Amoria kirjoitti:Voisi kuvitella, että yritysmaailmassa luovuus = innovointi, jonka onnistuminen mitataan rahassa ja tehokkuudessa eli pitäisi tehdä aina vaan paremmin. Meille muille luovuus on toivottavasti eri asia ja tuottaa ensisijaisesti hyvää oloa ja kokemuksen itsensä toteuttamisesta. Lopputulos on sitten mitä on, ainakin täällä päässä

Jaa-a. No musta kyllä yritysmaailmassa tulee olla aika luova että saa homman toimimaan
ja jos olet myyjä... tai edustaja... mieti miten vielä tänäkin aikana huonosti arvostetaan kaiken maailman myyjiä... täytyy olla
siis vähintään Super Ihminen jos menestyt ja onnistut. Ja luovuutta kyllä täytyy käyttää, osata laittaa persoonaansa peliin ja myös luovia itseään. Olla mitä milloinkin tarvitaan.
Mää oon ikäni ollut tässä kovassa myynnin maailmassa töissä, heti siitä ku töihin pääsin, ikäni olen maalannut, rakastanut värejä, ollut voimistelija joka on miettinyt permanto ohjelmansa (luovuutta ja liikettä yhdistettynä). Ja kyllä luovuus tuottaa hyvää oloa ja itsensä toteuttamisen tunteita, ja myös yritysmaailmassa sitähän se on, jos sulla on oma firma, silloin ihminen toteuttaa 100 %:sti itseään. Multa kyllä tulee kaikille yrittäjille hatun nosto. Luovuuden lisäksi he käyttävät myös riskien hallintaa.
Mutta joo, totta on myös se että on niitäkin mestoja missä vaan kaikki revitään työntekijöiden selkärangasta ja mikään ei riitä. Riippuu tieten vähän minkälaisesta firmasta on kyse.
Mutta tässäkin tulemme siihen loppu tulokseen... että, ei kannata lokeroida asioita, ihmisiä, ilmiöitä. Vaan olla avoimin mielin. Asiat kun ei pakkaa sulkemaan pois toinen toisiaan. Onneksi.
Thougts begome things... choose the good ones!