Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Re: Mitä haistelet tänään?
Mies kävi suihkussa, ja jättää nyt jälkeensä Aqua Fahrenheit-vanaa. Lähden seuraamaan 

Tarkoitin sitä, että Guy Robertilta tilattiin tuoksu ja annetetiin ohjeeksi, että teepä hajuvesi, joka haisee kylmältä piipulta. Itse en tuota tästä tuoksusta löydä. Enemmänkin lämmintä havumetsää.Jules kirjoitti:Jaakiem, mikä se semmoinen tehtävänanto oikein on?Jaakiem kirjoitti:Equipage. Sain motivaation maistella tätä tämän päivän, kun luin jostain, että tätä tilattaessa tehtävänantona oli kylmä piippu.
Joskus on hyvä vain antaa tunteiden tulla.Mohn kirjoitti:Isänpäivän kunniaksi Old Spice. Istun tässä kyynelten valuessa poskille ja muistelen isääni. Erityisesti tämä tuo mieleeni iskän ajamassa partaansa, partavaahdon puoliksi peittämät kasvot, toinen poski paljaana ja ajettuna. Huhhuh, itku on herkässä, tätä täytyy varmaan tuoksutella uudestaan joku toinen päivä, kun ei ole näin herkät tunnelmat.
Mohn, kyllä me saadaan olla herkkiä - ja on hyvä ollakin. Anna itkun tulla ihan sydämen pohjasta!Mohn kirjoitti:Huhhuh, itku on herkässä, tätä täytyy varmaan tuoksutella uudestaan joku toinen päivä, kun ei ole näin herkät tunnelmat.
Otan kyllä arvioni takaisin. Nyt kun tämän kanssa on pitempään ollut, niin kyllä tämä haisee pitkään kylmillään olleelta kostealta mökiltä, jota lämmitetään pitkästä aikaa.Jaakiem kirjoitti:Tarkoitin sitä, että Guy Robertilta tilattiin tuoksu ja annetetiin ohjeeksi, että teepä hajuvesi, joka haisee kylmältä piipulta. Itse en tuota tästä tuoksusta löydä. Enemmänkin lämmintä havumetsää.
Aha, vai semmoinen tehtävä oli hänelle annettu. Kiitos, Jaakiem! Onkohan Guy koskaan mahtanut asua uuneilla lämmitettävässä talossa... Se olisi voinut helpottaa tehtävää. (Jäin muuten ensin miettimään, että oliko kyseessä savupiippu, tehtaanpiippu, pyssynpiippu vai kenties semmoinen piippu, jota ihmiset polttelee :)Jaakiem kirjoitti:Otan kyllä arvioni takaisin. Nyt kun tämän kanssa on pitempään ollut, niin kyllä tämä haisee pitkään kylmillään olleelta kostealta mökiltä, jota lämmitetään pitkästä aikaa.Jaakiem kirjoitti:Tarkoitin sitä, että Guy Robertilta tilattiin tuoksu ja annetetiin ohjeeksi, että teepä hajuvesi, joka haisee kylmältä piipulta. Itse en tuota tästä tuoksusta löydä. Enemmänkin lämmintä havumetsää.
Mietin tuossa, että olisiko vanhalta, aidolta savusaunalta tuoksuva hajuvesi suosittua tavaraa? Satuin kerran eräälle vuosikymmeniä sitten hylätylle tilalle, jolla oli pieni savusauna puolukkakankaan rinteellä. Silloin oli kirkas ja viileähkö syyspäivä, ja saunan ympärillä oli muutama haapa, jonka lehdet lepattivat kirkkaan keltaisina ruskan jäljiltä. Kurkistin sisälle saunaan, ja kyllä siellä oli upea ja puhdas savun tuoksu, johon tuntui vielä sekoittuvan koivuvastojen kaunis haju. En meinannut malttaa lähteä edes kotiin sieltä. En tiedä, mahtaisiko semmoinen haju kuitenkaan tuoksuun sopia.
Ei kerrottu, ei, millaisesta piipusta oli kyse. Tuskinpa kukaan kuitenkaan haluaa haista tehtaan piipulta. Täällä Oulussakin vuorotellen sellu- ja kemiantehdas tupruttelevat pahanhajuisesti. En ostaisi sitä hajua pullossa. Eikä tämä haise ollenkaan tupakalta, joten tuskin sellaisestakaan piipusta on kyse.
Savusaunan tuoksun tavoittaa aika hyvin jo pelkästä tervavoiteesta. Myös Comme des garconin suitsukesarjasta voi etsiä samantapaisia saundeja.
Savusaunan tuoksun tavoittaa aika hyvin jo pelkästä tervavoiteesta. Myös Comme des garconin suitsukesarjasta voi etsiä samantapaisia saundeja.
Onpa hienon kuuloinen kokemus, ihan pystyin kokemaan tuon sieluni silmin. Ja oli todella hienosti kuvailtu. Kunpa saisin haistaa tuollaisen nyt. Eilen juuri ulkona pyöräillessä minulle tuli ihan yhtäkkiä kaipuu, että kunpa nyt saisin haistaa savua tervan kanssa. Mutta eipä minulla ole mitään ihan sellaista hajuvettäkään, mikä olisi siihen auttanut. Sellaista tuskin tulisi kylillä käytettyä paljoakaan, mutta suuresti tuollainen kuvailemasi tuoksu ilostuttaisi ainakin minun iltojani. Ihan issekseinJules kirjoitti:Mietin tuossa, että olisiko vanhalta, aidolta savusaunalta tuoksuva hajuvesi suosittua tavaraa? Satuin kerran eräälle vuosikymmeniä sitten hylätylle tilalle, jolla oli pieni savusauna puolukkakankaan rinteellä. Silloin oli kirkas ja viileähkö syyspäivä, ja saunan ympärillä oli muutama haapa, jonka lehdet lepattivat kirkkaan keltaisina ruskan jäljiltä. Kurkistin sisälle saunaan, ja kyllä siellä oli upea ja puhdas savun tuoksu, johon tuntui vielä sekoittuvan koivuvastojen kaunis haju. En meinannut malttaa lähteä edes kotiin sieltä. En tiedä, mahtaisiko semmoinen haju kuitenkaan tuoksuun sopia.

