Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Mohn
Viesti:

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Oikeastaan eilen haistelin....tai oli se kylläkin tämän vuorokauden puolella...no, eniveis, Huitiéme Art Myrrhiad. Aivan ensimmäiseksi mieleen nousi hämmentävästi mielikuva kylpyvaahdosta. Meillä ei ollut lapsena kylpyammetta kotona mutta tädilläni oli ja kävimme siellä toisinaan kylpykylässä. Myrrhiad tuoksui ihan aluksi jotenkin aivan samalle, kuin tätini luona kylpyaine. Tai no, mielikuvahan se vaan on, tiedä sitten mikä on todellisuus. ;) Kylpyainevaikutelma väheni tuoksun kehittyessä iholla ja siinä oli hyvin miellyttävä projektio, tuoksu tarttui nenään silleen kivasti aina välillä. Tästä jäi ensikokeilun jälkeen semipositiivinen mielikuva, saas nähdä miltä se tuntuu sitten seuraavalla kerralla.

Ostin foorumin markkinoilta Ralph Laurenin Romance Always Yours-flankerin. Joskus täälläjoko tuota tai alkuperäistä Romancea suositeltiin jonkun pitämäni tuoksun perusteella (tai sitten se oli jossain muualla...) mutta en harmikseni enää muista minkä enkä ole kokeiluista huolimatta keksinyt mikä se voisi olla. Romance Always Yours on jotenkin....jännä. Aluksi siinä on minun mielestä jotenkin kovasti miehekäs viba, joka kyllä sitten suht nopeasti väistyy ja häviää. Olen tuota nyt muutaman kerran kokeillut ja kyllä se alkaa pikkuhiljaa uimaan mun liiveihin, vaikka se ei mitään rakkauta ensi nuuhkaisulla ollutkaan.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Jaakiem kirjoitti:
Jules kirjoitti:Cartierin Santos, originaali! Se löytyi reilu tunti sitten vahingossa laatikosta, jossa oli pienempää tavaraa muuton jäljiltä. Jäljellä on 30 millilitrasta noin 10. Ostin pullon joskus 90-luvun alkupuolella Oulusta. Sen entinen voima ei näköjään ole enää jäljellä. Laitoin sitä äsken kämmenselkään ja odottelen, minkä aikaa tuoksu vielä kestää oltuaan muutaman vuoden ajan laatikossa käyttämättä. Jo tuolloin se oli menettänyt parhaan teränsä, ja juuri siksi sen käyttäminen hiipui pois.
Noinhan noiden kanssa tuppaa käymään. Osasitko säilyttää sitä jo tuolloin oikein vai onko vanhentunut säilyttämisestä huolimatta?

Muuttoinkin nuo vanhat tuoksut ovat vaikeita. Ebayssa on liikeellä monesta vain minejä (miksiköhän juuri niitä?), eikä ne ole aina säilyneet hyvin. Voi olla sekin, että monen vanhan tuoksun maine on aika kullannut, eivätkä ne oikeasti olekaan niin hyviä kuin sanotaan.

Mihin muuten vertaisit Santosia? Kannattaisiko mun hankkia se?
Säilytin pulloa pimeässä, piirongin laatikossa, mutta huoneenlämmössä. Viileys ei olisi ollut sille haitaksi.

En osaa verrata Santosia mihinkään tuntemaani tuoksuun, koska se erottui niistä kaikista muista edukseen silloin, se oli siis mielestäni yksilöllinen, ja ylivoimaisesti paras hajuveteni silloin. Enkä vieläkään tiedä, mikä jotenkin vastaisi sitä. Kun nyt laittaa tätä vanhentunutta Santosia iholle, niin vähän aikaa se tuoksuu mm. hienolle savulle, ja sen hyvä "silkkinen" laatu on mukana, mutta tuoksu haihtuu aika nopeasti. Vain kalpea aavistus alkuperäisestä on jäljellä. Santos oli miehekäs ja tumma, mutta samalla valoisa. Kun keväällä raidat kukkivat, ja ne olivat täynnä keltaista siitepölyä ja kimalaisia, niin niiden tuoksu ja kevään raikas (maaseudulla) ilma sekä Santos tuntuivat olevan yhtä. Sitä on vaikea selittää. Nykyversio on kuin WC:n puhdistusainetta, en jaksa uskoa, että tulisit pitämään siitä. Se on muutettu halvaksi.

