Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
OSTO-OPAS ( aka mistä hankin tuoksuni )
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: OSTO-OPAS ( aka mistä hankin tuoksuni )
Kosmoskukka: onko sinulla ollut ongelmia fragrancex.comin kanssa? Kosmetiikkafoorumeilla puhutaan tuosta putiikista aika negatiiviseen sävyyn: paketit viipyy matkalla kuukausitolkulla.
Itse olen tehnyt ainoastaan yhden tilauksen FragraceX:stä, enkä toiste ole tilannut. Odottelin pakettia ööö viisi kuukautta? kun olin kuullut, että kestää tosiaan monta kuukautta. No sitten sain viestin, että paketti tullut heille takaisin, eivät tarjoutuneet lähettämään uutta. Se siitä. Rahat sain kyllä takaisin.
Strawberrynetistä olen tehnyt aikoinaan 40-50 tilausta, kaikki aina hyvin tulleet. Nykyään en enää tilaa sieltä kun pulju on kallistunut niin paljon että hirvittää, eikä sieltä voi enää tilata dollareissa, mikä oli aikoinaan hyvä säästökikka.
Annick Goutalini (ja vaaaltavan määrän kaikkea muuta) olen tilannut www.feelunique.com. Postarit sisältyvät hintoihin ja on erittäin luotettava paikka.
Strawberrynetistä olen tehnyt aikoinaan 40-50 tilausta, kaikki aina hyvin tulleet. Nykyään en enää tilaa sieltä kun pulju on kallistunut niin paljon että hirvittää, eikä sieltä voi enää tilata dollareissa, mikä oli aikoinaan hyvä säästökikka.
Annick Goutalini (ja vaaaltavan määrän kaikkea muuta) olen tilannut www.feelunique.com. Postarit sisältyvät hintoihin ja on erittäin luotettava paikka.
Moikka,
ei mulla ole ollut tuon fragrancex:n kanssa ongelmii. Joskus joulun alla kun olen tilannut ovat tullut tyyliin helmikuussa. Mutta yleensä ottaen jos laittaa sen perus toimituksen niin ne tulee 3-4 viikon huittereilla. Muuten jos otat pikana ovat neljässä päivässä käsissä, mutta sitte ne menee kyllä dhl:n kautta ja sieltä hoidetaan alv:t aina. Viimeisimmän tilauksen tein tuon pika toimituksen kautta ja tulivat aivan sika nopiaa. Jaijjaijj Habanita tuli heti kovaan käyttöön, yks varapullo tocadea ja sitten Cabotine fleur d´ivoire. Jälkimmäistä en oo vielä ruvennu oikeen tolskaamaan. :)
ei mulla ole ollut tuon fragrancex:n kanssa ongelmii. Joskus joulun alla kun olen tilannut ovat tullut tyyliin helmikuussa. Mutta yleensä ottaen jos laittaa sen perus toimituksen niin ne tulee 3-4 viikon huittereilla. Muuten jos otat pikana ovat neljässä päivässä käsissä, mutta sitte ne menee kyllä dhl:n kautta ja sieltä hoidetaan alv:t aina. Viimeisimmän tilauksen tein tuon pika toimituksen kautta ja tulivat aivan sika nopiaa. Jaijjaijj Habanita tuli heti kovaan käyttöön, yks varapullo tocadea ja sitten Cabotine fleur d´ivoire. Jälkimmäistä en oo vielä ruvennu oikeen tolskaamaan. :)
Ai no mutta tuo onkin hyvä tietää! Harmi vain ettei sieltä enää saa sitä tuoksua mitä olisin sieltä havitellut, on lopetettu tuoksu :( Mutta tulevaisuuden tilauksia ajatellen, ei suotta sulje tuota sivustoa pois laskuista.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Hei, miksi muuten Alla Violetta ei ole täällä?
http://www.allaviolettaboutique.com/eng/default.aspx
Violettan nichevalikoima on loistava, sieltä saa sekä samplet, että pullot - ja yli 99 euron tilaukset EU:n sisällä ilman postimaksua. Hinnat eivät ole halvimmat - mutta eivät kalleimmatkaan!
