Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Re: Mitä haistelet tänään?
Äskeisten Balmain-höpötysten seurauksena päällä monta suihkausta Balmain de Balmainia. Minkä ihmeen takia en ole käyttänyt tätä töissä, olen jotenkin mieltänyt tämän enemmän kesätuoksuksi, mutta kyllähän tämä toimii loistavasti viileämmän ilman päivätuoksuna. 

Mä kävin myös nuuhkimassa noita Kiehl'sin cologneja aiemmin tällä viikolla. Parhaita olivat viikuna ja litsi (rakastan litsin tuoksua!), tylsimpiä vanilja ja se kukkaiscologne. Viikunaa tai litsiä voisin jopa harkita urheilunjälkeis-cologneksi.
Mutta. Tänään nuuhkin jotain elämää suurempaa, ihmistä suurempaa ja tuoksua suurempaa, nimittäin Aedes de Venustasia. Sain Vasilisalta suihkauksen näytteestä, ja olen kuolla. Aedes de Venustas on samanaikaisesti vihreä, hedelmäinen, suitsukkeinen, raparperinen, tomaattinen ja mausteinen. Hämmentävä, viekoitteleva, sensuaalinen noidanliemi. Bertrand Duchafour ei voi olla täysin paha ihminen.
Mutta. Tänään nuuhkin jotain elämää suurempaa, ihmistä suurempaa ja tuoksua suurempaa, nimittäin Aedes de Venustasia. Sain Vasilisalta suihkauksen näytteestä, ja olen kuolla. Aedes de Venustas on samanaikaisesti vihreä, hedelmäinen, suitsukkeinen, raparperinen, tomaattinen ja mausteinen. Hämmentävä, viekoitteleva, sensuaalinen noidanliemi. Bertrand Duchafour ei voi olla täysin paha ihminen.
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Aedes on mulla hankintalistalla. Erittäin mainio uusi tuoksu, taitaa olla kuluneen vuoden parhaita lanseerauksia.
Jos olet spotannut jostain parempia tarjouksia kuin Aus Liebe zum Duft (196 e), lemme know.
Kävin tuossa ostamassa iltaa varten (yksittäispakattuja?!?) uuniperunoita ja salaattitarpeita iltaa varten ja menin samalla kemikaaliosaston kautta ja tsekkasin maustepommin. Mun mielestä se on aika täydellinen korvike tupakkavaniljalle. Siinä on heti alusta selkeä hunaja-aromi ja sanon aromi, koska siitä on oikeastaan kyse, eikä oikea hunaja haise sille. Tupakkaa on laitettu hunajapurkkiin varovaisesti. Lisäksi poimin alusta pähkinäisen ja suolaisen sävyn. Aika lupaava aloitus. Tea for twota en siitä poiminut.Kamicha kirjoitti: Olen periaatteessa haistellut nämä kaikki, mutta Tea for Two:n vaan tavaratalokeikalla, siitä on todella heikko muistikuva - lähinnä erittäin miellyttäviä mausteita, teen karvautta ja kuivanpuoleista savua. En osaa sanoa, muistuttaako Spicebombin maustepaletti tätä. Spicebombin tupakka ja vanilja ovat kyllä selkeästi Tomppaan päin kallellaan. Tuoksun huono puoli on minusta halvanoloinen ja tympeä synteettinen myskipohja - sitä ei löydy tupakkivaniljasta eikä Tea for Two:sta. Tuoksukaaren alkutaival on kyllä mausteiden ja savujen ystävälle ilahduttava.
Hetken päästä pölähtää voimakas kirsikkakarkkiaromi (cherry flavour added) ja mietin, että tuliko se ohikulkeneesta tytöstä. Ei, Cherrybomb, eiku Tupaccobomb, eiku Spicebomb se siinä vaihtoi vaihdetta. Samalla muistan saman aromin myös tupakkivaniljasta. Enkä tarkoita vähätellä, kun puhun aromeista. Aromit jäljittelevät selvästi piipputupakkaa, ja tuovat siten mieleen Habanitan, jonka alkuperäisellä versiolla maustettiin tupakkaa.
Spicebomb muistuttaa niin paljon Tom Fordin Tobacco vanillea, että voiko kyse olla enää sattumasta? On siinä mahtanut olla parfyrmöörille toimeksianto. Pidän siitä, että tupakkavaniljan ystävälle on tarjolla huomattavasti edullisempi vaihtoehto. Itselle tuli kuitenkin tätä pitäessä epäillys, että en ehkä sittenkään välitä tupakkavaniljasta, jos se tuoksuu tälle.
