Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Yleinen höpöttelyketju
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen höpöttelyketju
Tekisin saman Fragranticassa - mutta en ole ollut keskusteluissa lainkaan aktiivinen, enkä siksi oikein tunne porukkaa.
Fragrantica on minulle ollut lähinnä henkilökohtainen tuoksupäiväkirja. Pitäisiköhän vaihtaa blogiin?
Fragrantica on minulle ollut lähinnä henkilökohtainen tuoksupäiväkirja. Pitäisiköhän vaihtaa blogiin?
Oh deer.
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Joo, joo, joo Kamicha!!!
- Nukapai
- Tuoksuni: Tykkaan melkein kaikentyylisista tuoksuista ja vaihtelenkin kayttamiani hajuvesia fiiliksen mukaan. Palaan aina takaisin muutamaan lemppariin:
Mitsouko (varsinkin parfyymiversio), Annick Goutalin Mandragore, serge Lutensin Daim Blond ja Gorilla Perfumen Breath of God. Olen kehitellyt monta tuotetuoksua tyon puolesta ja kolme hajuvetta; niista yksi kohta lanseerataan. Itse kaytan usein niita myos mutta niiden kaytto vapaa-aikana saa minut usein hermostumaan kun rupean hakemaan niista paranneltavaa. Omistan noin 70 tuoksupulloa ja kasan naytteita. Kylla naista useimpia tulee kaytettya. - Viesti:
Kiitos, Jaakiem ja kiva etta kutsuttiin!Jaakiem kirjoitti:On aivan upeaa, että ihmiset uskaltavat toteuttaa unelmiaan ja vielä onnistuvat siinä.Nukapai kirjoitti: Ja Gogolin kysymykseen kuinka paljon tuoksuintoilu on muuttanut elamaa: noh, otin aivan seinahulluksi projektikseni seitseman vuotta sitten parfymeeriksi kouluttautumisen ja jostain karman/jumalan/spaghetti-monsterin huumorintajusta olen paassyt k.o. ammattiin vaikka melkein kaikki muut toiveet ja unelmat elamassa ovatkin sitten menneet perseelleen tai jotenkin muuten korruptoitu.
Hienoa, että olet tullut tänne foorumille meidän kanssamme leikkimään.
- Nukapai
- Tuoksuni: Tykkaan melkein kaikentyylisista tuoksuista ja vaihtelenkin kayttamiani hajuvesia fiiliksen mukaan. Palaan aina takaisin muutamaan lemppariin:
Mitsouko (varsinkin parfyymiversio), Annick Goutalin Mandragore, serge Lutensin Daim Blond ja Gorilla Perfumen Breath of God. Olen kehitellyt monta tuotetuoksua tyon puolesta ja kolme hajuvetta; niista yksi kohta lanseerataan. Itse kaytan usein niita myos mutta niiden kaytto vapaa-aikana saa minut usein hermostumaan kun rupean hakemaan niista paranneltavaa. Omistan noin 70 tuoksupulloa ja kasan naytteita. Kylla naista useimpia tulee kaytettya. - Viesti:
Noh, katotaan nyt miten tama tasta. Ma oon sen verran myohassa pippaloihin kuitenkin. Ja mulla on sellainen aikataulu etta valilla on aikaa jutustella ja valilla ei. Kivempaa se juttelu taalla suomalaisten tuoksuintoilijoiden kassa olis kun noilla BN:lla ja firman oman foorumilla tulee aina semmonen olo etta ei voi relata kun on toissa.toxu kirjoitti:Ei. Päinvastoin. Jos olisin arvannut että innostut kirjoittamaan täällä edes 17 postia, oisin kutsunut siut jo paljon aikaisemmin.Nukapai kirjoitti: Anteeksi Toxu. Joko kaduttaa mun tanne kutsuminen?![]()
Nukapai, olisi kiva, jos voisit kertoa jotain niistä parfyymiopinnoista?
Kaksi pingviiniä kohtaavat toisensa jäävuorella. Toinen sanoo toiselle:"Näyttää kuin sinulla olisi smokki päällä."
Toinen vastaa:"Ehkä minulla onkin."
Toinen vastaa:"Ehkä minulla onkin."
- Nukapai
No mielellaan kerron ihan mita vaan, mutta juttu on sen verran pitka etta olisi ehka helpompaa kysya ihan jotain erityista. :) Olen viime vuosien ajan kirjoitellut Basenotesiin sellaista "Study Notes" kolumnia jossa kerron tata hullua tarinaa. Laittaisinkin nyt tahan linkit mutta BN tuntuu olevan taas peffallaan tanaan.Jaakiem kirjoitti:Nukapai, olisi kiva, jos voisit kertoa jotain niistä parfyymiopinnoista?
Yritan tiivistaa: Alunperin Englantiin tultuani kouluttauduin maskeeraajaksi London College of Fashionissa ja olen muutenkin ollut kosmetiikka-alan kanssa jollain lailla melkein koko ikani tekemisissa. Olin kylla aina ollut tuoksufriikki mutta vasta vuonna 2005 aloitin ihan kaiken mahdollisen asiasta lukemisen ja yksi ensimmaisista ostamistani kirjoista oli Introduction to Perfumery (Tony Curtis ja David G. Williams). En tajunnut siita ensin mitaan (nykyaan se on koirankorvilla) mutta siita tuli vaan sellainen olo etta "joskus ma haluan ymmartaa taman kunnolla". Otin kaverilta lainaa ja ostin monenmonta pienta pulloa raaka-aineita kokeiluun; piti ensin jotenkin saada testattua etta olenko ma ihan vaaraan suuntaan menossa vai en. Asuin pikkiriikkisessa yksiossa ja mulla oli ne eteeriset oljyt ja pipetit tms. sangyn alla ruokakaupasta haetuissa pahvilaatikoissa joissa oli ennen ollut voita.
Samoihin aikoihin paasin Lushille toihin myymalapaallikoksi (vaikka olinkin sita ennen ollut kosmetiikka-alan koulutus ja johtotehtavissa, mutta mielellani halusin menna siihen uuteen duuniin koska firman tapana on rekrytoida moniin johtoportaankin asemiin kauppojen kautta).
Parin vuoden kuluttua paasin Lushin "creative team":iin (eli tuotesuunnitteluosastolle) ja olen Markilta ja Simonilta (firman pomolta ja hanen pojaltaan) oppinut paljon suoraan. Molemmat ovat tahan mennessa olleet keskenaan vastuussa firman kaikista tuoksuista, paria alunperin sisaanostettua lukuunottamatta. Olen kaynyt kaikki firman olemassaolevat formulat lapi, viettanyt muutaman kuukauden quality control ja teknisella osastolla, tehnyt paljon pienia "lab technician"-tyyppisia juttuja kulissien takana ja sita kautta oppinut myos. He myos sponsoroivat mut IFEAT Diploma in Aroma Trades parfyymikurssille jolle paasee vaan jos on jo alalla toissa ja tyonantaja suosittelee ja jossa on hyvana puolena se etta se on correspondance course Plymouthin yliopistolla ja siis sita on mahdollista tehda tyon ohella. Mulla on kylla mennyt ihanteellisesta kahden vuoden kurrsiajasta jo reilusti yli mutta Tony Curtis, joka on proffani (!), on antanut mulle "niin paljon aikaa kun tarvitsen" mika ei toivottavasti tule tarkoittamaan loppuelamaani. Siis tata itse ammattiahan taytyy opetella koko ika mutta olis toi kurssi kiva saada joskus loppuun. Viime vuonna mulle myonnettiin ensimmainen "David Williams Memorial Prize" parhaalle oppilaalle. Olin siita taysin pihalla ja tunteellinen ja otettu. Palkinto ojennettiin British Society of Perfumers:ien gaala-illallisella tassa Toukokuussa.
Tahan asti olen Lushille tehnyt muutamat tuotetuoksut suikugeeliin, saippuoihin ja niin edelleen. Tana vuonna Jouluksi tulee yhdeksaan Joulutuotteeseen mun tekemat tuoksut ja ensimmainen hajuveteni lanseerataan Lushfestilla ensi viikolla. Se ei ehka tule yleiseen myyntiin, mutta katotaan.
En vielakaan tajua miten tassa on nain kaynyt ja elamani tuntuu surrealistiselta ja omituiselta ja kummalliselta lahes koko ajan. Monet tyon realiteeteista ovat olleet aika yllareita; toisia odotinkin, ja jotkut luuloni ovat olleet aivan vaaria. Kun olen labrassa toissa olen ehka rauhallisin ja onnellisin kuin missaan, milloinkaan. Unohdan kaiken muun ja tanssin hajujen tanssia.
-
Nukapai, kuulostaa suunnattoman mielenkiintoiselta ja ihanaa, että olet löytänyt itsellesi työn, josta voit lumoutua 

