toxu kirjoitti:^ Joo, ne penkitkin vielä. Olen siellä joskus kököttänyt kuuntelemassa kun mummot vetivät virsiä, ja perseeni oli puuduksissa jo viidentoista minuutin jälkeen. Korvistani nyt puhumattakaan.
Pakko kommentoida tähän, että sama meininki on Jyväskylän yliopiston päärakennuksella (suunnittelijana Aalto), jonka pari luentosalia muistuttavat keskiaikaista tuomioistuinta (tms.) sekä muodoltaan että epämukavuudeltaan. Eikä muuten kannata käydä vessassa yhdessäkään Aallon suunnittelemassa rakennuksessa, paitsi jos tykkää portaiden kiipeilystä ja koppiin peruuttamisesta..

Paikallisen urbaanin legendan mukaan herra unohdi vessat tuosta päärakennuksesta ja ne piti lisätä jälkikäteen ties mihin koloihin.
Mutta ne kuusi asiaa:
1) Pitäisi valita huomisen aikana, haluanko asua ensi kesän Kouvolassa vai Joensuussa.
2) Tulen valmistumaan sekä journalistiikasta ja tietotekniikasta (ohjelmistotekniikka yms.). En kuitenkaan halua työskennellä toimittajana enkä ohjelmoijana.
3) Kirjojen ja elokuvien kontekstissa pidän eniten scifistä, fantasiasta ja historiallisesta fiktiosta. Scifin osalta läheisimpiä ovat kulttuuriantropologinen scifi (Ursula K. LeGuin!!) ja post-apokalyptiset jutut... Kuitenkin tv-sarjoista katson lähinnä rikossarjoja, kuten Bones, NCIS ja Criminal Minds.
4) Omistan neljät tarot-kortit. (Pakollinen sivuhuomautus: En usko ennustamiseen. Ne ovat itsereflektoinnin välineitä, joihin en tosin ole koskenut iäisyyksiin. Se oli lähinnä sellainen "vaihe".)
5) Minusta piti tulla arkkitehti "isona", kunnes yhdeksännellä luokalla tajusin, että silloin pitäisi opiskella myös fysiikkaa.
6) Haaveenani on ostaa vanha rautatieasema, kyläkoulu tms. ja remontoida se asunnoksi, kunhan pääsen eroon opiskelijastatuksesta ja löydän töitä.
Jaakiem kirjoitti:1.) Minulla ei ole vuosiin ollut televisiota.
Sama täällä.. Tosin nyt olen vakaasti harkinnut sellaista tietokoneen näytön ja tv:n yhdistelmää (n. 22-26"), kun pitäisi vaihtaa tietokone.
PS. 7) Miulla on paha tapa kirjoittaa, mitä mieleen juolahtaa ja sitten muokata viestiä pariin otteeseen.