Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä muuta harrastat?

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Mitä muuta harrastat?

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Minä neulon, teen satunnaisesti vaatteita ja koruja, luen, valokuvaan ja nostelen painoja.

Räplään myös koneella vaihtelevia juttuja, pelailen kun tulee eteen jotain sen arvoista (viimeksi Skyrim), teen ohjelmoituja visuaaleja, 3D-animaatiotaitojakin tekisi mieli verestää (tosin pitäisi vaihtaa softa Softimagesta Mayaan, kun olen lopullisesti hyljännyt PC-maailman - ja vaihto on iso juttu).
Oh deer.
toxu

Re: Mitä muuta harrastat?

Viesti Kirjoittaja toxu »

Tuoksujen lisäksi miun muut suosikkiharrastukset on oluen juonti ja kilpa-autoilu. Hahaa. Oikeasti.

Eikö ole hauskaa että on yksi typerä äijä talossa? Jaakiem ja Aigu saapuvat kuitenkin kohta paikalle kertomaan siitä kuinka he pitävät filosofian tutkimisesta, kaunoluistelusta, lenkkeilystä ja intellektuellien indie-bändien diggailusta. :D
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Toxu: No jos nyt kerran haluan tietää, niin julkaisukelpoisia harrastuksistani ovat urheilulliselta puolelta jooga, pilates ja voimaharjoittelu. Kultturellimmalta puolelta tietysti klassinen musiikki ja erityisesti barokkiooppera. Opiskelin nuorena Sibiksessä, joten musiikki on aina ollut minulle suuri intohimo. Viihteellisemmältä puolelta pidän monista tietokonepeleistä, joihin liittyy strategiaa tai rakentelua, esim. Civilizationit ja Sim City 4. X3:sta jaksoin hakata pari vuotta ja varmaan palaan senkin ääreen joskus takaisin.
Minulla on niin huono viinapää, että kaljanjuontia tms. en harrasta. Eilisistä cocktaileista meinasi tulla jo huono olo, mutta onneksi osasin rajoittaa ajoissa. :)
Btw, On ikävää, ettet ollut mukana tuoksutapaamisessamme. Esimerkiksi omat koprofilia-juttuni eivät olleet missään määrin julkaisukelpoisia. Luin myös nuorempana ahkerasti Pahkasikaa siihen asti, kun sen ilmestyminen loppui. :)
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Kyllä Toxu, olet täydellinen ja erikoinen. Tuskin kukaan muu tässä maassa harrastaa oluen juontia.
Jaakiem

Mutta joo, harrastan lenkkeilyä. Juoksin ensimmäisen puolimaratonini joskus neljä-viisi vuotta sitten Kemin edustalla merenjäällä. Olen juoksuhommissa vähän telonnut toista jalkaani, joten se on jäänyt viime aikoina vähän vähemmälle. Viime kesänä kokeilin mielenkiinnosta jaksaisinko pyöräillä sata kilometriä. Jaksoin ja tänä kesänä tavoitteena on 500 kilsaa kahdessa päivässä. Näiden lisäksi vaellan, hiihdän, sienestän, marjastan ja kalastan. Muutaman kerran kesässä käyn melomassa. Toivoisin, että olisin joskus siinä kunnossa, että voisin harrastaa triathlonia, mutta se on vielä kaukana. Olen aika isokokoinen ja sen vuoksi huono kestävyysmatkoilla.

Indierockia en niinkään kuuntele, mutta pidän David Bowiesta, Queenista, Eurythmicsistä jne. Olen myös Leevi and the leavings -fani. Lisäksi pidän barokki- ja renessanssimusiikista. Erityisesti Händelistä, jota kuuntelen erityisesti, kun pitää keskittyä töihin. Onhan Sibelius modernimpaa, mutta koen Händelin oopperoiden kuviot rentouttavina.

Olen ehkä tylsä ja tiukkapipoinen, mutta minun on vaikea lähteä kaikkiin juttuihin mukaan tällä foorumilla, koska alatyyliset ilmaisut ovat kielenkäyttöni ulkopuolella.
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Viesti:

Jaakiem: Kävin muuten katsomassa tammikuussa Händelin "Il trionfo del tempo e del disinganno" -oopperan Berliinissä. Vaikeahkosta oratoriosta oli dramatisoitu toimiva ooppera ja produktio on ilmeisesti kiertänyt useita Keski-Euroopan oopperataloja. Mikäli et ole teokseen vielä tutustunut se löytyy esim. Spotifystä. Kannattaa kuunnella Emmanuelle Häimin johtamaa levytystä, se toinen (muistaakseni Minkowskin johtama) on aika kuivan akateemisen kuuloinen.
Monsieur Christian Aigu,
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

^ Meitä on täällä kolme miestä tällä hetkellä, ja vaikutamme olevan hyvin erilaisia persoonallisuuksia, ja silti meitä yhdistää sama asia: rakkaus tuoksuihin. Mielestäni tämä on loistavaa, ja hyvin mielenkiintoista. Nauttikaamme toisistamme. :)
Aigu

Viesti:

Toxu: Sinun kynästäsi tuo viimeinen lause kuulosti jotenkin hilpeältä. :P
Monsieur Christian Aigu,
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Älkää jaksako.

