Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan. suosikkituoksujani:
Moschino: Couture Balmain: Balmain de Balmain Balenciaga: Paris Le Labo: Chant de Bois L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde 2. Serge Lutens: Chergui 3. Serge Lutens: Bois de Violette
Kamicha kirjoitti:Eikös noissa öljyputsareissa ole lähes poikkeuksetta joku sulfaatti, joka saa öljyn vaahtoamaan iholla ja tekee poistamisesta helpompaa?
Tosi hellävarainen ja silti helposti iholta huuhtoutuva puhdistaja on La Roche Posayn Toleriane (apteekista) - sitä olen käytellyt kun iho on ollut kuivimmillaan. Sen ainoa heikkous on huono meikinpoistokyky, mutta tuosta tulee ongelma vaan jos meikkiä käyttää paljon. Kevyen meikin sillä + kasvovedellä saa helposti pois.
Katselin lumenen öljyn INCIä, ja sieltä ei sulfaatteja löytynyt, eipä se vaahtoakaan. Tosin en ole mikään asiantuntija, varmasti sulfaateissakin on vähemmän ja enemmän kuivattavia ja peseviä. Lumenen sensitive Touch-putsaristakaan en sulfaatteja löytänyt, mutta jokin siinä vetää ihon ihan korpuksi, en tiedä mikä. Mutta päänahkani lakkasi kutisemasta heti, kun vaihdoin sulfaatittomiin shampoisiin.
Täytyy kokeilla tuota La Roche Posayta, vaikka mä en kyllä tunne käsitettä kevyt meikki...sotamaalaus tai ei mitään.
Minulla on nyt käytössä Dermosilin joku +50 v meikinpoistovoide ja Galimardin meikinpoistovoide sekä kakkosputsarina joko geeli tai vaahto. Käytän myös itse tekemääni öljysekoitusta. Luonnonöljyllä kasvoja puhdistettaessa seoksessa pitäisi olla aina risiiniöljyä, joka toimii pääasiallisena meikin ja lian poistajana. Olen lisännyt omaan öljyputsariini myös hieman tuoksuöljyä omaksi ilokseni. Pesen öljyn ja meikin/lian pois kasvosienellä, jota kostutan niin lämpöisessä vedessä kuin mahdollista (lämpö kuuluu olennaisena osana luonnonöljyllä putsaamiseen. Oikeaoppisesti käytettäisiin lämmintä/kuumaa pyyhettä kasvoilla kunnes se jäähtyy mutta ei mulla ole aikaa eikä kärsivällisyyttä semmoiseen).
Olen kyllä tykännyt öljyllä putsaamisesta. Risiiniöljyn lisäksi olen käyttänyt seoksessa mm. manteliöljyä, mustakuminaöljyä, arganöljyä ja skvalaania. Muistaakseni. Minulla on pieni lasinen pumppupullo (vetoisuus 20 tai 30 ml) johon öljyseoksen teen ja säilytän sitä jääkaapissa. Niin ja E-vitamiinia olen lisännyt muutaman tipan säilyvyyden parantamiseksi. Pienestä tuoksukaupasta ja iHerbistä olen öljyni tilannut.
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan. suosikkituoksujani:
Moschino: Couture Balmain: Balmain de Balmain Balenciaga: Paris Le Labo: Chant de Bois L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde 2. Serge Lutens: Chergui 3. Serge Lutens: Bois de Violette
Olen nyt parina iltana putsannut ihoni Misshan puhdistusöljyllä. Käyttökelpoista, muttei läheskään Lumenen veroista. Öljy on ihan ohutta lirua, sitä on vaikea annostella iholle. Puhdistustehokin on Lumenea huonompi, ja öljy on vaikea huuhtoa pois, olen pyyhkinyt sen suoraa vanulappuun.
