Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Raikkaat sitrukset
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Raikkaat sitrukset
Puuhatäti täällä taas hei!
Pitäisikö sitruksistakin keskustella? Nuo palleroiset ovat mukana uskomattoman monen tuoksun avauksessa, mutta voiko sitrus kestää?
Itselleni D&G on kehittänyt taikakaavan sitrusaromien säilyttämiseen, Light Bluen ja sen Dreaming in Portofino-flankkerin ambroxan yliannostus hitsaa sitruunat iholleni (ja sitruuna puolestaan ehkäisee "white amber" -ällötystä). Kun haluat tuoksua kesällä suihkunraikkaalta koko päivän.
Mitkä ovat suosikkisitrustuoksujanne?
Pitäisikö sitruksistakin keskustella? Nuo palleroiset ovat mukana uskomattoman monen tuoksun avauksessa, mutta voiko sitrus kestää?
Itselleni D&G on kehittänyt taikakaavan sitrusaromien säilyttämiseen, Light Bluen ja sen Dreaming in Portofino-flankkerin ambroxan yliannostus hitsaa sitruunat iholleni (ja sitruuna puolestaan ehkäisee "white amber" -ällötystä). Kun haluat tuoksua kesällä suihkunraikkaalta koko päivän.
Mitkä ovat suosikkisitrustuoksujanne?
Oh deer.
Re: Raikkaat sitrukset
Yhtenä päivänä löysin nyssäkän, joka sisälsi Pienestä Tuoksukaupasta tilaamiani hajusteita, yksi niistä näytti olevan Verbena, joka oli kyllä oikein sitruksien ilotulitusta, huhhui
Näytti olevan yleinen hajuste yleispuhdistusaineissa, sillä tuoksu kyllä vei ajatukseni lattianpesuaineeseen ja vahvasti :) Luulen, että olen tilannut sen joskus kosmetiikan hajusteeksi, kun mulla oli yhdessä vaiheessa innostus tehdä kaikenlaista naamiota ja rasvoja sekä saippuoita, mutta ymmärsin miksi olen jättänyt tuon pullon käyttämättä, silta siivoukseen on liian vahva
Tykkään itse kyllä sitrustuoksuista, ne ovat mukavan pirteitä ja iloisia, suihkunraikkaita tuoksuja. Simppeleitä ja reippaita. Kun et halua tuoksua miltään-tuoksuja. Itse ruiskin sitrustuoksut lähes poikkeuksetta hiuksiin, jossa ne tuoksuvat paljon kauemmin kuin iholla.
Toisaalta ne ovat myös vähän tylsiäkin. Jos voisin kuvailla sitrustuokuja jollain ihmistyypillä, niin ihminen olisi ehdottomasti vastavalmistunut, nuorehko liikunnanopettaja, joka seisoo reippaana kirpeässä pakkassäässä ja hymyillen ja käsiään taputtaen kannustaa lapsia hiihtämään. Se tyyppi, jonka perässä seuraa aina se lapsivana kun hän on välituntivalvojana

Tykkään itse kyllä sitrustuoksuista, ne ovat mukavan pirteitä ja iloisia, suihkunraikkaita tuoksuja. Simppeleitä ja reippaita. Kun et halua tuoksua miltään-tuoksuja. Itse ruiskin sitrustuoksut lähes poikkeuksetta hiuksiin, jossa ne tuoksuvat paljon kauemmin kuin iholla.
Toisaalta ne ovat myös vähän tylsiäkin. Jos voisin kuvailla sitrustuokuja jollain ihmistyypillä, niin ihminen olisi ehdottomasti vastavalmistunut, nuorehko liikunnanopettaja, joka seisoo reippaana kirpeässä pakkassäässä ja hymyillen ja käsiään taputtaen kannustaa lapsia hiihtämään. Se tyyppi, jonka perässä seuraa aina se lapsivana kun hän on välituntivalvojana

- tigrushka
- Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
- Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n
Etro Lemon Sorbet taitaa olla lempparisitruunani: siinä on mukavasti myös rosmariinia ja sen raikkaus säilyy.
The Different Companyn (Divine) Bergamote taas on energisoivin tuoksuni, jolle antaa lisäpotkua inkivääri.
Guerlainin klassiset kolinatkin (omassa kaapissa Impériale ja du Coq) kuuluvat tänne.
