisi luulla että tämän tyyppinen ei iske, mutta tämä nyt vain iskee.

Frapin - 1270 : Makea, siirappinen, hedelmäinen, syksyn ja talven piristäjä, saa aina hyvälle tuulelle.

Viesti Kirjoittaja Nopat »

Njaalgahaisyeini kirjoitti: Joo, mulla on se vika että unohdan purut/pussit pannuun kun meen tekemään kaikkea muuta teen hautumisen aikana, ja tuloksena on sitten sitä itseään.
Täysin sama vika minulla, tuntuu että aina sattuu unohtumaan ja sitten on niin maan perhanan kitkerää kun vartin uinu lehdet...

Edit. Tuli tässä mieleen kupin äärellä että löysin toissapäivänä pitkään etsimäni Nordqvistin Valkoinen Karhu valkoista teetä ihan irtolehtinä, joskus vuosia sitten maistanut tätä pussiteenä ja sen jälkeen koittanut löytää juurikin kyseisenä irtolehti versiona. Hyväähän tämä oli niinkuin muistinkin :aurinko:
Jaakiem kirjoitti: Pitäisi aloittaa Mitä teetä ja kahvia juon tänään -ketju? Pitäisikö muuten nuo muoti- ja kynsilakkaketjuy nostaa ihan oman otsikon alla päävalikon, jotta aihepiirillä olisi enemmän tilaa kasvaa. Saman voisi tehdä myös ruoka- ja juoma-aiheille. Entäs alueelliset kokoontumisketjut - niitäkin voisi nostaa esille.
+1
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Juuh, meillä OUlussa on kyllä varmasti Suomen paras teekauppa :aurinko: Itte mussuttelen nyt fazerin salmiakkia naminami
Thougts begome things... choose the good ones!
Njaalgahaisyeini

Oo Kosmo, mikä on paikan nimi ja sijainti? Vai onko se salaisuus? :D
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Ei oo salaisuus,
se on Kofeiinikompanja ja on pakkahuoneenkadulla aikasta lähellä siellä torin päädyssä. Musiikkikullaksen nurkkauksesta kun lähtee toria kohti on kohta jo siinä kaupalla. Vieressä on kiinteistömaailma ja joku eläintarvike kauppa :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
eiffelintorni

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

Mulla on nyt menossa muutama Pukkan tee tai yrttihaudukkeitakohan nuo on. Ihan jänskiä makuja ja ihanat pakkaukset :P
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Mä en ole vieläkään innostunut noihin yrttihaudukkeisiin. Osittain varmaankin siksi, että en juo kahvia, joten teen pitää tyydyttää kofeiinintarpeeni :) "Arkiteen" keitän omassa kahvinkeittimessä, teehaudutinpannukin mulla on, mutta sillä saan aina kitkerää litkua, koska unohdan, niin kuin täällä näyttää moni muukin, teelehdet pannuun.

Juuri nyt juon gruusialaista Baikhi-teetä, ostin paketin tavaratalosta Virossa viime kesänä. Hyvää ja puoli-ilmaista.

Mieheni teki eilen taivaallisen hyvää hirvipataa. Olin koko päivän poissa, ja hän oli laittanut padan uuniin jo aamupäivällä. Ihana palata kotiin, kun hyvän ruuan tuoksu tuli jo ovella vastaan.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

En ole koskaan syönyt kotimaista hirveä. Enkä minkään muunkaan maalaista, ainakaan muistaakseni. Kulinarismin puolella on kokematta hirveäsi kaikkea muutakin jännää. Juttuja joita moni on vedellyt naamaansa lukemattomia kertoja. En kehtaa edes aloittaa...

Olen hyvin simppeli mies mitä ruokaan tulee. Äskenkin söin makaroonilaatikkoa ja lantturaastetta. Juomana olutta.
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Rehellisyyden nimissä, en mä hirven lihaa erota naudasta :D Mutta täällä maalla hirvi on ihan tavallista lihaa, kun joka toisella naapurilla ja sukulaisella on metsiä ja metsästäjätuttuja. Meilläkään kukaan perheestä ei metsästä, mutta lihaa on pakastin täynnä :)
Njaalgahaisyeini

Miten ihmeessä ei voi erottaa hirveä naudasta? Värikin on ihan eri! Hajusta ja mausta puhumattakaan...

Mut ei kai noista kantsi paineita ottaa. Mun lapsuudessa poro, lohi, riista yms yms oli köyhien murkinaa ja broileria syötiin juhlapäivinä :D Miten paljon onkin maailma muuttunut. Mä vedin just ihan perus kaalisalaatit, oli hyvää.
Sumukorento
suosikkituoksujani:

Njaalgahaisyeini kirjoitti:Miten ihmeessä ei voi erottaa hirveä naudasta? Värikin on ihan eri! Hajusta ja mausta puhumattakaan...

Sillä tavalla, etten itse tee oikeastaan koskaan lihasta mitään, syön sitä vain ylikypsänä ja makukin on yleensä vain hyvä tai ei :D
Vastaa Viestiin