Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Suuri muotikeskustelu.

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Suuri muotikeskustelu.

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Monesti noissa urheilulaseissa on mukana vaihtolinssit. Mun edellisissä laseissa oli vaihtoehtoina tummat ja keltaiset. Ne keltaiset toimi erityisen hyvin lumihangilla hiihtäessä, kun toi esiin pinnan muotoja lumessa.

Jos panee enemmän rahaa peliin, niin voi ostaa myös valon mukaan tummenetut ja polaroidut lasit.

Mulla kävi pieni kömmähdys, kun ostin perjantaina uudet lasit. En avannut pakkausta liikkeessä ja siinä sattuikin sitten olemaan kirkkaat ja vaaleansiniset linssit eli lainkaan aurinkoisemmalle säällä passaavia. Pitää käydä huomenna yrittämässä vaihtaa ne.

Eli kyllä niistä vaihtoehtoja löytyy. Jopa täysin kirkkaita linssejä, jotka lähinnä suojaavat tuulelta ja roskilta.
taiga

Viesti Kirjoittaja taiga »

Jaakiem kirjoitti:Monesti noissa urheilulaseissa on mukana vaihtolinssit. Mun edellisissä laseissa oli vaihtoehtoina tummat ja keltaiset. Ne keltaiset toimi erityisen hyvin lumihangilla hiihtäessä, kun toi esiin pinnan muotoja lumessa.

Jos panee enemmän rahaa peliin, niin voi ostaa myös valon mukaan tummenetut ja polaroidut lasit.

Mulla kävi pieni kömmähdys, kun ostin perjantaina uudet lasit. En avannut pakkausta liikkeessä ja siinä sattuikin sitten olemaan kirkkaat ja vaaleansiniset linssit eli lainkaan aurinkoisemmalle säällä passaavia. Pitää käydä huomenna yrittämässä vaihtaa ne.

Eli kyllä niistä vaihtoehtoja löytyy. Jopa täysin kirkkaita linssejä, jotka lähinnä suojaavat tuulelta ja roskilta.
Mjoo. Ongelma on vaan, että en oikeen tykkää niiden ulkonäöstä.
Jaakiem

taiga kirjoitti:
Jaakiem kirjoitti:Monesti noissa urheilulaseissa on mukana vaihtolinssit. Mun edellisissä laseissa oli vaihtoehtoina tummat ja keltaiset. Ne keltaiset toimi erityisen hyvin lumihangilla hiihtäessä, kun toi esiin pinnan muotoja lumessa.

Mjoo. Ongelma on vaan, että en oikeen tykkää niiden ulkonäöstä.
Laitapa jalkaan sukkahousut, joissa on sisällä valmiiksi vaipat ja päähän värikäs potta, niin sitten ei enää tunnu silmälasit yhtään pahan näköisiltä. Pyöräilyvaatteet tuppaavat olla nolon näköisiä. Onneksi pyörä edes näyttää hyvältä.

Mutta joo, kannattaa kyllä laittaa kunnon lasit, jos vähänkään enemmän menee pyörällä. Jotkut normilasit alkaa painaa aika pahasti nenällä tuntien jälkeen. Turha viilata kypärästä jotain sataa grammaa, jos lasit painaa pari kertaa sen verran. Lisäksi noissa pyöräilylaseissa ei aurinko paista silmiin pahasti yläpuolelta, vaikka pää onkin etukenossa asennossa.

