Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

PG:n Bois de Copaiba :happy-partydance: :happy-partydance: :happy-partydance:

Edit: Rasasin Amber Oudh
Viimeksi muokannut Kosmoskukka, 07 Marras 2012, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thougts begome things... choose the good ones!
Kosmoskukka
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Mohn kirjoitti:Thierry Muglerin Les Parfums de Cuir Angel. Mmmmm, ihanan hedelmäinen nahka. Kirjoitin jo toisaalla, että tästä tulee mieleen Histoires de Parfumsin 1804 Goerge Sand mutta myös Frapinin 1270. Minulla on paha tapa hamstrata vähän kaikessa useampi kappale samanlaista tai samantapaista asiaa. Ihan selkeästi näin on käymässä myös tuoksujen kanssa. Mutta kun ne on kaikki niin ihania vaikka hyvin samantyyppisiä ovatkin ja onhan ne kuitenkin aina vähän erilaisia jokainen. Enhän mä niitä oikeasti tarvitsisi kaikkia, riittäisi aivan hyvin kun valitsisin yhden josta tykkään eniten ja tyytyisin siihen. Mutta kun minä haluaisin ne kaikki, samankaltaisuudestaan huolimatta! Joopa joo, kau-heen fiksua! :banana-blonde:
Mohn :obscene-drinkingcheers: ei muuta kun kaikki ne jotka säväyttää. Kun ei oo mikään pakko jonkun sulkea toista tuoksua poies. Ja onhan ne yksilöitä... :banana-blonde: :banana-blonde: :banana-blonde:
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Postista tupsahti Perles de Lalique, ja pakkohan sitä oli hiukan ranteelle suihkaista. Ensivaikutelma toi mieleen kaksi sinänsä ihan erilaista tuoksua: YSL Elle ja miesten Encre Noire. Patsulia, pippuria ja paljon iso-eetä. :romance-heartsmiley:
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Sumukorento kirjoitti:Ensivaikutelma toi mieleen kaksi sinänsä ihan erilaista tuoksua: YSL Elle ja miesten Encre Noire. Patsulia, pippuria ja paljon iso-eetä. :romance-heartsmiley:
Tuntuuko kenestäkään muusta, että tuoksut ovat nykyään aina joko a)vaniljaa b) patsulia (kenties ruusun kera) tai c)iso-eetä ja pippuria?
Jaakiem

Kosmoskukka kirjoitti:
Mohn kirjoitti:Thierry Muglerin Les Parfums de Cuir Angel. Mmmmm, ihanan hedelmäinen nahka. Kirjoitin jo toisaalla, että tästä tulee mieleen Histoires de Parfumsin 1804 Goerge Sand mutta myös Frapinin 1270. Minulla on paha tapa hamstrata vähän kaikessa useampi kappale samanlaista tai samantapaista asiaa. Ihan selkeästi näin on käymässä myös tuoksujen kanssa. Mutta kun ne on kaikki niin ihania vaikka hyvin samantyyppisiä ovatkin ja onhan ne kuitenkin aina vähän erilaisia jokainen. Enhän mä niitä oikeasti tarvitsisi kaikkia, riittäisi aivan hyvin kun valitsisin yhden josta tykkään eniten ja tyytyisin siihen. Mutta kun minä haluaisin ne kaikki, samankaltaisuudestaan huolimatta! Joopa joo, kau-heen fiksua! :banana-blonde:
Mohn :obscene-drinkingcheers: ei muuta kun kaikki ne jotka säväyttää. Kun ei oo mikään pakko jonkun sulkea toista tuoksua poies. Ja onhan ne yksilöitä... :banana-blonde: :banana-blonde: :banana-blonde:

