Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Re: Mitä haistelet tänään?
Mulla on pikku näyte pour luista sulta.Musta se ei ollut hassumpi,ehkä vähän halvahtava,niinkuin sanoit.Joo,sanovat että santos ei ole enää sama.Mutta toisaalta ne samat ihmiset ei hyväksy mitään tuoksua muotoiltuna.Zino esim. on tuoksu,josta 50%sanoo,että ihan p...a nykyinen ja toinen puoli sanoo,että ei mainittavaa muutosta,kestävyys ei ihan yhtä hyvä.Itse rakastan Zinoa ja mietin vaan,että jos saisin alkuperäisen version,pyörtyisinkö vai mitä... 

- christian777
Santos on kohtuu hinnakas,ei näillä tiedoilla sokkoilemaan 

-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Mä nuuhkin loppuja Neil Morris-näytteitäni. Scrumptious kesti neljän tunnin työpäivä (eipä juuri enempää) ihan kunnialla, eikä muuttunut ällöttäväksi, vaikka makea olikin. Useampi näytteistä vaikuttaa mielenkiintoiselta, mm. Cathedral, joka tuoksuu paitsi suitsukkeelta, myös hevostallilta. Leather Garden tuoksuu oikeasti nahalta ja kasveilta, Moulin Rouge teatterilta. Taitaa mennä viikonloppu näitä nuuhkiessa.
Viimeksi muokannut Sumukorento, 18 Tammi 2013, 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mun pitää antaa Luillekin uusi mahdollisuus. Teki jotenkin vaan niin huonon vaikutuksen eka kerralla, etten ole kokeillut toista kertaa.
Tuo Santoskin on aika hard to get -tuoksu, kun sitä ei enää kaupoissa myydä, eikä se ole niin nichekään, että siitä myytäisiin näytteitä. Kohtuuhintainen kuitenkin discountereissa, mutta se kohtuuhintakin on liikaa, jos käykin, ettei sitten pidäkään siitä.
Tuo Santoskin on aika hard to get -tuoksu, kun sitä ei enää kaupoissa myydä, eikä se ole niin nichekään, että siitä myytäisiin näytteitä. Kohtuuhintainen kuitenkin discountereissa, mutta se kohtuuhintakin on liikaa, jos käykin, ettei sitten pidäkään siitä.
Löysin noista kummastakin sen mikä niissä aikaisemmin viehätti, jopa siinä määrin että vietin seuraavankin päivän noiden parissa ihastuen Delicious Nightsiin uudelleen. En kyllä käsitä miksi se on väkisellä pitänyt nimetä tuohon Be Delicious -tuoteperheeseen, sillä on ihan toista maata kuin sarjan muut omput. Addict 2 on kyllä mielestäni jotenkin talveen sopiva, sellainen pakkastuoksu.calypso kirjoitti:Minulla piti tänään olla uusien näytteiden haistelupäivä, sillä olen ollut koko päivän kotona, mutta jäin sittenkin tutulle ja turvalliselle mainstream-puolelle. Aamulla tuoksuin Diorin Addict 2:lle ja illalla ajattelin nauttia DKNY:n Delicious Nightista. Kumpikaan ei kuulu tämänhetkisiin suosikkeihin tai edes käyttötuoksuihin, mutta valitsin ne tänään juuri siksi. Halusin muistella että mikä näissä on joskus vetänyt puoleensa?
Tänään olenkin sitten haistellut pesuaineita, röökiä, palanutta kahvia, tunkkap*skaa, mummohajuvettä, ja kaikkea muuta yhtä miellyttävää. Toisin sanoen olen "nauttinut" migreenistä ja hajuherkästä päivästä. Yhhhhh..

- christian777
Niinpä.Tietysti välillä on pakko riskeerata ja antaa mennäJaakiem kirjoitti:Mun pitää antaa Luillekin uusi mahdollisuus. Teki jotenkin vaan niin huonon vaikutuksen eka kerralla, etten ole kokeillut toista kertaa.

-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Niinpä.Tietysti välillä on pakko riskeerata ja antaa mennä
Mulla alkaa olla n.10-15 tuoksua,jotka hankin vielä uudestaankin ja ehkä puolenkymmentä,joita hamstrailen jo varastoon
Ehkä semmoinen 10-20 tuoksua,mistä TODELLA pitää,olis hyvä kokoelma.Tulis kaikkia käytettyä säännöllisesti ja ei tarviis mitään "väkisellä"pitää
[/quote]
Totta. Suuret tuoksurakkaudet pitää saada, eipä niitä kovin montaa loppujen lopuksi voi olla?

