Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Aigu
- Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:
Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella
Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jos voisin pullottaa isäni koiran läähätystä, saisit aika hyvän kuvan. Hammaskivinen hengitys tuoksuu ummehtuneelta. Aika pahalta sellaisenaan. Joillekin tuoksutreffeille joskus voin ehkä tuoda kyseisen hammaskivikoiran pikavisiitille, siitä saa nopeasti roimat pikanuuhkaukset.Tiia kirjoitti:Apua, miltä hammaskivi tuoksuu..? Mistähän voisin selvittää tämän..
Mohn, mitä tarkoitat suhtautumiserolla?
Tarkoitan sillä suhtautumiserolla sitä, että ajattelee mainstream-tuoksuista eri tavalla kuin niche-tuoksuista tai ne saavat käyttäytymään eri tavoin tai mitä nyt kenellekin aiheuttavat.
Minulle mainstream-tuoksut ovat useimmiten käyttötavaraa eikä niiden ostamista tarvitse harkita erityisen pitkällisesti tai syvällisesti. En omista yhtään niche-tuoksua täysikokoisena. Olen harkinnut muutaman ostamista mutta jotenkin päätöksen tekeminen vaatii paljon ajatustyötä ja harkintaa ja tuntuu jollain lailla erityisen juhlalliselta ajatukselta.
Esimerkkinä nyt vaikka tuo himoitsemani A*Men, kävisin ostamassa sen samantein jos minulla olisi raha siihen. Eikä se edes ole sellainen tuoksu, joka herättäisi minussa samalla tavalla tunteita ja elämyksiä, kuin muutama upea niche-tuoksu. Voihan sekin toki vaikuttaa, että sen hankkiminen on helppoa, senkun kävelee kauppaan ja ostaa. Niche-tuoksuja en pysty yhtä helposti hankkimaan. Silti sen nche-tuoksun valitseminen joka olisi täysinäisen pullon arvoinen ja ostopäätöksen tekeminen tuntuu vaativan paljon enemmän kuin herätteen...
Saattaa olla, että joskus kun toivottavasti saan säännölliset tulot, ostokäyttäytymiseni tämänkin osalta muuttuu ja alan napsimaan niche-tuoksuja "koska mun tekee mieli". :)
Em tiedä oliko tässä kenellekään muulle päätä tahi häntää, en oikein osaa kunnolla pukea sanoiksi mitä tarkoitan. Minulle siinä on selkeä ero miltä tuntuu, kun ajattelen mainstream- tai niche-tuoksuja.
Minulle mainstream-tuoksut ovat useimmiten käyttötavaraa eikä niiden ostamista tarvitse harkita erityisen pitkällisesti tai syvällisesti. En omista yhtään niche-tuoksua täysikokoisena. Olen harkinnut muutaman ostamista mutta jotenkin päätöksen tekeminen vaatii paljon ajatustyötä ja harkintaa ja tuntuu jollain lailla erityisen juhlalliselta ajatukselta.
Esimerkkinä nyt vaikka tuo himoitsemani A*Men, kävisin ostamassa sen samantein jos minulla olisi raha siihen. Eikä se edes ole sellainen tuoksu, joka herättäisi minussa samalla tavalla tunteita ja elämyksiä, kuin muutama upea niche-tuoksu. Voihan sekin toki vaikuttaa, että sen hankkiminen on helppoa, senkun kävelee kauppaan ja ostaa. Niche-tuoksuja en pysty yhtä helposti hankkimaan. Silti sen nche-tuoksun valitseminen joka olisi täysinäisen pullon arvoinen ja ostopäätöksen tekeminen tuntuu vaativan paljon enemmän kuin herätteen...
Saattaa olla, että joskus kun toivottavasti saan säännölliset tulot, ostokäyttäytymiseni tämänkin osalta muuttuu ja alan napsimaan niche-tuoksuja "koska mun tekee mieli". :)
Em tiedä oliko tässä kenellekään muulle päätä tahi häntää, en oikein osaa kunnolla pukea sanoiksi mitä tarkoitan. Minulle siinä on selkeä ero miltä tuntuu, kun ajattelen mainstream- tai niche-tuoksuja.
Mohn, onko tuoksujen ostaminen kaupan hyllyltä suoraan siulle tärkeää? Siinä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, tiedän että monet saavat kiksit siitä että ostavat tuotteen kaupasta...
Mutta jaksan toitottaa tästä siulle ja kaikille muillekkin: muistakaa ihmiset että pienellä vaivalla webistä löytyy tuoksuja ihan hirveän paljon halvemmalla kuin kaupan hyllyltä.
A*Menistä irronnee jonkunmoinen pullo alle kahdenkympin postikuluineen, jos jaksaa etsiä.