Ja listoilta puuttuu myös muualla useamminkin mainittu
http://www.placevendome.be/en/homeen.html
josta voi tilata esim. Chanelin ja Guerlainin eksklusiivit - vaikka tuolla ei varsinaista nettikauppaa olekaan. Rohkeasti sähköpostia vaan!
http://www.allaviolettaboutique.com/eng/default.aspx
Violettan nichevalikoima on loistava, sieltä saa sekä samplet, että pullot - ja yli 99 euron tilaukset EU:n sisällä ilman postimaksua. Hinnat eivät ole halvimmat - mutta eivät kalleimmatkaan!
Ja listoilta puuttuu myös muualla useamminkin mainittu
http://www.placevendome.be/en/homeen.html
josta voi tilata esim. Chanelin ja Guerlainin eksklusiivit - vaikka tuolla ei varsinaista nettikauppaa olekaan. Rohkeasti sähköpostia vaan!
Oh deer.
-
- Tuoksuni: Marc Jacobs Lemon Splash
Kenneth Cole Black
Ralph Lauren Romance
Estee Lauder Bali Dream
Max Mara Kashmina Touch
Prada Eau De Parfum Tendre
Elizabeth Arden 5th Avenue Night
Elizabeth Arden 5th Avenue Style
Jessica Simpson Fancy
Gres Ambre De Gabochard
Tom Ford White Patchouli
Prada L´eau Ambree
Balmain De Balmain
Calvin Klein Truth
Fragonard Etoile
Fragonard Eclat
Maison Francis Kurkdian Absolue Pour La Soir
Yves Rocher Iris Noir
Jesus Del Pozo Ambar
Burberry Brit Red
Kenzo L`eau Par Kenzo Eau Indigo
YSL Cinema
Pierre Balmain Amber Gris
Bvlgari Mon Jasmin Noir
Jacomo Silences
Narciso Rodriguez For Her Eau de Toilette Delicate Limited Edition
Versace Versense
Clean Provence
Dolce & Gabbana Sicily
Yves Rocher So Elixir
Guerlain La Petite Robe Noir
Lancome La Vie Est Belle
Fragonard Belle D`Avril
Fragonard Figuier fleur
Fragonard Grain De Soleil
Fragonard Encens Fève Tonka
Fragonard Cedre
Galimard Grasse A Toi
Galimard Rencontre
Galimard Evie
Roger & Gallet Fleur de Figuier
Roger & Gallet Amande Persane
Roger & Gallet Bois d`Orange
Lush Tuca Tuca
Lush 100 Kisses Deep
Lush Vanillary
Lush Furze
Lush Sikkim Girls
YSL Belle d`Opium
Yves Rocher Vanille Noire
Narciso Rodriques Essence Eau De Musc
Gianfranco Ferre Ferre
Guerlain Jardins De Bagatelle
Balenciaga Cristobal
Balmain De Balmain
Annick Goutal Eau Du Sud
Calvin Klein CK One Shock Street Edition
Calvin Klein CK One Summer 2013
Guerlain Eau De Shalimar
L Artisan Parfumeur Traversee du Bosphore
L Artisan Parfumeur Havana Vanille
Philosophy Amazing Grace - Ostoslista: Manteliset, pehmeät ja ambraiset tuoksut kiinnostavat tällä hetkellä, samoin iiris ja viikunatuoksut.
Onko teillä jäänyt Fragrancex.comin paketit tullliin? Mä olen sieltä tilannut aina, kun on ollut ilmaiset postarit, mutta vaan, niin, että tilauksen arvo on ollut alle 45 euroa, niin ei ole ollut vaaraa tullimaksuista.
