Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä haistelet tänään?
Bal a Versailles on erittäin earthy grande dame. Siinä on klassisia jaloja kukkia pissaan liuotettuna, se on erittäin suuri tuoksu mutta sulaa täydellisesti osaksi ihoa. Mulla on siitä parfyymiversio, jota voin kyllä suositella ainakin kokeiltavaksi.
Mun tuoksuvalintani jumittavat jatkuvasti Chanel No. 19:ssa. Se on mainio työtuoksu, tyylikäs mutta ei häiritsevä. Nautin myös monista Mallen tuoksuista, Le parfum de Therese on jotenkin auennut minulle uudella tavalla ja pidän sitä nyt mielelläni.
Joinakin kirpeinä syyspäivinä myös Ninfeo Mio on tuntunut sopivan kuulaalta valinnalta.
Ja olen myös hämmästellyt sitä, miten ihanan vähäeleiseltä Mitsouko (vintage-parfyymiversio) tuoksuu iholla.
Useimmat ambrat ovat minulla juuri nyt kokonaan pois käytöstä. Jostain ihmeen syystä tuoksuvat turhan tukkoisilta.
Mun tuoksuvalintani jumittavat jatkuvasti Chanel No. 19:ssa. Se on mainio työtuoksu, tyylikäs mutta ei häiritsevä. Nautin myös monista Mallen tuoksuista, Le parfum de Therese on jotenkin auennut minulle uudella tavalla ja pidän sitä nyt mielelläni.
Joinakin kirpeinä syyspäivinä myös Ninfeo Mio on tuntunut sopivan kuulaalta valinnalta.
Ja olen myös hämmästellyt sitä, miten ihanan vähäeleiseltä Mitsouko (vintage-parfyymiversio) tuoksuu iholla.
Useimmat ambrat ovat minulla juuri nyt kokonaan pois käytöstä. Jostain ihmeen syystä tuoksuvat turhan tukkoisilta.
Avant Garde ja Korresin pippurijasmiini ovat minusta sukulaisia.
Täällä Sirkka-Liisa. Näyttää olevan turvatuoksujen viikko.
Täällä Sirkka-Liisa. Näyttää olevan turvatuoksujen viikko.
Olen samaa mieltä, että töihin sopivat parhaiten tuoksut, jotka eivät häiritse keskittymistä. Päivän tuotuoksuvalinta on Wonderwood, mutta kovasti Heritage kummittelee suihkusta huolimatta.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Musc Nomade kääntyi varsin ambraiseksi, mutta hyvin persoonallisella tavalla. Encens Flamboyant tuoksuu nyt kuuselta. Näille annan kyllä aikaa jatkossakin.
Mies tuoksuu Aomassailta, aivan mahtavaa, että on mahdollista tutustua tuoksuun näinkin. Aomassai aloitti tuoreen lakritsitoffeen tuoksulla. Nyt koko illan on nenään kantautunut tuoksun suikeroita. Ne ovat mustaa samettia.
Mies tuoksuu Aomassailta, aivan mahtavaa, että on mahdollista tutustua tuoksuun näinkin. Aomassai aloitti tuoreen lakritsitoffeen tuoksulla. Nyt koko illan on nenään kantautunut tuoksun suikeroita. Ne ovat mustaa samettia.
Oh deer.
- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Tuo Heritage on kans niitä tuoksuja,jolle on jo paikka varattu vaatekaapissaJaakiem kirjoitti:Olen samaa mieltä, että töihin sopivat parhaiten tuoksut, jotka eivät häiritse keskittymistä. Päivän tuotuoksuvalinta on Wonderwood, mutta kovasti Heritage kummittelee suihkusta huolimatta.

- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Yötä myöten valikoituikin sitten Annic Goutal:n Nuit Etoilee.
Kauniita unosia
Kauniita unosia