The Different Companyn (Divine) Bergamote taas on energisoivin tuoksuni, jolle antaa lisäpotkua inkivääri.
Guerlainin klassiset kolinatkin (omassa kaapissa Impériale ja du Coq) kuuluvat tänne.
Crouching tiger, hidden flacon
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
No nyt ymmärrän, miksen tykkäää sitruksista.jenjen kirjoitti: Jos voisin kuvailla sitrustuokuja jollain ihmistyypillä, niin ihminen olisi ehdottomasti vastavalmistunut, nuorehko liikunnanopettaja, joka seisoo reippaana kirpeässä pakkassäässä ja hymyillen ja käsiään taputtaen kannustaa lapsia hiihtämään.

Mä koen sitrukset todella hankaliksi itselleni. Osittain syynä on se, että koen niiden muuttuvan ihollani todella kitkeriksi. Armand Basin In Red-tuoksusta pidän, mutta siinäkin taitaa tuoksua enemmän inkivääri kuin sitruksia. Ainoa oikeasti sitrustuoksuksi luokiteltu, josta pidän, on Jovoyn Hesperide. Siinäkin salaisuus taitaa olla orvokki-vetiver yhdistelmä, joka on aika suuressa osassa.
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Parhaimmat mistä minun on kokemusta sitruksista on
Goutalin les Nuits d`Hardien. Villoresin Dilmun:ssa yhdistyy ihanasti valkokukkaa sitrukseen. Ja Fragonard:n Fleur
d´Orange, tässä kait mun suosikit.
Edit; nyt kun tuo Ninfeo Mio tuli niin kyllä mää senkin tähän sitrus kategoriaan laittaisin, ja hyvä sellainen onkin!
Goutalin les Nuits d`Hardien. Villoresin Dilmun:ssa yhdistyy ihanasti valkokukkaa sitrukseen. Ja Fragonard:n Fleur
d´Orange, tässä kait mun suosikit.

Edit; nyt kun tuo Ninfeo Mio tuli niin kyllä mää senkin tähän sitrus kategoriaan laittaisin, ja hyvä sellainen onkin!
Viimeksi muokannut Kosmoskukka, 07 Tammi 2013, 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thougts begome things... choose the good ones!
No heipä hei.Kamicha kirjoitti:Puuhatäti täällä taas hei!
Mie rakastan sitruksia. Luonnossa tuskin mikään voittaa vasta kuoritun mandariinin tuoksua. Teini-iässä hiihtoreissun aikana keväthangilla auringonpaisteessa nautittu appelsiini on eräs elämäni kohokohtia.
Hajuvesissä joitain suosikkejani:
- Diptyque : Oyedo. Menthol -öljyä, tinjamia ja setriä sisällään pitävä sitrus-tuoksu. Todella omituista kamaa. Kestää helposti kokonaisen päivän raivokkaalla projektiolla varustettuna.
- Comme des Garcons : Soda. Todellinen no-no syntikka kammoisille, mutta todellinen dream come true jos pidät super voimakkaasta, super kestävästä, wc-raikastinmaisesta inkivääri-sitruunasta.
- T. Mugler : Cologne. Satumainen sitrus valkoisella myskipohjalla. Eräs parhaimman tuoksuisista asioista mitä maa päällään kantaa.
- YSL : M7 Fresh. Sitrus-inkivääri-oud. Ginger Beer:in ystäville. Todella hapokasta tavaraa, tämä. F-I-Z-Z-Y.
- Ungaro II. Pitkällä sivettipierulla ryyditetty ultrarikas sitrus-orientaali hybridi.
Pidän myös monista muista, mutta nämä tulivat ensimmäisinä mieleen. Rakastan mm. monia klassisia sitrus-chypre tuoksuja, arvostan niitä, mutta en halua juurikaan pukea niitä ylleni. Ne ovat makuuni liian virallisia ja vakavia. Parfum d'Empiren Azemour edustaa tästä lajityypistä itselleni mieluista, positiivisempaa puolta.
Viimeksi muokannut toxu, 04 Tammi 2013, 22:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
[/quote]
Luonnossa tuskin mikään voittaa vasta kuoritun mandariinin tuoksua.
