Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
^ heh, joo-o. kyllä vaan kolmosta ei nelosta
Kolmosta luulin Yagataniksi
ja sen myötä sitten ajattelin nelosenkin olevan mahd caron ja katselin sen hommen.. siellä oli vaniljaa mukana ainaki tuon fragrantican tiimoilta. Mut oli nyt ihan ylläripylläri sitten.
Tai Aigu, voi se olla niinki että oon vaan niin pirun huono näissä poiminnoissa
Kosmoskukka: Caron on todella korkeatasoinen vertailukohta, joten en voi kuin olla otettu. Sitä paitsi, jos lähtee arvioimaan tuoksuja aivan puskasta, voi olla todella vaikea hahmottaa, onko tuoksu tarkoitettu naisille vai miehille. Itse asiassa Aramiksesta ja Chanel vitosesta löytyy yllättävän paljon samoja hyminöitä. On aika selkeää, että ennakkokäsitykset (pakkaukset, mainonta, nimi, jne) ohjaavat tuoksuhavaintoa jopa vähän turhankin paljon.
Oletko muuten kokeillut tuoksuja omalla ihollasi?
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Jeps, kumpikin oli aivan kerrassaan ihania. Älä muuta näitä vahvuuksia.. nää on just hyvät näin.
Perfect. Nelostakin jos menisi laimentamaan, tuntuu kun hyvästä tuoksusta tekisi L`eaun. Musta tuo Hyvän tuoksun muokkaaminen edt:ksi ja sitte seuraavana vuonna L`eau jne.. on vähän ku alkuperäsien pilaamista. No, se on vaa mun mielipide nyky markkinoinnista. Ja 3:ssa jotenki tuntuu että just hyvässä suhteessa mäntyä/minttua?? .
Hyviä ovat. Kerrassaan. Tällaisena. "Hun, don`t try to change something what is perfect already" sanoi eräs minulle joskus aikoja sitten.
Köhköhköh.. löysin juuri lapun, jonka olin kirjoittanut Oulun sokkovainuista ja huomasin, että olin muistanut kakkosen ja nelosen väärin. Eli numero 2 ei ole Lisette, vaan vielä julkaisematon tuoksu työnimeltään "Lionne". Numero 4 ei ole Amor Sacro, vaan "Mummochypre" eli "Plaisirs Interdits", joka on myös julkaisematon prototyyppi. Että silleen...
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Vastahan tässä on kohta kolme kuukautta mennyt....
Olen tätä muutaman kerran iholla käyttänyt sen jälkeen, kun sen sain. Pidän tästä. Nyt kun tätä taas hetken tauon jälkeen iholle suihkautin, niin ensimmäinen mielleyhtymä joka päähän pamahti, oli tammitynnyri. Minun nenääni tämä tuoksuu ihanan puiselta, seetriseltä. Siinä tuoksuu myös häivähdys savua ja/tai tervaa, jotenkin vaikea erotella. Ehkäpä siis savuista tervaa. Jostain syystä mieleen nousee kuva parkettilattiasta.
Tasapainoinen, joskin aika suoralinjainen mielestäni. Miellyttävä. Metsäinen. Sellainen pehmeän tummahkon vihreä, laskevan auringon siivilöimä havupuumetsä, upottava sammalpeitto, kenties hieman naavaa oksilla. Tulee mieleen Hailuodon upea satumetsä (siellä on muistaakseni joku Rölli-elokuvakin kuvattu, aivan järkyn upea ympäristö). Tämä on ehkä suosikkini Jaakiemilta saamistani viidestä sokkotuoksusta....
Aika hyvin. Olisitko ollut kiinnostunut Yataganista ellei se olisi tullut sokkona vastaan? Saattaisitko käyttää ihan arkituoksuna? Sitä pidetään aika miehekkäänä tuoksuna. Miten sinä koit, että passaisiko myös naisille?
Tämä on niitä tuoksuja, joita ei ole ehtinyt pitää vielä usein. Tuoksuharrastus vaatii paljon aikaa.
En muista, että Yatagan olisi aikaisemmin kiinnittänyt huomiotani mitenkään erityisesti. On joitakin tuoksuja, jotka ovat jääneet mieleen niminä, sen perusteella mitä olen niistä lukenut. Hassua kyllä, olin kiinnittänyt huomiota kolmeen saamistani sokkovainuista eli Davidoffin Cool Wateriin, Caronin Pour un Hommeen ja Diorin Eau Savageen. Siis ennen niiden haistelua sokkovainuina. Tosin en yhtään muista miksi Cool Water oli herättänyt mielenkiintoni, se kun ei nuottiensa ja tyyppinsä perusteella ole ollenkaan "mun juttu". Ehkäpä mintun takia...
