Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Yleinen höpöttelyketju

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Mohn
Viesti:

Re: Yleinen höpöttelyketju

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Heräsin aivan liian myöhään miettimään jouluksi tuoksulahjoja ja enää niitä ei ehdi kuin miettimään. Suihkaisin juuri kädelle Comme des Garçonsin 2 Mania ja mietin tässä, että olisikohan tätä pitänyt hommata miehelle. Tykkään tästä, mutta itselleni tämä on vähän liian maskuliinisen oloinen, enemmän kuin pelkkä puutuoksu.

Mitä tuoksuja te aiotte antaa lahjaksi? Vai uskaltaako niitä vielä paljastaa? ;) Minulle on tulossa yksi Escadan kausituoksu toivottavasti vielä ennen joulua, jonka ajattelin lahjoittaa teinirinsessalleni. Lisäksi olen junaillut muutaman tuoksulahjan lähipiiriini, toisin sanoen toiminut tottuna. Itselleni en ole varsinaisesti vielä hankkinut joululahjatuoksua (siis niin, että sen voisi laskea jouluahjaksi :mrgreen: ).
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Mohn kirjoitti:Heräsin aivan liian myöhään miettimään jouluksi tuoksulahjoja ja enää niitä ei ehdi kuin miettimään. Suihkaisin juuri kädelle Comme des Garçonsin 2 Mania ja mietin tässä, että olisikohan tätä pitänyt hommata miehelle. Tykkään tästä, mutta itselleni tämä on vähän liian maskuliinisen oloinen, enemmän kuin pelkkä puutuoksu.

Mitä tuoksuja te aiotte antaa lahjaksi? Vai uskaltaako niitä vielä paljastaa? ;) Minulle on tulossa yksi Escadan kausituoksu toivottavasti vielä ennen joulua, jonka ajattelin lahjoittaa teinirinsessalleni. Lisäksi olen junaillut muutaman tuoksulahjan lähipiiriini, toisin sanoen toiminut tottuna. Itselleni en ole varsinaisesti vielä hankkinut joululahjatuoksua (siis niin, että sen voisi laskea jouluahjaksi :mrgreen: ).
Mulla ja Amarialla on ollut jo pitkään joulu tonttuilua puolin ja toisin, ostin Rakkaalle Systerilleni Juliette Has a Gun:n Miss Charming:n
En tiiä vielä mitä olen saamassa. Tästä lähipiiristä sainkin jo joululahjani etukäteen harrastustani varten; mieheni osti sen poikkihuilun mulle. Itse olen lahjonut itseäni muutamalla tuoksu pullolla; Annayake:n miyako ja tuo pippuri jasmiini plus vara pullo L´Occitanen Ambraa kun sitä vielä näytti olevan heidän nettikaupassaan. Kamichan kans ku käytiin L´Occitanen liikkeessä, oisin ostanut sieltä mutta siellä ei enään ko ambraa ollut tyydyin heidän loistavaan käsirasvaan :P Niin ja ehkä joululahjaksi voisin myös luokitella sen Corps& Ames tuoksun myös. Sitä voi käyttää kaikki talossa ihan vapaasti jos miesväkkee myös kiinnostaa, vielä on ollu ihan mun käytössä tyystin.

Edit: niin ja uskalsin kertoa... ku tiiän että kumpiki aina repii kädet täristen nämä nyytit auki :aurinko: :aurinko:
Eli kun Sisko-Kultaseni lueskelee tätä.. tiiän että oot jo avannut omasi :happy-cheerleadersmileygirl:
Thougts begome things... choose the good ones!
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Mulle on tulossa muuten näyte tuosta Corps et amesista.
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Brrr.. Täytyy kyllä sanoa, että tämä ajanjakso ennen joulua on ehkä hirvein aika koko vuodesta. Samaan aikaan kaikkien mahdollisten kurssien tentit, harjoitustöiden deadlinet JA kesätyöhaut ensi kesälle. Yritä siinä sitten esittää motivoitunutta ja ahkeraa...

Edit. Niin ja tähän päälle vielä opintotuen palautus...
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Mitä mieltä olette? Minua epäillyttää vähän tuo arvioitu koko. Veikkaisin, että voi olla pelkästään ysimillinen, jolloin alkaa olla jo kalliinpuoleinen.
Mohn
Viesti:

Enpäs uskalla sanoa oikein juuta enkä jaata. Olen ihan täysin noviisi vielä näissä huuteluostoksissa. Tosin Huuto.netissä olen muutamankin kerran jättänyt huutamatta ihan vaan myyjän takia, en tykkää niistä muutamista tehomyyjistä jotka siellä noita tuoksuja pyörittelee. Samoin joskus arviot millimääristä on jättäneet negatiivisen fiiliksen ja huuto jäänyt tekemättä. En ole vielä kertaakaan uskaltautunut huutamaan ulkomailta mitään...
Le Monde des Rêves
Mohn
Viesti:

Mitäs sanotte, onko hautajaisiin sopivaa laittaa tuoksua ja jos on, niin minkähänlainen tuoksu voisi olla sopiva? Itse jotenkin ajattelisin, että on ihan ok kunhan annostelee silleen miedosti. Siitä minulla ei oikeastaan ole mielipidettä, että millainen tuoksu olisi hyvä.
Le Monde des Rêves
hellin
Tuoksuni: http://sinistapintaa.blogspot.fi/p/tuoksukaappi.html
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellin »

Mä laittaisin varmaan jotain hiljaista ja hillittyä kukkaistuoksua.
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Mulla oli viimeksi hautajaisissa Derroisnen Andaluciaa. Aika unisex, pysyi raikas tunne koko päivän. Mutta ne hautajaiset olivatkin kesähelteellä. Joten jotain, jossa tunnet olosi hyväksi, ja joka ei ärsytä vieressä istuvaa.
Kosmoskukka
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Kyllä on ok. Mikäs sen ihanampi kun saatella hyvin tuiksuin ihminen matkaansa jatkamaan.
Itse valitsisin varmasti jonkun Gardenia tuoksun.
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Nyt kiristää nuttura täällä.

Jos vainaja on vihattu henkilö, jonka poismeno on ilojuhla, suosittelen hajuvesiä ja näyttäviä koruja. Jos ei, toivon, että surua kunnioitettaisiin hillityllä esiintymisellä.

Olen joutunut hautaamaan useita lähiomaisia. Mieleeni on jäänyt erään hautajaisvieraan räikeä koristautuminen tilaisuuteen. Jos joku olisi tuoksunut hajuvedeltä - en tiedä miten olisin reagoinut. Ainakaan koruista en ole toipunut :sad: :yrjö:
Kosmoskukka

niin, no saatteli ne muinaiset Egyptiläisetkin vainajansa suitsukkein matkan jatkoon.
Itse en näkis tuoksussa mitään pahaa, oli vainaja rakastettu tahi ei.
Äitini tullaan hautaamaan ensivuoden puolella ja puen ylleni kukkakimpun,- Hän rakastaa kukkia
Jotenkin ajattelen, että äitini on rakas ja läheinen ja haluan hänen saattohetken matkansa jatkamiselle
olevan sellainen mistä hän pitää. Ja tiedän, hän ei tahtoisi minun olevan surun oma, välttävän hyvän hajuista
tuoksua, vaan hän tahtoisi minun olevan yhtä valovoimainen oma itseni hänen saatto juhlassaan, sellainen mitä yleensä nyt oon , oma itteni, ja toivoo myös että ihmiset osaisivat
iloita siitä että ihminen voi jatkaa matkaansa ilman kehonsa vankeutta ja tuskia; suitsukkeiden, tuoksujen, kukkien ym "rekvisiitan" saattelemana.
Se ei toki ole lainkaan ei kunnioittava ele jos joku laittaa tuoksua hautajaisiin.
No- ehkä mää oon vähä omituinen tässäki suhteessa, äitini lisäksi.
Tai syntynyt väärälle puolelle maapalloa.
Kerran vähän päälle kymmenen vanhana olin sukulaisen hautajaisissa, leikin , nauroin. Sitten minulle tuli täti hyvin toruvasti sanomaan "jaana, miten sää saatat nauraa ja iloita" Enkä lainkaan ymmärtänyt miksi niin ei voisi tehdä. Niin, eipä ne vainjatakaan sieluineen varmasti meidän täällä murheen murtamina tahtoisi olevan heidän vuokseen. Ja toisaalta iloa ja riemua parempaa "surun silppoajaa" ei ole olemassakaan... eli olihan siihen lapsen iloon syynsä, monikohan siitä siellä hautajaisissa lohtua elämälleen sai, elämän jatkuvuutta ja sen olomuotojen muuttoksen pyörän ymmärrystä.
Ja niin pyrin äitinikin saatella hengen maille hyvin, iloisin mielin, tuoksujen kera. :romance-heartsmiley:
Viimeksi muokannut Kosmoskukka, 21 Joulu 2012, 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Kyllä mäkin olen sillä tavalla konservatiivinen, että hautajaisvieraan ei kuulu herättää huomiota ulkoasullaan. Mutta siisti ja huoliteltu ulkonäkö on kohteliasta, enkä pidä hillittyä tuoksua ja meikkiä pahana.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Vainajaa kunnioitetaan parhaiten olemalla oma itsensä, ilman että heittäydytään johonkin tekopyhään jeesustelumuottiin.

Perinteiset hautajaiset ovat muutenkin maailman tylsin tapahtuma ikinä. Oikeasti. Maailman ylivoimaisesti tylsin tapahtuma.

Antaa siis mennä vaan. Hillitys my ass.

Ja miun hautajaisiinhan on ihan turha edes yrittää ilman että on vetäissyt pari-kolmekymmentä suihkausta omaa suosikkituoksuaan niskaansa :snooty: :naughty:
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Tässä on varmaan perspektiiviharha, kun etäisemmillä hautajaisvierailla ei ole erityistä tunnesidettä vainajaan. Silti jollekin vainaja on oma vanhempi, puoliso tai lapsi.

Omat sukulaiseni pitävät hautajaissa puheita, jotka vuoroon itkettävät ja naurattavat. Surua ja kuolemaa on paras katsoa suoraan silmiin.

Tietenkin pitää kunnioittaa sitäkin jos joku erityisesti toivoo hajuvesiä käytettävän omissa hautajaisissaan :geek:
Vastaa Viestiin