Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Sokkovainut

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Sokkovainut

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Tästä tuoksusta en saa oikein mitään irti. Tämä on hyvin kevyt tai minä en yksinkertaisesti haista sitä kunnolla.

Se aloitti kirpakalla sitruunalla, joka muuttui hetkeksi Nokialaisten Hai-saappaiden tuoksuksi. Jep, tämä oli tosissaan mielikuva. Se ei kuitenkaan pysähtynyt kinky-tuoksuksi, vaan kehittyi vielä teeksi. Teessä on hienoinen makea sävy jostain porkkanan ja persikan väliltä. Siinä mielessä tämä hieman muistutaa Voyagea. Hyvin kevyt sitruunakin pysyy mukana. Lisäksi tämä tuoksu saa ajattelemaan koivuja jostain syystä.

Voisiko tämä olla jonkinlainen tulkinta nahasta? Ainakin tämä on ihotuoksu. Maltillisesti käytettynä tämä sulautuu hyvin huomaamattomasti ihon tuoksuun. Eniten tämä tuo mieleen venäläisen samovaarituoksu, jonka nimi oli joku Rahmakoff, jonka haistelin joskus pikaisesti maratonhaastattelun yhteydessä.

Mukael, vinkkaa vaan teemoja, jos tuntuu, että se olisi paikoillaan. Kummin tahansa käy.

Edit. Parin tunnin kuluttua tuoksu alkaa muuttua mahdollisesti puumaisemmaksi ja siitä alkaa löytyä yllättäen kardemummaisia sävyjä.
Viimeksi muokannut Jaakiem, 30 Touko 2012, 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiia »

Kamicha kirjoitti:
Tiia kirjoitti:Mä oon miettinyt tähän osallistumista.. :D Mutta..

Kuinka tällaiseen sokkovainuiluun voi osallistua..? :roll:

Ja siis varsinkin kuinka siihen voi osallistua ns. puhtaalta pöydältä..? Tätä ketjua luettua on sokkoilu aika kaukana..
Voisin tehdä sinulle syksyksi paketin :). Tarvitsen vähän aikaa kiinnostavien tuoksujen keräilyyn... ...haluaisin huomioida makuasi, mutta kuitenkin keräillä jotain yllättävääkin.
Kiitos, palataan asiaan sitten!! :mrgreen:
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Jaakiem kirjoitti:Se aloitti kirpakalla sitruunalla, joka muuttui hetkeksi Nokialaisten Hai-saappaiden tuoksuksi. Jep, tämä oli tosissaan mielikuva. Se ei kuitenkaan pysähtynyt kinky-tuoksuksi, vaan kehittyi vielä teeksi. Teessä on hienoinen makea sävy jostain porkkanan ja persikan väliltä. Siinä mielessä tämä hieman muistutaa Voyagea. Hyvin kevyt sitruunakin pysyy mukana. Lisäksi tämä tuoksu saa ajattelemaan koivuja jostain syystä.

Voisiko tämä olla jonkinlainen tulkinta nahasta? Ainakin tämä on ihotuoksu. Maltillisesti käytettynä tämä sulautuu hyvin huomaamattomasti ihon tuoksuun. Eniten tämä tuo mieleen venäläisen samovaarituoksu, jonka nimi oli joku Rahmakoff, jonka haistelin joskus pikaisesti maratonhaastattelun yhteydessä.
Tällä kerralla olin varma mikä tuoksu on kyseessä kuvauksen plus Voyagen ja Rahmakoffin eli Different Companyn De Bachmakovin maininnan perusteella.

Tässä tuoksussa varsinkaan en luota fragrantican "virallisiin" tietoihin, tämä on mukamas enimmäkseen tupakkatuoksu, pyh. (Ei sillä etteikö tässä voisi olla jonkin verran tupakkaa seassa.)

Valmistajan nettisivuilta: "Olfactory family : Leather, Soft (Green Maté absolute, Paraguay petitgrain, iris root, absinth, gaiac wood, leather, musk)"

Jotkut valittaa tämän katoamisesta. Itselläni moista ongelmaa ei kyllä ole, vaikka alun sitruksisuus tästä toki häviääkin suht nopeasti. Haistan tämän pohjan ihan iisisti koko päivän, ja haistan tämän vielä pitkään vaatteista.

Kyseessä on Annick Goutal - Duel :romance-inlove:
Jaakiem

Ensin olin tähän pettynyt, että haiseeko tämä oikein millekään, mutta nyt parin tunnin jälkeen olen huomannut, että tämä jotenkin kutkuttaa aivoissa mielihyväkeskusta. Tekisi mieli suihkuttaa tätä kunnon annos päällensä ja katsoa, miten onnellinen olo siitä tulisi.

