Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Millainen kokoelmasi on ja miten säilytät sitä?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Anna
Viesti:

Re: Millainen kokoelmasi on ja miten säilytät sitä?

Viesti Kirjoittaja Anna »

Voi ihana kulta, arvaapa repesinkö :laughing-rolling: Mä jo laitoinkin sen kuorettoman koriin kun ajattelin, että olkoot :D
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

Tuoksukokoelmani on aika pieni, vain parisen kymmentä täysikokoista pulloa. Saman verran sampleja, ja kolme miniatyyria. Tuoksuja olisi paljon enemmän, ellei pariin otteeseen olisi iso luuta heilunut. Muuten ei oikeastaan harmita enkä ole jäänyt mitään kaipaamaan, mutta miniatyyrit olisin kyllä voinut pitää. Nehän ei paljoa tilaa olisi vienyt, ja omistin niitä aikamoisen kokoelman joskus. :doh:

Tuoksuja säilytän olohuoneen lipaston ylimmässä laatikossa, osa pulloista on Ikean kangaslaatikossa vieri vieressä. Myös sampleille on oma pienempi kankainen laatikkonsa. Eniten käyttämäni tuoksut ovat laatikossa olevalla puisella tarjottimella. Tuo on vähän ankea säilytyspaikka, mutta käytännöllinen ja siinä ne ovat käden ulottuvilla ja pimeässä. Oikeasti haluaisin tuoksujani säilyttää jossain kauniissa vanhassa kaapissa makuuhuoneessa, mutta en omista sellaista valitettavasti (vielä?). Näytteille haluaisin jonkun pienen puisen tai metallisen rasian, tai pienen arkun. :romance-heartsmiley:

En säilytä pulloja pahvipakkauksissaan, mutta ne on melkein kaikki vielä tallessa. Joskus yritin säilyttää tuoksuja omissa pakkauksissaan, mutta minulla noiden pahvipakkauksien kanssa menee vain hermot, sillä en meinaa ikinä saada niitä nätisti auki pahvia repimättä.
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Miunkin kokoelma on vielä hyvin pieni (ei siis ainakaan tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos tekee pullo-ostoksia), omistan kaksitoista kokopulloa (tosin kolme uutta on jo matkalla innokkaina liittymään joukkoon, hups :whistle: ), kahdeksan miniä ja muutamia kymmeniä näytteitä. Säilytän pulloja ja minejä lipaston ylimmässä laatikossa, jonne olen tehnyt niille on "lokeron" kannettomalla kenkälaatikolla. Näytteet viihtyvät tällä hetkellä ihan tavallisessa Orthexin isossa neliskanttisessa säilytysrasiassa, mutta jonkinlainen lokeroitu laatikko olisi näille haaveissa. Mieluiten joku kaunis puulaatikko, jota kehtaisi pitää näkösällä, jotta olisivat aina kädenulottuvilla. Esimerkiksi tähän tyyliin (kuva "vampyyrin tuhoamisvälineistä" Facebookin Steampunk-sivulta):

Kuva

Tai no, ilman tuota sisältöä toki, varustettuna erikokoisilla lokeroilla.

Aromaterapiaöljyjen boxit on myös ihan nättejä, mutta lokerot liian standardikokoisia:

Kuva
jenjen

Viesti Kirjoittaja jenjen »

Oi kun ois siisti tuollainen lokerikko, oikeen vanhaa tummaa puuta.... :romance-inlove:

Mun pienen pieni kokoelma tuoksuja on kylppärissä muiden purkkien ja purnukoiden kanssa, mutta haluaisin kaikki nätisti esille, vaikka johonkin hyllylle tms. mutta saa nähdä, tää talo on täynnä kaikkea turhaa ja tyhjänpäiväistä romua, eli joka paikka on jo täyteen tukittu :mrgreen:
Tiia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiia »

Kuva

Tämmönen ratkaisu BPAL:n "impeille". :)
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Ahh , Tiia oot saanut noita öljyjä aika mukavasti hommattua :happy-partydance:
Muistin kun noista olit kovin kiinnostunut. Jess. Mahtava pläjäys! :music-guitarred:
Thougts begome things... choose the good ones!
Tiia
Viesti:

Juuuuh, osa noistahan on sinulta saatu. :) Olen harkinnut uutta tilausta.
Oopiumiluola
- Coco Chanel
jenjen

Superhieno boksi!! :romance-heartsmiley:
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Ihana rasia! Ja houkuttelevan nimisiä kyllä nuo BPAL:n tuoksut. Mistä noista oot pitänyt eniten?
jenjen

Mäkin vahtasin noita BPalleja, mutta valinnan varaa on NIIN paljon, että oon ihan sekaisin, mitä haluaisin.
Tiia
Viesti:

Voi apua, ne on omalla tavallaan upeita kaikki. Ja silti hyvin erilaisia. :)

Ja on kyllä todella vaikeaa valkkailla mieluisia näytteitä kun tilausta suunnittelee..

