Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Tuoksufoorumin tulevaisuus
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: Tuoksufoorumin tulevaisuus
Voisin myös mielelläni lähteä mukaan jonkinlaisella vuosimaksulla tms. Henk.koht. tapaamisiin pääsy Keski-Suomesta asti on satunnaista, mutta muita ylläpitoon liittyviä jopeja voin ottaa vastaan. Kesällä täällä tuli harvemmin pyörittyä, mutta jos minulle joku homma annetaan niin kyllä sen sitten hoidan. Ehkä ne jotka kokevat työllistyvänsä tästä nyt liikaa voisivat ehdottaa muille hommia joita haluaisivat jakaa tai voisivatko jotkut vastuut siirtyä esim. kuukauden välein eteenpäin? Vaikea sanoa kun mullekin on aika epäselvää mitä kaikkea foorumin pyörittämiseen liittyy. En ole aikaisemmin tällaisissa yhteisöissä pyörinyt.
Mun kokemuksen mukaan yhdistystoiminta on raskasliikkeistä, paljon muodollisuuksia ja hallintohommaa.
Laskin, että porukka on niin pieni, että sponsoreita tuskin löytyy. Osallistumismaksu ja talkootyö on varmaan sopivimmat toimintatavat.
Tapaamiset on ainakin täällä pk-seudulla jääneet vähän syrjään nyt, kun sää ei suosi ulkona nuuhkimista. Pitäisikö järjestää teemabileet tavanomaisen tuoksuseminaarin sijaan?
Laskin, että porukka on niin pieni, että sponsoreita tuskin löytyy. Osallistumismaksu ja talkootyö on varmaan sopivimmat toimintatavat.
Tapaamiset on ainakin täällä pk-seudulla jääneet vähän syrjään nyt, kun sää ei suosi ulkona nuuhkimista. Pitäisikö järjestää teemabileet tavanomaisen tuoksuseminaarin sijaan?
-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
Mun mielestä ainoa mielellään suht nopeasti selkiytettävä ja ratkaistava asia on foorumin ylläpito ja kustannukset. Itse en ole erityisen tech savvy, eikä ole mitään osaamista admin/mode-hommista, joten olen vähän käsi auttamaan siinä puolessa. Kannatan kolehdin tapaista palvelintilan (ja muiden ylläpitokustannusten?) kattamiseksi. Teknisistä aspekteista enempi tietävät varmaankin osaavat kertoa moderoinnin yms rasittavuudesta, työnjakotarpeesta, ratkaisuideoista jne.
Yhdistystoimintaa en kannata. Kuten Syysviiru yllä toteaa: raskasliikkeistä, muodollista, hallintosäätämistä. Mielikuvanakin kankea. En myöskään oikein ymmärrä miten yhdistys lopulta palvelisi tuoksuintoilijoita enemmän kuin foorumi, tai miten se olisi parempi uusille ihmisille. Jos mietin yleisesti ottaen että olisin kiinnostunut jostain muusta random harrastuksesta/aihepiiristä, niin aivan varmasti mieluummin tutustuisin avoimeen ja vapaamuotoiseen foorumiin, kuin johonkin yhdistykseen. Yhdistyksestä tulee mielikuvia myös teennäisistä auktoriteettiasemista ja pätemisestä.
Mä en myöskään oikein ymmärrä että miten joku voisi ajatella tätä foorumia "suljetuksi" ts. miten tätä pitäisi vääntää avoimemmaksi? Valtaosa alueista on avoimia, ja suurin osa viestinnästä niillä alueilla, joihin kuka tahansa voi tutustua ilman painostamista tai pakotusta osallistumiseen -> hyvä juttu. Harrastajafoorumeilla on alasta riippumatta aina se sekaan menemisen kynnys. Täytyy vaan jossain määrin luottaa ihmisten suht asialliseen käytökseen (kokonaisuudessaan tämä on muuten harvinaisen asiallinen foorumi) ja päästä yli erityisesti suomalaisille tyypillisestä kehtaamisen ja itsensävähättelyn ansasta ("ne varmaan nauraa mulle" jne). Näitä perusjuttuja ei mielestäni voi mitenkään "hallinnoimalla" hoitaa.