Nyt ne mainostaa sivuillaan, että tax free shopping to E.U. ja ilmaiset postarit jos tilaa yli 69 USD:llä. Mietin, että josko tuolta uskaltaisi tilata enemmän kerralla...Olen aina ottanut sen etanapostin ja usein pulloja on saanut odotella nelisen viikkoa, viime tilaus tuli taas alle kahdessa viikossa (tämä siis tilattu toukokuussa). Olen kuitenkin ollut tosi tyytyväinen putiikkiin, aina on tullut sitä mitä pitää ja paketit on ollut hyvin pakattuja. Olen kerännyt tuonne niitä bonuspointseja niin, että saan -5% alea, mikä tekee jo entuudestaan edullisista hinnoista aika houkuttelevia.
Nyt ne mainostaa sivuillaan, että tax free shopping to E.U. ja ilmaiset postarit jos tilaa yli 69 USD:llä. Mietin, että josko tuolta uskaltaisi tilata enemmän kerralla...Olen aina ottanut sen etanapostin ja usein pulloja on saanut odotella nelisen viikkoa, viime tilaus tuli taas alle kahdessa viikossa (tämä siis tilattu toukokuussa). Olen kuitenkin ollut tosi tyytyväinen putiikkiin, aina on tullut sitä mitä pitää ja paketit on ollut hyvin pakattuja. Olen kerännyt tuonne niitä bonuspointseja niin, että saan -5% alea, mikä tekee jo entuudestaan edullisista hinnoista aika houkuttelevia.
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
^mulle on tullu suoraan koti ovelle. Eivät oo jäänyt tulliin.
Thougts begome things... choose the good ones!
- Nukapai
- Tuoksuni: Tykkaan melkein kaikentyylisista tuoksuista ja vaihtelenkin kayttamiani hajuvesia fiiliksen mukaan. Palaan aina takaisin muutamaan lemppariin:
Mitsouko (varsinkin parfyymiversio), Annick Goutalin Mandragore, serge Lutensin Daim Blond ja Gorilla Perfumen Breath of God. Olen kehitellyt monta tuotetuoksua tyon puolesta ja kolme hajuvetta; niista yksi kohta lanseerataan. Itse kaytan usein niita myos mutta niiden kaytto vapaa-aikana saa minut usein hermostumaan kun rupean hakemaan niista paranneltavaa. Omistan noin 70 tuoksupulloa ja kasan naytteita. Kylla naista useimpia tulee kaytettya. - Viesti:
Ma en ole ikina uskaltanut tilata sielta Strawberry netista mitaan mutta pari kertaa olen jotain haalinut Direct Cosmetics.com:ista (niilla on aina sellainen sekamelskainen kokoelma lopetettuja ja muita tuoksuja - mutta usein loytaa helmia, esimerkiksi Bulgari Black on nakojaan talla hetkella myynnissa). En tieda lahettavatko Suomeen. http://www.directcosmetics.com/browse.cfm
Rakastan Lucky Scent:ia http://luckyscent.com/ ja tulen tilaamaan sielta jatkossakin. Sielta on hyva kokeilla naytteita ensin kalliimmista tuoksuista.
Les Senteurissa on tietysti myos oikein mukava ja luotettava kauppa (tosin alennuksia tuskin saa): http://shop.lessenteurs.com/
Rakastan Lucky Scent:ia http://luckyscent.com/ ja tulen tilaamaan sielta jatkossakin. Sielta on hyva kokeilla naytteita ensin kalliimmista tuoksuista.