Mäkin harrastan sienestystä ja barokkioopperaa.
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Te kaikki kolme miestä olette ihan superkiinnostavia.

Toxu, kuvittelen jotenkin, että olet ammatiltasi paperimies. "Parfyymeja harrastava paperimies" kuulostaa ihan postmodernin runokokoelman nimeltä.

Mä harrastan sitä pahamaineista indierockia ja sen vatvomista keikoilla ja suullisesti ja kirjallisesti. Lisäksi harrastan amerikkalaista nykykirjallisuutta, vaellusta, hiihtoa ja pyöräilyä (kolmeen vikaan Jaakiem-samis). Bongailen jonkin verran lintujakin. Lisäksi olen lemmikkihullu ja yleisemminkin eläinhullu (Toxu-samis). Rakastan suklaata, leivoksia, teetä ja samppanjaa. Suklaan ja teen tunnen ainakin vielä toistaiseksi paremmin kuin tuoksut.
Vasilisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vasilisa »

Aaah, uusia puolia paljastuu foorumin äijistä :D

Olen vastikään toipunut graduilustan, artikkelien raapustamisesta yms opiskeluriippakivestä töiden ohella, siksi en ole vielä hahmottanut, mitä tekisin kaikella tällä vapaa-ajalla, tosin aika hyvin näytän viihtyvän täällä. Tykkään hengata Yrjönkadun uimahallissa. Usein yläkerran vuohenjuustoleivän takia. Yritän myös käydä joogassa. Nyt haluaisin hankkia murtsikkasukset ja hiihtää, mutta innostus tuli vähän myöhässä.

Parin viime vuoden aikana olen harrastanut buto- ja super 90s -tanssia sekä erilaisia taidekursseja. Olen herkästi kyllästyvää sorttia ja yleensä yritän päästä oudoimmalle kurssille, mitä XYZ-harrastuskoulu tarjoaa. Hajuvedet ovat olleet ensimmäinen harrastus vuosiin, jossa innostus on ajan mittaan vain yltynyt. Nuuuh!
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com
Jaakiem

Veikkaan, että tuoksuharrastajissa on varmaan paljon ihmisiä, jotka harrastavat muitakin makuasioita kuten viinejä, suklaita, viskejä... Vai mitä luulette?
Aigu

Viesti:

Tuoksu- ja viiniharrastus sinänsä kyllä nojaavat kumpikin hajuaistiin. Itse olen joutunut rajoittamaan viiniharrastustani. Ensinnäkin saan helposti migreenin vähääkään suuremmista alkoholimääristä ja toisekseen viinin hapot alkavat helposti närästämään. Olin käymässä Reimsissä ja Epernayssa kesäkuussa ja täytyy sanoa, että shamppanjanmaistelu helteellä sai vatsahapot niin korkealle, että todellakaan ei tuntunut mukavalta. Kärsin Pitta-tyypille ominaisesti liikahappoisuudesta, joten tuoksut ovat tässäkin tapauksessa toimivampi tutustumisen kohde.
Monsieur Christian Aigu,
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Oikea vastaus on että harrastan työn tekoa.

Opiskelen huvikseni kieliä, lasissa noin kymmenen. Joku vuosi sitten keksin alkaa harrastaa tietokirjojen kirjoittamista. Ruokaa olen harrastanut parikymmentä vuotta. Rakastan kaikenlaista taidetta. Olen recovering klassisen musiikin addikti. Harrastaisin paljon muutakin ( mm. saunomista) mutta aika ei riitä.
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Gogolin saunamaininnasta tuli mieleen, että harrastan myös avantouintia. Ja siitä tuli sellainen etiäinen/dejavu/rendezvous, että harrastaakohan Syysviirukin avantouintia? Ja olisikohan mahdollista, että kuulumme samaan avantouintiseuraan?

Montalen Red Aoud on muuten varmaan universumin ainoa parfyymi, joka kestää iholla avantouinnin ja saunan. Incredible stuff.
Vastaa Viestiin