Tämä on myös edelleen varsin tuore foorumi, senkin puolesta vähän ihmettelen hötkyilyä "medianäkyvyyteen" yms sillä perusteella että pitäisi haalia uusia jäseniä lähes väkipakolla. Radio- ja lehtihaastatteluihin pönkeämisistä mietin myös että kuka niihin haluaa ja millä tarkoitusperillä lopulta… vastaus ei mielestäni välttämättä rajoitu ihan vaan foorumin mainostamiseen ja "tuoksukulttuurin edistämiseen" (mikä jo itsessään on hivenen kummallinen ajatus - kulttuuria ei luoda/edistetä, tyyliin "minä teen/edistän tässä kulttuuria", vaan se syntyy ja muokkautuu).
En pidä myöskään ajatuksesta kaupallisista sponsoreista, nuo pari tämänhetkistä satunnaismainosbanneria toki menettelevät. (Edit. Viime päivinä mulle on mainostettu eritoten raha-asioita ja tuhansia sinkkuja, hmm...
)
Tapaamisien ja foorumin yleisen aktiivisuuden osalta huomauttaisin vaan että ihmisillä on muutakin elämää ja en itse ainakaan hätäänny siitä jos välillä meno on hiljaisempaa, välillä vauhdikkaampaa. Tapaamisia (alueittain) on nykyisellään mun mielestä aika helppo järjestää halutessaan, senkus avaa uuden viestiketjun.
Tässä mun päällimmäiset ajatukset aiheesta.
Olisi äärimmäisen mielenkiintoista kuulla foorumin äänettömiltä ja/tai uudemmilta jäseniltä jotain, minkälaisena he kokevat tämän foorumin.
Yhdistystoimintaa en kannata. Kuten Syysviiru yllä toteaa: raskasliikkeistä, muodollista, hallintosäätämistä. Mielikuvanakin kankea. En myöskään oikein ymmärrä miten yhdistys lopulta palvelisi tuoksuintoilijoita enemmän kuin foorumi, tai miten se olisi parempi uusille ihmisille. Jos mietin yleisesti ottaen että olisin kiinnostunut jostain muusta random harrastuksesta/aihepiiristä, niin aivan varmasti mieluummin tutustuisin avoimeen ja vapaamuotoiseen foorumiin, kuin johonkin yhdistykseen. Yhdistyksestä tulee mielikuvia myös teennäisistä auktoriteettiasemista ja pätemisestä.
Mä en myöskään oikein ymmärrä että miten joku voisi ajatella tätä foorumia "suljetuksi" ts. miten tätä pitäisi vääntää avoimemmaksi? Valtaosa alueista on avoimia, ja suurin osa viestinnästä niillä alueilla, joihin kuka tahansa voi tutustua ilman painostamista tai pakotusta osallistumiseen -> hyvä juttu. Harrastajafoorumeilla on alasta riippumatta aina se sekaan menemisen kynnys. Täytyy vaan jossain määrin luottaa ihmisten suht asialliseen käytökseen (kokonaisuudessaan tämä on muuten harvinaisen asiallinen foorumi) ja päästä yli erityisesti suomalaisille tyypillisestä kehtaamisen ja itsensävähättelyn ansasta ("ne varmaan nauraa mulle" jne). Näitä perusjuttuja ei mielestäni voi mitenkään "hallinnoimalla" hoitaa.
Tämä on myös edelleen varsin tuore foorumi, senkin puolesta vähän ihmettelen hötkyilyä "medianäkyvyyteen" yms sillä perusteella että pitäisi haalia uusia jäseniä lähes väkipakolla. Radio- ja lehtihaastatteluihin pönkeämisistä mietin myös että kuka niihin haluaa ja millä tarkoitusperillä lopulta… vastaus ei mielestäni välttämättä rajoitu ihan vaan foorumin mainostamiseen ja "tuoksukulttuurin edistämiseen" (mikä jo itsessään on hivenen kummallinen ajatus - kulttuuria ei luoda/edistetä, tyyliin "minä teen/edistän tässä kulttuuria", vaan se syntyy ja muokkautuu).
En pidä myöskään ajatuksesta kaupallisista sponsoreista, nuo pari tämänhetkistä satunnaismainosbanneria toki menettelevät. (Edit. Viime päivinä mulle on mainostettu eritoten raha-asioita ja tuhansia sinkkuja, hmm...

