En todellakaan muistanut että olisi ollut näin suitsukkeinen alku; suitsuke tuntuu kylmältä nuotilta joka on sinänsä outo ajatus minulle kun aina ajattelen suitsukkeen kytevänä möykkynä/tikkuna josta tulee savua. Ei siinä että olisin oikeaa suitsuketta haistanut, ellei joskus ala-asteella ortodoksi kirkossa vieraillessa sattunut taustalla olemaan, mutta onko lämmintä suitsuketta?
Takaisin tuoksuun, alun suitsukkeet kun alkavat hiipua taustalta alkaa ilmestyä jotakin hieman makeaa, vanilja/benzoin ilmeisemmin tosin voimakkaammin tulee esiin pippuri ja kardemumma sekä hieman vetiveriä, mutta eivät nämäkään kovinkaan voimakkaana. Eli suitsuke pohjalla puolimakeaa maustetta vetiverillä. Suitsuke tappaa kiinnostuksen minulta, tuntuu pikkuhiljaa siltä että se ei vain ole minun nuottini ellei tosiaan löydy jotakin lämpimämpää sävyä.
Mitä nyt olen näitä ajatuksia kirjoitellut ylös niin huomannut että kylmä/kuiva ei ole minun juttuni ollenkaan vaan pitää olla lämmintä/makeaa tosin menemättä yli makeudessa sekä toinen johon hakeudun on vihreä ja/tai sitrus jossa myöskin hieman makeutta. Pitäisikönä sitä alkaa kirjoittaa itselleni jotakin kaavastoa nuoteista tyyleistä joista pidän ja joita pitää välttää ja miten ne korreloi.

Edit. Mietin vielä tuossa että joku tässä tuntuu hieman tutulta ja pienen selailun jälkeen tuli mieleen että se on Villoresin Piper Nigrumin fiilis kun pippuripommitus alusta on loppu ja maustehylly alkaa tuoksumaan.