Les Senteurissa on tietysti myos oikein mukava ja luotettava kauppa (tosin alennuksia tuskin saa): http://shop.lessenteurs.com/
- Aigu
- Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:
Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella
Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
OSTO-OPAS ( aka mistä hankin tuoksuni )
Onko joku tilannut joskus fragrancenetistä? Mun korttitiedot varastettiin ja niitä oli käytetty ko. firman sivuilla. Sinällään kehno juttu, että ko. korttia oli aikaisemmin käytetty vain Lufthansan ja erään toisen firman sivuilla. Epäilen, että tämä toinen jenkkifirma oli vuotanut kortin tiedot. Anyway FN vaikuttaa olevan nettikirjoittelun perusteella todella huonolaatuinen.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
www.solippy.co.uk/
Äärettömän rumat ja epäkäytännölliset sivut, mutta tuolta voi tehdä löytöjä, kunhan jaksaa etsiä. Mä olen tilannut 3-4 kertaa, mm. Caronia, ei koskaan mitään ongelmia.
Äärettömän rumat ja epäkäytännölliset sivut, mutta tuolta voi tehdä löytöjä, kunhan jaksaa etsiä. Mä olen tilannut 3-4 kertaa, mm. Caronia, ei koskaan mitään ongelmia.
^ Kiitos paljon, Sumu. En ollut koskaan kuullut tuosta kaupasta. Siellä on aikamoisia aarteita! Laitoin juuri visan vinkumaan!

^Putelit:
- Bvlgari Black (tämä on jo kolmas Black pulloni)
- Montana : Just Me (mielenkiintoinen sokko-ostos)
- Mugler : B*Men (tuttu, nyt jo lakkautettu tuoksu, loistava, mutta en ole aiemmin saanut jostain syystä hankituksi)
- Michael Kors for Men (sama juttu kuin B*Menillä, tosin tätä ei ole lakkautettu, ja olen käyttänyt aikanaan kokonaisen dekantin)
- Givenchy Insense after shave balsami (aivan loistavan, lakkautetun tuoksun aivan loistava sivutuote, tuttu entuudestaan)
- Pari näytettä
Hintaa näille kertyi postikuluineen n. 65 euroa. Ei paha.
Kannattaa kaikkien plärätä tuo pulju läpi. Siellä on aikamoinen kasa laukkautettuja tuoksuja, ja myös joitain niche juttuja hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan...
Ja huom! että suuri osa tuotteista on ilmiselvästi yksittäiskappaleita, joten ei kannata epäröidä turhan pitkään!
- Bvlgari Black (tämä on jo kolmas Black pulloni)
- Montana : Just Me (mielenkiintoinen sokko-ostos)
- Mugler : B*Men (tuttu, nyt jo lakkautettu tuoksu, loistava, mutta en ole aiemmin saanut jostain syystä hankituksi)
- Michael Kors for Men (sama juttu kuin B*Menillä, tosin tätä ei ole lakkautettu, ja olen käyttänyt aikanaan kokonaisen dekantin)
- Givenchy Insense after shave balsami (aivan loistavan, lakkautetun tuoksun aivan loistava sivutuote, tuttu entuudestaan)
- Pari näytettä
Hintaa näille kertyi postikuluineen n. 65 euroa. Ei paha.
Kannattaa kaikkien plärätä tuo pulju läpi. Siellä on aikamoinen kasa laukkautettuja tuoksuja, ja myös joitain niche juttuja hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan...
Ja huom! että suuri osa tuotteista on ilmiselvästi yksittäiskappaleita, joten ei kannata epäröidä turhan pitkään!

^ Ei ole tullut vielä. Olisikin ollut briteiltä salamannopeaa toimintaa.
En ole taaskaan kotona, vaan täällä Nurse Ratchedin hellässä huomassa. Lähden/pääsen käymään osoitteessani vasta tämän viikon perjantaina, jolloin toivon pääseväni tuulettamaan saapumisilmoitusta.
Veikkaan kuitenkin että saattaa mennä ensi viikkoon tuo tuulettelu...

En ole taaskaan kotona, vaan täällä Nurse Ratchedin hellässä huomassa. Lähden/pääsen käymään osoitteessani vasta tämän viikon perjantaina, jolloin toivon pääseväni tuulettamaan saapumisilmoitusta.

Veikkaan kuitenkin että saattaa mennä ensi viikkoon tuo tuulettelu...