Ikävä kyllä se vaatii aikaa ja käyttökokemuksia huomata, että mitkä ovat oikeasti samanlaisia ja mistä löytyy pinnan alta merkittäviäkin eroavaisuuksia. Valitettavasti huonoja ostoksia ei voi palauttaa ja hyvät saattavat jäädä saamatta.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Jaakiem kirjoitti: Ikävä kyllä se vaatii aikaa ja käyttökokemuksia huomata, että mitkä ovat oikeasti samanlaisia ja mistä löytyy pinnan alta merkittäviäkin eroavaisuuksia. Valitettavasti huonoja ostoksia ei voi palauttaa ja hyvät saattavat jäädä saamatta.
Haluan vielä korostaa, että mainitsemani tuoksut eivät siis ole mielestäni samanlaisia vaan ne muistuttavat toisiaan. Ne kuuluvat jotenkin samaan perheeseen, niissä on joitakin nuotteja tai yhdistelmiä jotka tuoksuvat saman tyyppisiltä. Kaikki ne tuoksuvat omalta itseltään ja ovat ihan omanlaisiaan kokonaisuuksia. Tarkoitin kai sanoa, että en oikeasti tarvitsisi useampaa eri tulkintaa tietyn tyyppisestä tuoksuelämyksestä. Se olisi vähän niin kuin tilaisi ravintolassa kaikki päivälliseen kuuluvat ruokalajit valmistettuna samasta pääraaka-aineesta. Toisaalta se samankaltaisuuden erilaisuus on osittain koko homman viehättävyys, juurikin se pinnan alta löytyvä erilaisuus...

Mutta ettei nyt kellekään vaan jää sellaista mielikuvaa, että Histoires de Parfumsin 1804, Frapinin 1270 ja Thierry Muglerin Les Parfums de Cuir Angel olisivat mielestäni samanlaisia, niin haluan korostaa, että eivät todellakaan ole ollenkaan samanlaisia! Niissä on yhteisiä tuoksuelämyksiä jotka muistuttavat toisistaan mutta jokainen niistä on omanlaisensa kokonaisuus ja jokainen painottuu omalla tavallaan. Kuitenkin niissä on jotain saman tyyppistä niin, että ne muistuttavat minua toisistaan.

Minä en ole tainnut koskaan törmätä samanlaisiin tuoksuihin, aina ne ovat kaikki olleet erilaisia vaikka samantyyppisiä olisivatkin. En myöskään muista kertaakaan nuuhkineeni mitään, mistä olisi tullut mieleen, että onkohan tämän tarkoitus olla kopio xxx:stä. Joskus jonkin tuoksun alku voi olla hyvin samanlainen kuin jossain toisessa ja muistan ajatelleeni, että ohhoh, onpas ihan samanlainen tuoksu kuin xxx, mutta tuoksun eläessä iholla se onkin muuttunut sitten selkeästi erilaiseksi, kuin se minkä kanssa se tuntui aluksi samanlaiselta. Tuo ei kuitenkaan ole ollenkaan sama asia kuin se, että jotkut tuoksut muistuttavat toisiaan tai toisistaan. IMHO.

Jaakiem, lainasin tuota sinun kommenttiasi tähän vaikka se ei varmaankaan suoranaisesti ehkä liittynyt tuohon mun juttuuni mitenkään, mutta halusin vain tarkentaa. Olen kyllä tavallaan samaa mieltä kanssasi, samahan pätee oikeastaan kaikkiin tuoksuihin, niin keskenään samankaltaisiin kuin ihan yksittäisiinkin. Olen erittäin impulsiivinen ihminen ja innostun helposti. Se tarkoittaa sitä, että en aina jaksa testailla esim. jotakin tuoksua tarpeeksi pitkään ennen ostopäätöksen tekemistä ja annan ensimmäisen huuman viedä mennessään. Joskus se valitettavasti tarkoittaa sitä, että pidemmällä käytöllä tuoksusta löytyykin jotakin, josta en tykkääkään. Onneksi kuitenkin näin käy aika harvoin.

Paitsi että nyt poikki, alan jaaritella taas. Näin mulle käy usein. Pardonnez-moi. :character-kermit:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Leikkokukkavirkisteenä Sirkka-Liisa eli Féminité du bois. Valvomisen päälle ei sovi vahvat lääkkeet. :sädekehä:

Sirkka-Liisan puolesta olen muuten valmis vaikka barrikadeille.
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Huomenna vintage päivä,Azzaro pour homme:)Ei lempituoksujani,mutta joku siinä vetää kuitenkin(laventeli,anis+kymmenet muut nuotit?:))
Jaakiem

Christian, oletko kokeillut Rive gauche pour hommea? Minusta se on kuin 70-luvun fougere, josta on otettu kaikki vanhanaikaiset elementit (ns. kusinuotit) ja kaikki halvat osat (calone jne) pois, ja jätetty pelkästään laatumateriaalit. Lopputulos on yllättävän raikas laventelin ja aniksen ansiosta ja pehmeä tammisammaleen ja puunuottien ansiosta. Kaikki Bleu, Blu ja sen suuntaisesti nimetyt tuoksut voisivat ottaa tästä oppia: tämä on oikea tapa tehdä freesiä.