Tapaamisien ja foorumin yleisen aktiivisuuden osalta huomauttaisin vaan että ihmisillä on muutakin elämää ja en itse ainakaan hätäänny siitä jos välillä meno on hiljaisempaa, välillä vauhdikkaampaa. Tapaamisia (alueittain) on nykyisellään mun mielestä aika helppo järjestää halutessaan, senkus avaa uuden viestiketjun.
Tässä mun päällimmäiset ajatukset aiheesta.
Olisi äärimmäisen mielenkiintoista kuulla foorumin äänettömiltä ja/tai uudemmilta jäseniltä jotain, minkälaisena he kokevat tämän foorumin.
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moi, kiitos kaikille hyvästä keskustelusta: vastaan nopeasti vain tämän foorumin alullepanijana ja yhtenä ylläpitäjistä että oma tuoksuharrastukseni ja elämäntilanteeni ovat muuttuneet todella paljon kuluneen vuoden aikana. Olen hahmotellut uusiksi omaa ajankäyttöäni ja sitoumuksiani, enkä enää usko kykeneväni entisenlaiseen aktiivisuuteen. Ehdin käydä täällä viestejä lukemassakin enää vain harvakseltaan.
Foorumin kohtalo riippuu siitä, pidättekö sitä omananne, pidättekö keskusteluja elossa ja koetaanko tätä toimintaa tarvittavan niin paljon että sitoutuneita ja innostuneita osallistujia riittää. Omasta mielestäni tämä harrastus ainakin toistaiseksi Suomessa pienen, vihkiytyneen piirin hommaa. Voisin selvittää tarkemmin adminilta, paljonko vuotuiset serverin ylläpitokulut ovat: veikkaan että alle yhden tuoksunäytteen per foorumilainen vuodessa.
Ehkä tärkeintä on kuitenkin kaikkien hahmottaa, että tämä foorumi ei pysy pystyssä ilman pientä aika- tai rahapanostusta aktiiveilta - siksi on syytä punnita, tarvitaanko mielestänne tällaista yhteydenpidon muotoa vielä ja jos tarvitaan, ketkä sitoutuvat sen mahdollistamaan.
Foorumin kohtalo riippuu siitä, pidättekö sitä omananne, pidättekö keskusteluja elossa ja koetaanko tätä toimintaa tarvittavan niin paljon että sitoutuneita ja innostuneita osallistujia riittää. Omasta mielestäni tämä harrastus ainakin toistaiseksi Suomessa pienen, vihkiytyneen piirin hommaa. Voisin selvittää tarkemmin adminilta, paljonko vuotuiset serverin ylläpitokulut ovat: veikkaan että alle yhden tuoksunäytteen per foorumilainen vuodessa.
Ehkä tärkeintä on kuitenkin kaikkien hahmottaa, että tämä foorumi ei pysy pystyssä ilman pientä aika- tai rahapanostusta aktiiveilta - siksi on syytä punnita, tarvitaanko mielestänne tällaista yhteydenpidon muotoa vielä ja jos tarvitaan, ketkä sitoutuvat sen mahdollistamaan.
Toivottavasti asiat järjestyvät jotenkuten, ja foorumi voisi jatkaa toimintaansa.
Itsestäni ei ole minkäänmoiseksi ylläpitäjäksi, eikä edes moderaattoriksi. Palloni on hiukan sekaisin (kts. avatar), olen patalaiska, eikä tekniikan puolellakaan miulla ole yhtään muumia laaksossa.
Pienen maksun voin toki suorittaa, jos/kun tilanne sen vaatii.