Tämä on kuitenkin aika vahva ehdokas, jos pitää kaupan hyllystä jotain valita. Parhaimmasta päästä tällä hetkellä myynnissä olevista miestentuoksuista.
Kirra, älä osta tätä lahjaksi, jos et ole varma, että lahjan saaja tästä pitäisi. Tuo kirsikkakarkkisuus voi olla vaikea monille, etenkin ihmisille, jotka eivät niin tuoksuja harrasta. Toisaalta jos pidät tästä, niin mikset ostaisi tätä itsellesi. Tämä erittäin unisextapaus. Tätä naisellisempaa tuoksua ei tällä hetkellä löydy miesten tuoksuhyllystä kuin ehkä Dior homme.
Itse jätän tämän väliin, koska tämä on luonteltaan liian kiltti gourmand, synteettisyydessään hieman kova ja selvästi ajateltu minua nuoremmille käyttäjille. Ehkä minä olen siirtynyt jo Tobacco vanille ikään?
Viimeksi muokannut Jaakiem, 29 Syys 2012, 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haistelin muuten samalla tavaratalokeikalla Chanelin no 19:n. Olin kiinnostunut siitä, koska sain tietää, että sillä on sama tekijä kuin Chanel pour monsieurilla.
Tunsin itseni suorastaan rikolliseksi, kun menin haistelemaan sitä Chanelin tiskille, jossa ei ollut myyjää, eikä palvelua. Siellä oli yksi 19:n näytepullo, mutta ei yhtään myytävää pakkausta, eikä testiliuskoja. Suihkautin sitä siinä ilmaan ja haistelin sen siitä. Smell-and-go. Se haisi sille, mille kuvittelen Cristallen edt:n haisevan yhdistettynä pehmeään puuterin tuoksuun. Päällimmäinen vaikutelma oli vihreys ja öljymäinen porkkanaisuus.
On Oulu kyllä aika köyhä tuoksupaikkakunta, jos kaupungin parhaassa tavaratalossakin on Chanelin hyllyssä vain muutama vitonen, Coco, Chance ja testeri yhdeksästätoista. Olen kuvittelut, että miesten osastolla on tylsää, mutta ei se näytä olevan naisten puolellakaan hääviä.
P.S. Huomasin Kamicha, että olemme kirjoittaneet nyt yhtä paljon viestejä.
Tunsin itseni suorastaan rikolliseksi, kun menin haistelemaan sitä Chanelin tiskille, jossa ei ollut myyjää, eikä palvelua. Siellä oli yksi 19:n näytepullo, mutta ei yhtään myytävää pakkausta, eikä testiliuskoja. Suihkautin sitä siinä ilmaan ja haistelin sen siitä. Smell-and-go. Se haisi sille, mille kuvittelen Cristallen edt:n haisevan yhdistettynä pehmeään puuterin tuoksuun. Päällimmäinen vaikutelma oli vihreys ja öljymäinen porkkanaisuus.
On Oulu kyllä aika köyhä tuoksupaikkakunta, jos kaupungin parhaassa tavaratalossakin on Chanelin hyllyssä vain muutama vitonen, Coco, Chance ja testeri yhdeksästätoista. Olen kuvittelut, että miesten osastolla on tylsää, mutta ei se näytä olevan naisten puolellakaan hääviä.
P.S. Huomasin Kamicha, että olemme kirjoittaneet nyt yhtä paljon viestejä.
- kirra
- Tuoksuni: Signature Fragrance atm taitaa olla John Gallianon Parlez-moi d'Amour EdT. Siitä se ajatus sitten lähti.. Ruusua, ruusua, ruusua... YR Rose Absolue, YR Rose Fraiche, Salvatore Ferragamo Signorina. Siinä joitakin suosikkeja. Tällä hetkellä tuoksuvarastoani täydentävät lähinnä ilmaisnäytteet ja YR halpistuoksut, tässä kun on vasta itsensä kouluttaminen aluillaan..
- Ostoslista: Givency - Le Bouquet Absolu
Salvatore Ferragamo - Signorina
Diesel - Loverdose
Jean Paul Gaultier - Classique
Kiitos neuvosta, arvostan näitä todella. Mutta nyt on tilanne se että olen jäärpää enkä totteleJaakiem kirjoitti: Kirra, älä osta tätä lahjaksi, jos et ole varma, että lahjan saaja tästä pitäisi. Tuo kirsikkakarkkisuus voi olla vaikea monille, etenkin ihmisille, jotka eivät niin tuoksuja harrasta. Toisaalta jos pidät tästä, niin mikset ostaisi tätä itsellesi. Tämä erittäin unisextapaus.

