Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
mukael kirjoitti:Meillä on J:n kanssa aika erilainen käsitys itseironiasta. Sisäinen keittiötsykolookini yrittää kimittää, mutta laitan sen volyymin pienemmälle .
Mulla menee tämä keskustelu nyt täysin ohi. Olen ollut tässä illan töissä ja katsonut keskustelua vain välillä kahvitauolla kännykällä. En ymmärrä, mitä tämä hermoilu on jonkun triviaali-smalltalkin vuoksi? Ärsytänkö minä jotenkin sinua, koska olen saanut ennenkin niin ärhäköitä kommentteja.
Foorumi on kuitenkin vain keskustelua. Ihmiset esittävät mielipiteitään ja toivoisin, että ne voisivat olla myös erilaisia mielipiteitä. Eikä kaikkea kannata lukea rivien välistä tai ihan niiden vierestä.
Eeva, oikeasti tosi hienoa! Tänne kaivataan lisää tuoksujen käyttöä!
Hypistelin Heritagea, aijjaij , ja pesin George sandin pois. Tai yritin. Viime loppukesästä/alkusyksystä tykkäsin kovasti Micallefin Gardeniasta ja laitoin sitä vähän nyt käsivarteen. Huh miten makealta se nyt tuntuukaan. Tarviiko tässä kauheasti mitään pulloja ostellakaan kun näytteistä on käyttää vaikka kuinka ja se mistä tykkää menee niin kausittain? Eipä silti, kun on pullo, tuoksua on helpompi käyttää. Ja onhan ne pullot vaan niin kivoja On mitä käyttää mummonakin haha.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Eeva kirjoitti:Tuosta aimmasta keskustelusta - mä olen huomannut töissä, että kun käytän tuoksuja, niin avokonttorissa muutkin rohkaistuvat käyttämään. Olen nuuhkinut viime päivinä mielenkiinnolla lähellä istuvien miesten vetiverisiä valintoja. Aiemmin kukaan ei käyttänyt mitään. Olen ehkä aloittanut trendin.
Olen muuten huomannut saman kahdella eri kurssilla jolla käyn! Alkuun kukaan ei oikein tuoksunut miltään, mutta nyt olen haistanut usealla kurssitoverilla jotain tuoksua. Ehkä se on nykypäivänä sitä että ei valituksen pelossa uskalleta arkena tuoksua miltään, ja sitten kun huomataan että joku muukin käyttää tuoksua niin itsekin rohkaistutaan?
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Jaakiem, etkös ostanut vaniljan, jonka julkisia käyttömahdollisuuksia vähän epäilit? Eli pidät henkilökohtaisesti tuoksusta, mutta kenties välttelet sen käyttämistä itse mainitsemistasi syistä (ajattelet että gormandeja käyttävät ihmiset, jotka haluavat tuoksuistaan kehuja, etkä pääse tästä ajatuksesta vapaaksi).
Se, että joku haluaa tarttua kommenttiisi / mielipiteeseesi, ei välttämättä tarkoita sitä, että olet sanonut jotain kriittistä (tai loukkaavaa) - vaan jotain kiinnostavaa, ärsykettä johon tekee mieli tarttua. Eroavaisuudet ovat kiinnostavampia ja keskustelua herättävämpiä kuin samanlaisuus. Minusta sinun kommentissasi ei ollut mitään henkilökohtaista, vaikka en minäkään sitä tarkalleen muista.
Nautittava päivä Heritagella Huomenna toinen suosikki(nro 1)Zino Heritagea ja Zinoa verrattu noissa tuoksufoorumeissa,mutta en kyllä pidä yhtään samanlaisina.Yhteisiä nuotteja löytyy,mutta aika erilaiset tuoksut.Minusta hyvä asia,koska kumpikin on hieno tuoksu
christian777 kirjoitti:Nautittava päivä Heritagella Huomenna toinen suosikki(nro 1)Zino Heritagea ja Zinoa verrattu noissa tuoksufoorumeissa,mutta en kyllä pidä yhtään samanlaisina.Yhteisiä nuotteja löytyy,mutta aika erilaiset tuoksut.Minusta hyvä asia,koska kumpikin on hieno tuoksu
Onhan ne saman ajan lapsia molemmat. Molempien nuottikirjoja on valtava. Olisiko vielä niin, että molempia voisi ajatella puisiksi ambroiksi? Mutta onhan ne kovasti erilaisiakin. Hienoja molemmat. Kun olet tykännyt tuommoisista lämpimistä puita, semiorientaaleista, niin miten maistui se Kenzo Jungle, se sammakko?
