Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Eilisillä treffeillä päästiin myös näkemään Nekun mahtaisa kosmetiikkavaunu! Wau! En ehtinyt valitettavasti siihen itse paneutua, kun lapsennoutoaikataulu painoi jo päälle. Mielenkiintoa olisi itse asiassa kyllä ollut ja Gogolin ja Vasilisan oohit ja aahit kertoivat vakuuttavasti, mistä kaikesta jäin paitsi
Mutta tästä kysymykseen, olen kyllästynyt meikkipussini sisältöön ja haluan uusia värejä syksyksi. Mitkä merkit saavat keskuudessamme suosiota ja onko jotakin liikettä/myyjää, jonka luokse mennä inspiroitumaan ja jossa osattaisiin suositella värejä? Laatua saisi olla, ettei ole heti värit poskella, kun päätä kääntää. Mutta kukkarollekin joudun suomaan ajatuksen. Toki noita liikkeitä voi itsekin bongailla, mutta suosituksen perustella on aina kivampi mennä...
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Käypä MAC-tiskillä keskustan Stokkalla. Hinnat kohdallaan, värejä riittää, laatu hyvä - ja ystävällinen, asiantuntava palvelu. Jos suinkin mahdollista, niin kannattaa mennä tuonne rauhalliseen aikaan arkipävänä. Käsittääkseni tiskiltä voi jopa varata ajan meikkiin ja opastukseen, jos haluaa.
Kiitos vinkistä, Kamicha! Pitänee suunnistaa tuonne. Olen kyllä joskus käynytkin aikaa sitten, mutta katsellut lähinnä huulipunia ja ne tuntuivat mulle liian kuivilta. Mutta ehkäpä niiden silmä- ja poskiosastot sopis mulle paremmin.
Minulle tuli ekana mieleen Inglot, liikkeet ovat ainakin Kluuvissa, Itiksessä ja Jumbossa. On vähän edullisempi kuin MAC. Luomivärien laatu on saanut hurjasti kehuja. Värivalikoimaa löytyy. Siellä voi kasata itse erilaisia paletteja puuterimaisista tuotteista.
Inglotilla on myös nettikauppa, mutta värikartat olivat ainakin alussa niin huonot, että suosittelen menemään liikkeeseen. Mutta voihan siellä tietty etukäteen vähän tutustua tuotteisiin. Se pannusysteemi on kyllä järkevä.
En varmaan löydä tähän vastausta meidän foorumilta, mutta kysytään kuitenkin...
Osaako kukaan suositella hyvää partabalsamia? Mielellään täysin tuoksutonta tai hyvin miedon tuoksuista?
Mielestäni nykyiset kaupassa myytävät partahöylät ovat naurettavia. Joka vuosi tulee vain uusi terä lisää höylään ja hinta nousee. Jossakin väitettiin, että höylien hinnat olisivat nousseet 99 prosenttia kolmessa vuodessa. Lisäksi on kaikenlaista patterilla käyvää tärytintä siinä. Se mikään helistin ole. Menin sen vuoksi tilaamaan ulkomailta sellaisen vanhanaikaisen partahöylän. Ensikokemukset ovat hyvin lupaavia. Parta lähtee ja tyylillä. Seitsemällä punnalla sai kuusi kymmenen kappaleen teräpakkausta, joten hintaa niille ei tule gilletteihin verrattuna paljon mitään. Huomasin vain, että terä leikkaa huomattavasti lähempää ihoa, joten nirhamiakin voi tulla. Siksi ajattelin, että voisi kokeilla jotain mietoa, hieman desinfioivaa aftershavea tai balsamia. Ehdotuksia?
Poikaystävä käyttää partaveistä ja hänellä on Edwin Jaggerin Sandalwood aftershave, jota pitää melko miedon tuoksuisena sekä Crabtree & Evelynin vastaava samantuoksuisena, mutta voimakkaampana. Tykännyt kummastakin. Ei tuo EJ kuitenkaan mikäs supermieto mielestäni ole. Edwin Jaggerin Sea Buckthorn tuoksu on aikas mieto ja hyvä tuoksu. Sitä on ollut talossa muistaakseni ainakin shaving creamina ja joku näyte oli sitä tuoksua, tykkäsin itse ainakin kovin.
Tuolta löytyy Edwin Jaggeria http://www.theenglishshavingcompany.com/. Tuolta saa sellaisia samplekokojakin tuotteista. Löytyy myös Aloe vera, jonka voisin kuvitella olevan aika miedon tuoksuinen.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Meilläkin mies käyttää vanhanaikaista partahöylää - mutta ei varsinaisesti mitään partabalsamia tai vastaavaa.
Nykyisin pienten haavojen hoidossa ei kaiketi edes suositella desinfiointia (lisännee kai arpikudoksen muodostumisen todennäköisyyttä ja hidastaa paranemista) - aivan hassulta tuntuu levitellä iholle herkistäviä tuoksuaineita jos ihon pinta on vähänkin kärsinyt.
Itse käytän iholle sheivauksen jälkeen Bepanthenin kevyempää emulsiovoidetta, jos tuntuu menneen liian liki (höyläystarpeensa kullakin ). Tuohan on täysin tuoksuton - ja sopii kasvoille muutenkin. Ja säärille...
Mullakin on olemassa partaveitsi, mutta sen kanssa ensimmäinen kokeilu oli sen verran verinen, että jäi harjoittelu siihen. Tuommoinen höylämalli toimii paljon paremmin mun käsissä. Suosittelen kyllä muillekin - vaikka niille säärille sitten.
Suhtaudun suurella varauksella tai välttelen: vaniljaa, karamellia jne jälkiruokatuoksuja, tuberoosaa, santelia
Ostoslista: Annick Goutal: Sables Le Labo: Rose 31 Lalique: Encre Noire Tom Ford: Noir de Noir Armani Prive: Rose D'Araibie Armani Prive: Cuir Amethyste Chanel: Pour Monsieur
Netistä löytyy opastusvideoita. Ei periaatteessa ole vaikeaa.
Tarvitset vain höylän ja terän, ja kenties partasaippuaa ja sudin. Kastelet sudin, vaahdotat saippuaa ja sudit sitä höylättävälle pinnalle. Sitten vain höyläämään. Tärkeää on, ettei missään kohdin paina terää ihoa vasten. Ihmiset on tottuneet leikkaamaan karvaa tylsillä terillä, joten tottumus voi olla painaa sitä hieman liikaa. Sopivan höyläyskulman kuulee mielestäni, kun parta katkeaa. Terää joutuu ehkä huuhtelemaan useammin kuin sellaista, jossa on viisi terää samassa. Leikkaa nopeasti ja siististi.
Oman höyläni tilasin tuolta ja tuli parissa päivässä. En kylläkään huomannut kuin vasta jälkikäteen, että uutiskirjeen tilaamalla olisi saanut tilauksesta pois kymmenen prossaa.
Hyvä nirhaumille ja haavaumille ja sen sellaisille on mustakuminaöljy, ainakin minulla toimii kerrassaan mainiosti. Ostin pikkuruisen 10 ml:n pullollisen Pienestä Tuoksukaupasta, mutta siellä ei taida tällä hetkellä olla sitä myynnissä. Olen käyttänyt sitä sellaisenaan nirhaumiin ja näppylöihin sun muihin, mutta voihan sitä halutessaan sekoittaa myös voiteeseen. Erisanilla on tuoksuttomia ja kevyitä kasvovoiteita, jotka voisi toimia hyvin, INCI-listakin on lyhyt ja ihan jees. Tässä pari linkkiä muihin kauppoihin joissa myydään mustakuminaöljyä:
Myös teepuuöljy on antibakteerinen ja luonnollisesti desinfioiva. Sitä en ole käyttänyt sellaisenaan, mutta olen tilannut iHerbistä teepuuöljyä sisältävää voidetta. Olen kokeillut kahta erilaista, toinen kasvovoide ja toinen enemmän yleisvoide. Olen ollut ihan tyytyväinen. Molemmat tuoksuvat melko voimakkaasti teepuuöljylle ja tuoksu jää joksikin aikaan iholle. Itseäni se ei tosin ole haitannut. Tässä linkit niihin mitä minä olen kokeillut, teepuuöljyvoiteita löytyy useita muitakin.
Tällainen osui myös silmiini tuolta iHerbistä, tämä on tosin tarkoitettu helpottamaan itse parranajoa, ei vasta sen jälkeen. Mutta tässäkin siis teepuuöljyä (joskin vasta INCI-listan lopussa eli sitä ei ihan hirveästi tuotteessa liene loppujen lopuksi).
Mustakuminaa sisältäviä voiteita löytyy kanssa iHerbistä jos ei halua öljyn kanssa lotrata. Toivottavasti tästä oli jotain iloa. IHerbistä löytyy muuten ihan järjetön määrä kaikenlaista, kannattaa nähdä se vaiva, että tutustuu sivuihin vaikka ne eivät kovin käyttäjäystävällisiltä alkuun tuntuisikaan.
Suhtaudun suurella varauksella tai välttelen: vaniljaa, karamellia jne jälkiruokatuoksuja, tuberoosaa, santelia
Ostoslista: Annick Goutal: Sables Le Labo: Rose 31 Lalique: Encre Noire Tom Ford: Noir de Noir Armani Prive: Rose D'Araibie Armani Prive: Cuir Amethyste Chanel: Pour Monsieur
Onko vaahto tarpeellista? Riittäisikö ihon liukastaminen öljyllä tms? Mulla nuo kinttukarvat ovat pehmeät ja iho yhdistelmää herkkä+kuiva niin mielelläni käyttäisin öljyä kun varsinaista karvan pehmennystarvetta ei ole. Nyt sheivaillessa apuna on ollut Nivean shower oil, joka on öljymäistä muttei tuki gilletteä.
Ei ole pakko käyttää saippuaa, voi onnistua ilmankin. Tavallinenkin saippua käy joten kuten, kuten myös öljyt ja muut tuotteet. Ei kai sitä kaapimiseksi voi sanoa? Kunhan vain ohjaa höylää ja antaa höylän oman painon tehdä työn.