Lueskelin vähän välillä, mitä tästä sanotaan. Vaikutti siltä, että sain ihan kiinni tästä tuoksusta. Ehkä siksi etten yrittänyt tällä kertaa niin paljoa. Tämäkin kohdalla mainitaan monenlaisia nuotteja, joista minulla ei ole aavistustakaan, miltä ne haisevat. Toxukin oli kirjoittanut kumisuudesta kuivumisvaiheessa.

Joku oli kirjoittanut mielenkiintoisesti, että watercolor leather, mikä on aika kuvaava ilmaisu. Tämä on läsnä aika ohuena, mutta liikkeissä ja etäämpää paljastaa voimakkaamman kuvan.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Yleisesti Jaakiemilla haistelussa olevista sokoista:

- suurin osa woody oriental linjaa
- 0 kukkapainotteista
- 1 Duchafour-sietokykytesti
- 2 vetiveriä (1 haistettu jo)
- 2 nahkateemaa (1 haistettu jo)
- 2 sivetillä vahvemmin höystettyä
- 3 vaniljaa (2 haistettu jo)
- 3 miehille markkinoitua tuoksua (2 haistettu jo)
- 3 santelikeskeistä (2 haistettu jo)
- 4 tonkaa (2 haistettu jo)

Nämä suuntaa-antavat jaot ei tarkoita etteikö kyseistä nuottia voisi poimia useammastakin tuoksusta, osa näistä menee limittäinkin, ja muutamaa tuoksua en valikoinut pakettiin ryhmittelyidealla.
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Alkukeväästä kirjoitin blogissani, kuinka räikeiltä tuoksunäytteet tuntuivat talviluonnon keskellä.

Nuuhkin Jaakiemin setin kerran mökillä, missä sää oli lämmin, ilmankosteus korkea.

Olen kaupungissa, sää viileämpi, ilmankosteus alhaisempi. Ajattelin nuuhkaista viimeisen, numero nelosen vielä kerran ja sitten kirjoittaa siitä.

Lämpimässä säässä tuoksu oli mielestäni toivoton, jätti mielikuvan juuttumisesta hissiin mielevän isännöitsjän kanssa :yrjö:

Nyt kaupungissa nelonen on hillitty ja aika miellyttävä. Alkaa sitrus-cologne -tunnelmalla. Raikas. Muuttuu hitaasti, esiin tulee juuri ne ainekset, jotka ovat niin tyypillisiä miesten toilettitarvikkeissa. Kirpeälle pohjalle nousee vieno kukkaisvire, mahdollisesti kielo. Lopulta tuoksu muuttuu lämpimämmäksi, ei kuitenkaan isännöitsijän hieksi, kuten toisissa olosuhteissa. Lopussa cologne-vaikutelma jää tämän lämpimämmän tuoksu alle. Mökillä olisin sanonut sitä myskiksi, nyt en ole varma.

Yleisvaikutelma nyt neutraali, hillitty. Tuntuu enemmän colognelta kuin varsinaiselta hajuvedeltä. Tuoksu on nyt niin rauhallinen ja kohtelias, että sitä on vaikea määritellä.

P.S. Myös Davidoff tuoksuu viileässä vihreämmältä ja raikkaammalta.
Jaakiem

Lausuin tuolla aikaisemmin ketjussa tyhmän yksinkertaiseti fougeresta. Jotakin siitä että usein käytetään niissä paljon myös yrttejä. Periaatteessa saniaiset ovat helppo määritellä, että se on klassinen sointu, joka muodostuu laventelista, tammisammaleesta ja kumariinista. Gogol mainitsi Azzarron, mikä on oikein malliesimerkki siitä. Toisaalta Fahrenheitikin on fougere, enkä minä ainakaan osaisi heti näitä kahta yhdistää. Ajattelin, että pitää perustaa ihan omat keskusteluketjut fougerelle ja sen siskolle chyprelle, kun ne taitavat olla kaikkein tarkemmin määritellyt tuoksuryhmät ja kuitenkin taipuvat niin monenlaisiin tulkintoihin.