Taidat kiinnittää noihin tyyliasioihin paljonkin huomiota?
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Fab taiga. Queer eye for the dumb straight or a bimbo gay guy. Go man go!
Anna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anna »

Minun mielestäni on tyylikästä ja herrasmiehen- tai naisen merkki pukeutua tilanteen mukaan. Eiväthän esimerkiksi tuollaiset lasit niin hienoilta näytä, rumilta mielestäni, mutta eipä niitä ulkonäön takia ostetakaan. Ehkä jostain löytyy vaikkapa mustiakin urheilulaseja?
Jaakiem

Mun täytyy sanoa, että en pidä itseäni sen näköisenä haluaisin korostaa mitään pukeutumalla hyvin. Kaikki vain näyttää kuitenkin pöljältä. Näin se vain on. Kannattaa keskittyä mukavuuteen ja siihen, että vaatteet ovat kestävää laatua, että ei tartte olla koko ajan ostamassa uusia.
taiga

Tilanteen mukaan mennään. Kesto on oikeastaa se ykköskriteeri. Arkielämässä koitan panostaa lähinnä klassikoihin ja kierrän kaukaa tuotteet, joissa on joku näkyvä merkki. Viime viikolla saapui shanghailaisesta verkkopuljusta mittojen mukaan tehty kauluspaita. 24€ posteineen. Istuvuus vähän eri luokkaa kuin kaupan paidoissa. Viimeistelykin oli ihan ok näkyviltä osin hintaansa nähden. Pari pikkumuutosta pitää vielä mittoihin tehdä ja seuraava paita on täydellinen.

Ostan asioita itselleni. Asun yksin ja ajattelin asua jatkossakin, joten minun ei tarvitse ketään sen enempää miellyttää. :D

Lisäksi, jos jalassa on käsintehdyt reunoskengät ei 98% suomalaisista ymmärrä niistä mitään, joten vähän hukkaan menisi ajatus tehdä vaikutus ulkopuolisiin. Turvallisinta on panostaa velka-Audiin ja tiedustella josko esim. Hugo Bossilta saisi vielä suuremmalla merkillä varustettuja rytkyjä.

Mutta mutta..

Pyöräilylasit näyttää vaan jotenkin turhankin totisilta, kun en tosiaan missään trikoissa pyöräile.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Jaakiem kirjoitti:Mun täytyy sanoa, että en pidä itseäni sen näköisenä haluaisin korostaa mitään pukeutumalla hyvin. Kaikki vain näyttää kuitenkin pöljältä. Näin se vain on. Kannattaa keskittyä mukavuuteen ja siihen, että vaatteet ovat kestävää laatua, että ei tartte olla koko ajan ostamassa uusia.
Hmm, minusta sinä olet näyttänyt kuvissa hyvältä. Valehtelevatko ne?
toxu kirjoitti:Fab taiga. Queer eye for the dumb straight or a bimbo gay guy. Go man go!
Joo, Suomessa on tapana suhtautua tyyliasioihin ja estetiikkaan todella vähätellen ja etenkin jos mies on näistä asioista kiinnostunut, niin onhan se vähintään epäilyttävää. Minusta se on sääli. Estetiikka tuottaa samanlaista pientä päivittäistä nautintoa kuin hyvä ruoka ja vaikkapa jollekin puutarhanhoito, esteettinen harrastus sekin.

Tyyliasiat ja estetiikka eivät ole rahasta kiinni. Käsintehdyt kengät maksavat kyllä, mutta klassinen tyyli on vain yksi vaihtoehto miehelle monien joukossa. Ja naisella vasta valinnanvaraa onkin. Vierastan aika paljon sellaista asennetta, että tyyliasioissa joku yksittäinen tie olisi se oikea. En tietenkään tarkoita sitä, etteikö yksittäinen ihminen voisi valita pysyttelevänsä hyvinkin tiukasti vaikkapa klassisessa tyylissä - mutta ainakin itse pystyn näkemään kauneutta monenlaisissa muissakin valinnoissa.