Totta. Suuret tuoksurakkaudet pitää saada, eipä niitä kovin montaa loppujen lopuksi voi olla?
Se vaara siinä hamstrailussa on, että ihmisen maku saattaa matkan varrella muuttua. Ainahan niitä voi kierrättää tietenkin eteenpäin.christian777 kirjoitti:Niinpä.Tietysti välillä on pakko riskeerata ja antaa mennäJaakiem kirjoitti:Mun pitää antaa Luillekin uusi mahdollisuus. Teki jotenkin vaan niin huonon vaikutuksen eka kerralla, etten ole kokeillut toista kertaa.
Tuo Santoskin on aika hard to get -tuoksu, kun sitä ei enää kaupoissa myydä, eikä se ole niin nichekään, että siitä myytäisiin näytteitä. Kohtuuhintainen kuitenkin discountereissa, mutta se kohtuuhintakin on liikaa, jos käykin, ettei sitten pidäkään siitä.Mulla alkaa olla n.10-15 tuoksua,jotka hankin vielä uudestaankin ja ehkä puolenkymmentä,joita hamstrailen jo varastoon
Ehkä semmoinen 10-20 tuoksua,mistä TODELLA pitää,olis hyvä kokoelma.Tulis kaikkia käytettyä säännöllisesti ja ei tarviis mitään "väkisellä"pitää
Oliko siinä edes haistella? Käytännössä tyhjä viali.Kosmoskukka kirjoitti:Moni tuoksuttelu ilta;
Jaakkiemilta tullut Lether Oud on todella tuhtia. Putkilo oli vuotanut jonkun verran ja ihan pisara pari sormen päissä, tällä annostelu määrällä ihanan syvä tuoksu, voisin tykätä pisara annostelulla. Mutta mietin jos suihkauttaisin pullosta sumuttimen verran, niin voisi olla ehkä too much. Kyllä se Eau Noire on enempi minnuu.
Ei ollut kuitenkaan tällainen reaktio?
Joskus vuosia sitten - taisi olla 90-luvun alussa - minulla oli alkuperäistä Santosia 30 ml:n pullo. Se oli paksua ja öljymäistä sekä tuoksui hyvälle. Vain muutama vuosi sitten tilasin netin kautta uudempaa Santosia, eikä sillä tee mitään originaaliin verrattuna. Tosin hintaakaan ei enää ollut niin paljon. Se originaali 30 ml:n pullo maksoi muistaakseni n. 300 markkaa. Pullo oli litteä, tiukassa viininpunaisessa "nahkatakissa". Pullonsuussa oli pienen pieni reikä, josta "öljyä" saattoi ottaa esim. sormenpäähän ja siitä sipaista vaikka niskaan. Paljoa ei tarvittu, mutta tuoksu pysyi pitkään ja tuntui paranevan koko ajan.Jaakiem kirjoitti:Joo, mutta en ole hankinut. Mulla on Oscar pour lui, jota kehutaan kovasti. Mulle se oli pettymys. Vähän halvan oloinen. Luin sanotaan muistuttavan Santosta, joten olen ollut varovainen sen kanssa. Santostakin kehutaan kovasti, mutta jotkut tietävät sanoa, että sitä olisi reformuloitu rajusti. Tuoksuklassikoilla on kaksi kohtaloa: joko lopetus ja markkinoilta katoaminen tai sitten jatkuva reformulointi ja halvennus, kunnes tuoksua ei enää edes alkuperäiseksi tunnista.
Ehkä pitäisi antaa Santosille mahdollisuus. Olen kuitenkin varovainen sokko-ostosten suhteen (vaikka ei ehkä uskoisi).
Ainakin tuolla on sitä uudempaa:
http://www.vivamondo.se/cartier-santos- ... spray.html
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Tänään salille Heeleyn Esprit du Tigre. Minttukin oli minusta taidokas ja kerrassaan ihastuttava, mutta tiikeri on
- tämä on vähän niinkuin maustevitamiinituoksu. Terävä ja herättävä, mutta ei ikävällä vaan juuri sopivasti nenää kutkuttelevalla tavalla. Tämä tuoksuu kesälläkin varmasti mahtavalta, mutta sopii hyvin myös talveen. Saapa nähdä, meneekö jopa ostoslistalle...
Tajusin, että tästä tulee minulle mieleen yksi vanha tuoksu, minulla oli pentuna Escada Country Weekend - vihreä pullo - ja se oli myös vihertävänkirpeä mausteseos. Muistan pitäneeni tuoksusta tosi paljon, vaikka siinä olikin (ainakin reilummin käytettynä) vähän päänsärkyisä synteettinen puuakkordi. Mutta tiikeribalsamissa sitä ei ole, tässä on vaan kaikki tuon nostalgian parhaat puolet