- Nukapai
Juuh, mielenkiintoista se on ja kiitos; tosin aivan OIKEA unelmani olisikin sitten paasta tekemaan tata ihan omalla brandilla mutta siihen mulla ei varmaan enaa ole aikaa (tai sitten rupeen elakkeellaeiffelintorni kirjoitti:Nukapai, kuulostaa suunnattoman mielenkiintoiselta ja ihanaa, että olet löytänyt itsellesi työn, josta voit lumoutua

- Nukapai
Jaakiem kirjoitti:Vau.

Ei voi muuta sanoa. Mahtavaa kamaa!Jaakiem kirjoitti:Vau.

Nukapai, voitko kertoa tekemästäsi tuoksusta jotain? Minkä mallisesta tuoksusta puhumme? Yrititkö muotoilla tuoksulle esim. pimppiä tai pippeliä, vai yrititkö luoda jotain puhtaasti unisexmäistä? Vai unohditko kenties genre ajattelun kokonaan tuoksua tehdessäsi?
- Nukapai
Ma en saa kertoa siita mitaan ennenkuin ensi viikolla mutta sitten palataan asiaan.toxu kirjoitti:Ei voi muuta sanoa. Mahtavaa kamaa!Jaakiem kirjoitti:Vau.![]()
Nukapai, voitko kertoa tekemästäsi tuoksusta jotain? Minkä mallisesta tuoksusta puhumme? Yrititkö muotoilla tuoksulle esim. pimppiä tai pippeliä, vai yrititkö luoda jotain puhtaasti unisexmäistä? Vai unohditko kenties genre ajattelun kokonaan tuoksua tehdessäsi?

- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Ooh, Nukapai, kuulostaa aivan mahtavalta! Lushin joulujuttuja päätyy minun kylppäriini varmasti jotain
.

Oh deer.