Syysviiru, hyvää tekstiä tuossa yllä.
Viimeksi muokannut Jaakiem, 30 Touko 2012, 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Mulla on tässä pitempään jo ollut vireillä katsella kuinka perussointuja (ambra, chypre, fougere) ehkä voisi herätellä henkiin raaka-aineiden äärellä. Tylsää ettei olla samassa maassa ja kaupungissa, olisi hauska pähkäillä näitä yhdessä.
Onkohan mun sävelkorvani kehittynyt kun nyt kiinnostavat soinnut, ei nuotit per se :music-guitarred:
Mut joo, avaa vain omat ketjut!
Jaakiem

Jälleen on menty pari tuntia uuden sokkotuoksun kanssa. On nämä vaikeita. Mielenkiintoista on se, että haistelee sokkona, ei tuoksuissa ole samanlaisia mielikuvia kuin tutuissa, nimetyissä ja mainostetuissa tuoksuissa. Jos näistä tulee jotain mielikuvia, voivat ne olla ihan pähkähulluja. Olen yrittänyt parantaa haistelumahdollisuuksiani lisäämällä annostusta. Käytin aluksi niitä niin varovaisesti, että yhtä millin tuoksua olisi voinut kierrättää parillakymmenellä ihmisellä ja vielä toisenkin kierroksen.

Tämänkin päivän tuoksu on aika hiljainen ja kevyt, vaikka se aloittaakin reippaasti mausteilla. Ensimmäiset ajatukset ovat sahrami ja inkivääri. Sahramia minulta ei nyt löydy kotoaa, jotta voisi tarkastaa mieliyhtymän paikkaansapitävyyden. Eikä tämä ole sellaista pirteää ja kirpeää tuoretta inkivääriä kuin miesten Envyssä.

Tuoksu kehittyy mausteisena. Se on tukeva, hieman savuinen ja tuo hetkiseksi mieleen Diorin Eau noiren. Siinä on lakritsisuutta. Voisiko olla peräisin aniksesta? Ihan kuin joku olisi syönyt lakritsaa ja hengittäisi sitten vasten kasvoja. Tässä piparkakkutaikinassa voisi olla myös neilikkaa.

Kun testaan toiselle kädelle Chanelin vitosta, niin sokkotuoksu helähtää eloon ja muistuttaa jonkin aikaan Kenzon Jungle hommea.

Ajan kuluessa tämä tuoksu paljastaa makeamman puolensa. Vaikka puhun mausteista, ei tämä tuoksu ole voimakas, eikä mausteet ärsytä nenää. Mausteiden alla tukeva pohja, joka täyttää välit. Se voisi olla jotain kuivaa ja puuterista puuta.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Hyvä idea!! Mulla noi ryhmät on aika iloisesti päässä sekaisin. Varsinkin chypreistä ja fougereista ei useinkaan ole hajuakaan ja muutenkin mun on vaikeaa hahmottaa tuoksujen perheitä jostain syystä. En tiedä voisiko johtua siitä, että olen aika usein ja vähän turhan monissa asioissa se pilkunviilaaja ja yksityiskohtien loppumaton hinkuttaja... :law-police:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Jaakiem - nyt vasta huomasin tuon allekirjoituksen - tyypillistä suomalaiskansallista itsensä vähättelyä :naughty:

Tätä ketjua on ihana lukea!
Oh deer.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Jaakiemin sokkovainut, sample #4

Piti skipata Syysviirun viesti vaikka kauheasti tekikin mieli vakoilla. :D Olen kirjoittanut tästä tuoksusta heti sen jälkeen kun sitä ekan kerran kokeilin seuraavaa: SITRUUNA! Sitruunapommi. Tuolla sitruunapommilla tarkoitan sellaisia keltaisia kovia sitruunakarkkeja joita mukulana rakastin, niissä oli sisällä jotain kirpeää jauhoa ja niiden nimi oli mustaakseni juurikin sitruunapommi. Tämä tuoksuu ihan alussa todella paljon samalta kuin miltä ne sitruunakarkit maistuivat.

Väittäisin, että tässäkin on laventelia. Sitruunoiden häivyttyä esiin tulee patsuli. Se voisi olla myös minttua. Ehkä tässä on myös bergamottia? Tämä tuoksu ei ole ole kauheasti minun makuuni. Alun sitruuna on ihana mutta sitruunoiden häivyttyä tuoksun patsulisuus/minttuisuus tekee tästä ihan liian tunkkaisen minun makuuni. Lisäksi tämä on ehkä vähän tylsä...

Tuoksu on vihreä ja rehevähkö, aika kostea, välillä jopa vetisen tuntuinen (en tarkoita kuitenkaan millään lailla vesituoksumainen). Loppua kohden olen taas haistavinani vetiverin. Ihme nenämato. :? Lisäksi taustalla lurkkii jokin mausteisuus josta en saa millään kiinni, jollain lailla vähän pippurinen aromi. Yleisvaikutelma tästä on aika maskuliininen, asiallinen, vähän vakavahko, tiukka ja tietyllä tavalla tinkimätön mutta silti helposti lähestyttävä. Tämä on tasapainoinen ja viihtyy mielestäni aika lähellä ihoa. Minun ihollani enemmän viileä kuin lämmin, ei neutraali niin kuin se edellinen. Drydown on jotenkin....lotiseva?

