Reenailen täällä jo tulevaa kolmen yön yövuoroputkeani, seuranani ihanalta Kosmoskukalta saamani Guerlain-samplet. Olen nyt testaillut Mitsoukoa, Myrrhe & Deliresiä, Vol de Nuitia ja ehkä Cruel Gardeniaa (nimi oli liuennut samplesta mutta siinä näkyi vielä loppuosa -ia, ja tämä tuoksuu ihanasti gardenialta).
Huvikseni laitoin Mitsoukoa ja Vol de Nuitia myös paperille ja varsinkin Mitsouko tuoksuu siinä ihan erille kuin ihollani. Iholla se tuoksuu samalle kuin paperilla oikeastaan vain hetken ihan alussa, jolloin se on aika sitruksinen. Paperilla se muuttuu nopeasti jotenkin pissaiseksi (jasmiini?) ja iholla taas vetiver korostuu todella voimakkaasti eikä jasmiinista ole tietoakaan! Sain Mitsoukosta jotenkin aasialaisen fiiliksen (enkä tiennyt sen inspiraation lähdettä ennen kuin kävin lukaisemassa mitä Fragrantica siitä sanoo). Mitsouko ei taida olla mun juttu, se on liian...en tiedä, mielikuvaksi nousee katkaistu oksa joka ei ole mennyt kokonaan poikki vaan puun syyt(?) ovat jääneet sitkeästi pitämään oksan molempia päitä yhdessä. Ei varmaan kuulosta yhtään järkevältä.

Minun nenääni Mitsouko muuttuu loppua kohden kuivakan mausteiseksi ja lämpimäksi.
Myrrhe & Delires on aluksi kovin lakritsinen. Haistan lakritsin myös myöhemmin, mutta se siirtyy selkeästi hyvin lähelle ihoa alun jälkeen. Suitsuke on makeaa ja sekoittuu vaniljaan ja tonkapapuun. Mitään sitruksisuuteen viittaavaa en ainakaan näin ensikokeilulla löydä lainkaan. Kaikki kukatkin ovat tästä ihan jossain hukassa... Jotenkin hauskalla tavalla vähän omituinen tuoksu. Ihan miellyttävä, mutta ei ainakaan toistaiseksi herättele mitään intohimoja.
Vol de Nuit teki jännän katoamistempun.

Ei se kokonaan hävinnyt, mutta niin tehokkaasti kuitenkin, että sitä joudun kovin läheltä ihoa haeskelemaan. Ihan niin kuin se olisi sulautunut ihoon ja jättänyt ihan ihon pinnalle tiiviin mutta ohuen sumukerroksen. Tulee mieleen veden alta nouseva tuoksu, joka jää siihen veden pinnalle leijailemaan. Todella vaikea löytää tästä mitään yksittäisiä nuotteja. On tässä vaniljaisuus erotettavissa, pehmeä ja miellyttävä, hieman makea. Mielenkiintoinen tuoksu tämäkin.
Siinä vähän ensitunnelmia, mielenkiintoista kokeilla näitä joskus paremmin ihan yksinään.