Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

naapio
Tuoksuni: Fragranticassa ajantasainen lista samalla nimimerkillä

Rakastan: savua, suitsuketta, pihkaa, puuta, hunajaa, kanelia, kardemummaa, lanventelia, ruusua, kuivattuja hedelmiä, vetiveriä, lakritsia

Suhtaudun suurella varauksella tai välttelen: vaniljaa, karamellia jne jälkiruokatuoksuja, tuberoosaa, santelia
Ostoslista: Annick Goutal: Sables
Le Labo: Rose 31
Lalique: Encre Noire
Tom Ford: Noir de Noir
Armani Prive: Rose D'Araibie
Armani Prive: Cuir Amethyste
Chanel: Pour Monsieur

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja naapio »

Jules kirjoitti:
Jaakiem kirjoitti: Huono puoli tässä harrastuksessa on se, että maku kehittyy ja alkaa vaatia tuoksuilta aika paljon, että ne pääsisivät säännöllisempään käyttöön.
Allekirjoitan tuon mainitsemasi tässä saman tien, Jaakiem. Minäkin olen jo aika pitkään etsinyt uutta hyvää - siis erinomaisen hyvää - tuoksua, mutta kun sitä ei ole löytynyt, tilasin itselleni joululahjaksi tuoksun sijaan kamerarepun. Olen muuten huomannut, että niistä ei oikein saa näytteitä...
Minä olen onnekseni tässä harrastuksessa vielä siinä vaiheessa, että on helppo löytää uusia tuoksurakkauksia. Moni tuoksu on toki tylsä, mutta mun haistelukokemukseni on niin suppea että yllätyn ja ilostun helposti. Varsinkin sellaiset tuoksut, joissa on tarina tai maisema, saavat polvet veteliksi.

Mullakin on muuten miniputeli Aromatc Elixiriä, mutta en pidä siitä. Siinä on jotain konjakkimaista. Taitaa olla patsuli joka mun nenääni ikävästi kaivelee.
Raitoja käpälään!
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Haistelen aitoa kukkakaupasta ostettua halpishyasinttia. Iiiihana tuoksu, joka menee suoraan aivoihin ja sydämeen.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Pari päivää sitten saapuivat pitkään matkalla olleet näytteet alzd:sta: Arquisten Fleur de Louis ja Alexsandr (eivät oikein mistään kotoisin) sekä Parfums de Marlyn Lippizan (joka nimensä mukaisesti haisee hevoselle), Pegasus (joka muistuttaa liikaa Ramon Monegalin Dry Woodsia), Godolphin (aika paljon samanlainen Clive Christianin C for Menin kanssa, mutta jollain tavalla parempi), ja Herod, joka vaikuttaa omaan makuun parhaalta tästä sakista. Vaimon mieleen se tuo Meester Henk -sikarien tuoksun ja omaan mieleen miellyttävän piipputupakan joidenkin mausteiden tai kukan kanssa - pääroolissa tupakka. Yhteenveto: neljä pettymystä ja kaksi sen verran hyvää, että jäi jonkin verran kiinnostamaan; Herod ja Godolphin.
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Huomenna Boucheron Jaipur 8-) Ajattelin mennä melko vanilija painotteisesti koko joulun :aurinko: Pi,au masculin yms. :D
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Jules kirjoitti:Arquisten Fleur de Louis ja Alexsandr (eivät oikein mistään kotoisin)
Niinhän se on taas että one man's treasure, another man's trash. Mun mielestä Arquisten kaikki tuoksut on erittäin hyviä (sitä uusinta Boutonnièrea en oo vielä haistanut), ja just Eevan kanssa pikkujouluissa taas ihasteltiin Fleur de Louisia. Mutta eipä sielläkään muut meidän tuntemuksia oikein jakanu!

Torstain ja perjantain tuoksuna on ollut Tom Ford - Urban Musk.

:roll:

Ehkä mä oon sit megapervo. Ehkä tääkin haisee "nakilta" (trademark: Eeva).
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Täällä tuoksuu CdG Woodcoffee - ja kohta myös joulukuusi.
Oh deer.
hellin
Tuoksuni: http://sinistapintaa.blogspot.fi/p/tuoksukaappi.html
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellin »

Korresin pippuri-jasmiini. Mies on jo ehtinyt pitää tätä niin usein, että tuntuu vähän hassulta haistella itseni yltä.
eiffelintorni

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

(Kiitos Gogol) täällä alan olla normalisoitumassa ja pääsinkin eilen menestyksellisesti testaamaan päivän tuoksuna Nicolaïn Le Temps d'une Fête'iä. Tykästyin ensi kokeilulta! Varsin tätimäinen kylläkin, vanhahtavan tyyppinen vihreä/kukkainen tuoksu. Yllättävästi sopi tähän kylmään ja joulunkin tunnelmaan. Viime viikolla testailin useita vaniljoita ja sain niistä ehkä vähän yliannostuksen. Todennäköisesti menen tänäänkin tuolla vihreällä ja tätimäisellä, ehkä jopa koko joulun. Todella kiinnostaa nähdä, voinko pitää siitä pidempäänkin. Siinä on joku jännä raikas tuulahdus päällä, mutta ei ole kyllä millään muotoa kepoinen tuoksu. Olen kai alkanut päästä sisään Nicolaïn pulloihin :mummo:

Olisi kiva kuulla, mitä muut olette pitäneet LTd'uneF:stä!