//edit// nyt todella aloin pohtimaan jotta millaisen kuvan itsestäni oikein annankaan ympäröivälle maailmalle..
Ihan oikea asenne. Kirjauduin juuri sisään, että olisin ehdottanut, että joko a) ostat tuoksun itsellesi ja katsot, että kelpaako se hänelle siinä samalla tai b) ostat tuoksun hänelle ja käytät sitä samalla itse, jos haluat.
Itse olen ollut kaikista ihastunein juuri niihin tuoksuihin, jotka olen saanut lahjaksi. Kyse ei ole aina niin siitä, miltä tuoksu tuntuu, vaan mitä ajattelee lahjan antajasta.
Itse olen ollut kaikista ihastunein juuri niihin tuoksuihin, jotka olen saanut lahjaksi. Kyse ei ole aina niin siitä, miltä tuoksu tuntuu, vaan mitä ajattelee lahjan antajasta.
-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
Päivän tuoksuna oli tänään Viktor & Rolf - Spicebomb. Mä en haista tämän pohjaa kovin myskisenä, mutta kyllä sellaisena vähän pistävänä "woody amber" overloadina, joko ambroxania tai sen lähisukulaisia. Tykkään tästä mutta ei tällä taida olla sijaa mun kaapissa silti. Haistelisin tätä ihan mielelläni ohikulkijoilta. Illaksi vaihdan.
Mäkin kävin tänään pikaisesti Kiehl'sillä mutkan, olin niin väsynyt töiden jälkeen etten jaksanut kauaa pyöriä mutta olin päättänyt että testaan viikunan ja vaniljan niistä uusista aromatic blendeistä. Sain tuoksunäytteen vaniljasta mukaan ja suihkugeeli+voidenäytteet viikunasta vielä.
Fig Leaf & Sage tuoksui avauksessa aivan mainiolta (Kamichan kuvauksen mukaiselta), mutta ajan kuluessa tähän tulee sekä paperilla että mun iholla sivujuonne, joka kääntää mun vatsaa. En osaa edes nimetä sitä enkä oikein kuvatakaan, jokin makea elementti se on...
Vanilla & Cedarwood aikaansai välittömän assosiaation: köyhän miehen Amber Oud! (By Kilian). Tai tämä tuoksu löytyy Amber Oudin sisältä, AO:ssa enemmän lihaa luiden ympärillä kyllä. Tästä voisin harkita sitä suihkugeeliä.

Mäkin kävin tänään pikaisesti Kiehl'sillä mutkan, olin niin väsynyt töiden jälkeen etten jaksanut kauaa pyöriä mutta olin päättänyt että testaan viikunan ja vaniljan niistä uusista aromatic blendeistä. Sain tuoksunäytteen vaniljasta mukaan ja suihkugeeli+voidenäytteet viikunasta vielä.
Fig Leaf & Sage tuoksui avauksessa aivan mainiolta (Kamichan kuvauksen mukaiselta), mutta ajan kuluessa tähän tulee sekä paperilla että mun iholla sivujuonne, joka kääntää mun vatsaa. En osaa edes nimetä sitä enkä oikein kuvatakaan, jokin makea elementti se on...
Vanilla & Cedarwood aikaansai välittömän assosiaation: köyhän miehen Amber Oud! (By Kilian). Tai tämä tuoksu löytyy Amber Oudin sisältä, AO:ssa enemmän lihaa luiden ympärillä kyllä. Tästä voisin harkita sitä suihkugeeliä.
Eeva kirjoitti:Tänään nuuhkin jotain elämää suurempaa, ihmistä suurempaa ja tuoksua suurempaa, nimittäin Aedes de Venustasia.
Mäkin yllätyksekseni pidin tästä, poikkeukset vahvistaa säännön tosiaan! Hmm pitäisköhän heittäytyä ja laittaa tätä illalle...Gogol kirjoitti:Aedes on mulla hankintalistalla. Erittäin mainio uusi tuoksu, taitaa olla kuluneen vuoden parhaita lanseerauksia.