Thougts begome things... choose the good ones!
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Työpäivä meni Bois d'Iris-pöllyssä. Kotona odotti kaksi pakettia fragranticassa swapailun seurauksena, eli nuuhkittavaa riittää. Luulen, että olen löytänyt ekan ruusutuoksun, josta oikeasti pidän, E.Coudrayn Esperys on selkeästi ruusu, vähän vanhanaikainen, hillitty mutta omituisen kiehtova.
Saunan jälkeen Montale Oud Cuir d'Arabie. Kaksi suihkausta käkättimeen, ja kaksi suihkausta molempiin kainaloihin.
Kaikki te jotka rakastatte eläimellisiä, ja ennenmuuta autenttisia nahkatuoksuja, hopi hopi nyt jo joutaen tätä ruman arabiäijän junailemaa mestariteosta.
Heppa, lehmä ja vuohi jammailemassa nahkakaupassa. Siltä tämä tuoksuu.
Kaikki te jotka rakastatte eläimellisiä, ja ennenmuuta autenttisia nahkatuoksuja, hopi hopi nyt jo joutaen tätä ruman arabiäijän junailemaa mestariteosta.
Heppa, lehmä ja vuohi jammailemassa nahkakaupassa. Siltä tämä tuoksuu.
Luulen, että pitäisit Heritagesta. Se on mun suosikkiguerlain sillä varauksella, etten ole kyllä Mouchoiria haistellut. Shalimar-vaniljapohjalla mäntymäisiä sävyjä. Habit rougea miehekkäämpi. L'Instantia hienostuneempi. Hieman setäenergiaa kylläkin eli ei modernein tapaus.christian777 kirjoitti:Tuo Heritage on kans niitä tuoksuja,jolle on jo paikka varattu vaatekaapissaJaakiem kirjoitti:Olen samaa mieltä, että töihin sopivat parhaiten tuoksut, jotka eivät häiritse keskittymistä. Päivän tuotuoksuvalinta on Wonderwood, mutta kovasti Heritage kummittelee suihkusta huolimatta.
Olisin kuullut mielelläni enemmän sinun mielipiteitäsi tuosta tuoksusta. Jos sinun pitää tuota annostele hyvin hennosti, niin se on sitten joku pommi tai sitten ei sittenkään niin unisex tapaus mitä väitetään?toxu kirjoitti:La Nuit (Paco Rabanne). Hyvin hennosti annosteltuna.
Tätä mieltä Luca Turin oli tästä tuoksusta vuonna 2005:
"In his Fragrances of the World classification (probably the most useful book aperfume lover can own), Michael Edwards puts La Nuit among the Dry Woods, subclass rich, in the company of Lutens Cuir Mauresque and “east” (darker) of such heavyweights as Caron’s Tabac Blond and Piguet’s Bandit.
He is, as always,entirely right, but that does not do full justice to this astonishing fragrance which today would stand a snowball’s chance in hell of getting past the marketing department. Actually, that metaphor is wrong and should be “a hot coal’s chanceat the North Pole” because this is the warmest, sultriest perfume imaginable. To think I hated it when it came out ! My extenuating circumstance was that at thetime (1985) I lived in Nice, where women can be toe-curlingly vulgar, and it was a big hit.
La Nuit is probably the most animalic perfume ever made by a major firm, and I don’t just mean musky à la Koublai Khan or castoreum as in Tabac Blond but something beyond that, almost urinous/sweaty, “wrong” and truly wonderful. Spray Tabu on a horse, and you’ll get the idea. I wrote a disparaging review of it in 1992, apologized for it in 1994 and only recently treated myself to a bottle. Now that the Niçoises have moved on, I see it for what it was all along: the sexiest fragrance since Cabochard. "
(legendaarinen blogiteksti, joka sai monet, miut mukaanlukien, kiinnostumaan tästä tuoksusta)
- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Setäenergia on joskus ihan okJaakiem kirjoitti:Luulen, että pitäisit Heritagesta. Se on mun suosikkiguerlain sillä varauksella, etten ole kyllä Mouchoiria haistellut. Shalimar-vaniljapohjalla mäntymäisiä sävyjä. Habit rougea miehekkäämpi. L'Instantia hienostuneempi. Hieman setäenergiaa kylläkin eli ei modernein tapaus.christian777 kirjoitti:Tuo Heritage on kans niitä tuoksuja,jolle on jo paikka varattu vaatekaapissaJaakiem kirjoitti:Olen samaa mieltä, että töihin sopivat parhaiten tuoksut, jotka eivät häiritse keskittymistä. Päivän tuotuoksuvalinta on Wonderwood, mutta kovasti Heritage kummittelee suihkusta huolimatta.

Mistä Avant gardesta puhutte? Lanvinista vai Micallefista?christian777 kirjoitti:Avant garde ranteissa.Alku ainakin muistuttaa brittiä ja potionia(tupakka+kannabis).Brit ja potion menevät makeaan ja se on mun kuppi teetä,saas nähdä,kuin tässä käy?
Nyt on päivän Wonderwood vaipunut vetiveriin. On se kumma, miten minä löydän tuosta tuoksusta kaikkea muuta paitsi aitoa puuta. Kumma myös, miten monessa hyvässä tuoksussa on vetiveriä (ja suisuketta). Hyvä vaipua itsekin tässä uneen.
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Heti kokeiluuntoxu kirjoitti: Heppa, lehmä ja vuohi jammailemassa nahkakaupassa. Siltä tämä tuoksuu.

Mulla Brooksfield Nuance. Galbanumhilloa. Harvoin uskallaan laittaa uutta tuoksua töihin, mutta tämä tuoksui niin omalta pullon suusta, että piti saada heti iholle. Onnistunut sokko-vaihto.
- tigrushka
- Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
- Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n