Toi vanha intialainen puurasia on ollut mulla varmaan 20 vuotta. Olisi ihanaa hankkia vastaavia lisää, ainakin Porvoossa yhdessä pikkuputiikissa bongasin.
Oopiumiluola
- Coco Chanel
Sonia
Tuoksuni: Pidän hedelmäisistä ja kevyistä tuoksuista. Monet hienostuneemmat tuoksut ovat minusta liian tunkkaisia ja tätimäisiä. Vaikka teini-ikä onkin jo jäänyt vuosia sitten taakse, tuoksumakuani voisi kuvailla silti kahdella sanalla: Escadan kesätuoksut. :) En jaksa listata kaikkia, tässä osa:

Escada - lukuisia kesätuoksuja
DKNY - Be Delicious
YSL - Young Sexy Lovely
Dot by Marc Jacobs
Sunkissed Glow by Jennifer Lopez
Miami Glow by Jennifer Lopez
Lacoste - Joy of Pink
Burberry London
Clean - Summer Escape
Clean - Shower Fresh
Clean - Fresh Laundry
Clean - Warm Cotton
Jimmy Choo EdT
Lancôme - Ôui
Lancôme - Ô de Azur
Lancôme - Ô de Lancôme
Lancôme - Ô de L'Orangerie
Ralph Lauren - Wild
Ralph Lauren - Rocks
Ralph Lauren - Hot
Oscar de la Renta - Tropical Flower
The Body Shop - Dreams Unlimited
Davidoff - Cool Water Woman Happy Summer
Ostoslista: Haaveissa vainko oot mun...

Lancôme - Trésor Midnight Rose
Marc Jacobs - Oh Lola!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sonia »

Jaa-a, paljonkohan noita nyt olisi. Kolmisenkymmentä täysikokoista, ehkä? Kaikki ovat makuuhuoneessa esillä. Mun kokoelmassani ei ole tippaakaan katu-uskottavuutta, ei kosmetiikkablogiskenessä eikä ainakaan täällä. Joku teinityttö arvostaisi kyllä varmasti. :P No, tärkeintä on, että itse pidän kokoelmastani. Haluan pitää ne siksi esillä, laatikkoon voisin kuvitella tunkevani vain jonkun superhyperharvinaisen keräilytuoksun.

No, tuoksut ovat kuitenkin viileässä. Ne ovat pääosin kapean ikkunan ikkunalaudalla telineessä makuuhuoneessa. Pidän sälekaihtimia alhaalla ympäri vuoden tuolla ikkunalla, patteri sen ikkunan alla on myös koko vuoden pois päältä. Ikkunan yläpuolella oleva venttiili on auki kesät talvet, eli talvisin tuo on itse asiassa asuntoni kylmin paikka jääkaapin ja pakastimen jälkeen. En ole mitannut, paljonko makuuhuoneessani on asteita, mutta varmasti alle 20 kylmimpään aikaan (jäädyn sinne!!) ja ikkunalaudalla vielä vähemmän. Kyllähän sälekaihdinten välistä pääsee valoa, mutta hyvin minimaalisesti. Se riittäköön mulle säilytykseksi, koska kuten moni muukin, mäkin haluan niistä myös sen visuaalisen ilon.

Vanhimmat tuoksuni ovat jostain 2000-luvun alkupuolelta, mutta eivät ole menneet miksikään kymmenessä vuodessa, vaikka ovat joskus elinkaarensa aikana lojuneet ihan vessan peilikaapissakin. Siksi en viitsi kovin hysteerisesti suhtautua tuoksujen säilyttämiseen. Jotkut muutaman euron halpahallihajuvedet yläasteiältäni ovat menettäneet tuoksuaan ja niitä olen heittänyt menemään, muttei yksikään yli 20 euron hintainen.

Miniatyyrejä ja näytteitä on myös, mutta yritän valehdella kaiken omistamani itselleni alakanttiin, joten niitäkään en ole laskenut. Miniatyyrejä on joku vähän reilu 5, sampleja ehkä saman verran. Kuten huomaa, tunnen silti pientä morkkista myös täysikokoisista, enkä halua edes laskea niitä. :D Laskelmani tuosta noin kolmestakymmenestä pohjautuu poikaystävän toissavuotiseen (?) laskentaan - sen mielestä oli hyvä idea laskea kaikki kynsilakkani, luomivärini ja hajuveteni eri päivinä ja julkaista lukemat Facebook-seinällään, jotta ihmiset voisivat kauhistella ja minä voisin hävetä. :oops: Silloin tuoksuja oli muistaakseni 36 tai 37, mutten millään muista, laskiko hän näytteet ja/tai miniatyyrit mukaan.

Yleisin hajuvesimerkkini on varmaan äidin entisen ammatin (kemikalion omistaja) takia Tester - Testeur. :D
Tyttö ilman helmikorvakorua -blogini: http://girlwithoutapearlearring.blogspot.com/
- Sekalaista hömppää kosmetiikasta
Tiia
Viesti:

Sonia, laita kuvaa!! :)

Oon myös monesti miettinyt Gogolin, Toxun, Mukaelin ja Kosmoskukan kokoelmia.. Miksei niistä ole kuvia täällä..? Vai olenko vaan missannut jotain..? Onko tässä taustalla nyt joku hämyinen vakaumus..? Hei kiltit eli kaikki foorumilaiset, me halutaan taatusti nähdä toistemme herkut..!!
Oopiumiluola
- Coco Chanel
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Koitanpa ruveta kuvaamaan
Thougts begome things... choose the good ones!
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Kiva. Jään odottelemaan kuvia.
Vastaa Viestiin