En minäkään mikään kaunotar ole, enkä ole koskaan ollut kiinnostunut siitä, näyttääkö perseeni kenties leveämmältä jossain toisessa asussa kuin toisessa, tai onko neonvärit ylipäätään kenenkään muun mielestä hienoja - mutta jos mahdollista, niin iän myötä muiden mielipide kiinnostaa entistäkin vähemmän. Silti, lähiympäristön visuaalinen kiinnostavuus ja vaatteet, joissa olo tuntuu hyvältä, ruokkivat edelleen arkipäivän hyvinvointia. BTW, Jaakiem, minäkin olen mukavuuspukeutuja. On vaikea olla luonteva, jos tuntee vaatteissa olonsa fyysisesti epämukavaksi. Vaatteiden kesto on ehdoton vaatimus, inhoan kaikin puolin kertakäyttökulutuskulttuuria - onneksi oma käsityösuuntautuneisuuteni auttaa poimimaan kelpo yksilöitä melkeinpä mistä vaan. Ja Annan kanssa täsmälleen samaa mieltä tilanteen mukaan pukeutumisesta. Minulle käy hyvinkin rento tyyli valtaosan ajasta - johtuen yksinkertaisesti siitä, että elämäni asettaa varsin vähän näitä tilanteenmukaisia vaatimuksia.

No, oli miten oli, milloin ovat hyvät vaatteet pahentaneet mitään tilannetta :mrgreen: ?

En muuten tiedä, vieläkö Silhouette valmistaa ultrakevyitä titaanisankaisia aurinkolaseja. Niissä on paljon urheilulasien piirteitä, mutta sopivat varmasti malleiltaan paremmin pyöräilijälle, joka ei pukeudu koko pyöräilyasuun. Itselläni on yhdet tuollaiset, ne ovat todella päänmyötäiset, pysyvät paikallaan tukevasti, eivät paina juuri mitään ja suojaavat silmää hyvin kaikista suunnista.
Oh deer.
taiga

Kamicha kirjoitti:
Jaakiem kirjoitti:Mun täytyy sanoa, että en pidä itseäni sen näköisenä haluaisin korostaa mitään pukeutumalla hyvin. Kaikki vain näyttää kuitenkin pöljältä. Näin se vain on. Kannattaa keskittyä mukavuuteen ja siihen, että vaatteet ovat kestävää laatua, että ei tartte olla koko ajan ostamassa uusia.
toxu kirjoitti:Fab taiga. Queer eye for the dumb straight or a bimbo gay guy. Go man go!
Joo, Suomessa on tapana suhtautua tyyliasioihin ja estetiikkaan todella vähätellen ja etenkin jos mies on näistä asioista kiinnostunut, niin onhan se vähintään epäilyttävää. Minusta se on sääli. Estetiikka tuottaa samanlaista pientä päivittäistä nautintoa kuin hyvä ruoka ja vaikkapa jollekin puutarhanhoito, esteettinen harrastus sekin.

Tyyliasiat ja estetiikka eivät ole rahasta kiinni. Käsintehdyt kengät maksavat kyllä, mutta klassinen tyyli on vain yksi vaihtoehto miehelle monien joukossa. Ja naisella vasta valinnanvaraa onkin. Vierastan aika paljon sellaista asennetta, että tyyliasioissa joku yksittäinen tie olisi se oikea. En tietenkään tarkoita sitä, etteikö yksittäinen ihminen voisi valita pysyttelevänsä hyvinkin tiukasti vaikkapa klassisessa tyylissä - mutta ainakin itse pystyn näkemään kauneutta monenlaisissa muissakin valinnoissa.