Itse olen saanut monia, käyttämättömiä niche tuoksuja (mm.Lutens) alle neljänkympin postikuluineen.
Toivon että joskus saat A*Menin. Ja sen sijaan että annat sitä miehellesi, pidä häntä erityisen onnekkaana senkin vuoksi että hän saa haistella tätä herkkua yltäsi.
Mutta jaksan toitottaa tästä siulle ja kaikille muillekkin: muistakaa ihmiset että pienellä vaivalla webistä löytyy tuoksuja ihan hirveän paljon halvemmalla kuin kaupan hyllyltä.
A*Menistä irronnee jonkunmoinen pullo alle kahdenkympin postikuluineen, jos jaksaa etsiä.
Itse olen saanut monia, käyttämättömiä niche tuoksuja (mm.Lutens) alle neljänkympin postikuluineen.
Toivon että joskus saat A*Menin. Ja sen sijaan että annat sitä miehellesi, pidä häntä erityisen onnekkaana senkin vuoksi että hän saa haistella tätä herkkua yltäsi.
Ei, ei, en itse asiassa tykkää ostella kaupasta, olen ensisijaisesti nettishoppailija. Tarkoitin sitä, että jos joskus iskee "pakkosaadahetinyt!!!!"-fiilis niin jos tuotetta myydään jossakin putiikissa suht lähietäisyydellä niin sen voi vain käydä hakemassa ja sen saa hetinyt.
Minussa on pahasti Sulo Vilenin vikaa ja yleensä koluan ympäri nettiä löytääkseni tarvitsemani/haluamani tuotteen mahdollisimman halvalla. Mutta sitten toisinaan minulle voi tulla jostakin tietystä jutusta sellainen "ihan sama mitä se maksaa, se on saatava NYT HETI!!!"-fiilis ja silloin on todellakin ihan sama mitä maksaa; jos vaan on rahaa ja se haluamani juttu löytyy kaupasta niin senhän sitten ostan.
toxu, aion kyllä sen A*Menin saada enkä todellakaan anna sitä miehelle. Lainaksi ehkä joskus. 8)
Minussa on pahasti Sulo Vilenin vikaa ja yleensä koluan ympäri nettiä löytääkseni tarvitsemani/haluamani tuotteen mahdollisimman halvalla. Mutta sitten toisinaan minulle voi tulla jostakin tietystä jutusta sellainen "ihan sama mitä se maksaa, se on saatava NYT HETI!!!"-fiilis ja silloin on todellakin ihan sama mitä maksaa; jos vaan on rahaa ja se haluamani juttu löytyy kaupasta niin senhän sitten ostan.
toxu, aion kyllä sen A*Menin saada enkä todellakaan anna sitä miehelle. Lainaksi ehkä joskus. 8)
Re: Mitä haistelet tänään?
Löysin siivoamisen tuoksinnassa laatikon pohjalta Midnight Poison -näytteen, jonka olen joskus saanut Séphorasta kaupanpäällisiksi. Tuoksu herätti kaksi ajatusta.
1) En ole koskaan saanut yhdestäkään helsinkiläisestä parfymeriasta, kosmetiikkaliikkeestä tai tavaratalosta parfyyminäytteitä ostosten yhteydessä, poislukien Yves Rocher. Kuinka se on mahdollista? Helsingissä ei ole yhtään tuoksuihin oikeasti kunnianhimoisesti suhtautuvaa liikettä. Parfyymeja ei haluta ilmeisesti myydä eikä markkinoida. Tekisi mieli tehdä asialle jotain. Jos mulla olisi paljon pääomaa, aikaa ja yrittäjähenkisyyttä, perustaisin itse pienen parfyymiliikkeen.
2) Mitä tapahtui mainstream-tuoksujen unisex-markkinoinnille since 1990s? Unisex-designertuoksujen katoamiselle on varmasti olemassa jokin markkinointitutkimuksellinen syy, mutta se harmittaa. Esim. tämä Midnight Poison on markkinoitu naisille Eva Greenin tähdittämänä. Tämä on silti selkeä unisex-tuoksu, jonka patsuli-vaniljaisuus sopii itse asiassa paremmin miehelle kuin naiselle. Enkä sano tätä nyt millään tuoksufriikin sofistikoituneella suulla, vaan tämä voitaisiin markkinoida helposti mainstream-tuoksuna suoraan mainstream-peruspentti-heteromiehille.
1) En ole koskaan saanut yhdestäkään helsinkiläisestä parfymeriasta, kosmetiikkaliikkeestä tai tavaratalosta parfyyminäytteitä ostosten yhteydessä, poislukien Yves Rocher. Kuinka se on mahdollista? Helsingissä ei ole yhtään tuoksuihin oikeasti kunnianhimoisesti suhtautuvaa liikettä. Parfyymeja ei haluta ilmeisesti myydä eikä markkinoida. Tekisi mieli tehdä asialle jotain. Jos mulla olisi paljon pääomaa, aikaa ja yrittäjähenkisyyttä, perustaisin itse pienen parfyymiliikkeen.