Santosin kohdalla voin sanoa, että omat muistot eivät ole sen tuoksua kullanneet. Sillä oli aivan oma paikkansa sydämessäni - ja on vieläkin - jos niin hienosti kehtaa sanoa. Kun vain olisi originaalia vielä tarjolla!! Muistan, kun vertailin tuoksuja kaupassa tuolloin Santosin löytäessäni. Olin nuuhkinut muutamia vaihtoehtoja, ja sitten näin Santos-pullon testereitten takarivissä. Suihkautin sitä käteeni, ja siinä silmänräpäyksessä tajusin, että nyt lopulta löytyi jotakin erikoista. Vaikka hinta (n. 300 mk 30 millin pullosta) oli tähtitieteellinen minun kukkarolleni, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin ostaa se. Mutta myöhemmin tuntui aina mukavalta, että semmoinen aarre oli kotona käytettävissä. Jos mahdollista, voin huomenna yrittää ottaa tänne jonkun kuvan Santos-vanhuksestani.
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Jaakiem kirjoitti:
Mihin muuten vertaisit Santosia? Kannattaisiko mun hankkia se?
Nyt kun olen jonkin aikaa haistellut tätä heikentynyttä, vanhaa Santosta, niin siinä on jotakin samaa kuin Puredistance M:ssä. Uudempana Santos oli kuitenkin tummempi ja ytimekkäämpi sekä monivaiheisempi.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

saunan jälkeen ihanakin ihanampaa Guerlain:n Cruel Gardeniaa. Tää on kyllä tyylikäs tuoksu :romance-inlove:
Thougts begome things... choose the good ones!
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Päivä Sundan parissa. Suurempi kysymys kuuluu kuitenkin, että mitäköhän sitä huomenna laittaisi, kun on nuorimman serkun rippijuhlat tiedossa.. Liian suurten valintaongelmien välttämiseksi en varannut mukaan kuin Kenzon Indigon, Shiseidon Zen Secret Bloomin ja Lancomelta mini-Miraclen, mutta koska pääni on hatara kuin mikä, jäi laukkuun myös kasa näytteitä, joista valita. :P Secret Bloom tosin karsiutunee ainakin finaalista, koska se on ehkä turhan hyökkäävä tilanteeseen, jossa iso joukko väkeä sulloutuu yhteen huoneistoon.

Tajusinpa muuten samalla, että oon taas unohtanut pitää tuoksutilastoni ajantasalla Excelissä...
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Ungaron kanssa ihan hyvä päivä 8-) Ei ihan supersuosikki,mutta kohtuu hyvä :aurinko: Huomenna heritage ylle,pahvi antoi/antaa viitteitä,että tykkään kovasti :aurinko:
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

pihlaja kirjoitti: Tajusinpa muuten samalla, että oon taas unohtanut pitää tuoksutilastoni ajantasalla Excelissä...

Minullakin on eräänlainen tilasto tuoksuista Excelissä... :aurinko:
Aloitin sen vuodenvaihteessa, ja olen listannut ensimmäiselle välilehdelle kaikki tuoksuni ja merkitsen taulukkoon aina käyttöpäivät. Myös iholle testaaminen lasketaan käyttämiseksi. Toiselle välilehdelle olen listannut hankintani osto-, tai saapumisjärjestyksessä (nettitilaukset). Merkkaan päivämäärän ja ostopaikan, mutta en hintaa. :mrgreen:

Ajattelin että voisi olla mielenkiintoista seurata tuoksukäyttäytymistäni, ja olen kyllä jo tässä tammikuun aikana oppinut itsestäni uusia asioita. Esimerkiksi sen, että tapanani vaikuttaisi olevan jumittaa samassa tuoksussa aina 2-3 päivää, mutta usein laitan iltasella jotain muuta jos aamulla laittamani tuoksu on hälvennyt tai olen käynyt illalla suihkussa. Myös uusien näytteiden kokeilu menee minulla jaksoissa, testailen muutaman päivän ajan paljon uutta ja sitten menen taas pari päivää jollain vanhalla samalla tutulla.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Taidan laittaa salille tiikerin. Ja sen jälkeen... ...enpä vielä tiedä, miltä tuntuu!
Oh deer.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Galimard: Songeries Parfum. Raikas, pirskahteleva, iloinen, keväinen kukkais tuoksu. Ihollani identtinen kaksonen Dior:n Miss Dior Cherie 2005 vuosimallin kera. :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Anna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anna »

