Edit: Rasasin Amber Oudh
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
MohnMohn kirjoitti:Thierry Muglerin Les Parfums de Cuir Angel. Mmmmm, ihanan hedelmäinen nahka. Kirjoitin jo toisaalla, että tästä tulee mieleen Histoires de Parfumsin 1804 Goerge Sand mutta myös Frapinin 1270. Minulla on paha tapa hamstrata vähän kaikessa useampi kappale samanlaista tai samantapaista asiaa. Ihan selkeästi näin on käymässä myös tuoksujen kanssa. Mutta kun ne on kaikki niin ihania vaikka hyvin samantyyppisiä ovatkin ja onhan ne kuitenkin aina vähän erilaisia jokainen. Enhän mä niitä oikeasti tarvitsisi kaikkia, riittäisi aivan hyvin kun valitsisin yhden josta tykkään eniten ja tyytyisin siihen. Mutta kun minä haluaisin ne kaikki, samankaltaisuudestaan huolimatta! Joopa joo, kau-heen fiksua!
Tuntuuko kenestäkään muusta, että tuoksut ovat nykyään aina joko a)vaniljaa b) patsulia (kenties ruusun kera) tai c)iso-eetä ja pippuria?Sumukorento kirjoitti:Ensivaikutelma toi mieleen kaksi sinänsä ihan erilaista tuoksua: YSL Elle ja miesten Encre Noire. Patsulia, pippuria ja paljon iso-eetä.
Kosmoskukka kirjoitti:MohnMohn kirjoitti:Thierry Muglerin Les Parfums de Cuir Angel. Mmmmm, ihanan hedelmäinen nahka. Kirjoitin jo toisaalla, että tästä tulee mieleen Histoires de Parfumsin 1804 Goerge Sand mutta myös Frapinin 1270. Minulla on paha tapa hamstrata vähän kaikessa useampi kappale samanlaista tai samantapaista asiaa. Ihan selkeästi näin on käymässä myös tuoksujen kanssa. Mutta kun ne on kaikki niin ihania vaikka hyvin samantyyppisiä ovatkin ja onhan ne kuitenkin aina vähän erilaisia jokainen. Enhän mä niitä oikeasti tarvitsisi kaikkia, riittäisi aivan hyvin kun valitsisin yhden josta tykkään eniten ja tyytyisin siihen. Mutta kun minä haluaisin ne kaikki, samankaltaisuudestaan huolimatta! Joopa joo, kau-heen fiksua!ei muuta kun kaikki ne jotka säväyttää. Kun ei oo mikään pakko jonkun sulkea toista tuoksua poies. Ja onhan ne yksilöitä...
![]()
![]()
Haluan vielä korostaa, että mainitsemani tuoksut eivät siis ole mielestäni samanlaisia vaan ne muistuttavat toisiaan. Ne kuuluvat jotenkin samaan perheeseen, niissä on joitakin nuotteja tai yhdistelmiä jotka tuoksuvat saman tyyppisiltä. Kaikki ne tuoksuvat omalta itseltään ja ovat ihan omanlaisiaan kokonaisuuksia. Tarkoitin kai sanoa, että en oikeasti tarvitsisi useampaa eri tulkintaa tietyn tyyppisestä tuoksuelämyksestä. Se olisi vähän niin kuin tilaisi ravintolassa kaikki päivälliseen kuuluvat ruokalajit valmistettuna samasta pääraaka-aineesta. Toisaalta se samankaltaisuuden erilaisuus on osittain koko homman viehättävyys, juurikin se pinnan alta löytyvä erilaisuus...Jaakiem kirjoitti: Ikävä kyllä se vaatii aikaa ja käyttökokemuksia huomata, että mitkä ovat oikeasti samanlaisia ja mistä löytyy pinnan alta merkittäviäkin eroavaisuuksia. Valitettavasti huonoja ostoksia ei voi palauttaa ja hyvät saattavat jäädä saamatta.