Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä kirjaa luet parhaillaan?

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

hellin
Tuoksuni: http://sinistapintaa.blogspot.fi/p/tuoksukaappi.html
Viesti:

Mitä kirjaa luet parhaillaan?

Viesti Kirjoittaja hellin »

Minulla on joku lukuinnostus tällä hetkellä päällä.

Nyt on menossa Syysviirun vinkkaama Mika Waltarin matkakirja Lähdin Istanbuliin. Luulin aluksi, että Syysviiru tarkoitti Yksinäisen miehen junamatkaa, mutta tämä kertookin Waltarin aineistonkartoitusmatkaa sodanjälkeisen Euroopan halki. Todella kiinnostavaa ja myös hauskaa luettavaa, kiitos vaan vinkistä!
Syysviiru

Re: Mitä kirjaa luet parhaillaan?

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Kiva jos pidät kirjasta. Tosin luulen, että meillä kahdella on niin samanlainen maku ja kiinnostuksen kohteet, että kirjavinkit viuhuvat kahteen suuntaan.

Lähdin Istanbuliin on sikälikin kiinnostava, että siinä tulee osoitetuksi, että suomalaiset eivät olleet mitään nurkkakuntaista kirkonkylän väkeä siihen aikaan. Toinen sodan jälkeen maailmalle lähtenyt oli Göran Schildt, jonka muistelmateokset ovat tosi kiinnostavia nekin.

Olen jotenkin myöhässä löytänyt japanilais-brittiläisen Kazuo Ishiguron teokset. Luvun alla nyt Me orvot. Synkistelylle olen herkkä, eli inhoan sitä, mutta näissä on surumielisen haikeaa kauneutta.
naapio
Tuoksuni: Fragranticassa ajantasainen lista samalla nimimerkillä

Rakastan: savua, suitsuketta, pihkaa, puuta, hunajaa, kanelia, kardemummaa, lanventelia, ruusua, kuivattuja hedelmiä, vetiveriä, lakritsia

Suhtaudun suurella varauksella tai välttelen: vaniljaa, karamellia jne jälkiruokatuoksuja, tuberoosaa, santelia
Ostoslista: Annick Goutal: Sables
Le Labo: Rose 31
Lalique: Encre Noire
Tom Ford: Noir de Noir
Armani Prive: Rose D'Araibie
Armani Prive: Cuir Amethyste
Chanel: Pour Monsieur

Viesti Kirjoittaja naapio »

Mulle kirjat edustavat nykyään ennen kaikkea escapismia. Haluan upota tarinaan ja unohtaa kaiken muun. Tällä hetkellä ipadissa odottaa keskeneräinen Ilona Anrewsin Kate Daniels -sarjan uusin mättöspesiaali.
Raitoja käpälään!
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Mä käytän dekkareita unilääkkeenä. Parhaiten toimivat sujuvasti kirjoitetut, mutta aavistuksen ennalta-arvattavat. Tällä hetkellä menossa Ian Rankinin Rebus-sarja.
Toisena kirjana luen Augusten Burroughsin Juoksee saksien kanssa, joka sitten aktivoi aivotoimintaa vähän liikaakin, upea kirja, suosittelen.
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Christopher Isherwoodin omaelämäkerrallinen Christopher and His Kind.
Crouching tiger, hidden flacon
hellin
Viesti:

Mahtavaa, että innostuitte vastaamaan tähän ketjuun :) !

Lukaisin juuri Anja Snellmannin uusimman, Ivana B.:n. Joku kuvasi sitä proosalliseksi pamfletiksi. En ollut kauhean kiinnostunut kirjan aiheesta, mutta kieli oli kaunista ja taidokasta, kuten kaikissa lukemissani Snellmannin kirjoissa.

Jaa'a, mitäs sitten? Uuden kirjan lukeminen on aina vähän vaikea aloittaa.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Minulla on kesken A Song of Ice and Fire-sarja, olen menossa neljännessä kirjassa A Feast for Crows. Olen tykännyt. Välillä vähän hankala seurattava, kun henkilöhahmoja on niin miljoona ja porukkaa tulee ja menee. Ei mitään korkeakulttuuria, mutta viihdyttävää.

Kaipaan nykyään sellaista aivot narikkaan-tyylistä lukemista. Nautin hirmuisesti aivoja stimuloivasta kirjallisuudesta, upeasta tekstistä, omaperäisistä ratkaisuista yms., mutta harmillisen harvoin tartun mihinkään sellaiseen. Toisaalta en kestä huonosti kirjoitettua tekstiä...

Lukeminen on ihanaa!! Mulla tosin on taipumus upota lukemaani vähintään kaulaani myöten ja pitkän lukurupeaman jälkeen mulla saattaa olla jonkin aikaa ongelmia päästä takaisin omaan elämään ja käsillä olevaan hetkeen. :geek:

Lapsena ja nuorena olin aivan mahdoton lukutoukka, aina nenä kiinni kirjassa ja jos vaan mahdollista, niin pakenin kaikkia kotona tehtäviä töitä kirjan kanssa jonnekin piiloon. :D
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
hellin
Viesti:

Minulta jäi Valtaistuinpeli kesken, mutta ajattelin lukea lomalla loppuun.