Guerlain Moscow. Sääli, että mun näyte on niin pieni liru, tämä vaikuttaa hyvältä. Aika samantyylinen itse asiassa monen muun exclun kanssa, hieman makeahko ja oisko ripaus sellaista karvautta. En saa ihan selkeää kuvaa kun sitä tarvitsisi enemmän iholle...Vielä on tippa, täytyy vissiin laittaa lisää. Nyt töihin, oikein mukavaa päivää teille kaikille ihanille! :romance-heartsmiley:
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Minä haistelen, että Kurkdjianin APOM hommea ja Lumiere noirea, jotka kummittelevat vielä eilisillalta. Nautinto.
Amoria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amoria »

Tänäänkin iholla Chocolat Amere ja vertailun vuoksi peter&alicen Fancy Choco. Tää Amere on vaan tosi hyvä :romance-inlove: Fancy Chocosta ei ole mihinkään. Suklaa on tosi laimea ja se on yhdistetty liian makeaan hedelmäsalaattiin. Jopa vähän vetinen tuoksu, tässä on nyt sitä huuhteluainemyskiä. Pisteet annan siitä, että sulautuu ihoon hyvin eikä muutu kitkeräksi aineksistaan huolimatta. Ei oikein edes lapsenmieliselle aikuiselle.

Ihan käsittämätön suklaa-himo, vaikka suklaa ei edes kuulu mun tavallisiin herkkuihin. Kohta kauppaan hakemaan mokkapala-ainekset. Mietiskelen olisiko Chocolate Greedy myös kokeilun arvoinen... :think: Jollakulla kokemusta? Huomenna pitäisi tulla postissa Piment Brulant muiden L'Artisanien joukossa eli sulkaalla jatketaan alkavaan viikkoon :banana-blonde:
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Aah, Aziyade. Tiesin kyllä heti ensi nuuhkaisusta, että pidän tästä tuoksusta paljon, mutta en arvannut kuinka mieluinen käyttötuoksu tästä minulle tulee. Karheanmakea ja likaisenkaunis Aziyade...
Oh deer.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

No minä pidän Chocolate Greedystä, se on tuolla mun epämääräisellä hankintalistallakin keikkumassa. Makeahan se on, to-del-la makea. Ihan alussa siinä on minun nenääni aika epämiellyttävä vivahde, mutta se onneksi häviää nopeasti ja sen jälkeen tuoksu onkin pelkkää ihanuutta.

Viime yönä tuoksuttelin Parfumerie Génèralen Louanges Profanesia ja Huitiéme Artin Poudre de Riziä. Ensin mainitusta ensimmäinen spontaani ajatus oli, että Kosmoskukka varmaan tykkää tästä. Fragrantican arvosteluja kun lueskelin niin jep, tykkäähän se. ;) Minäkin tykkään, mutta en varmaankaan koko pullollisen verran. Kiva ja miellyttävä tuoksu, hyvin tehty, projektio kunnossa, tasapainoinen ja oikeastaan aika upea kokonaisuus. Mutta ei kuitenkaan herättänyt minussa intohimoa ja omistamisenhalua. ;)

Poudre de Riz yllätti. Pidin siitä paljon enemmän kuin etukäteen kuvittelin. Hyvin miellyttävä tuttavuus. Käsi nousi melkein huomaamatta aina välillä nenän alle. Jäi kyllä kaihertamaan mielenperukoille, varmasti tulen kokeilemaan jokusen kerran uudestaan, ihan yksinään.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Isabella Rossellini Daring. Hedelmäkarkkimyski taitettu onnistuneesti korianterilla ja mirhalla. Jokin tässä muistuttaa Penhaligonin Artemisiaa.
Vastaa Viestiin