[/quote]
Tässä olen Toxun kanssa samaa mieltä. Eivät ne liikunnanopet sentään kaikkea sitrusrakkauttani vieneet.
Luonnossa tuskin mikään voittaa vasta kuoritun mandariinin tuoksua.
[/quote]
Tässä olen Toxun kanssa samaa mieltä. Eivät ne liikunnanopet sentään kaikkea sitrusrakkauttani vieneet.
Ainahan töissäkin kaikki heräävät nuuhkimaan ilmaan, jos joku kuorii mandariineja jossain. Eräs tuttuni tekee joka jouluksi kuusen koristeeksi kuivattuja appelsiinin lohkoja. Jos sitrustuoksut tuovat mieleen pesuaineet tms., niin sitten käyttää kyllä liian huonoja sitruksia.
Guerlainin imperiale on kyllä kymppi sitruksena, mutta kovin luonnollista ja siksi niin lyhytikäistä sorttia. Pidän myös klassista bergamottialoituksista, mutta ei ne kuitenkaan sen suuremmin herätä tunteita. Mallen Bidagree concentree on aika erikoinen tapaus, mutta ei täysin uskottavan makuista kuitenkaan.
Guerlainin imperiale on kyllä kymppi sitruksena, mutta kovin luonnollista ja siksi niin lyhytikäistä sorttia. Pidän myös klassista bergamottialoituksista, mutta ei ne kuitenkaan sen suuremmin herätä tunteita. Mallen Bidagree concentree on aika erikoinen tapaus, mutta ei täysin uskottavan makuista kuitenkaan.
Guerlain Aqua Allegoria Pamplelune on ihana, ei tosin kestävä (minulla ainakaan). YSL Cinéma Festival d'Été, joka tosin sitruunainen vain aluksi. Korres Heliotrope Ylang-Ylang Citron on harmittoman miellyttävä ja kepeä, hieman sitrusöljymäinen, aika kevyt, odotan kovasti, että pääsen sitä kokeilemaan kesällä, näin talvella se on ehkä vähän pliisu. Noi tuli nyt yhtäkkiä tässä mieleen omistamistani tuoksuista. Niin ja tietysti Guerlain Habit Rougessa on ihanaa sitruksisuutta (tätä en vielä omista koko pulloa, mutta saattaa sekin vielä kotiutua
).

-
- Tuoksuni: .. Keskityn klassisiin kukkais-ja vihertuoksuihin, mutta makumieltymyksiini mahtuu myös mausteisia ja lämpimiä elämyksiä. En pidä tusina-enkä julkkisluomuksista, samoin kierrän kaukaa liian hattaraiset ja pinkit tapaukset - nuorille tytöille pitäisi antaa mahdollisuus tutustua raikkaisiin kukka-ja vesi-aromeihin, eikä tuputtaa geneerisiä liukuhihnahajusteita.
Suosikeissani on sekä tunnettujen talojen että pienempien valmistajien tuotteita. Mm. Carvenin Ma Griffe, Armanin Aqcua di Gio, Houbigantin Quelques Fleurs ja Borghesen Profumo di Montecatini kuvaavat makuani.
Miesten puolelta suosikkeja ovat Rochas Man, Gaultier Le Male sekä Dior Fahrenheit. - Ostoslista: Toivelistalla Issey Miyake: L'eau d'Issey sekä muutama 'luomutuote'..
Omistan Guerlainilta Orange Magnifican, joka tuo mieleen veriappelsiinin (se se kai on olevinaan) tai verigreipin. Luulin rakastavani sitä, mutta ihollani se tuo liikaa mieleen tietynlaisen imagon... Pamplelune olisi paljon raikkaampi ja nuorekkaampi.
Varsinaisista single note tuoksuista eniten arvostan Yves R:n Sitruksenkukkaa (edesmennyt Appelsiininkukka..), joka on siis sitä uudistunutta Un Matin au Jardin-sarjaa.
Varsinaisista single note tuoksuista eniten arvostan Yves R:n Sitruksenkukkaa (edesmennyt Appelsiininkukka..), joka on siis sitä uudistunutta Un Matin au Jardin-sarjaa.