Aloitin illalla Inna Patrakovan Tulkin, joka on takakannen mukaan "venäläinen bridget jones nyky-Helsingissä". Alun perusteella kirja on tosi näppärästi kirjoitettu, hulvattoman hauskaa tekstiä kulttuurien yhteentörmäyksistä.
tigrushka

Isherwoodin ohella luen Kai Niemisen runokirjoja, niitä tuli napattua kirjastosta samalla kun noudin varaukseni. Eilen luin loppuun Lopullinen totuus. Kaikesta ja aloitin Perimmästen kysymysten äärellä. Alan oppia odottaa vielä vuoroaan.
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Pitäisi varmaan tutustua Kai Niemisen runoihin, koska mun käsissä on kulunut hänen suomennoksensa historiallisen japanilaisen monitaitelijanaisen Ema Saikoon runoteoksesta Tunteeni eivät ole tuhkaa. Olen vaan niin nykyrunousrajoitteinen. - Onpa muuten sanat pitkiä tänään :shock:

Mua harmittaa, kun helsinkiläiset kirjastot on päästetty näivettymään. On nautinto mennä kaupunginkirjastoon ja vaellella etsimässä luettavaa. Meillä on kehnosti uutuuksia nykyään. Hilaan itseni joskus Leppävaaran kirjastoon, se on todella inspiroiva paikka. Lounaskuppilaa myöten. Nokia on aikanaan tuonut Espoolle sellaiset verotulot, että kaupunki on voinut nostaa profiiliaan kulttuurin puolella.
Viimeksi muokannut Syysviiru, 23 Elo 2012, 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tigrushka

Syysviiru kirjoitti:Pitäisi varmaan tutustua Kai Niemisen runoihin, koska mun käsissä on kulunut hänen suomennoksensa historiallisen japanilaisen monitaitelijanaisen Ema Saikoon runoteoksesta Tunteeni eivät ole tuhkaa. Olen vaan niin nykyrunousrajoitteinen. - Onpa muuten sanat pitkiä tänään :shock:

Mua harmittaa, kun helsinkiläiset kirjastot on päästetty näivettymään. On nautinto mennä kaupunginkirjastoon ja vaellella etsimässä luettavaa. Meillä on kehnosti uutuuksia nykyään. Hilaan itseni joskus Leppävaaran kirjastoon, se on todella inspiroiva paikka. Lounaskuppilaa myöten. Nokia on aikanaan tuonut Espoolle sellaiset verotulot, että kaupunki voinut nostaa profiiliaan kulttuurin puolella.
Suosittelen lämpimästi Niemistä! Runonsa ovat enemmänkin kotoisasti jutustelevaa proosarunomietelmää kuin "nykyrunoutta" sanan tympeimmässä merkityksessä eli maksimaalisen vaikeatajuista fragmentaarista kikkailua, josta ei ota erkkikään selvää...

Samaa mieltä kirjastoista ja niiden nykytilasta. :sad: Olen kieltämättä onnekas lähikirjastoni suhteen, pääkirjastossa on (ainakin vielä toistaiseksi) erinomainen runokirjavalikoima.
naapio
Tuoksuni: Fragranticassa ajantasainen lista samalla nimimerkillä

Rakastan: savua, suitsuketta, pihkaa, puuta, hunajaa, kanelia, kardemummaa, lanventelia, ruusua, kuivattuja hedelmiä, vetiveriä, lakritsia

Suhtaudun suurella varauksella tai välttelen: vaniljaa, karamellia jne jälkiruokatuoksuja, tuberoosaa, santelia
Ostoslista: Annick Goutal: Sables
Le Labo: Rose 31
Lalique: Encre Noire
Tom Ford: Noir de Noir
Armani Prive: Rose D'Araibie
Armani Prive: Cuir Amethyste
Chanel: Pour Monsieur

Viesti Kirjoittaja naapio »

Korkkasin tänään uuden kirjan, Chloe Neillin Biting Coldin ja kärsin jo ensimmäisten sivujen jälkeen. En muistanutkaan millaista alamäkeä nämä kirjat olivat mitä pidemmälle sarja etenee. :roll:
Raitoja käpälään!
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Martin Amis - The Pregnant Widow. Oon lukenut tänä kesänä kymmenen kirjaa.
eiffelintorni

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

Elämä on välillä niin pirstaleista, etten pysty nykyään kovin helposti keskittymään romaaneihin, mikä on kamalaa :sad: Nyt esim pöydällä odottaa Yöjuna Lissaboniin, jota ehdin aloittaa ja kiinnostua ja nyt se roikkuu... Sen sijaan olen viime aikoina poiminut rusinoita pullista eli luen poimien parhaat kohdat self help -tyyppisistä kirjoista tai esim ravintoon tai harrasteisiin liittyvistä kirjoista.

Esim nyt mulla on menossa Susan Cainin Hiljaiset - introverttien manifesti. Todella mielenkiintoista ja ajatuksia avaavaa luettavaa monin paikoin! Suosittelen.

Mulla on tapana seurata kirjaston uutuulistoja ja varata kiinnostavat. Niitä sitten käyn noutamassa. En ehdi tällä hetkellä pyöriä hyllyjen välissä etsimässä sopivaa luettavaa, vaikka tykkäisin kyllä siitäkin.

Romaaneja kuuntelen autossa työmatkoilla, mutta kirjastojen tarjonta niiden osalta on aika suppeaa ja ovat kalliita ostaa, joten tulee kuunneltua välillä sitä mitä sattuu saamaan sen sijaan että valitsisi huolella. Kuuntelen lähinnä englanniksi luettuja, tulee kielitreeniä samalla.
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Mä pidin myös Susan Cainin kirjasta.
Vastaa Viestiin