Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
- Aigu
- Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:
Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella
Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä haistelet tänään?
Jaakiem: Ainakin yksi chypre- nahka ja yksi raikas miesten nahka-edt.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com

Mahtavaa. Se miestennahka ei siis ole chypre? Fougerenahka? Mikä tekee siitä raikkaan? Sitrusnahka? Mikä tekee chyprenahkasta naisellisen kyseisessä tapauksessa?
Ties vaikka nahkatuoksuille olisi markkinarakoa eli nicheä Suomessa, koska ei noita taida kovin montaa ihan peruskemikalioissa myynnissä olla.
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
AIgu, mää haluun nuuskia sitä chypre-nahkaa..... millon saadaan nuuskuttelu versiota???
Thougts begome things... choose the good ones!
- Aigu
- Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:
Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella
Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Varmaan kestää yli 4kk. Pohjat ovat sen verran tanakat, että kypsyminen vie aikaa.
Monsieur Christian Aigu,
-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
Ja tänään taas Diptyque - Volutes, edt-versio.
Kiitos Jaakiemin, mäkin olen päässyt tuoksuttelemaan Eau des Bauxia. Sitä siis tänään, oikein kelpo ja luonteva tuoksu. Mieskin kehui.
Vaikka olen tuoksujakin käytellyt niin suurimpia tuoksuelämyksiä ovat viime aikoina olleet tuoreet villalangat ja hahtuvavilla. Ostin eräästä villatapahtumasta lähituottajan lankaa ja hahtuvaa ja kun lanka loppui, menimme vierailulle tälle lammastilalle. Oli todella mukavaa! Kissatkin tykkäsivät noiden tuoksuista, joten he saivat ihan oman hahtuvavillalevyn oleskeluun. Noissa on ihan oma tuoksunsa, ihana! Eihän kaupan langat enää tuolle tuoksu.
Vaikka olen tuoksujakin käytellyt niin suurimpia tuoksuelämyksiä ovat viime aikoina olleet tuoreet villalangat ja hahtuvavilla. Ostin eräästä villatapahtumasta lähituottajan lankaa ja hahtuvaa ja kun lanka loppui, menimme vierailulle tälle lammastilalle. Oli todella mukavaa! Kissatkin tykkäsivät noiden tuoksuista, joten he saivat ihan oman hahtuvavillalevyn oleskeluun. Noissa on ihan oma tuoksunsa, ihana! Eihän kaupan langat enää tuolle tuoksu.
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
äh, nyt rupes kielot kadota iholta, pakko mennä L´Heure Bleue putellille 

