Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Gogol kirjoitti:Tuutikki, aloitat korkealta - Ch 22 on upea tuoksu
Ja jos se ei kolahda, älä sure - se ei ole helpoin tuoksu.
Minun nenääni 22 on aika helppo tuoksu: lempeä ja vaniljainen. Ei mikään migreenipommi. Voisin hyvinkin harkita koko pullon ostamista. Ihastuin myöskin Floriksen lily of the valley- tuoksuun. Vähän Estee Lauderin Pleasures-tuoksun tyylinen, mutta sitruunaisempi.
Kosmoskukan kylppäristä löytyi sen verran monta potentiaalista ostosehdokasta, että mietin erillistä säästö-/shoppailutiliä tuoksuostoksille
Kierroksessa L'Occitanen Thé Vert. Luulin, että tämä olisi otsoonikauhistus, mutta vielä mitä. Kaunis, simppeli sitrus. Verbena toki on number one, mutta silti.
Santal 33:n rohkaisemani vielä Oud Cuir D'Arabie. Joku arabi on kyllä jättänyt nahkansa pesemättä. Kiinnostava, mutta ei kuitenkaan kovin mullistava. Olen vain tyytyväinen, jos kirjekuoren sisällöstä ei löytyisi enempää aarteita. Niitä ei talous kohta kestä.
Keiko Mecherin Peau de Peche oli tänään mukana. Tässä on yllättävänkin paljon samaa Goutalin Petite Cherien kanssa! Alkujaan ajattelin tämän olevan enemmän iloisen pirskahteleva ja paksumpi, mutta tämä onkin aika kirkas luonteeltaan.
Olen menossa katsomaan Avengerseja. Tämä on taas näköjään nörttinäytös yleistä päätellen. Sovin joukkoon. Olen lisäillyt Santal 33:sta päivän mittaan. Nahka muuttui puuksi ja puussa oli vihreitä yrttisilmuja. Ihmettelen vain, mistä tuo bensanhöyry tulee.
Jaakiem kirjoitti:Hellin, sinähän olet se, joka et pitänyt Santal 33:sta? Mielenkiintoista. Jäin miettimään, että onkohan tässä sitten jotain, mitä minä en haista lainkaan. Mikä oli sinun vaikutelmasi tästä?
Kun teidän kuvauksenne eivät tunnu ollenkaan tutuilla, niin tuoksu varmaan reagoi jotenkin oudosti ihollani, mitä lienee. Tuoksui oksettavan tilliselle vihreälle. Inhoan tilliä, en pysty syömään edes väkisin. Pahinta oli, ettei se suostunut lähtemään suihkussakaan.
edit. Kerron vielä tämänpäiväisen tuoksun, se oli Lutensin Rousse. Jännä, mausteinen tuoksu nuoteiltaan, ja joo-o, kyllä nekin haistaa, muttei ollut sellainen nenää kutitteleva, pölisevän kuiva maustetuoksu, vaan Rousse tuoksui minusta puhtaalta ja erittäin miellyttävältä. Tuli tosi mukava olo :).
Ok. Kysyin ihan mielenkiinnosta, koska tämä tuoksu on sellainen, ettei se välillä unohtuu, joten mietin, että olisiko tällä anosmisia piirteitä eli siinä haisisikin joku hirveä, jota minä en haista. Kyllä minä sen tillin, tai mikä vihreä yrtti tässä onkaan, haistan. Minusta se on itseasiassa parhaita piirteitä tässä.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Minusta Santalissa ei ole traditionaalista, tuoksua ankkuroivaa pohjaa ollenkaan, vaan tuoksun fiksaamisesta huolehtii yksinään ambroxan. Ainakin minulle ambroxanilla on nimenomaan tuommoinen outo "välillä haistan, välillä en" -luonne. Kannattaa haistaa se yksinään Excentricin molekyyleistä!
Perinteiset pohjanuotit tuovat minusta tuoksuun myös sellaista tiettyä "kiinteyttä" - myskit, sammalet, ambra (jota toki boostataan usein ambroxanilla, mutta Santalista puuttuu aito pihka, joka on hyvinkin läsnä koko ajan), vanilja, sivetti, patsuli, vetiveri... Puunuotithan löytyvät tuoksusta usein myös ns. pohjatuoksusta - mutta käsittääkseni ne "tarttuvat" kunnolla vain muiden seuralaisten kanssa - ja Santalissa seuralainen on luonteeltaan ailahteleva.
Tavallaan Terre on minusta hyvin läheistä sukua Santalille, siinäkin on jotenkin tosi yksinkertaisen oloinen läpikuultava rakenne, joka nojaa vahvasti synteettiseen molekyyliin. Terressä se on iso E super, joka on minulle kuitenkin jatkuvammin läsnä kuin ambroxan (tosin iso E:kin tuntuu minusta tuoksuna jotenkin "epätäydelliseltä"). Mutta Terreen on rakennettu tuo vekkuli aikajana, pippurin muuntuminen vetiveriksi. BTW, Terre on ensimmäinen kokeilemani Ellenan tuoksu, jota suostun kuvailemaan minimalistiseksi (mutta Hermessence -sarja on toki Ambre Narguilea lukuunottamatta minulta kokeilematta).
Voin toki olla täysin väärässäkin vajavaisilla tiedoillani, mutta tästä voisi olla kyse...
Edit. olin ajatellut kokeilla tänään paremmin Heeleyn viikunaa, mutta päivä näyttää kaikkea muuta kuin kesäiseltä. Päädynköhän taas ambraan...
Pitää kokeilla ambroxania, jos ja kun tulee tilaisuus. Tein eilen sellaisen virheen, että menin tilaaman tuoksun heti alkunuottien perusteella, kun ihastuin niihin. Välillä "seetri" oli niin yksioikoista pidettävää, että siihen kyllästyy. Mietin sitkin mahdollista, että Tauerin tuoksuissa mahdollisesti juuri seetri laukaisee allergisen reaktion, mutta tässä se ei saa kehoa erehtymään ja luulemaan itseään aidoksi.
Niin siitä erehdyksestä. Aamulla kun heräsin, niin Santal 33 oli yllättävän voimakkaasti läsnä. Tämä on varmasti tuoksu, jota tulee käytettyä helposti liikaa. Tuoksu ei ollut kuitenkaan enää mitään paperista tehtyä nahkaa. Pohdin hetkisen, että muistaako sen nyt huuhteluainetta, mutta ei oikeastaan. Sitten sain tuoksumuiston 80-luvulta. Tältä mummo haisi silloin, kun käytti Alyssa Ashleyn Muscia. Ei enää se Malboro-miehen tuoksu, mitä haluavat mainostaa.