Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

toxu

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja toxu »

Gogol kirjoitti:Olfactoriaan on helppo kehittää girl crush.
Se möi miulle tosiaan hiukan käytetyn BF pullonsa pari-kolme vuotta sitten. Pullon kultainen korkki oli täynnä rasvaisia sormenjälkiä. Nuolin sen puhtaaksi. :twisted:
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Gogol kirjoitti:

Täällä on edelleen täysin kesäistä, ulkona voi olla paljain säärin ja hihattomassa mekossa.
Tuosta kesästä tuli mieleen, että täällä maailman kolkassa kesän top-tuoksu olisi ollut - jos olisi viitsinyt käyttää - Johnsonin Off; aika hyvä projektio, muttei ihan täysin riittävä kaikkein pienimpiä ystäviä varten. Hieman pistävä haju kylläkin. Liekö koostumusta muutettu aikojen saatossa. (Nyt itikat näyttävät hävinneen pitkään kestäneeseen kylmyyteen ja sateisiin...)
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Jules, mun mieheni kesätuoksu on Off, hän viettää kesänsä joella kalastaen:)
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Mun mielestä Suomen Lapissa ainakin hamstrataan, jos jostain löytyy Offin varhaisempaa "formulaatiota", jonka tunnistaa oranssista pullosta.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

aamusta laitoin virkistävää Amaridgen Extra Vagancea ja nyt saunan päätteeksi Guerlain.n La petite Robe Noir edp:n :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Minä olen lähdössä viettämään tyttöjen iltaa tuoksuen Lisetteltä. En oikein osaa sanoa mitään, taisin kyllästää itseni aika tehokkaasti tällä ja nenä on vissiin jo vähän turtunut. :mrgreen: Selkeimmin minun nenääni pisti patsuli, varmaan koska en niin siitä välitä, mutta onneksi se on aika häivähdys vain mitä siitä aistin. Myös myski tuoksuu mun nenääni voimakkaampana kuin haluaisin, mutta kaiken kaikkiaan tämä on silti hyvin miellyttävä uusi tuttavuus. Nyt kun olen lätrännyt tätä kroppaan, ranteille, kaulalle ja hiuksiin, niin en oikein pysty enää erottelemaan noita muita nuotteja joten palaan astialle joku toinen päivä vähän spesifimmin. ;) Niin paitsi että vaniljainen drydown tässä kyllä on, nam!

:banana-guitar: :happy-cheerleaderkid: :banana-blonde:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

^Voih, ihanaa, pidähän mukava ilta.
***<3<3<3***
Thougts begome things... choose the good ones!
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Pidä hauskaa! :dance:

Kokeilin Il Profvmo Mandarinea. Kuvitelkaa loppuun juotu pullo Light Jaffaa, joka on jätetty aurinkoon lojumaan. Muovia, mandariiniesanssia ja aspartaamia. Hyi. :yrjö: Pesin pois.
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Hauskaa iltaa.

On aina hienoa törmätä ihmisiin, joilla on kunnolla hajuvettä päällä. Kerro, millaista kommenttia Lisette sai.
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Paco Rabannen Calandrea. Odotin metallista vihreää, sain tylsähkön aldehydiruusun. Miten näin säyseä tuoksu on voinut joskus jonkun mielestä olla vallankumouksellinen?

Käsittääkseni tuoksun briiffissä oli villiä seksiä kuumalla konepellillä, plus tämä tuli ulos jännittävänä vuonna (1969). Siihen nähden kukkahattutätimäinen tuoksu joka ilahduttaisi anoppia kirkossa on ihan suunnaton pettymys.

Välillä tuntuu siltä että klassiset parfyymit kaivoivat ihan itse oman hautansa. Ihmiset kyllästyivät niihin: diktatuureja kaatui ja kansalaisoikeuksista taisteltiin, mutta tämä tuoksu haihattelee jossain aldehydipilvissä ja kukkapenkeissä kaukana todellisuudesta. Ei vain tunnu jotenkin yhtään relevantilta.

Tsekatkaa Pacon vaatteet! Niissä ei ole mitään tylsää.
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Jean Patoun iki-ihanaa Sublimea, tällä kertaa voideparfyyminä saunan päälle. :romance-heartsmiley:
Crouching tiger, hidden flacon
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Nyt oikeastaan eka kertaa varsinaisessa testissä Un Air d'Amour Pour Monsieur (Dorin Paris). Jos yhdellä sanalla pitäisi kuvailla, niin se sana olisi romanttinen. Tämän hetken tunnelmaan hyvinkin sopiva tuoksu. On se kumma, miten tuoksut kokee eri tavoin eri päivinä ja hetkinä!

Mutta kun allekirjoittanut ei osaa tämän kummemmin näitä tuoksuja kuvailla, niin antaisitteko minulle vinkkejä siitä, miten tarkemman "teoreettisen" perehtymisen tähän aiheeseen voisi aloittaa. Minkälaisia "läksyjä" pitäisi lukea eri hajujen nuuskuttelun lisäksi?
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Mulla on jatkunut Mugler-viikko. Eilen iltapäivällä vaihdoin Alien Essence Absoluesta B*Meniin.

Tänään pidin aamupuoliskon päivästä uudestaan Angelin Fragrance of Leather -versiota ja myöhemmin vaihdoin suihkun jälkeen A*Men Pure Leatheriin.

Näiden lisäksi kotona on haiskahtanut eilen Diptyquen Essence of John Galliano - room spray ja tänään Arty Fragrancen La Fleur du Roy -kynttilä. Ja vielä liuska- ja rannetestailua vähän päälle... :whistle:
toxu kirjoitti:Saattaa hyvinkin olla että tämä on miun mielestä tutustumisen arvoinen, toisin kuin suurin osa Pure-flankereista... :think:
Ootko siis haistellut niitä aiempia flankkereita? Mä en oo haistanut sitä Pure Shotia, mutta muut kyllä. Pure Coffeen ostin aikanaan, mutta se on jäänyt lähes käyttämättä sen jälkeen kun mun intensiivinen A*Men-vaihe sammui. Pure Malt oli mun nenään vähän one trick pony: se viskimäinen nuotti/akkordi oli tosi jännä mutta ei kannatellut tuoksua tarpeeksi pitkälle ja näistä flankereista PM hajosi mun iholla eniten ajan myötä. Pure Havanessa on aika kirkuva ja loppuun asti hallitseva cherry tobacco -fiilis. PH tuoksuu harvakseltaan mun nenään tosi hyvältä, mutta useimmiten tosi teennäiseltä ja muoviselta.

Mutta A*Men Pure Leather. Laitoin tätä vähän ranteelle eilen illalla, unohdin laittaneeni... ja hetken päästä ihmettelin missä vaiheessa olin laittanut ranteelle CdG:n Avignoniakin. En missään. Eka testauksella olin niin keskittynyt ajattelemaan ja löytämään nahkamaisuutta että meni selvä suitsukkeisuus aivan ohi. Eilisen ahaa-elämyksen jälkeen tänään taas nenä zoomasi siihen heti. Kumppanini lyhyet kommentit mitä A*Men Pure Leatherista löytyy: "Hmm...Vähän pissaa... puuta... ja poltettua sokeria... ja tuoksuu vintiltä." Ja tällä kokonaisuudella tuli alustava positiivinen loppuarvio :mrgreen: Mainitsin havaitsemani yhteyden Avignoniin (jota hän pitää usein), reaktiona "Joo!". Ihmettelen joitain kommentteja, joissa on sanottu että tämä versio skippaa A*Menin tervan... Mun mielestä ei kyllä ollenkaan, se piki-tervaisuuskin nivoutuu jotenkin tuohon vähän savuiseen suitsukkeisuuteen.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Tuo Pure Leather flankkeri kuulostaa ihan siltä, että minunkin täytyy se haistaa.

Taidan mennä kohta suihkuun ja tänään vaikka... ...L'Air du Desert Marocain - joka on pullon väärtti kun dekantti loppuu.
Oh deer.
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Jules sulla on luonnostaan mukava tapa puhua tuoksuista ja tykkään monista tuoksuista jotka mainitset. tuoksuista voi puhua monella tavalla.

Yksi tapa on elämyksellinen: kerrot millaisen tunteen tai mielleyhtymän tai matkan tuoksu synnyttää. Se on edelleen oma suosikkini.

Toinen tapa on analyyttinen. Siinä on monta eri tasoa. Paljon nuuhkineet alkavat hahmottaa tuoksuja tiettyjen "kantaisien" ja "kantaäitien" mukaan. Miesten tuoksujen puolella on muutama tärkeä kantaisäryhmä, kysy vaikka Jaakiemilta mikä on fougere ;)

Analyyttinen tuoksusanasto kertyy nuuskimalla paljon ja lukemalla miten muut antavat sanat samoille tuoksuille. Basenotesin, blogien, kirjojen ja tämän foorumin arkistojen lukeminen auttaa. Kaikkein avartavinta on nuuskia tuoksujen perusraaka-aineita rinnan tuoksun kanssa - mutta tässä täytyy sanoa että nenän ja suun välisen yhteyden (tuoksu sanoiksi) treenaaminen ei ole ihan pikkujuttu. Tuoksu rakennetaan molekyyleista, joista valtaosa on synteettisiä ja mukana on pieni määrä luonnonraaka-aineita, jotka ovat satojen molekyylien puuroja. Perinteinen välikieli tässä on puhua tuoksun "nuoteista", vaikka että tuoksussa on jasmiinia, ruusua ja santelia. Nuottikielikin on vaikeuksissa, sillä monet tehot tuoksuihin tehdään synteettisin ainein, joiden vääntäminen luonnonkielelle on teennäistä. Pyratsiineilla tehdään tuoksuihin paahdettu sävy; Calone-tavaramerkkinen synteettinen raaka-aine saa tuoksut tuoksumaan merellisiltä, Hedionilla tuodaan tuoksuihin kirkkautta, iononeilla tehdään orvokkiefektit - mutta sitten löytyy paljon moniselitteisempiä molekyylejä joiden vääntäminen nuoteiksi on haastavaa.

Luca Turinin ja Tanya Sanchezin Perfumes: The Guide -kirjan alussa on pari esseetä tuoksuista, oletko lukenut?

Tuoksuista nauttiakseen ei tarvitse osata puhua niistä teoreettisesti. Ei musiikista nauttiakseenkaan tarvitse ymmärtää sointuteorioita. Tämän foorumin idea on ollut kokemusten jakaminen ja myös tuoksujen vaihtelu keskenämme. Täällä voi myös kysyä - kerro esimerkiksi mitä nuuhkit ja kysy tosi tuoksutuntijoilta (esim Toxu, Mukael, Jaakiem) miten he ovat kokeneet saman tuoksun. Siten löydät vähitellen sanoja haistamallesi.
Vastaa Viestiin