En minäkään mikään kaunotar ole, enkä ole koskaan ollut kiinnostunut siitä, näyttääkö perseeni kenties leveämmältä jossain toisessa asussa kuin toisessa, tai onko neonvärit ylipäätään kenenkään muun mielestä hienoja - mutta jos mahdollista, niin iän myötä muiden mielipide kiinnostaa entistäkin vähemmän. Silti, lähiympäristön visuaalinen kiinnostavuus ja vaatteet, joissa olo tuntuu hyvältä, ruokkivat edelleen arkipäivän hyvinvointia. BTW, Jaakiem, minäkin olen mukavuuspukeutuja. On vaikea olla luonteva, jos tuntee vaatteissa olonsa fyysisesti epämukavaksi. Vaatteiden kesto on ehdoton vaatimus, inhoan kaikin puolin kertakäyttökulutuskulttuuria - onneksi oma käsityösuuntautuneisuuteni auttaa poimimaan kelpo yksilöitä melkeinpä mistä vaan. Ja Annan kanssa täsmälleen samaa mieltä tilanteen mukaan pukeutumisesta. Minulle käy hyvinkin rento tyyli valtaosan ajasta - johtuen yksinkertaisesti siitä, että elämäni asettaa varsin vähän näitä tilanteenmukaisia vaatimuksia.

No, oli miten oli, milloin ovat hyvät vaatteet pahentaneet mitään tilannetta :mrgreen: ?

En muuten tiedä, vieläkö Silhouette valmistaa ultrakevyitä titaanisankaisia aurinkolaseja. Niissä on paljon urheilulasien piirteitä, mutta sopivat varmasti malleiltaan paremmin pyöräilijälle, joka ei pukeudu koko pyöräilyasuun. Itselläni on yhdet tuollaiset, ne ovat todella päänmyötäiset, pysyvät paikallaan tukevasti, eivät paina juuri mitään ja suojaavat silmää hyvin kaikista suunnista.
Toki vapaa-ajalla tulee sitten pidettyä kasuaalimpaa linjaa vaatetuksessa. Kestävään kamaan koitan silti panostaa. Hyvää tavaraa saa pienin varauksin vaikka Varustelekasta.

Nytkin päällä esim. ihan farkut, musta t-paita ja sisäänajossa olevat, jo kovin rakkaat Butterot (kuvassa taaempi ruskea mokka).

Kuva
Jaakiem

Kamicha kirjoitti:
Kuvat eivät valehtele, kuvat OVAT valhe. Sen sinä varmaan jo hyvänä kuvaajana kyllä tiesitkin. Mulla on tunne, että tällä foorumilla on ainakin kolme ihmistä, jotka ovat visu-ammateissa.

Arvostan kyllä tosi paljon ihmisiä, jotka osaavat ja jaksavat panostaa pukeutumiseensa. Itsellä se on vaan jotenkin jäänyt.

Mulla oli muuten joskus Silhoutten titaanilasit ja en tykännyt omassa päässä. Ymmärsin sen homman niin, että titaani palautuu aina muotoonsa. Mulla ainakaan ei ollut pää niin symmetrinen, kun tuntui koko ajan, että olivat aurinkolasit vinossa, eikä niin voinut säätää, kun palautuivat.

Taiga, mainitsitko jossakin välissä mökin? Meren rannalla? Siellä on tietenkin venekin?
taiga

Jaakiem kirjoitti:
Kamicha kirjoitti:
Kuvat eivät valehtele, kuvat OVAT valhe. Sen sinä varmaan jo hyvänä kuvaajana kyllä tiesitkin. Mulla on tunne, että tällä foorumilla on ainakin kolme ihmistä, jotka ovat visu-ammateissa.

Arvostan kyllä tosi paljon ihmisiä, jotka osaavat ja jaksavat panostaa pukeutumiseensa. Itsellä se on vaan jotenkin jäänyt.

Mulla oli muuten joskus Silhoutten titaanilasit ja en tykännyt omassa päässä. Ymmärsin sen homman niin, että titaani palautuu aina muotoonsa. Mulla ainakaan ei ollut pää niin symmetrinen, kun tuntui koko ajan, että olivat aurinkolasit vinossa, eikä niin voinut säätää, kun palautuivat.

