Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

eiffelintorni

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

:D Sumu, samis ruusun suhteen, multakin se pilaa tuoksun, jos esiintyy liian räikeästi!

Tänään Daim Blond - jää ehkä vähän vaisuksi näin kylmällä. Lisää potkua olis tarvittu tähän päivään, mutta ei tämä pahalta tuoksu 8-)
Anna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anna »

Juu, ei ruusuja kiitos tännekään, elleivät ole hyvin häivytettyjä :P

Testailin tässä hieman Joyta ja Sublimea, Joy on aika aldehydinen ja Sublimesta ihan tykkään, mutta toisaalta tämä on suht perus. Täytyy nyt testailla vielä lisää. Päivän tuoksuksi meinaan laittaa Must de Cartieria.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Mulle sitten vaan kaikki ruusut :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Postilaatikossa odotti pakettikortti, en edes katsonut lähettäjää, kun olin varma, että siellä on puhdistusöljy. (Päätin kokeilla idän ihmeet, Misshan öljy tulossa) No eipä ollut, vaan tuoksu, jonka suhteen olin jo kk sitten menettänyt toivoni ja laittanut ebayn kautta reklamaatiota. Espanjalainen halpistuoksu El Charro Red, 100ml pullo vaikka tilasin 30, tämä lienee anteeksipyyntö?
Suihkautin tietysti heti autossa tuoksua ranteelle, ja meinasin tukehtua sokeripilveen. Olimme pari vuotta sitten miehen ja kuopuksen kanssa Madeiralla, ja sain siellä näytteen, jota sitten käytin koko loman ajan, eli tuoksu on taynnä mukavia muistoja. Ei paha tuoksu, ei ollenkaan, vähän sellainen yhdistetty karkki- ja maustekauppafiilis. Mutta hauska huomata, etten silloin pitänyt tätä mitenkään poikkeuksellisen makeana. Niin se maku muuttuu.
Amoria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amoria »

Kosmoskukka kirjoitti:Mulle sitten vaan kaikki ruusut :aurinko:
Mulle kans, vaikka mieliteko onkin aaltoileva ja esiintyy yleensä juuri kevättalvisin. Tämä on niitä "sillon kun tekee mieli, ei kelpaa mikään muu" -juttuja. Pärjäisin varmaan yhdellä ruusutuoksulla, jos saisin päätettyä mikä se olisi. Tarjonnan ollessa ylitsepursuava, hukun kuitenkin varmaan sampleihin ennen oikean löytymistä.
Amoria
Viesti:

Mutta niin, tuosta Traversee du Bosphoresta... Ei ollut totuteltavissa. Kestää kuin tauti, edelleen iholla useiden käsienpesujen ja 12h jälkeen. Iski päänsärky ja pahoinvointi päivän aikana eikä nahka laimennut minnekään. Ja se päätä pökerryttävä makeus! :shock: Lähes kaikki minun suosikkituoksut on hyvin makeita. En säpsähdä edes Nez a Nez -tason imelyyttä, mutta nyt löytyi voittaja tälle muijalle!

Terapiaksi yötä vasten Brin de Reglisse, kuivattua laventelia ja lakritsia :romance-inlove: Eikä taatusti kestä aamuun asti, hyvä jos ehdin saada unen päästä kiinni sen kanssa :D
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Guerlain Habit Rouge Sport. Lankesin tähän hetimiten, kun Jaakiem mainitsi tuolla toisaalla, että tätä ei juurikaan näe tarjolla. En ollut vielä hankkinut mitään versiota kyseisestä tuoksusta mutta halusin sitä, joten päässä vaan naksahti ja sormessa kliksahti. Lueskelin kyllä ensin jonkin verran arvosteluja tästä ja vertauksia alkuperäiseen ja taisin jopa vähän (aika paljon) innostuakin.

Ensitunnelmat tuoksusta olivat välitön huumaantuminen, hämmennys ja lopuksi lievä ärtymys. Lisäksi alkunuotit tuoksuivat jotenkin erityisen miehekkäiltä verrattuna muistikuvaan alkuperäisestä HR:stä. Mutta, en ole nyt hetkeen alkuperäistä tuoksutellut ja näitä kahta pitää ehdottomasti kokeilla joskus yhtä aikaa. Siksipä en nyt osaa edes mitään järkevää vertailua tehdä tähän hätään.