Tosin kosteus häipyi tästä jonkin verran ihan loppua kohden. Mietin vaan, että mitähän kaikkea siellä patsulin/mintun takana mahtoikaan olla, minun nenäni kun on ennenkin jättänyt noiden takaa haistamatta ihania nuotteja. Hui, jännittää mikä tämä onkaan!
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Jaakiem

Sokkonelonen

Mohn kirjoitti:Olen kirjoittanut tästä tuoksusta heti sen jälkeen kun sitä ekan kerran kokeilin seuraavaa: SITRUUNA! Sitruunapommi.
Admin sanoi tästä tuoksusta tavaratalohaistelun jälkeen, että se haisi peruskolinalle, eikä tehnyt sen suurempaa vaikutusta. Samanlainen oli myös minun ensimmäinen kokemus tästä. Hankin sitten tätä isomman setin ja kokeilin siitä ensimmäiseksi suihkusaippuaa, jossa oli hyvin voimakas vihreä ja hikinen nuotti. Ajattelin silloin, että onko tämä tuoksu todellakin näin vanhanaikainen. Kun sitten kokeilin edt:tä (vanhempaa painosta) ensimmäisen kerran ihastuin siihen.

Etenkin siihen kosteaan ja lämpimän sumuiseen vaiheeseen, jonka Mohninkin oli huomannut. Luulen, että vaikutelman tekee tammisammal, jota ei enää uusimmasta versiosta löydy. Vastaavaa tammisammalta tulee nykyään harvoin enää vastaan.
Mohn kirjoitti:Tuoksu on vihreä ja rehevähkö, aika kostea, välillä jopa vetisen tuntuinen (en tarkoita kuitenkaan millään lailla vesituoksumainen).
Joku on joskus luonnehtinut tämän rakennetta, että alkunuotit ovat eau de cologne, sydännuotit jasmiini ja pohjanuotit chypre. Syysviiru sai todella hyvin kiinni tämän rakenteesta.
Syysviiru kirjoitti:Alkaa sitrus-cologne -tunnelmalla. Raikas. Muuttuu hitaasti, esiin tulee juuri ne ainekset, jotka ovat niin tyypillisiä miesten toilettitarvikkeissa. Kirpeälle pohjalle nousee vieno kukkaisvire, mahdollisesti kielo. Lopulta tuoksu muuttuu lämpimämmäksi, ei kuitenkaan isännöitsijän hieksi, kuten toisissa olosuhteissa. Lopussa cologne-vaikutelma jää tämän lämpimämmän tuoksu alle. Mökillä olisin sanonut sitä myskiksi, nyt en ole varma.
Tuo jasmiini on muuten kirkastettu hedionilla.

Tuo hikinen nuotti (Syysviiru) tai tunkkainen patsuli (Mohn) taisi olla molemmille vähän vaikea paikka. Sokkohaisteluiden heikko puoli on mielestäni siinä, että usein tuoksuja tulee kokeiltua vain kerran ja silloinkin todennäköisesti vain pienelle ihoalueelle, johon tuoksu keskittyy voimakkaana. Mielestäni tuo hikinen, suolaisen ihon nuotti on nimittäin tämän tuoksun vahvuus. Se on aika kaunis ja istuu hyvin luonnollisesti iholle, kun tuoksua käyttää kokonaisvaltaisemmin päällään.
Syysviiru kirjoitti:Lämpimässä säässä tuoksu oli mielestäni toivoton, jätti mielikuvan juuttumisesta hissiin mielevän isännöitsjän kanssa :yrjö:
Itse olen ajatellut tämän juurikin kesätuoksuksi. Odotan, että säät tästä lämpenevät ja iho ruskistuu. Silloin laitan tätä päälle, kenties valkoisen kauluspaidan ja aurinkolasit ja lähden istumaan torille kahville. :tosipappa:

Tämä tuoksu oli siis Diorin Eau sauvage, josta ainakin Gogol pitää. Basenotes esittelee tuoksun näillä nuoteilla: Top Notes Lemon, Rosemary; Middle Notes Petitgrain, Basil ; Base Notes Vetiver. Eli kyllä Mohn taisi haistaa oikein tuon vetiverin.

Tuoksun tämä versio saa Turinilta ja Sanzhezilta täydet viisi tähteä, kuten sokkosarjan muutkin tuoksut tähän mennessä. Uusimalle formulaatiolle he antavat tähtia vain kaksi.
Jaakiem

Neljä viidestä on nyt käyty läpi ja muistaakseni Syysviiru on jo kommentoinut sen viimeisenkin. Joko osaatte sanoa, mikä oli tämän sokkosetin teema?
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai