Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

toxu kirjoitti:Tuoksuna tänään Salvador Dali Pour Homme. (alkuperäinen, vuoden 1987 formulaatio)

Tummin tuoksu mitä olen koskaan haistellut. Ei ihme että tätä on ehdoteltu useasti "what would Satan wear?" keskusteluissa tuoksuksi itse Beelzebubille.
Ja kas kummaa: tämän tuoksun on tehnyt salaa Helvetin passia kantava, "sveitsiläis-ranskalainen" Thierry Wasser!

Sellaiset tuoksut kuten Bandit näyttävät tämän rinnalla hälytysvaloilta.

Thierry Wasser:
Kuva

Beelzebub:
Kuva

Dali Pour Homme pullo:
Kuva

Söpö pingviinin poikanen:
Kuva
Toxu, tämä taisi olla ensimmäinen kerta, kun piti ihan ääneen nauraa foorumia lukiessa. Ennen on riittänyt hykertely.
amarilia
Tuoksuni: Orientaalit ja kukkais itamaiset, seka chypre floral ovat suosikkejani. Nahka, patchouli, ambra,vanilja, myski, ja myoskin puuteriset tuoksut ovat sita ominta itseani. Suosikkejani tallahetkella Chanel Exlusif Coromandel, Robert Piguet Calypso, Parfumerie Generale Louanges Profanes, lahes kaikki Annick Goutalit, Guerlain ehdottomasti yksi suosikki taloistani. Viimesein vuoden aikana olen sukeltanut peruuttamattomasti niche tuoksujen pariin, ja paluuta sielta ei tunnu olevan.Toki tavaratalo brandien uutuudet tulee aina testattua ensimmaisten joukossa. Olen ollut aktiivisena Fragranticassa jo vuodesta 2009. Ulkosuomalainen, koti Ateenassa.

Viesti Kirjoittaja amarilia »

Kenzon Flower Tag Edp tänään, anopilta saatu myöhäinen synttärilahja. Tätyy sanoa että anopilta aika onnistunut veto, henkilöltä joka ei tiedä tai välitä tuoksuista tai mun mausta pätkän vertaa....onnistui yllättämään. Tää on herkempi, läpikuultavampi versio originellista Flowerista, olematta kutenkaan millään lailla vetinen. kiehtova ja aika seksikäs. Alakerran vahtimestarin vaimo kommentoi heti kun kiiruhdin hissiin..mmmm ihanaa tuoksua sulla tänään!

Salvador Dalin Homme! mmm, nyt kyllä Toxu sait mun mielenkiinnon hereille. En ole tainnut ikinä yhtäkään Dalin miestentuoksua testata...eikun hetkinen... oonhan mä Laguna Hommea testannut josta itseasiassa pidin, mutta kuvauksesi tuosta helvetillisetä litkusta sai mielikuvituksen liikkeelle :evil: Ja täytyy myöntää että lähes kaikki Wasserin tekeleet ovat olleet meikäläiselle ''pirullisen hyviä'' :geek:
kieltämättä herran silmissä on jotakin mystisen eriskummallista.... :o
Jaakiem

Haistelen Shalimarista jäänyttä ohutta kanelia. Olisikohan tuo muuten cinnamal?
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Gucci: Gucci eau de parfum. Onko mielikuvituksettomampaa kuin Guccin tuoksujen nimet? Tämä siis se tummahkon ruskea neste kirkkaassa pullossa. Täydellinen. Kestävä, muttei riko kenenkään nenää, aikuinen, tyylikäs. Onneksi joku ihana ihminen antoi mulle näytteen, en olisi koskaan ymmärtänyt, että voin rakastua tuoksuun, jossa päälimmäisinä tuoksuvat Caraway (mä inhoon kuminaa :shock: ), suitsuke ja nahka. Harkitsen varapulloa varastoon.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Tänään Parfumerie Generale - Indochine. Ja tilastointia :geek:

Elokuussa (taas) aika hajanaista, mutta trio triplakäyttökertoja:

*Parfumerie Generale - Indochine. At once sweet, vanilla-scented, resinous, powdery, milky and spicy, Benzoin Siam is a resin of great olfactory richness that is rarely used as a central theme in Perfumery. Drawing on rare notes such as Kampot Pepper, Burmese Tanakha, or Laos honey, Pierre Guillaume orchestrates a luminous, smooth and airy perfume, delicately reproducing each and every facet of the unprocessed balsam. This sepia-tinged balm infuses Indochine with the radiance of platinum...

*Arquiste - L'Etrog. October, 1175, Calabria, Italy - In Medieval Calabria, a family gathers to celebrate a good harvest. Within a cabin built of Palm leaves and other woody branches, an aromatic bounty is presented. The citrusy scent of the Etrog citron, a regional specialty, brightens the air while embracing Myrtle and lush Date Fruit envelope the sweet warmth of the Mediterranean night.

*Arquiste - Fleur de Louis. June 1660, Isle of Pheasants, Basque region, on the French-Spanish border. - To ensure peace between them, two Royal Courts converge at a richly-appointed pavilion built of freshly cut Pine and Cedar wood. From the French side, in a golden aura of Iris, Rose and Jasmine, emerges a young Louis XIV, all starched and composed, eager to catch a glimpse of his new bride, the Infanta Maria Teresa.

Kesä-elo välillä:

1. Olfactive Studio - Lumière Blanche (7 kertaa heinäkuusta alkaen).
Anna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anna »

Olin laittamassa poskipunaa kun tuli hillitän hinku tuoksua Tiaren kukalta tänään. Poskipunan tuoksu toi sen mieleen. Laitoin sitten Goutalin Songesia ja Lucy B:n Pink Frangipania. Kummassakin tosin frangipani pääosassa, mutta yhtä lailla makeahkoa huumaavaa. Mun Songes näyte on tosin tainnut mennä vähän pilalle. Ei se tältä viimeksi tuoksunut.
Anna
Viesti:

Lubin Black Jade testissä. "Marie Antoinetten hajuvesi" En laittanut paljoa ja silti nenä meinasi mennä ihan tukkoon. Liikaa pärskyvä alussa, mutta ei tämä nyt ihan kehnolta vaikuta...seurataan tilannetta.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Kokeilin tänään toistamiseen Madonnan Truth or Darea, kun Citymarketissa satuin pyörähtämään. Ei ole mun teekuppini, vaikka ei se vastenmielinenkään ollut. Hirmuisesti tuberosaa mun nenääni ja yleisilmeeltään ihan liian raskas ja ehkä vähän tunkkainenkin. Esikoinen ihmetteli, että miksi kukaan haluaisi tuota käyttää, kun se haisee ihan pesuaineelle (vai puhuikohan se saippuasta...). Itse en pesuaineviboja siitä löytänyt.

Drydownin kanssa pystyisin ehkäpä elämään, mutta on siinäkin jotakin tiivistä raskautta joka meinaa saada pään hajoamaan. Tämä kuuluu mulla niihin tuoksuihin, joiden kanssa en todellakaan haluaisi päätyä suljettuun tilaan...todennäköisesti alkaisin voimaan pahoin. Vaikka en siis edelleenkään ole sitä mieltä, että tuoksu olisi varsinaisesti vastenmielinen.

eiffelintorni, minuakin kiinnostaisi Goutalin Mandragore Pourpre. Vaikkakin Goutalien kanssa mulla on se kesto-ongelma, tuppaavat olemaan mun ihollani harmillisen lyhytikäisiä.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Kolmas päivä Kiehlsin myskiä. Tästä ei ole ainakaan signature-tuoksuksi itselleni, pitkästyisin kuoliaaksi :D . Tuosta huolimatta nautin edelleen todella paljon tuoksun drydownista, aivan ihanaa myskiä. Olisin tosin odottanut, että tuo voimistuisi kun tuoksu vähitellen kertyy ihoon, mutta näin ei kyllä tämän tuoksun kohdalla ole käynyt.

Öljymäinen tuoksu kestää ranteissa huonosti, kaulalla ja niskassa hyvin. Taidan siirtää rullauskohdan kyynärtaipeisiin.
Oh deer.
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Makeanhimo iski, ranteilla Paco Rabannen Black XS. Onhan tämä varsinkin alkuun synteettinen ja todella makea, mutta jotain niin hurmaavaa tässä on. Puolukkaa,kaakaota, vaniljaa ja patsulia. Puolukka taitaa olla niin pohjoismainen marja, ettei sitä paljoa tuoksuissa ole, mielelläni haistelisin lisää puolukkatuoksuja. Dermosililla on muuten ihanat puolukkavoiteet ja -saippua. :aalto:
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

^Sumu, mulla vieläkin kutkuttais hommata tuo Black xs. Se varmaan täytyy tilata kun jäänyt kutkuttamaan takaraivoon. :P
Sain Fragranticalta ystävältä Putain des Palaces näytteen. Oi mikä loistava syys tuoksu. Sitä ranteilla ja kaulalla lacosten Pour Femme tuoksua.
Thougts begome things... choose the good ones!
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Chanel Égoïste

" I do actually understand people who absolutely dislike fragrances in general, but I don't understand any perfume enthusiast who doens't love this particular one.

Easily one of the most compelling oriental's ever made. Herbs, spices, balsams, smoky vanillic woods and candied fruits...Everything just spot on.

Powerful, long lasting fragrance which is very unisex, although curiously I've been told a couple of times that it smellt very masculine on me.

Nothing wrong with the current bottles, but if you can, try to find one of those original EdT splash bottles. "
Anna
Viesti:

Juhlat tänään. Piti pikaisesti päättää mitä laitan, käsi hamusi Micallefin Gardenian. Mun sample on epäilyttävästi vajennut... Mies laittoi Tonka Imperialea. Namnam
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Aamun jäljestä on jatkettu Micallef:n Anandalla, Guerlain:n La Petite Robe Noir:lla ja nyt sitten mennään Estee Lauder:n Beautiful. Tämä on tosiaan aivan ihana tuoksu.
Thougts begome things... choose the good ones!
Jaakiem

Olen ollut Tallinnan reissun jälkeen koko ajan reissussa, joten en ole ehtinyt haistelemaan reissun tuomisiakaan ennen kuin nyt. Keneltähän olen muuten saanut pienen, ruskean viealin, joka on puolillaan jotain nestettä? Mitähän siinä mahtaa olla? Neste on luonteeltaan vihreän-puuterista.

Olen haistellut tässä parin tunnin ajan Timbuktua, kiitos vaan Kamicha. Ensi minuutit olivat pettymys. Ihan kuin joku miesten 70-luvun tuoksu latteaksi puhallettuna, ilman mitään jälkimakua. Sitten tuoksu lämpeni iholla mausteisemmaksi. Toi mieleen inkiväärin, koska en mitään muuta nimeä osaa sille sanoa, muttei se ihan inkivääriä ollut. Nyt parin tunnin aikana muu tuoksu on kadonnut ja jäljelle jäänyt iso E super -muisto vahvistettuna vetiverin jämillä. Paikoitellen kiva, mutta en ole kyllä ostoslistalle laittamassa.

Toisessa kädessä Villoresin Uomo, joka aloitti happaman vihertävillä sitruksilla ja teki siitä käännöksen karheaan laventeliin ja mahdollisesti kevyeen harmaaseen tupakkaan. Yhdistelmä on jotenkin tuhruinen. Kivaa tässä on se, ettei tässä ole tippaakaan makeutta. Hyvä että semmoisiakin tuoksuja on olemassa.

Illalla olen lähdössä baariin, melkeinpä pelkästään siitä syytä, ettei ole tullut käytyä sitten työpaikan pikkujoulujen ja on hyvä edes vähän joskus tuulettua, ettei muutu täysin tylsäksi. Baariin lähdössä on melkeinpä kivointa se, että saa laittaa vähän ärsympää tuoksua. Mutta mitä sitä oikein laittaisi. Ensimmäiseksi tulevat mieleen nämä vaihtoehdot:

a) Aramis
b) Diorin Leather oud
c) Diorin Eau noire
d) Lutensin Chene
e) Yatagan

Olisiko muita ehdotuksia?
Vastaa Viestiin