2) Mitä tapahtui mainstream-tuoksujen unisex-markkinoinnille since 1990s? Unisex-designertuoksujen katoamiselle on varmasti olemassa jokin markkinointitutkimuksellinen syy, mutta se harmittaa. Esim. tämä Midnight Poison on markkinoitu naisille Eva Greenin tähdittämänä. Tämä on silti selkeä unisex-tuoksu, jonka patsuli-vaniljaisuus sopii itse asiassa paremmin miehelle kuin naiselle. Enkä sano tätä nyt millään tuoksufriikin sofistikoituneella suulla, vaan tämä voitaisiin markkinoida helposti mainstream-tuoksuna suoraan mainstream-peruspentti-heteromiehille.
-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Mulla taas homma on kääntynyt toisinpäin. Tavaratalotuoksun ostan vasta tosi pitkän harkinnan jälkeen (viimeksi tytöille Bulgarin Petits & Mamans korvaamaan ällö Ck Shock One for Her ja Bruno Banani), nicheissä kynnys on matalampi, ehkä siksi että niiden saatavuus on rajatumpi ja isken kiinni kun sopiva osuu kohdalle.
Kerään edelleen kyllä mieluummin pikku näytteitä kuin kokopulloja.
Pohdin edelleen mikä olisi aamupäivän tuoksu. Sivettiä, klassikko vai TAAS Cuir Beluga / Tonka Impériale? (Käyn suihkussa, joten voitte sillä aikaa ottaa kantaa tähän alle!)
Kerään edelleen kyllä mieluummin pikku näytteitä kuin kokopulloja.
Pohdin edelleen mikä olisi aamupäivän tuoksu. Sivettiä, klassikko vai TAAS Cuir Beluga / Tonka Impériale? (Käyn suihkussa, joten voitte sillä aikaa ottaa kantaa tähän alle!)
-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Vastaan omaan huutoni - taaaaaaaaas Cuir Beluga. Eli hei nyt on hyvät ihmiset niin että mun tuoksuvalintojeni varassa tämä foorumi kaatuu pystyyn - käytän nykyään näköjään vain kahta yli kuudestasadasta mahdollisesta
Yritän päivittää asiasta jotain blogiinkin... Ja Jaakiem, jos olet kuulolla, yritän saada sulle postiin loppuviikosta tästä ja Tonkasta pikku näytteet parin muun jutun ohella. Odotan keskiviikolle tuoksulainojen palautumista niin lähetyksestä tulee ehkä kiinnostavampi.

Yritän päivittää asiasta jotain blogiinkin... Ja Jaakiem, jos olet kuulolla, yritän saada sulle postiin loppuviikosta tästä ja Tonkasta pikku näytteet parin muun jutun ohella. Odotan keskiviikolle tuoksulainojen palautumista niin lähetyksestä tulee ehkä kiinnostavampi.
Miulla on tänään yllä Hermesin Ambre Narguile. Kirjoitan siitä myöhemmin tänään lyhyen mielipteen tuohon arvosteluketjuun...
-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Kiire!!! Muttei niin kiire etten olisi ehtinyt annostella toiselle kädelle Nahemaa ja toiselle Vamp à New Yorkia. Haisen juuri sellaiselle joka saa ihmiset vihaamaan hajuvesiä 8)
- tigrushka
- Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
- Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n
Tänäänkin (jo kuudes päivä menossa) L'Artisan Parfumeurin DZING!. Kun ensimmäistä kertaa kokeilin tätä, haistoin tässä sahanpurua, vetoista vinttikamaria ja sylissä kehräävää lämmintä kissaa. Myöhemmin olen bongannut tästä myös uusien kenkien nahantuoksua ja pehmeänmakeita sävyjä. Yksi lemppareistani.
Crouching tiger, hidden flacon
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Miksi en ole jo kokeillut tätä? No onhan se toki listalla. Ihana kuvaus!tigrushka kirjoitti: sylissä kehräävää lämmintä kissaa
Oh deer.
Toisessa kädessä Montalen Chocolate Greedya ja toisessa Nicolain le Temps d'une Feteta. Oikea käteni tukahdutti minut Mignon -munalla (Eeva, tämä saattaa olla sinun heiniäsi) mutta vasemman käden vihreät, kevätmyrskyiset narsissit ja hyasintit säästivät minut diabetekselta.
Viimeksi muokannut Vasilisa, 10 Huhti 2012, 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com
http://nuuhbeibe.blogspot.com