Tajusin, että tästä tulee minulle mieleen yksi vanha tuoksu, minulla oli pentuna Escada Country Weekend - vihreä pullo - ja se oli myös vihertävänkirpeä mausteseos. Muistan pitäneeni tuoksusta tosi paljon, vaikka siinä olikin (ainakin reilummin käytettynä) vähän päänsärkyisä synteettinen puuakkordi. Mutta tiikeribalsamissa sitä ei ole, tässä on vaan kaikki tuon nostalgian parhaat puolet

Oh deer.
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
No, mun mies kommentoi kyseistä tuoksua hevosen paska ja elefantti.Jaakiem kirjoitti:Oliko siinä edes haistella? Käytännössä tyhjä viali.Kosmoskukka kirjoitti:Moni tuoksuttelu ilta;
Jaakkiemilta tullut Lether Oud on todella tuhtia. Putkilo oli vuotanut jonkun verran ja ihan pisara pari sormen päissä, tällä annostelu määrällä ihanan syvä tuoksu, voisin tykätä pisara annostelulla. Mutta mietin jos suihkauttaisin pullosta sumuttimen verran, niin voisi olla ehkä too much. Kyllä se Eau Noire on enempi minnuu.
Ei ollut kuitenkaan tällainen reaktio?

minä vain että "vähän liikkaa mulle"

Kyllä tuosta tuubista sai irti. Siinä varmaan ollu jonku verran ja se oli vuotanut tyhjäksi minigrip pussiin. Kun purkin pakettia niin sormen päihin kyllä tarttui ihan sopivasti huomatakseni että se oli liian voimakas mulle. Mutta Kiitos kuitenkin tuoksu elämyksestä. Tämäkin oli jotain sellaista erinlaista mitä en oo aiemmin nuuskinut ja se on aina tervetullutta.

Thougts begome things... choose the good ones!
- christian777
Kiitos JulesJules kirjoitti:Joskus vuosia sitten - taisi olla 90-luvun alussa - minulla oli alkuperäistä Santosia 30 ml:n pullo. Se oli paksua ja öljymäistä sekä tuoksui hyvälle. Vain muutama vuosi sitten tilasin netin kautta uudempaa Santosia, eikä sillä tee mitään originaaliin verrattuna. Tosin hintaakaan ei enää ollut niin paljon. Se originaali 30 ml:n pullo maksoi muistaakseni n. 300 markkaa. Pullo oli litteä, tiukassa viininpunaisessa "nahkatakissa". Pullonsuussa oli pienen pieni reikä, josta "öljyä" saattoi ottaa esim. sormenpäähän ja siitä sipaista vaikka niskaan. Paljoa ei tarvittu, mutta tuoksu pysyi pitkään ja tuntui paranevan koko ajan.Jaakiem kirjoitti:Joo, mutta en ole hankinut. Mulla on Oscar pour lui, jota kehutaan kovasti. Mulle se oli pettymys. Vähän halvan oloinen. Luin sanotaan muistuttavan Santosta, joten olen ollut varovainen sen kanssa. Santostakin kehutaan kovasti, mutta jotkut tietävät sanoa, että sitä olisi reformuloitu rajusti. Tuoksuklassikoilla on kaksi kohtaloa: joko lopetus ja markkinoilta katoaminen tai sitten jatkuva reformulointi ja halvennus, kunnes tuoksua ei enää edes alkuperäiseksi tunnista.
Ehkä pitäisi antaa Santosille mahdollisuus. Olen kuitenkin varovainen sokko-ostosten suhteen (vaikka ei ehkä uskoisi).
Ainakin tuolla on sitä uudempaa:
http://www.vivamondo.se/cartier-santos- ... spray.html

- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Esprit du Tiger on mahtavaa kuntosalilla. Pitää kuitenkin haistaa Villoresin Piper Nigrum ennen kuin teen tämän suhteen mitään äkkiliikkeitä.
Nyt käyn suihkussa ja etsin sitten näytekasasta sen Une Rosen...
Nyt käyn suihkussa ja etsin sitten näytekasasta sen Une Rosen...
Oh deer.
Näytetesti: Houbigantin Duc de Vervins. Tämä ja Drakkar Noir muistuttavat toisiaan hyvin paljon. DdV kuitenkin vaikuttaa paremmalta.
Viimeksi muokannut Jules, 19 Tammi 2013, 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.