Bvlgari Black.
Viimeksi muokannut toxu, 30 Syys 2012, 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Uuh, pakko käydä haistamassa tuo uudelleen, minulla jäi mieleen ihan lopullisesta drydownista vaan se järjetön saippuamyski kolmannella testailukerrallamukael kirjoitti:Päivän tuoksuna oli tänään Viktor & Rolf - Spicebomb. Mä en haista tämän pohjaa kovin myskisenä, mutta kyllä sellaisena vähän pistävänä "woody amber" overloadina, joko ambroxania tai sen lähisukulaisia. Tykkään tästä mutta ei tällä taida olla sijaa mun kaapissa silti. Haistelisin tätä ihan mielelläni ohikulkijoilta. Illaksi vaihdan.

Ai niin, testasin Kiehl'sin seetrivanilja-suihkugeeliä aamusuihkussa - jätti iholle oikein miellyttävän ja yllättävän syvän seetriaromin - vähemmän vaniljaa. Sen päälle olikin hyvä lisätä Bois et Violette.
No, tuo ei kestänyt koko päivää - reilu tunti sitten testailin Lumiere Blanchea. Alun kardemumma on addiktoiva - mutta pidän kyllä tuoksusta muutenkin. Silti OS:n tuoksuista suosikkini on Autoportrait.
Oh deer.
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
//edit// nyt todella aloin pohtimaan jotta millaisen kuvan itsestäni oikein annankaan ympäröivälle maailmalle..[/quote]
^Kirra, elä missään nimessä pähkäile tuollaista. Sua on ihana lukea. Eipä sitä kukaan voi olla muuta kuin itsensä. Ja se on hyvä niin.
Jokainen on ihana yksilö. Joskus oivalsin ihmisiä katsoessani silmiin, että taas minun on uusi mahdollisuus rakastua universumiin. Niin upeita ja yksilöllisiä osasia jokainen on tässä kokonaisuudessa. Ei kannata epäillä itseään, vaan olla rohkeasti vaan oma itsensä.
^Kirra, elä missään nimessä pähkäile tuollaista. Sua on ihana lukea. Eipä sitä kukaan voi olla muuta kuin itsensä. Ja se on hyvä niin.

Viimeksi muokannut Kosmoskukka, 29 Syys 2012, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thougts begome things... choose the good ones!
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Minä olen aamun haistellut La Petite Robe Noir Edp:tä ja sitten iltapäivällä käänyti päivä Joop:n Le Bain:n kanssa.
Thougts begome things... choose the good ones!
Mäkään en kokenut tuita erityisen myskisenä. Mulle jäi parin tunnin jälkeen iholle drydowniksi cinnamal epämääräisella puumaisuudella leikattuna. Kanelia? Onneksi harvalla tuon tuoksun ostajalla on kokemuspintaa Opiumiin. Sitten kävin saunassa, joten en tiedä, olisiko se tuosta vielä jatkanut.Kamicha kirjoitti:Uuh, pakko käydä haistamassa tuo uudelleen, minulla jäi mieleen ihan lopullisesta drydownista vaan se järjetön saippuamyski kolmannella testailukerrallamukael kirjoitti:Päivän tuoksuna oli tänään Viktor & Rolf - Spicebomb. Mä en haista tämän pohjaa kovin myskisenä, mutta kyllä sellaisena vähän pistävänä "woody amber" overloadina, joko ambroxania tai sen lähisukulaisia. Tykkään tästä mutta ei tällä taida olla sijaa mun kaapissa silti. Haistelisin tätä ihan mielelläni ohikulkijoilta. Illaksi vaihdan.. Taisin lähettää näytteenkin eteenpäin sen takia... Saatan kyllä olla kyseiselle myskityypille hieman yliherkkä.
Kannatan itsekästä hajusteiden ostoa miehelle, harrastan itse samaa. Minun mieleiseltä tuoksuminen on kuulema johtanut yleensä myös mieleiseen vaihtokauppaan hänen kannaltaan
Maustepommia täytyy kyllä käydä haistelemassa, jos siitä vaan saa kirsikkaesanssia irti. Kelpaa mulle aina sekä haju- että makuaistimuksena. Myös kaneli ja kardemumma kuuluvat syksyisiin lämmittäjiini ja siksipä tänäänkin yllä L'Occitanen Eau des Baux.

Maustepommia täytyy kyllä käydä haistelemassa, jos siitä vaan saa kirsikkaesanssia irti. Kelpaa mulle aina sekä haju- että makuaistimuksena. Myös kaneli ja kardemumma kuuluvat syksyisiin lämmittäjiini ja siksipä tänäänkin yllä L'Occitanen Eau des Baux.