Kiitos, Syysviiru! Sepä se niin monesti on nykyajan tuoksuissa, että ne haisevat yleishyvälle, mutta niistä puuttuu luonne.Syysviiru kirjoitti:Jules, kirjoitit taas kauniisti Mouchoir de Monsieurista :clap:Jules kirjoitti:Parina viime päivänä olen nauttinut Guerlainin Mouchoir de Monsieurista enemmän kuin koskaan ennen.
En ole laittanut sitä iholle, vaan suihkauttanut kerran pari puseron selkämykseen. Muistan kuinka ensimmäisen kerran nuuhkaisin tätä tuoksua; alun sivetti ei tehnyt kaikkein parasta vaikutusta. Mutta kun se vähitellen vaihtuu solistista säestäjäksi, MdM paranee paranemistaan. Kaunista, lämmintä ja kodikasta pehmeyttä - sekä ajatonta.
Alan vahvasti tulla siihen tulokseen, että ennen vanhaan on osattu yhdistää sopivasti hyvän tuoksuista ja "likaista", ja saatu aikaiseksi todella hyvin tasapainoitettu tuoksu. Olen myös huomaavinani, että MdM on enemmän edukseen vaatteessa kuin iholla - sen puolesta sen nimikin puhuu. Tälläkin hetkellä tuoksu on niin hyvä, että sitä tekisi mieli haukata. Se on kuin hyvän tuoksuiset näkymättömät kädet, jotka rakastavasti halaavat.
Oheinen kirjoitus kuvaa tätä klassikkoa hyvinkin osuvasti:
http://perfumeshrine.blogspot.se/2009/1 ... rance.html
Mullakin on antiikkisten tuoksujen ystävänä sama kokemus. Niistä puuttuu nykyajan ympäripyöreä yleismiellyttävyys, ne sanovat tyynesti: ota tai jätä, minä pärjään kyllä.
MdM pitää hankkia testiin, saattaa olla kova kilpailija Blenheim Bouquetille.
Olen vuosia sitten testannut Blenheim Bouquetia, ja se oli aika eri luonteinen kuin MdM. Hammam Bouquetissa ja Caronin Pour un Hommessa on jotain yhteistä MdM:n kanssa.