Taiga, mainitsitko jossakin välissä mökin? Meren rannalla? Siellä on tietenkin venekin?
Juu. Merenrannalla. Venekin toki löytyy, kun aktiivisesti tulee kalastusta ja retkeilyä harrastettua. Satunnaisemmin sitten myös vapaasukellusta.
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Olen taas rakastunut:

Kuva

Pieniä perusteluongelmia vain, koska hintaa on 165 euroa ja miulla kyllä korkkareita riittää, ja pikemminkin pitäisi katsella korottomia kenkiä, kun ainoat siistit korottomat vetelevät viimeisiään.

(Lisäksi autoilu noin korkeilla alkaa kallistua enemmän sinne rasittavan puolella kuin vaivattoman...)

PS. Muuhun muotikeskusteluun en uskalla ottaa kantaa, kun oma työtyylini on tappavan tylsää tyyppiä "korkkarit ja kauluspaita". Ja vapaa-ajalla sitten kaikkea mahdollista humanistihipin ja wnb-gootin väliltä, yleensä kuitenkin joka tapauksessa kohtuullisen kaukana mistään muotiin vivahtavastakaan, koska ostan uusia vaatteita kohtuu harvoin...
Viimeksi muokannut pihlaja, 27 Touko 2013, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Jaakiem kirjoitti: Kuvat eivät valehtele, kuvat OVAT valhe. Sen sinä varmaan jo hyvänä kuvaajana kyllä tiesitkin. Mulla on tunne, että tällä foorumilla on ainakin kolme ihmistä, jotka ovat visu-ammateissa.
En ole tästä ihan samaa mieltä kumminkaan. Tykkään kyllä käsitellä kuvia, mutta oma mielenkiintoni kohdistuu enemmänkin värien vääntämiseen kuin esim. johonkin muotojen muuttamiseen tai ihon täydelliseksi tekemiseen. Kuvaustilanteissa pidän eniten spontaanien tilanteiden vangitsemisesta vallitsevassa valossa - ja silloin suurin "käsittely" on enemmänkin valintaa.

En ollenkaan usko, että sinä olisit elävässä elämässä mikään ikävän näköinen ihminen, kuvista välittyy atleettinen, vakava, voimakas ja tasapainoinen habitus kyllä. Mutta ei pukeutuminen mikään pakko ole. Toisaalta - myös funktionaalinen pukeutuminen voi olla kaunista.

Kyllä se titaanikin muotoutuu, mutta vaatii lämpöä taivuttamisen lisäksi. Minullakin on ihan vinkura naamavärkki ja korvat eri korkeudella.

Taiga - mainioita tennareita. Tuollaiset huolisin conssieni kaveriksi kyllä... ...toki ne ovat eri hintaluokassa.
Oh deer.
taiga

Kamicha kirjoitti: Taiga - mainioita tennareita. Tuollaiset huolisin conssieni kaveriksi kyllä... ...toki ne ovat eri hintaluokassa.
Nuo popot olivat viimeinen pari. Lähti -50% hintaan, mikä helpotti ostopäätöstä. OVH on vähän turhankin kirpeä tennareiksi. :D
Jaakiem

Kamicha kirjoitti:Tykkään kyllä käsitellä kuvia, mutta oma mielenkiintoni kohdistuu enemmänkin värien vääntämiseen kuin esim. johonkin muotojen muuttamiseen tai ihon täydelliseksi tekemiseen. Kuvaustilanteissa pidän eniten spontaanien tilanteiden vangitsemisesta vallitsevassa valossa - ja silloin suurin "käsittely" on enemmänkin valintaa.
En tarkoittanutkaan käsittelyä, vaan sitä että mikä tahansa voi näyttää kuvissa melkein miltä tahansa. Vähän vain valoa ja hieman varjoa, niin kuvassa näyttäytyy aivan toinen maailma, oli sitten itse millä mielialalla tahansa. Tykkää kuvata paljon myös ihmisiä, en vain pulloja. On jotenkin palkitsevaa näyttää ihmisille, kuinka kauniilta he näyttävät.
Vastaa Viestiin