Kamicha, pointsit sinnikkyydestä mutta siirry vaan jo suosiolla johonkin toiseen numeroon, hyppää vaikka viitoseen

Ja palaa tähän halutessasi joskus päivien päästä jos siltä tuntuu!
Sokkovainu kakkosesta itse tykkään mahottomasti. Ja Toxukin taitaa tykätä! Mulle tämä tuoksu on aika friikkituoksu, mutta silti helposti pidettävä/puettava. Kiteytyy kaikessa yksinkertaisuudessaan yhteen käsitteeseen: Lapsang souchong -tee.
Heti iholle kuivahtamisen jälkeen läheltä syvään nuuhkaistuna sieraimet kyllästyvät kreosootilla niin että tuntuu silmämunissa asti. Vähän samanlainen erehdys on lapsuudessa tullut tehtyä kun on nuuhkaissut aiv-rehua turhan läheltä, *WHUTUM!* kuuluu humahdus päässä. Sen hajun kanssa tällä ei kylläkään (onneksi) ole mitään tekemistä, tuli vaan mieleen.
Maltillisemmin nuuhkittuna löytyy hivenen nahkaiseksi taittuvaa savuista tervaa, teemäisyyttä (en ihmettelisi jos tässä olisi mate:a ainakin osana "teetä") ja mietoa kukkaisuutta sydämessä. Lunttaamisen jäljiltä luulen joskus löytäväni aavistuksen osmanthuksen aprikoosimaisuutta. Teehetki nuotion äärellä.
Voimakkaasta tervasta huolimatta tämä tuoksu on yllättäen miellyttävästi läpikuultava. Tuoksu pysyy melko samanlaisena koko elinkaarensa ajan. Vaatteessa tämä tuoksu pysyy hengissä paremmin, enkä ole huomannut että se vaikuttaisi tässä tapauksessa itse tuoksun olemukseen.
Tätä ei enää valmisteta (joskin pulloja saattaa putiikeista löytyä) koska tässä on kuulemma liikaa luonnollista koivutervaa nykyisiin IFRA-säännöksiin nähden, ja tuoksun vähäisemmän menekin takia valmistaja ei ole kokenut kannattavaksi reformuloida tätä tuoksua puhdistetummalla koivutervamuodolla.
Le Labon Patchouli 24 on tälle makeampi serkku. Muistelen että kyseistä Le Laboakin kohtasi IFRA-sääntötiukennos, ja koostumusta viilattiin vuosi - pari sitten. Eroa vanhaan ei kuulemma merkittävästi huomaa, joskin väri on muuttunut.
Sokkovainu #2 on Annick Goutalin Eau du Fier.
Valmistajan kuvaus:
"Proud like the estuary of the island of Ré (off the coast of Vendue, France) so dear to the creator. Proud like sailors in search of adventure. Proud of his difference. In an innovating and surprising fragrance, mint, bitter orange, clove, birch bark and smoked tea blend together to create a strong, assertive universe, the expression of virile and avant-garde exoticism. Unique and rare"
Viitteellinen nuottilista boisdejasminilta: bitter orange, osmanthus, salt flower, clove, tea, and birch.
Edit. En ihmettelisi jos tässä pohjalla olisi hiven Evernyliä (jonkinlainen oak moss -korvike), jota Isabelle Doyen kuulemma tykkää käyttää. Musta tuntuu että Eau du Sudin pohjalla on sitä, ja tässä on aivan äärimmäisessä drydownissa vähän samaa, itselläni kylläkin tuo terva pysyy Eau du Fierissa aika sinnikkäästi mukana viimeiseen haiskahdukseen asti. Mutta niin, se saattais olla Kamichan aistima pohjavihreys. Puhtaasti arvailtuna.