Thougts begome things... choose the good ones!
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Huomasin että Mallen kokoelman saa nyt taas mini-coffret'na. Ajoitus täydellinen, sillä Malle-näytteeni ovat melkein lopussa. Tilasin 2012-boksin, se tuli tänään, ja nyt olen pyörryksissä Le Parfum de Theresestä. Pidän niin monesta näistä että ostan mieluummin enemmän minipulloja kuin vain pari kokopulloa.
Postissa tuli Surrenderilta tilaamani näytteet. Meinasin säästellä ne perjantaiksi, mutta menin saman tien korkkaamaan jo ensimmäisen. Bel ami on tyylikkäin haistelemani nahkatuoksu: chypren päällä kevyt nahka. Eri asia on sitten, että haluaako nahkansa missä määrin tyylikkäänä tai särmikkäänä.
Minulla oli aamulla aavistus, että töissä tapahtuu jotain isoa tänään. Aavistus johtui epämääräisestä kokouskutsusta. Halusin sen vuoksi tuoksuksi jotain ylimääräistä selkärankaa kaiken varalta. Päädyin intuitiolla Antaeukseen. Kumma miten monissa arvosteluissa nahkatuoksujen kuvailuja väritetään seksiin ja fetisseihin liittyvillä mielikuvilla. Minulle nahkat taitavat kuitenkin olla ennen kaikkea jämptejä, hallittuja ja arvovaltaisia tuoksuja. Ei mitään höpötystä tai itsensä korostamista, vaan enemmän asiallista vaikutelmaa. Ja kyllä, aavistukseni osui oikeaan. En halua sen enempää uutisia foorumille toitottaa, mutta ylimääräinen selkäranka oli paikoillaan.
Minulla oli aamulla aavistus, että töissä tapahtuu jotain isoa tänään. Aavistus johtui epämääräisestä kokouskutsusta. Halusin sen vuoksi tuoksuksi jotain ylimääräistä selkärankaa kaiken varalta. Päädyin intuitiolla Antaeukseen. Kumma miten monissa arvosteluissa nahkatuoksujen kuvailuja väritetään seksiin ja fetisseihin liittyvillä mielikuvilla. Minulle nahkat taitavat kuitenkin olla ennen kaikkea jämptejä, hallittuja ja arvovaltaisia tuoksuja. Ei mitään höpötystä tai itsensä korostamista, vaan enemmän asiallista vaikutelmaa. Ja kyllä, aavistukseni osui oikeaan. En halua sen enempää uutisia foorumille toitottaa, mutta ylimääräinen selkäranka oli paikoillaan.
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Anna, sun täytyy tulla meille nuuhkimaan vuohia, ne haisee paremmilta kuin lampaat
(puolueeton mielipide
)
Jaakiem, olen samaa mieltä nahoista. Jämptejä, vakaviakin. Toivottavsti oli hyviä uutisia.
Mulla on pää sekaisin tuoksuista. Pohjoisen reissulla poikkesin Kosmon käsittämättömillä tuoksuvarastoilla, mielenkiintoinen sukellus kukkien maailmaan tällaiselle puuta ja pihkaa-ihmiselle. Kiitos Kosmo! Yksi puteli on jo lähtenyt noiden nuuhkimisten perusteella tilaukseen, pari muuta on harkinnassa
Mökillä nautin kirpeistä pakkasaamuista ja takkatulen tuoksusta, ja sekoittelin epäortodoksisia Guerlain-cocktaileja. Cologne 68 pudottaa pilvenhattaroissa leijailevan Insolence eau Glaceen mukavasti maan pinnalle. Samoin 68+uusi Nahema tuoksui paremmalta kuin tuo uusi Nahema pelkästään. Olen kyllä tuohon uuteen Nahemaan tosi pettynyt. Plassu kuin mikä.
Kotiin tullessa odotti postissa Godolphin. Vähän pelkäsin, että Jaakiemin perunakellari-vertaus
muuttaa ajatuksiani tuoksusta, mutta pöh, yhtä ihana se on kuin aina ennenkin
Nyt sekoittelin Ellen Tracy Bronzen makeaa orvokkipuuteria Le Labon pippuriseen seetriin, Chant de Boisiin, ja tulos on oikein mukava.

Jaakiem, olen samaa mieltä nahoista. Jämptejä, vakaviakin. Toivottavsti oli hyviä uutisia.
Mulla on pää sekaisin tuoksuista. Pohjoisen reissulla poikkesin Kosmon käsittämättömillä tuoksuvarastoilla, mielenkiintoinen sukellus kukkien maailmaan tällaiselle puuta ja pihkaa-ihmiselle. Kiitos Kosmo! Yksi puteli on jo lähtenyt noiden nuuhkimisten perusteella tilaukseen, pari muuta on harkinnassa

Mökillä nautin kirpeistä pakkasaamuista ja takkatulen tuoksusta, ja sekoittelin epäortodoksisia Guerlain-cocktaileja. Cologne 68 pudottaa pilvenhattaroissa leijailevan Insolence eau Glaceen mukavasti maan pinnalle. Samoin 68+uusi Nahema tuoksui paremmalta kuin tuo uusi Nahema pelkästään. Olen kyllä tuohon uuteen Nahemaan tosi pettynyt. Plassu kuin mikä.
Kotiin tullessa odotti postissa Godolphin. Vähän pelkäsin, että Jaakiemin perunakellari-vertaus