Yatagan on mun mielestä pehmoinen ja tasapainoinen ja voisin kyllä kuvitella käyttäväni sitä. Ei ehkä ihan jokanaisen tuoksu kuitenkaan. Henk.koht. koin sen silti aika unisexinä. Kaunis puutuoksu mielestäni. Selkeä ja puhdas. Saattaa olla, että minulle riittäisi käyttöön ihan pienet suihkaukset, voisin kuvitella Yataganin kuuluvan kohdallani niihin tuoksuihin, jotka tuntuvat päivän mittaan vahvistavan tuoksuaan...
Piti kokeilla nyt muutaman kuukauden jälkeen uudestaan myös sokkovainua numero 2, eli Caronin Pour un Hommea. En taida tykätä. Jotenkin ihan liian laventelinen minulle. Haluaisiko joku tämän kokeiluun? Tykkään tuoksun rakenteesta mutta itse tuoksu ei tunnu nappaavan ollenkaan jostain syystä.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Savut
Vaniljat ja gourmandit
Mietin pääni puhki, miksi avaus tuoksuu niin tutulta ja sitten käsitin. Oletteko, ystävät, tutustuneet Blossa-vuosiglögeihin? Idea on siis se, että joka vuosi esitellään uusi pimpattu versio glögistä, kauniiseen pulloon pakattuna. Viime vuoden kahviversio oli täysosuma. Ihanat mausteet, kahvin kitkeryys ja juuri sopivasti makeutta.
Ykkösen avaus tuoksuu ihanasti Blossa-kahviglögiltä - ja kyllähän tässä onkin tuhdisti glögimausteita, mausteneilikkaa, kanelia, muskottia, ehkä myös kardemummaa ja pippuria. Alta alkaa keriytyä auki myös suitsukemaista savua ja lämpöistä puuta. Tuoksu on lämmin, särmikäs, mutta ei mitenkään päällekäyvä (ainakaan minun ihollani). Vaikka alun glögimielleyhtymä oli voimakas, tämä ei lähde gourmand-suuntaan, vaan tuoksua määrittelee hivenen tervaisia sävyjä saava suitsukkeisuus ja puinen pohja (seetriä, ehkä myös santelia) - harkitun ja hyvin luonnolliselta tuntuvan mausteisuuden lisäksi. Tervaiset elementit ehkä selittävät alun kahvimielleyhtymää, kahvia en tästä pidemmän päälle varsinaisesti löydä. Ihan hippunen on mukana myös hikisyyttä, mausteista kenties, vai olisiko tuoksun kevyt makeus osin peräisin hunajasta, joka tuo aavistuksen animaalista vivahdetta - juuri sopivasti tuomaan tuoksuun pientä säröä. Makeus on myös balsamisen oloista. Tuhdilta kuulostavista aineksista huolimatta tuoksussa on myös tilaa ja ilmavuutta- se ei tunnu kohinalta, vaan se on rakennettu varmoin ottein. Tuoksua on helppo pitää yllä, projektio on yllättävän hienovarainen. Sitä ei voi verrata kashmirvillapaitaan - mutta ehkä rakkaaseen, karheaan ja painavaan, oman vartalon muodon aavistuksenomaisesti omaksuneeseen, vuosia käytettyyn villakangastakkiin (minulla on sellainen, vuori on suikaleina, meinaan tehdä siihen tänä vuonna uuden).
Tämä on täydellisen - mutta saavutettavan talvi-idyllin tuoksu. Kun olet kolannut pihalta lumet, kantanut sisään takkapuut, vienyt lintulaudalle siemeniä, sytyttänyt takan ja kynttilät, lämmittänyt itsellesi ja rakkaalle mukillisen tuoksuvaa juomaa, istut takkatulen ääreen kuuntelemaan Tom Waitsia ja tajuat olevasi varsin tyytyväinen vallitsevaan asian tilaan.
Tarvitsen tätä litran. On kuulkaa sormi liipaisimella heti kun saan tietää, mitä tämä on (toivottavasti ei maksa miljoonaa).