Itsestäni ei ole minkäänmoiseksi ylläpitäjäksi, eikä edes moderaattoriksi. Palloni on hiukan sekaisin (kts. avatar), olen patalaiska, eikä tekniikan puolellakaan miulla ole yhtään muumia laaksossa.

Pienen maksun voin toki suorittaa, jos/kun tilanne sen vaatii.

-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ok - tein nyt linjapäätöksen maksaa serverikulut alkavaksi vuodeksi, sillä täällä on nyt hienon aktiivista porukkaa ja hyviä keskusteluja. Jos klikkailette aina välillä noita tylsiä mainoksia, ne tuovat lisää kassavirtaa ja maksavat noin puolet serverin kustannuksista. (Ainakin minun näkymässäni voi valikoida - mulle mainostetaan loma-asuntoja Italiassa ja Joomla-sovelluksia, ei enää lapsivaimoja Aasiasta). Seuraavan vuoden tilanne mietitään sitten senhetkisen vireyden mukaan, kolehtikin voi tulla vuoden päästä kyseeseen. Jos foorumi näyttää jossain kuolevan pystyyn, voinee sen joko parkkeerata ilmaisserverille tai sulkea kokonaan. Mikäli tämän foorumin vanha materiaali on teille tärkeää, pohtikaa keinoja varmuuskopioida viestejä/ ketjuja itsellenne - täällähän on valtava tietokanta monenlaista asiaa.
Sopisiko se että Kamicha vastaa jatkossakin foorumin tekniikasta? Hänen ansiotaan on että täällä on niin tyylikäs pohja ja myös että satunnaiset salasananhukkaajat saavat apua ja spämmirobotit pysyvät poissa.
Oma tuoksuihastukseni ei ole laantunut mihinkään, mutta olen ollut loppukesästä lähtien älyttömän kiireinen työni vuoksi. Osallistun täällä keskusteluihin sen verran kuin ehdin ja jaksan.
Parhaiten tuette foorumia aktiivisella viestinnällä - jos käytte täällä ja viestitte täällä, tämä säilyy elossa ja palvelee varmasti sekä vanhoja että uusia tuoksuharrastajia.
Sivuhuomio:
, sun omakuvasi on hellyttävä.
Sopisiko se että Kamicha vastaa jatkossakin foorumin tekniikasta? Hänen ansiotaan on että täällä on niin tyylikäs pohja ja myös että satunnaiset salasananhukkaajat saavat apua ja spämmirobotit pysyvät poissa.
Oma tuoksuihastukseni ei ole laantunut mihinkään, mutta olen ollut loppukesästä lähtien älyttömän kiireinen työni vuoksi. Osallistun täällä keskusteluihin sen verran kuin ehdin ja jaksan.
Parhaiten tuette foorumia aktiivisella viestinnällä - jos käytte täällä ja viestitte täällä, tämä säilyy elossa ja palvelee varmasti sekä vanhoja että uusia tuoksuharrastajia.
Sivuhuomio:

Toxu, sun avatar näyttää espanjalaismummon retusoimalta. Minäkin olen valmis oman osani maksamaan, jos ja kun tarvitaan.
-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
Taiteellista lahjakkuutta selvästi kuitenkin!toxu kirjoitti:Itsestäni ei ole minkäänmoiseksi ylläpitäjäksi, eikä edes moderaattoriksi. Palloni on hiukan sekaisin (kts. avatar):
Manasikohan tää sun maininta ne lapsivaimot esiin, mulle ilmaantu nyt eka kertaa vähän sen tyylinenGogol kirjoitti:(Ainakin minun näkymässäni voi valikoida - mulle mainostetaan loma-asuntoja Italiassa ja Joomla-sovelluksia, ei enää lapsivaimoja Aasiasta)

Mä muistutan edelleen siitä että ymmärretäänhän aktiivisuuden luontainen aaltoilu sekä yhteisö- että yksilökohtaisesti ja katellaan mieluummin vähän pitempään kuin vähän lyhyempään ennenku vedetään johdot seinästä. Mutta tietenkin jos mitään ei foorumilla tapahdu niin... DNR.Gogol kirjoitti:Jos foorumi näyttää jossain kuolevan pystyyn, voinee sen joko parkkeerata ilmaisserverille tai sulkea kokonaan.
-
Kiva, että tänne tuli ideoita ja ajatuksia. On varmaan juuri totta tuo yhdistystoiminnan raskassoutuisuus byrokratian suhteen, hierarkisuus ja muu semmoinen on varmaan porukasta kiinni. En usko, että meillä siitä tulisi ongelmia. Mutta aika ei liene kypsä eikä mullakaan ole liikaa aikaa käsissä, jotta voisin olla kovin aktiivinen alkuunpanija asiassa tässä vaiheessa. Tuli vain mieleen, kun yhdistyksiä tuntuu olevan kaikenlaisten asioiden ympärillä, kuten esim Teen ystävät ja mitä kaikkia lieneekään.
Teknisen puolen jutuista en minäkään ymmärrä mitään, mutta maksuihin voin osallistua, totta kai, jos sellaisia jossain vaiheessa tulee. Jos osaisi nuo deitti-ilmot tuolta muuntaa joksikin muuksi, niin lähtisin tästä mainoksia klikkaamaan
Teknisen puolen jutuista en minäkään ymmärrä mitään, mutta maksuihin voin osallistua, totta kai, jos sellaisia jossain vaiheessa tulee. Jos osaisi nuo deitti-ilmot tuolta muuntaa joksikin muuksi, niin lähtisin tästä mainoksia klikkaamaan

- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
No, mää oon tiiviisti klikkaillu Zalandon mainoksia ja jopa ostin sieltä melkein-nahka hameen. 