- pihlaja
- Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums) - Paikkakunta: Jyväskylä
Oma suosikkisitrukseni on Versacen Versense (bergamotti-mandariini-seetri), joka on myös ainut selkeä sitrus, jonka omistan. Bergamotti lienee muutenkin suosikkini sitrusnuoteista. Yleisesti ottaen kuitenkin aika vähän tulee käytettyä sitrustuoksuja, eikä niihin kovin usein tule mitään himoa.
- tuittumurmeli
Olen viime aikoina tutkiskellut Creedin Love in Whitea, ja minun ihollani siitä kuoriutuu vaihe, jossa on ihailtavan aito appelsiini. Eikä vain mikä tahansa jaffa, vaan semmoinen hiukan hapan, mehukas aromi, joka pirskahtaa ilmaan kun raastaa tai kuorii hedelmästä sitä ohutta oranssia kerrosta. Jos semmoisesta tykkää, niin suosittelen lämpimästi autenttisuuden tähden!
Olin ihan "mehuissani", kun sitten sokkoanalyysin jälkeen tsekkasin viralliset nootit ja niissä oli nimenomaan "orange zest". Mutta jotkut valittelivat blogeissa, etteivät havaitse koko appelsiinia laisinkaan. Onko ihokemia toiminut kenelläkään muulla?
Olin ihan "mehuissani", kun sitten sokkoanalyysin jälkeen tsekkasin viralliset nootit ja niissä oli nimenomaan "orange zest". Mutta jotkut valittelivat blogeissa, etteivät havaitse koko appelsiinia laisinkaan. Onko ihokemia toiminut kenelläkään muulla?
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Ehdottomasti tämän keskustelun listaan tulee lisätä viimekesän yksi rakkauksista;
Montalen Soleil de Capri.
Montalen Soleil de Capri.

Thougts begome things... choose the good ones!
-
- Tuoksuni: Pulloista löytyy
Lacoste - Style in Play
YSL - Live Jazz
Laura Biogiotti - Due Uomo
Burberry - Summer 2010
D&G - The One
Givenchy - Play Intense
John Varvatos - John Varvatos (Original)
Rochas - Man
Thierry Mugler - B*Man
Chanel - Egoiste
L'Artisan - Tea For Two
Annick Goutal - Ninfeo Mio
Ja paljon enemmän jos olisin rikas...
Näytteitä löytyy jonkun näkönen boksi.
Sitrukset ja vihertävät tuoksut kiinnostavat, mutta harvassa on ollut ne josta olen pitänyt (ok tuoksut eivät vaan ole tarpeeksi hyviä). Itämaiset mausteiset ja gourmandit ovat yleisesti myös mihin ajaudun. Yhteistä kuitenkin kaikille on se että tuoksussa pitää olla hieman makeutta, silloin tuntuu pelittävän minun ihollani hyvin; ällömakeat menevät sitten jo ylitse.
Mistä en yleensä pidä on vetiset tuoksut, voimakkaat kuivat tuoksut sekä jotkut voimakkaat kukkaistuoksut jotka saavat yleensä päänsäryn kivasti alkuun. Vetiverin kanssa olen koittanut ystävystyä, mutta jotenkin ei vain olla ainakaan vielä tultu toimeen keskenään
Tuossa on karkea haarukka, mutta lähes kaikkea tuoksuttelen/kokeilen muuten voi jäädä uuden tyyppiset tuoksut löytämättä. - Ostoslista: Atelier Cologne - Orange Sanguine : Veriappelsiinia ja hyvää mieltä, joka kerta kuin haistaa tämän vääntyy naama hymyyn.
Atelier Cologne - Oolang Infini : Kevyt tuoksu, hieman sitrusta hieman teetä voisi sanoa että on puhdas tuoksu (mitä ikinä se tarkoittaakaan). Normaalisti voisi luulla että tämän tyyppinen ei iske, mutta tämä nyt vain iskee.
Frapin - 1270 : Makea, siirappinen, hedelmäinen, syksyn ja talven piristäjä, saa aina hyvälle tuulelle.
Atelier Colognen Orange Sanguine; raikasta hieman vihertävää veriappelsiinia auringonpaisteella, hyvällä mielellä ja iloisilla ajatuksilla.
-
suosikkituoksujani:
Smell Bent Sunshine. Nimensä mukainen, kuin Koffin Jaffa, jota ei enää saa. Hassu tuoksu, äärettömän hyväntuulinen.