Tänään oli isäinpäivälounas isän luona, laitoin Cuir Belugaa. Jotenkin siitä on muodostunut minulle sellainen tuoksu jota laitan aina "kun menen johonkin". Eli kun on kutsuttu johonkin syömään tai vaikka jokin vähän virallisempi juttu. Se on sellainen varma hyvä, joka mielestäni toimii tilanteessa kuin tilanteessa eikä ole riskiä, että yhtäkkiä ajattelisinkin sen olevan jotenkin huono siihen hetkeen. Tuo taitaa olla ihan suosikkituoksuni tällä hetkellä.
-
- Tuoksuni: http://sinistapintaa.blogspot.fi/p/tuoksukaappi.html
- Viesti:
Kosmoskukalta miitissä napattu Parfumerie Généralen Cozé tänään yllä. Hieman samaa fiilistä kuin Villoresin Piper Nigrumissa, mutta myös häiritsevän lihaliemimäisiä tuulahduksia, hmm..
Iskä ilahtui kovasti Le Labon Patchouli 24 -lahjastaan, jee!
Jännä, etten ole perinyt vanhempieni hajuaistia, nuuhkuteltiin hieman mun näytteitä, ja molemmat vaikuttavat paljon tarkkanenäisemmiltä kuin minä.
Jännä, etten ole perinyt vanhempieni hajuaistia, nuuhkuteltiin hieman mun näytteitä, ja molemmat vaikuttavat paljon tarkkanenäisemmiltä kuin minä.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Tauerin Lonestar Memories tuoksuu minusta aika paljonkin savusaunalta. Koivuvastat siitä kyllä puuttuu
.

Oh deer.
Hyvä hellinin iskä! Minäkin olisin ilahtunut!hellin kirjoitti:Kosmoskukalta miitissä napattu Parfumerie Généralen Cozé tänään yllä. Hieman samaa fiilistä kuin Villoresin Piper Nigrumissa, mutta myös häiritsevän lihaliemimäisiä tuulahduksia, hmm..

Ostit kyllä mahdottoman hienon lahjan.

Itku tekee hyvää. Se tuntuu aina vapauttavan. Ihanan jotenkin tuollainen isällisen perimiehekäs muisto sinullaMohn kirjoitti:Isänpäivän kunniaksi Old Spice. Istun tässä kyynelten valuessa poskille ja muistelen isääni. Erityisesti tämä tuo mieleeni iskän ajamassa partaansa, partavaahdon puoliksi peittämät kasvot, toinen poski paljaana ja ajettuna. Huhhuh, itku on herkässä, tätä täytyy varmaan tuoksutella uudestaan joku toinen päivä, kun ei ole näin herkät tunnelmat.

- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Isänpäivä mennyt au masculinilla ja menee myös huominen:)
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Oli vaikea päättää, päädyin aina turvalliseen, mutta mielenkiintoiseen. Gucci Gucci Eau de Parfum.
Anna, jos sulla ei ole Lonestar Memories-näytettä, multa liikenee kyllä. Mä tosin haistan siinä enemmän hikisen mummon siinä savusaunassa
Anna, jos sulla ei ole Lonestar Memories-näytettä, multa liikenee kyllä. Mä tosin haistan siinä enemmän hikisen mummon siinä savusaunassa

- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
kaulalla ja kämmen selissä Caron:n Parfum Sacrea.
Ranteella Kamichalta saadusta näytteestä Lolitan Au Masculin. Tää on oikeasti aivan älyttömän hyvä tuoksu, ja joo, sopii täysin naisillekin.
Ranteella Kamichalta saadusta näytteestä Lolitan Au Masculin. Tää on oikeasti aivan älyttömän hyvä tuoksu, ja joo, sopii täysin naisillekin.

Thougts begome things... choose the good ones!
Comme des Garcons Series 5 Sherbet: Cinnamon.
Mummous pullossa: korvapuustia ja Imperial Leather -saippuaa. I love it.
Mummous pullossa: korvapuustia ja Imperial Leather -saippuaa. I love it.