Ajattelin jopa tänään, että voisin lopettaa hetkeksi joka-aamuisen tuoksuloton, joka ikävästi muistuttaa Bertie Bott'sin Every flavour beansien syömistä, ja mennä mennä loppuvuoden pelkästään Rive gauchella. Tässä on signatureainesta.
christian777

Jaakiem.En ole kokeillut,on kyllä mielessä ollut ja kerran olin ihan hilkulla saada huutonetistä pilkkahintaan,mutta joku muistaakseni taisi viedä nenän edestä:/Paljon positiivista lukenut noissa tuoksufoorumeissa ja eikös se ole aika edullinenkin?
Jaakiem

Voihan se olla edullinenkin, jos vain vastaan tulee. Taitaa olla senkin valmistus jo lopettu, eikä ole enää aikoihin perusmarketeissa näkynyt. Jostain kemikalioista voisi vielä löytyä ja hyvällä onnella poistokorista. Kannattaa käydä ehdottomasti kyselemässä, jos teidän kaupungista sellaisia liikkeitä löytyy. Oiskohan tammisammal ollut syynä lopetukseen, vai olikohan menekki niin vähäistä, ettei katsottu reformuloinnin arvoiseksi?

Olisinkohan minä vienyt sen sun nenän edestä, koska olen ostanut ensimmäisen RG:ni huutiksesta. Vaikka taisin kyllä olla ainoa tarjouksentekijä, joten ei siitä huutokilpailua syntynyt.

YSL julkaisi sen vastaikään kalliimmalla hinnalla La heritage -sarjassa, mikä mielestäni kertoo, että alkuperäinen on siis täysin kuopattu. Katoin kuitenkin, että Ebayssa on RG:n hinnat hyvinkin kohtuullisella tasolla, joten jostakin sitä tulvii vielä markkinoille. Oli muuten Fragrancenettiinkin ilmaantunut vasta myyntiin, mutta sieltä on niin kalliit postimaksut, ettei kannata yhtä pulloa lähtä tilaamaan.
christian777

Eipä ole valitettavasti yhtään kemikaliota meidän kylässä:(Sokos on ainut,jossa edes jotain tuoksuja.Mulla se on semmoista syvänmeren kalastusta:)Sain kaverilta pari päivää sitten kouros eau de sportin(1986) ja se oli hyvä löytö:)Ei vaan oo pullossa kuin jotain 15-20ml.Tuoksu tosi lähellä original kourosta,vähän makeampi ja ei yhtä töykeä.Hyvä tuoksu:)Ps:Kiitos vinkeistä,pitäisi muistaa aina käydä kemikalio kierros,kun on jossain isommassa kaupungissa:)
Kosmoskukka

Mulla on tälle päivää Nuit d`Amour päivä :romance-heartsmiley:

Guerlainille on tullut uusi curiositeetti; L´Heure de Nuit. Tuo kyllä myös kiinnostaa. Täytynee ku tekee Place Vendomeen tilauksen, niin pyytää näyte tuosta. :sci-fi-grayalien:
Niin, paitsi että se on joku muokattu versio L´Heure Bleuesta... mutta varmaan kantsii nuuhkia kuiteskii.. mutta arvelenpas jo nyt että taidan tykätä originaalista enempi.. :think:
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Lolita Lempicka Au Masculin - jota on salaperäisesti ilmestynyt pullollinen garderobiini :roll: .

Alkuun tämä on aika synteettissävytteinen, mutta drydown on taivaallinen. Tavallaan tämä muistuttaa paljon Caron Pour un Hommea (minulla on tuosta tosin kokemusta vain lentokenttähaistelun ja postissa rikkoutuneen vialin verran) ja JPG:n Le Malea - tai oikeastaan noista parhaat puolet ja Lempickan persoonallinen kosketus tuohon lisäksi. Myös uniseximpi kuin kumpikaan noista sukulaisistaan.
Oh deer.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Eilinen meni haisutta, tänään Neela Vermeire Creations - Bombay Bling.
Vastaa Viestiin