Sumu, mäkin sain samplen Musc Intensesta ja samoilla linjoilla, kamala pettymys :-( Jos nyt yhtään hahmotan pyykkimyskiä niin tuossa sitä on runsaasti.

Taannoin saamani sample Mallen Parfum de Therese on myös mun mieleeni! Oikein monisävyinen tapaus. Mutta ei sovi mun nenälle tähän vuoden kohtaan erityisen hyvin, joten kunnon testaus on tekemättä. Odotan saavani siltä paljon tuolla ehkä parin kuukauden päästä.

Kiitokset tässä kohtaa vielä Kosmoskukalle ja Jaakiemille Etat'n tuoksusampleista. Jo saatu Charogne on vielä testaamatta ja paria muuta samplea odottelenkin vielä uuden vuoden yli.

Ja vielä Neulastyttönne kiehtoo täälläkin kovasti kuvailujenne perusteella. Joululahjaksi vähän haikailemani Daim Blond jäi vielä ensi vuoden hankintoihin. (Haluaisikohan joku jakaa?). Tyydyin tilaamaan pukin konttiin pussillisen sampleja, joita olen osin jo testinytkin, mutta riittäähän noita, kun vaan olisi ihoa ja sulatteluaikaa :roll:
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Pikainen ja heppoinen ensinuuhkaisu Korresin Vanilla Freesia Lycheetä ja heti tuli tunne, että ihana, ihana on!! :romance-inlove: Oikean käden ranteessa Pradan Amber (vai onko se vaan Prada....). Mielenkiintoinen ja ehdottomasti paremman tutustumisen väärti, tähän täytyy joku kerta syventyä oikein kunnolla.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Eiffeli, mua kiinnostaisi siivu Daim Blondista. Samoin Jules, mulla on 100ml pullo Godolphinia, jota en tässä elämässä saa käytettyä loppuun, vaikka sitä kuinka rakastan, eli multa on mahdollista saada siitä reilu dekantti.

Mä tulin just heinäreissulta, nyt on elukoille joulun ja uudenvuoden tienooksi syötävää. Haisee tajuttoman hyvältä :romance-inlove:
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Hyasinttia edelleen... tuntemukset ovat "aah" ja "yhhyh" -väliltä. Tutkailin eilen netistä hyasintin tuoksuprofiilia. Yhtymäkohtia löytyy tietysti moneen suuntaan. Itse olen bongaillut tuoksusta viitteitä neilikkaan, ylangiin, pelargoniaan, jasmiiniin ja tietysti kieloon. Molekyyliprofiilia tarkastelemalla nämä yhtymäkohdat tulevat myös näkyviin.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Mulla tänään Givenchyn Organzaa.
Thougts begome things... choose the good ones!
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Aigu kirjoitti:Hyasinttia edelleen... tuntemukset ovat "aah" ja "yhhyh" -väliltä. Tutkailin eilen netistä hyasintin tuoksuprofiilia. Yhtymäkohtia löytyy tietysti moneen suuntaan. Itse olen bongaillut tuoksusta viitteitä neilikkaan, ylangiin, pelargoniaan, jasmiiniin ja tietysti kieloon. Molekyyliprofiilia tarkastelemalla nämä yhtymäkohdat tulevat myös näkyviin.
Mies lähti kauppaan, tilasin kaksi hyasinttia tuoda tullessaan :enkeli:
Hyasintin tuoksu on aivan valtavan ihana!
Thougts begome things... choose the good ones!
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Hyasintti tuoksuu ihanalle, mutta ainakin minulla se alkaa helposti tuntumaan pidemmän päälle turhan löyhkäävälle jos se on liikaa esillä.

Oli ikävä Chloén Narcissea, siispä sitä suihkaus vasempaan käsivarteen. Kyllä minä vaan siitä niin tykkään! :romance-heartsthree:

Pradan Amber on leyhähdellyt mukavasti toisesta kädestä. Vaikka se tuntuukin olevan aluksi aika hurjan patsulinen (minun mittapuullani mitattuna), niin se on silti hyvin miellyttävä. Sen alku oli huomattavasti viileämpi kuin drydown ja aluksi ajattelinkin, että se voisi olla hyvä kesäambra. Se on kuitenkin muuttunut koko ajan lämpimämmäksi ja enää en sanoisi sitä lainkaan niin viileäksi. Ei se varsinaisesti lämmin ole vieläkään, mutta paljon lämpöisempi kuin alussa.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
SprayEnjoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SprayEnjoy »

vai että hyasintteja tänään yhdessä jos toisessakin paikassa. melko vihreätä mullakin: Kamichalta saatu Untitled-dekantti nuuskuttelussa. tosin kaipaan Dzongkhaa (tarkistamaton kirjoitusasu) ja odotan että untitled kuivuisi pian pois :) tämä on hyvä tuoksu, muttei ihollani kovin charmantti.

christian mainitsi päättäneensä jo edellisenä päivänä huomisen tuoksuvalinnan. en voisi tehdä niin, sillä valitsen päivän tuoksun useimmiten senhetkisen tunnelman perusteella. miten teillä, päätättekö päivän hajuveden etukäteen vai nappaatteko tunnetilan mukaan?
Vastaa Viestiin