Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

L'Heure Bleuella mennään tänään.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Jaakiem kirjoitti:
toxu kirjoitti: Bandit? Sycomore?? Derby??? Aromatics Elixir???? Aromatics Elixir Perfumer's Reserve????? En tiedä... :D

Omana tuoksuna tänään Ambre Narguile (Hermes). :obscene-drinkingcheers:
Sitä on sanottu myös hienostuneemmaksi versiosta Paco Rabanne pour hommesta, mikä antaa siitä kyllä aivan erilaisen mielikuvan kuin tuoksun nimi. Sen voisi olla ELdOn käsialaa. Veikkaan, että moni ostaa tuoksun pelkästään sen nimen takia ja vielä useampi jättää sen siksi testaamatta.
Querelle.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Kamicha kirjoitti:
naapio kirjoitti:Haistamissani kermaisissa tupakkatuoksuissa (Fumerie Turque, Back to Black) makeus ei käännä vatsaa, mikä on ollut oikein positiivinen yllätys.

Sinun kyllä pitää tutustua tupakkatuoksuihin enemmänkin. Ota ihmeessä haistelulistalle kuivahko ja heinäinen Ys Uzak Pohadka ja Parfum d'Empiren Fougere Bengale, makeiden tupakoiden kastiin menevät Hermesin Ambre Narguile ja tompan tupakkavanilja (vaikka se onkin vaniljainen...), mikä ettei tuo kesäinen Jasmin & CIgarette - vastikään haistamissani tavaratalotuoksuissa erottuva tupakkanuotti on tullut vastaan ainakin CK Shockissa (karmea pullo, tuoksu on varsin hyvä) ja sisäsiistinä Lanvinin Avant Gardessa.
Komppaus suosituksiin, ja suositan vielä Frapinin Speakeasya (mojito, nahka, tupakka ja immortelle kepeästi) ja sitä Diptyquen Volutesia, mitä et käsittääkseni ole voinut siellä Diptyquen läpinuuhkimisreissulla kokeilla (ei ollut silloin markkinoilla). Mä pidän molemmista vahvuuksista, edp:sta ehkä vähän enemmän, mutta jotkut on sitä mieltä että edt:ssa tupakka nousee suhteellisesti enempi esille. Mulle tulee Volutesin drydownista mieleen nämä:
Kuva
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

toxu kirjoitti:Querelle.
Jep. Onko sulla mitään käsitystä tästä? Vertaus Sycomoreen tekee tästä kiinnostavan tapauksen. Mulle on tulossa tästä näyte aika monen muun PG:n näytteen kanssa.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Ja tämän päivän tuoksuna on ollut Cartier - L'Heure Vertueuse.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Jaakiem kirjoitti:
toxu kirjoitti:Querelle.
Jep. Onko sulla mitään käsitystä tästä? Vertaus Sycomoreen tekee tästä kiinnostavan tapauksen. Mulle on tulossa tästä näyte aika monen muun PG:n näytteen kanssa.
En ole kyseistä tuoksua itse kokeillut. Olen testannut PG:n tuoksuja aika vähän, ehkä vain noin puolen + tusinaa. Ainoana positiivisena kokemuksena mieleen on jäänyt Cuir Venenum, joka on mainio, tahmean kuulas feminiininen hunaja-sivetti nahka.

PG on semmoinen talo, jonka kohdalla uin ylpeänä vastavirtaan. Monien ylistämä talo (jopa idolini Luca Turin tykkää), mutta itse olen sitä mieltä että kyseessä on vain kakku päältä kaunis. Miun nenään esim. semmoiset suursuosikit kuin Aomassai ja Felanilla ovat todella amatöörimäisiä ja epämiellyttäviä kompasteluja.
Luovutin talon kohdalla lopullisesti testattuani Praline de Santalin, jota kovasti verrattiin erääseen kaikkien aikojen suosikkeihini, Lutensin Jeux de Peauhin. Alun lupaavan accordin jälkeen alta paljastunut kömpelön synteettinen purukumimössö sai miut kääntämään katseeni johonkin muualle...
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Oo, Aomassai on minusta kiehtova ja omalaatuinen - vaikka odotin jostain syystä naamaan hierottua karkkikauppaa. Ja Indochine pelkkää puista ja mausteista ihanuutta. L'Ombre Fauve - erinomainen ambra. Papyrus de Cianekin on hieno tuoksu. En ole toistaiseksi lämmennyt cashmerania sisältäville tuoksuille... ...Praline de Santalia en ole siksi kiiruhtanut testaamaan. (En väitä sitä erottavani tuoksuista ja varmaan tuokin pienissä määrissä menee - mutta luulen, että se vastaa tuoksuissa tietystä päänsärkyisestä puisuudesta esmes Donna Karanin Cashmere-sarja ja vaikka joku Aqua di Gio *hrrrrr*).

Guillaumen Huitieme Art taas tuntui minusta kokonaisuutena vähän sormiharjoituksilta, vaikka löytyy sieltäkin minusta kaksi kiinnostavaa tuoksua: Poudre de RIz (ei tosin minulle) ja Myrrhiad (sekin taitaa olla minulle kuitenkin väärä).
Oh deer.
ayane
Tuoksuni: Kopsaan fragranticasta:

I try new scents without prejudice, so lately I've ventured on to the celebrity scent isle and have been pleasantly surprised!