Kamicha kirjoitti:Jaakiem, ehkä mukael vaan yritti rohkaista sinua päästämään sisäisen vanijanystäväsi valloilleen .
PRECIS! (tosin vaniljan tilalle voi laittaa periaatteessa mitä vaan)
Päättelen ja samoin kommunikoin tämän foorumin tekstien rajoissa, eli en tiedä mikä on tosielämän todellisuus, mutta täällä on mulle tullut kuva että pohdit Jaakiem omalla kohdallasi välillä vähän yli sitä, mitä jokin tuoksu viestii ulospäin ja jätät nauttimatta sellaisista tuoksuista mistä oikeasti ehkä saattaisit pitää kovastikin. Aina välillä tulee vihjauksia siihen suuntaan että testaat jotain mutta hylkäät kun "ei tätä kehtaa pitää ihmisten ilmoilla" tms. Akuutisti tänään tämä vaikutelma tuli taas mieleen ensimmäisestä lainauksestani sulta eli tästä: "Jotenkin koen, että ruokatuoksut pyrkivät miellyttämään muita ihmisiä ja keräämään kehuja. Itse suosin tuoksuja, jotka sanovat, että tässä hankala ja tiukkapipoinen ihminen. Ehkä silloin ulkoinen tuoksukuva vastaa paremmin todellisuutta."
Ja mä yritän sanoa että normi-ihmiset ei muodosta persoonallisuuskuvaa toisista ihmisistä hajuveden mukaan, ja että jos joku jonkin loppujen lopuksi mitättömän merkityksettömän mielleyhtymän toisen tuoksusta saa, siihen ei ole mitään kaavaa niin että esim. sitruksen tuoksuinen ihminen koettaisiin tosi pirtsakkana. Pirtsakka ihminen koetaan pirtsakkana. Pirtsakka ihminen saattaa toki tykätä pirtsakasta sitruksesta, mutta varmasti on myös pirtsakoita ihmisiä jotka ei tykkää pirtsakasta sitruksesta. Ja jos on flegmaattinen tyyppi, joka tykkää käyttää pirtsakkaa sitrustuoksua, niin ulospäin se todennäköisesti vaikuttaa flegmaattiselta tyypiltä, joka tuoksuu pirtsakalta sitrukselta.
christian777 kirjoitti:Nautittava päivä Heritagella Huomenna toinen suosikki(nro 1)Zino Heritagea ja Zinoa verrattu noissa tuoksufoorumeissa,mutta en kyllä pidä yhtään samanlaisina.Yhteisiä nuotteja löytyy,mutta aika erilaiset tuoksut.Minusta hyvä asia,koska kumpikin on hieno tuoksu
Onhan ne saman ajan lapsia molemmat. Molempien nuottikirjoja on valtava. Olisiko vielä niin, että molempia voisi ajatella puisiksi ambroiksi? Mutta onhan ne kovasti erilaisiakin. Hienoja molemmat. Kun olet tykännyt tuommoisista lämpimistä puita, semiorientaaleista, niin miten maistui se Kenzo Jungle, se sammakko?
Jungle on vähän liian sitruunainen ja "kimeä"mun makuun.Kaipaan vähän enemmän tummuutta+melankoliaa tuoksuun.(sanoo hän,joka tykkää benetton sportista ja versacen baby blue jeansistä )Varmaan kesäiltoihin toimii tuo Kenzo
Eli mielipiteeni jostain tuoksusta ei ole väärä, vaan tapani ajatella on väärä. Tiukkoja mielipiteitä siitä, että välitän liikaa muiden mielipiteistä. Tuossa keittiödiagnoosissa ei ole mitään järkeä. Nämä mielipiteet jätän kyllä välittämättä.