Alkunuotit tuoksuivat tosiaan jollain tapaa kovin miehisesti minun nenääni. Olisikohan siinä ollut sitä sporttia sitten... ;) Alun jälkeen tuoksui tutusti sitruunainen ja vaniljainen Habit Rouge joka sai hyvälle tuulelle ja mielelle ja aivot nautti! En ainakaan nyt ensimmäisellä kokeilulla pystynyt selkeästi erottelemaan, että sitruksisuus on limestä eikä sitruunasta. Noin keskivaiheilla minun nenääni alkoi tuoksua hieman häiritsevästi jokin pistävä, jonka tulkitsin myskiksi. Se vähän harmitti. Mutta, olin ottanut tietoisen riskin, koska toisinaan myski ei minua häiritse ollenkaan ja ajattelin, että josko se tässäkin olisi siedettävä. Toisaalta, se ei tuoksu yhtä voimakkaana koko aikaa, onneksi se hieman vaimenee mitä enemmän aikaa kuluu.

Minusta tämä on miedohko tuoksu. Kuitenkin kun tungin käsivarteni teinittären nenän alle (sen jolla on se unisex tuoksumaku), hän nyrpisti nenää ja oli sitä mieltä, että todella voimakas ja että nenää melkein pistää. Siinä oli kyllä meneillään vissiin se myskin voimakkain vaihe, että sikäli huono hetki haistatella. Toisella käsivarrella olevaa Angelin nahkaflankeria teinitär piti miedompana, vaikka minun nenääni se tuoksui huomattavasti voimakkaampana kuin HR Sport.

Olisko tässä jotenkin noi limet vähän hikisemmät kuin alkuperäisessä olevat sitruunat ja siksi se tuoksuu miehekkäämmältä ja kitkerämmältä... Jännästi tämä kyllä vaihteli tuoksun edetessä ja herätti tunteita laidasta laitaan. Vaatii todellakin pidempää tutustumista ja ehdottomasti pitää tuoksutella originaalin kanssa yhtä aikaa. Pullosta tykkään, kivan punainen ja ihanan painava (no, onhan tota lientäkin toki 100 ml!) ja pahvilaatikkokin on mun makuuni. :romance-heartsmiley:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Amoria kirjoitti:Mutta niin, tuosta Traversee du Bosphoresta... Ei ollut totuteltavissa. Kestää kuin tauti, edelleen iholla useiden käsienpesujen ja 12h jälkeen. Iski päänsärky ja pahoinvointi päivän aikana eikä nahka laimennut minnekään. Ja se päätä pökerryttävä makeus! :shock: Lähes kaikki minun suosikkituoksut on hyvin makeita. En säpsähdä edes Nez a Nez -tason imelyyttä, mutta nyt löytyi voittaja tälle muijalle!
Tuossa on muuten aika hämmentävää se, että miten jotkut kokevat sen makeana, toiset eivät. Kahtiajaon huomaa, kun lukee arvosteluja. Mun mielestä se ei ole kovinkiin makea, vaan pahvinen.

Mulla haisi aamulla eilisestä Dzonghka ihan täysillä. Meinasin ensin, että siitä olisi voinut riittää toisellekin päivälle.

Miksiköhän päänsärky mainitaan niin usein L'Artisanin yhteydessä?
Amoria
Viesti:

^ Totta. Samoin monet pitävät tätä erityisen mainiona ruusuna, minkä vuoksi lähdin leikkiin nahkasta huolimatta, mutta toiset eivät myönnä löytävänsä sitä juuri ollenkaan. Luulen, että se on mulle kuitenkin tuo nahka joka kääntää makeuden oksettavaksi. L'Artisan on kyllä mainio talo. Oikeasti huonoon tuoksuun en ole vielä törmännyt. Sieltä löytyy niin monenlaista kamaa, yleismiellyttäviä ja mielipiteen jakajia. Kevyyden huomioiden, näistä saa usein todella paljon nyansseja irti ja vaikuttavat usein asettuvan ihoon vähän eri tavalla kuin edellisellä kerralla.
kirra
Tuoksuni: Signature Fragrance atm taitaa olla John Gallianon Parlez-moi d'Amour EdT. Siitä se ajatus sitten lähti.. Ruusua, ruusua, ruusua... YR Rose Absolue, YR Rose Fraiche, Salvatore Ferragamo Signorina. Siinä joitakin suosikkeja. Tällä hetkellä tuoksuvarastoani täydentävät lähinnä ilmaisnäytteet ja YR halpistuoksut, tässä kun on vasta itsensä kouluttaminen aluillaan..
Ostoslista: Givency - Le Bouquet Absolu
Salvatore Ferragamo - Signorina
Diesel - Loverdose
Jean Paul Gaultier - Classique

Viesti Kirjoittaja kirra »

Kamichalta oli tullut postia! :happy-partydance: Kuoresta tulvahti epäilyttävän voimakas valkokukkakimara ja niinhän ELdOn Don't Get Me Wrong oli säpäleinä. :sad: Tuossa ne jäänteet nyt muovissaan hengailee, saahan tuosta irti noinkin.. Kieloa lienee ainakin.
No mutta, heti ekana tietysti aamuiselta kirppistelyreissulta kotiuduttuani ja vahingot kartoitettuani oli Teekutsujen aika..
Jaakiem kirjoitti:Miksiköhän päänsärky mainitaan niin usein L'Artisanin yhteydessä?
Eeeeei, se kuristava tunne kurkussa teki tuloaan ja ohimolla alkoi tykyttää. Ei pystynyt. Oli pakko kylpeä paha olo pois.
Uskon kyllä vakaasti että testailuhetki ei ollut paras mahdollinen. Flunssan jämillä tuollainen suunnaton kävelyreissu ulkona kirkkaassa pakkasessa ei ehkä ollut paras pohjustus haisteluille. Uutta putkeen sitten kun tietää että varmasti olevansa kunnossa.
:sleeping-yellow: Päikkärit...
Nyt huomasin tässä koneella istuessani että nenään tulvii jotenkin niin tuttu, mutta silti vieras tuoksu. Etsin sen lähdettä aikani kunnes tajusin että se tulee kyynärtaipeestani ja muistutti Tompan röksävaniljaa, hieman.. ohuempana ja freesimpänä. Iholla pyörii nyt yötä vasten sitten tasaisena huntuna raikas hunaja tupakka. Ja tästä minä kyllä pidän!
Vähän huolettaa että aamulla herätessäin puuttuu käsvarresta palanen..
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Jep. Samaa mieltä sukulaisuudesta röökivaniljaan.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Olen ehkä ainoa ihminen maailmassa, joka on aivan koukussa siihen alkuvaiheen kuivaan savuun. Se on kuin sammuttaisi 12-vuotiaan syntymäpäiväkakun kynttilät yhdellä puhalluksella (ähhähää!) ja jäisi sitten siihen vetämään savut henkeen...

Tänään Jeke :romance-heartsthree: - ja tulevan kodin kunnon tutkintaa :romance-inlove: .
Oh deer.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Ranteella Poivre Piquant L´Artisanilta. Kiitos Jaakiem näytteestä. Tämä on aivan hurmaava, ihana tuoksu. Ihanan mausteinen alkupläjäys, mutta sitten löytyypä täältä tätä tykkäämääni makeutta myös.. voi voi... meneeköhän tämän tytön ostoslista nyt uusiksi... :aurinko: On älyttömän hyvä tuoksu!
Thougts begome things... choose the good ones!
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Yohjia :romance-heartsmiley:
Crouching tiger, hidden flacon
eiffelintorni

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

Kk, mulla oli joitain vuosia sitten näyte Poivre Piquantista ja muistelin silloin sen drydownin olevan sukua 90-luvun Tresorille. Liekö olin ihan hakoteillä muistikuvineni. Jälkimielikuvaksi PP:stä jäi, että on romanttinen tuoksu, sai mieheltä kehuja. Ehkä munkin pitää uusia samplehankinta nyt tällä nenällä ;)

Kiitos Jaakiemille multakin sampleista!! (Olivat vuotaneet aika pahasti, pussi oli ihan märkä, hyvästä pakennoista huolimatta). Mutta kyllä tuoksuteltavaakin vielä jäi. CdVS:sta tuli oikein tuhti suihkaus ja tuoksua riitti aamuun saakka. Ehkä vähän turhan medisiininen vetiver omaan käyttööni. Keskivaiheessa siihen ilmestyi jotain "lehtevyyttä", josta tykkäsin ja loppupuolikin miellytti, kun tuoksu jollain tavalla paksuuntui tuosta alun terävyydestä. Haistelisin tätä mieluusti miehen yltä. Piment Brulant tuntui kiinnostavalta pienen testin jälkeen, tulee kunnon testiin pian. Guerlain jäi vielä testaamatta, kun nenä oli jo täynnä...

Tänään testissä Lanvin Arpege. Valtavirtakukkainen, vivahteella vanhanaikaisuutta. Ei varsinaisesti epämiellyttävä, mutta tietty kampaamovire kyllä viiltää nenua. Laadukkaampia raaka-aineita kehiin tällä reseptillä, niin voisin tykätäkin. Mikähän tuoksu tuo voisi olla?
Vastaa Viestiin