Viesti Kirjoittaja ayane »

Lancome Tresor Midnight Rose. Pikkutyyppi oksensi minun paalleni laivan aamupalalla (anteeksi mahdollinen mielikuva), joten piti taxfreesta akkia suihkaista jotain tuoksua peittamaan ja tama osui kateen. Yllattaen tykkasinkin! Jotenkin aivan ihastuttava ruusutuoksu.
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Maanantaihin Balenciaga pour hommella :aurinko:
kirra
Tuoksuni: Signature Fragrance atm taitaa olla John Gallianon Parlez-moi d'Amour EdT. Siitä se ajatus sitten lähti.. Ruusua, ruusua, ruusua... YR Rose Absolue, YR Rose Fraiche, Salvatore Ferragamo Signorina. Siinä joitakin suosikkeja. Tällä hetkellä tuoksuvarastoani täydentävät lähinnä ilmaisnäytteet ja YR halpistuoksut, tässä kun on vasta itsensä kouluttaminen aluillaan..
Ostoslista: Givency - Le Bouquet Absolu
Salvatore Ferragamo - Signorina
Diesel - Loverdose
Jean Paul Gaultier - Classique

Viesti Kirjoittaja kirra »

Kosmoskukka kirjoitti: ja päivä päivältä rupean tulla tulokseen että ehkäpäs ykköseksi menee L´Occitanen Ambra. Siinä on sellaista mukavaa makeutta mukana, ja ei oo "liian tyjy".
Allekirjoitan täysin! Ainakin vielä tässä vaiheessa koulutusta.
MPG sai sitten loppujen lopuksi kaksilahkeiselta arvostelun "emmä oikeen tiiä.. vähän outo" Oma ensireaktioni myös, mutta silti vetää nenää puoleensa aina vain enenevissä määrin, ja nyt tosiaan ihan uskaltauduin pukeutuakin siihen. Mutta tosiaan tuo L'Occitane oli kyllä mukava yllätys itsellenikin kun sitä pikaisesti muiden ohella nuuhkin, jotenkin heti herahti vesi kielelle. Hieman semmoinen söpömpi ja helpommin lähestyttävä kuin esim. tuo Precieux. Semmoinen lämmin halaus ja kotitekoinen mantelikeksi. Plussaa myös muotoilusta, ovat mielestäni hyvin kauniita ulkomuodoltaan kys. puodin tuotokset. Eikä ostopäätöksen jälkeen tarvitse murehtia jotta mitä sitä söis loppukuun..

Tänään on taas ollut myrkkypäivä. Kasari Poisonia hieman varovaisemmin annosteltuna tällä kertaa. On se kyllä miusta ihana. Sopi se sitten tällaiselle lapsukaiselle tahi ei.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

kirra, kaikki on niin suhteellista. Mun signature parikymppisenä oli aikoinaan Givenchyn Ysatis, ei ehkä ihan ensimmäisenä tulis mieleen nuoren tytön tuoksuksi. :D Toki aika oli silloin toinen ja tuoksuissakin vähän erimoiset trendit meneillään. Minusta kaiken ikäiset voivat halutessaan käyttää ihan minkälaisia tuoksuja tahansa jos ne itsestä tuntuvat hyviltä ja omilta. Minäkin, jo selkeästi aikuisen naisen iässä oleva akka, käytän välillä tosi karkkisia tuoksuja ja tuoksuja, joita toiset luonnehtivat lapsellisiksi tai nuorille sopiviksi. Ei hetkauta minua. :happy-cheerleadersmileygirl:

Alice & Peterin Fancy Choco. Tästä tykkäsin ensikokeilulla vähiten ja niin se vaan on, että ei ole mun juttu. Tästä tuli mieleen pesukoneessa käynyt, auringossa sulanut minttusuklaa. En tiedä onko se ananas vai mikä, mutta jokin tässä tekee sellaisen tympeän vaikutelman. Voi olla se minttukin, mutta se ei tässä tuoksu minun nenääni kovin selkeänä, enemmänkin sellaisena taustahäivähdyksenä. Juurikin pesukoneessa käyneenä... Minusta tämä on tylsä ja hiljainen tuoksu, väljähtynyt jo heti alkuunsa ja mitäänsanomaton. Tämä on vähän keskeneräisen oloinen.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
hellin
Tuoksuni: http://sinistapintaa.blogspot.fi/p/tuoksukaappi.html
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellin »

Estée Laiderin Sensuous Nude valikoitui päivän tuoksuksi.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

kirra kirjoitti:
Kosmoskukka kirjoitti: ja päivä päivältä rupean tulla tulokseen että ehkäpäs ykköseksi menee L´Occitanen Ambra. Siinä on sellaista mukavaa makeutta mukana, ja ei oo "liian tyjy".
Allekirjoitan täysin! Ainakin vielä tässä vaiheessa koulutusta.
MPG sai sitten loppujen lopuksi kaksilahkeiselta arvostelun "emmä oikeen tiiä.. vähän outo" Oma ensireaktioni myös, mutta silti vetää nenää puoleensa aina vain enenevissä määrin, ja nyt tosiaan ihan uskaltauduin pukeutuakin siihen. Mutta tosiaan tuo L'Occitane oli kyllä mukava yllätys itsellenikin kun sitä pikaisesti muiden ohella nuuhkin, jotenkin heti herahti vesi kielelle. Hieman semmoinen söpömpi ja helpommin lähestyttävä kuin esim. tuo Precieux. Semmoinen lämmin halaus ja kotitekoinen mantelikeksi. Plussaa myös muotoilusta, ovat mielestäni hyvin kauniita ulkomuodoltaan kys. puodin tuotokset. Eikä ostopäätöksen jälkeen tarvitse murehtia jotta mitä sitä söis loppukuun..

Tänään on taas ollut myrkkypäivä. Kasari Poisonia hieman varovaisemmin annosteltuna tällä kertaa. On se kyllä miusta ihana. Sopi se sitten tällaiselle lapsukaiselle tahi ei.
Jeps, se on just niin että sitä pitää käyttää mistä tykkää. Minä just ostin kummitytölle 13 vee hänen toiveensa mukaan Joop le Bain. Ja ei Le Bainkaan heti tulisi mieleen että hmmm, 13 vuotias voisi tykätä moisesta tuhdista comfort tuoksusta, mutta niin vaan tyttö rakastui tuohon tuoksuun. Niin, ja minun teki mieleni eilen jotain ihanaa piristävää, ja suihkinpas kahdesta putellista Miss Dior Cherie se alkuperäinen popcornin kera kämmen selkiin plus Coco Mademoiselle ranteeseen. Ja voi hitsi että mää tuoksuin hyvälle :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Otin yöksi vielä haisteluun pari PG:n tuoksua, jotka ovat vielä kokematta.

L`Eau Guerriere:ta vähän arastelin aldehydien takia, mutta aivan turhaan. Kokonaisuus on niin ilmava, etteivät ne tässä haittaa. Guerrerien avaus tuo minulle mieleen jo useampaan kertaan marseille-saippualla pestyn säämiskän, jota olen säilyttänyt lyijykynien kanssa samassa rasiassa - ja siihen on tarttunut jostain selkeä, mutta oikein miellyttävä puutärpätin tuoksu. Aldehydien etäälle kantama tuoksu tuo minun mieleeni lähinnä metsässä ulkoilleen ihmisen.

Tästä se hiljalleen muuttuu romantisoiduksi telttailutuoksuksi - kuvittele kesäinen leiripaikka jonnekin järven rannalle, ei sääskiä, ei sääskikarkotteita, nuotio ei savua, järvivesi on juuri sopivan lämpöistä, niin että tekee mieli pulahtaa sinne parikin kertaa päivässä, varvikko ja sammaleet niin pehmeitä, että ne kutsuvat makoilemaan ja laskemaan pilvilampaita, yöt ovat viileitä mutta hyvä makuupussi ja mummon kutomat villasukat pitävät lämpimänä ja ehdit aina heräämään ennen kuin makuupussi on muuttunut hikiseksi möykyksi auringon paahtamassa teltassa. Lyhyesti, Guerriere tuoksuu vienosti metsältä, varvikolta, neulasilta ja puulta, puhtaalta, mutta saippuatta peseytyneeltä ihmiseltä, teltalta ja vähän villalta. Ihana tuoksu. Harkintalistalle.

Bois Blonden avaus pitäisi tuoksua nurmelta, galbanumilta ja vehnältä - minun nenääni tuoksun alkupuoli on kuin hyvin kevyen ja tyylikkään suitsuketuoksun, vihertävillä sävyillä - vähän Annick Goutalin Encens Flamboyantin tyyliin. Joku tässä tuo myös aavistuksenomaisen kuivan savun vaikutelman. Pakko tässä on olla vähän frankinsensiakin. Avauksesta on todella vaikea uskoa, miten aromaattisen intensiiviseen puu-pihka-akkordiin tuoksu päätyy, se tuo mieleen Aomassain, mutta on kuitenkin erilainen, kuultavampi ja ilmavampi - heinän tuoksu yhdistyy saumatta puu- ja pihka-aromeihin. Lopullinen drydown on itkettävän herkkä, puun ja pihkan aavistus jäljellä kokoonkeittyneenä melkein pehmeän kahvimaiseksi aromiksi, hyvin haurasta kukkaisuutta ja ihanaa, ihanaa myskiä. Tämä taitaa mennä suoraan hankintalistalle, olisi mainio tuoksu kevääseen.

Edit. Otin sitten tänään Bois Blonden kunnolla käyttöön - ihanankitkerä galbanumpöllähdys alkuun!
Oh deer.
Eeni
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/230162/

Viesti Kirjoittaja Eeni »

Pari päivää läträilin Nerolin näytteitä, nyt olen vähän väsynyt testailuun ja päällä on Pour Une Femme de Caron. En muistanutkaan että tämä tuoksuu näin hyvältä :romance-heartsmiley:
Vastaa Viestiin