Nyt sekoittelin Ellen Tracy Bronzen makeaa orvokkipuuteria Le Labon pippuriseen seetriin, Chant de Boisiin, ja tulos on oikein mukava.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Otin illaksi iholle Autoportraitin (tuli vähän yliannosteltua, onneksi olen toistaiseksi kotona) - viikonloppuna testailen sitten Gucci Pour Hommen. Vertailinkin noita jo paperilapulla - ja onhan niissä yhteistä. Autoportrait on balsamisempi, hieman makeampi ja rakenteeltaan yksinkertaisempi, GPH:ssa on enemmän sävyjä ja mausteisuutta. Yhteistä on varsin samantyylinen seetrinuotti, joka minun nenääni haiskahtaa iso-E:llä laajennetulta. Todella nautittavia tuoksuja molemmat!
Oh deer.
Eikö avarrakin ajatuksia lähestyä tuoksuja toisen näkökulmasta. Huomaa myös, miten "erikoistuminen" on myös blokkiutumista.Sumukorento kirjoitti:Mulla on pää sekaisin tuoksuista. Pohjoisen reissulla poikkesin Kosmon käsittämättömillä tuoksuvarastoilla, mielenkiintoinen sukellus kukkien maailmaan tällaiselle puuta ja pihkaa-ihmiselle. Kiitos Kosmo! Yksi puteli on jo lähtenyt noiden nuuhkimisten perusteella tilaukseen, pari muuta on harkinnassa![]()
Sumukorento kirjoitti:Mökillä nautin kirpeistä pakkasaamuista ja takkatulen tuoksusta, ja sekoittelin epäortodoksisia Guerlain-cocktaileja. Cologne 68 pudottaa pilvenhattaroissa leijailevan Insolence eau Glaceen mukavasti maan pinnalle. Samoin 68+uusi Nahema tuoksui paremmalta kuin tuo uusi Nahema pelkästään. Olen kyllä tuohon uuteen Nahemaan tosi pettynyt. Plassu kuin mikä.

En suinkaan tarkoittanut kellarivertauksella, että se olisi ollut huono. Pikemminkin maanläheinen, maa-arominen, tumma, vanha ja jännittävä.Sumukorento kirjoitti:Kotiin tullessa odotti postissa Godolphin. Vähän pelkäsin, että Jaakiemin perunakellari-vertausmuuttaa ajatuksiani tuoksusta, mutta pöh, yhtä ihana se on kuin aina ennenkin
![]()
Tutkailehan niitä tarkasti. Minusta niiden seetrin ovat hyvinkin erilaisia. GpH:lla äänekkäämpi ja kirkkaampi, Autoportraitilla turpeampi ja pöhisevämpi. Muistelen lukeneeni jostain hyvinkin luotettavasti blogista, että GpH:ssa ja seetrissä olisi käytetty kahta uutta molekyyliä, jota ei tuota ennen ollut hajuvesissä käytetty.Kamicha kirjoitti:Otin illaksi iholle Autoportraitin (tuli vähän yliannosteltua, onneksi olen toistaiseksi kotona) - viikonloppuna testailen sitten Gucci Pour Hommen. Vertailinkin noita jo paperilapulla - ja onhan niissä yhteistä. Autoportrait on balsamisempi, hieman makeampi ja rakenteeltaan yksinkertaisempi, GPH:ssa on enemmän sävyjä ja mausteisuutta. Yhteistä on varsin samantyylinen seetrinuotti, joka minun nenääni haiskahtaa iso-E:llä laajennetulta. Todella nautittavia tuoksuja molemmat!
GpH:ta suositellaan myös mikserinä. Se kerrostuu hyvin esim. nahkojen ja suitsukkeiden kanssa.
En löytänyt nopealla googlaamisella sitä juttua, johon viittasin. Löydin kuitenkin tämän, jossa väitetään, ettei GpH oli itse asiassa seetrituoksu, vaan se minkä ihmiset mieltävät seetriksi, onkin kenties olibanumia.
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Mielenkiintoista, että olibanum miellettäisiin seetriksi
Mä rakastan sekä olibanumia että seetriä, mutten näe niissä paljoa yhteistä, mutta saatan olla pahastikin väärässä. Sen sijaan lähes kaikissa nykypäivän seetrituoksuissa (ja muissakin "raikkaan metsäisissä") nenääni tunkee iso-e, mikä ei sinänsä ole huono juttu, jos pitää eestä niinkuin minä.
Ja Jaakiem, en ottanut perunakellaria haukkuna, se vain on kuvauksena niin kaukana mun Godolphinistani, että jäi mieleen roikkumaan:)

Ja Jaakiem, en ottanut perunakellaria haukkuna, se vain on kuvauksena niin kaukana mun Godolphinistani, että jäi mieleen roikkumaan:)