Thougts begome things... choose the good ones!
Yhdistyksessä olisi hyvänä puolena varainhankinnan mahdollisuus. Mutta kuka jaksaa sen paperityön, jota r.y.:n pyöritys vaatii?
- Kosmoskukka
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
- kirra
- Tuoksuni: Signature Fragrance atm taitaa olla John Gallianon Parlez-moi d'Amour EdT. Siitä se ajatus sitten lähti.. Ruusua, ruusua, ruusua... YR Rose Absolue, YR Rose Fraiche, Salvatore Ferragamo Signorina. Siinä joitakin suosikkeja. Tällä hetkellä tuoksuvarastoani täydentävät lähinnä ilmaisnäytteet ja YR halpistuoksut, tässä kun on vasta itsensä kouluttaminen aluillaan..
- Ostoslista: Givency - Le Bouquet Absolu
Salvatore Ferragamo - Signorina
Diesel - Loverdose
Jean Paul Gaultier - Classique
Otan osaa keskusteluun. Näin erittäin tuoreena tulokkaana ensin toki hieman hämilläni seurasin tämän keskustelun kulkua, mutta nyt uskaltanen heittää oman lusikkani soppaan. Minulle tuollaiset yhdistysasiat kuulostaa ihan liian pelottavalta, ja muutenkin mukava olisi että kaikin puolin säilyisi sellainen leppoisa ilmapiiri. Itse en meinannut edes tällä systeemillä alkuun uskaltautua mukaan, mutta se nyt johtuukin oman pääni sisäisistä mylläköistä.
Itse en edes tiedostanut että tällaisen foorumin ylläpitäminen maksaa rahaa, mutta valmis olen antamaan vähistäni, että homma saadaan jatkumaan. Minulle tämä on jonkinlainen pieni turvasatama ja edistysaskel monimutkaisissa elämän koukeroissani. Ja myös erittäin opettavainen yhteisö. Nyt poistin mainostentorjuntaohjelman käytöstä tällä sivulla, ja klikkailen ahkerasti! Jos nyt ei vallan mitään postimyyntivaimoja kaupitella. (joku rikkaiden kroisosten välityspalvelu kyllä kelpaisi) Tiivistetysti siis: minusta on aiheellista pitää homma tällaisenaan ja katsella mihin tie vie. Jokainen aika varmasti on valmis kantamaan kortensa kekoon jotta ylläpitokustannukset saadaan katettua, kun ne varmastikaan eivät mitään kuukauden ruokabudjettia lohkaise. Sen verran tiivis yhteisöllisyyden tunne jo minullekin on täällä syntynyt, että olisi sääli lähteä maailmoja valloittamaan ja sitten antaa homman kuolla rupsahtaa suuremman taakan alla.

- Kosmoskukka
^Kirra, eiköhän me tämä kuitenki säilytetä, täällä tykkää niin moni ihminen kuitenkin harrastustansa jakaa. Jaellaan sitten vaikka kuluja kun niitä tullee
Mulla on aina kolme eka juttua ku aamulla avaan koneen ja ne on ; tuoksufoorumi, fragrantica ja sähköposti
näillä mennään

Mulla on aina kolme eka juttua ku aamulla avaan koneen ja ne on ; tuoksufoorumi, fragrantica ja sähköposti

näillä mennään

Thougts begome things... choose the good ones!
Kyllä täälläkin Tuoksufoorumi on yleensä kolmen ensimmäisen sivuston joukossa johon riennän netin avattuani...Kosmoskukka kirjoitti: Mulla on aina kolme eka juttua ku aamulla avaan koneen ja ne on ; tuoksufoorumi, fragrantica ja sähköposti![]()
näillä mennään