Mielenkiintoinen tuo tieto, että puhdistusöljyssä pitää olla mukana risiiniöljyä Kyllähän meikki periaatteessa millä tahansa öljyllä lähtee, vai onko se vain käyttämäni mineraalimeikki/vesiliukoinen ripsari joka lähtee? Täytyy kokeilla tuota oman öljyn tekemistä.
edit. Tuo lämmön käyttö oli myös mulle ihan uusi asia. Teen päinvastoin, käytän mahdollisimman viileää vettä. Mun on mahdotonta käyttää esim. Kanebon 38-ripsaria, koska vesi, jolla se lähtee, on mun mielestäni polttavan kuumaa
Olin vähän epäselvä taas, pahoittelut. Risiiniöljy on perusainesosa käytettäsessä niin sanottua Oil Cleansing-metodia. Siinä siis käytetään kasvojen puhdistamiseen pelkästään luonnonöljyjä. Kyseinen metodi on siis tarkoitettu kasvojen ihon puhdistukseen oli meikkiä tai ei ja riisiniöljyllä on ilmeisesti enemmän puhdistustehoja kuin muilla öljyillä. Toki meikin voi puhdistaa millä vaan öljyllä, tuo risiiniöljy kuuluu ainoastaan tuohon "metodiin". Itse en sitä orjallisesti noudata, en jaksa todellakaan höyrytellä kasvoja pitkiä aikoja sen kuuman kasvorätin alla jne. Olen soveltanut ohjeita vähän omaan makuun ja tyyliin sopiviksi. Lisää tietoa aiheesta vaikka täällä.
Itse käytän kaksoispuhdistusta aina iltaisin ja siinä vaihtelen meikinpoisto-osuudessa joko öljyseosta tai voidemaista meikinpoistoainetta. Joskus jos iho tuntuu tosi kuivalta niin sitten teen myös jälkimmäisen puhdistuksen samoilla.
Tänä vuonna tein varmaan elämäni ensimmäisen uudenvuodenlupauksen ja nyt reilut kolme kuukautta myöhemmin voin ilokseni todeta myös pitäneeni sen: päätin nimittäin että jokainen päivä on punaisen huulipunan väärti päivä, jopa sellaisetkin päivät kun poistun kotoa vain käymään lähikaupassa tai viemään roskat. Tämä oli hyvä lupaus, tällä voisi mennä myös ensi vuonna.
[quote="Syysviiru"
Pakko kertoa, että laitoin tänään kulmat oikeaoppisesti ja nyt näytän ihan rehtorilta.[/quote]
Tähän on pakko kertoa, että pomoni, joka siis on rehtori, on oikea pehmeän naisellisuuden huipentuma. Jos prinsessa Madeleine vanhenee kauniisti ja pitää kroppansa kunnossa, hän saattaa olla viisikymppisenä vähän saman oloinen.
Taisin vahingossa löytää itselleni nuden huulipunan. Tätä täytyy nyt vielä kyllä testailla ihan kunnolla ennen kuin osaan varmaksi sanoa, mutta toistaiseksi näyttää hämmentävän hyvältä. Minullehan eivät siis nudet huulipunat yleisesti ottaen sovi laisinkaan. Roiskautin Nettioutletista muutaman tuoksun ja siinä samalla nappasin sieltä kaksi YSL:n testeripunaa. Molemmissa oli pinkki huulipuna kuvassa mutta varmistelin vielä sävyt googlettamalla ja totesin, että se toinen on kaikkea muuta kuin pinkki. Mutta ei ollut todellakaan YSL:ksi hinnalla pilattu, joten annoin sen olla ostoskorissa.
Rouge Volupté Radiant sävyssä 02 Sensual Silk, maksoi 15,99€. En ollut ymmärtänyt, että koska kyseessä on testeriksi tarkoitettu tuote, niin siinä ei ole korkkia lainkaan, siis huulipunan omaa korkkia, vaan sen tilalla oli muovinen korkki. Lisäksi hylsyn alaosassa on ilmeisesti kaiverrettuna pienellä, että tuote on testeri eikä tarkoitettu myyntiin. Ihan sama, ihana se on silti ja voisinkin käydä katsomassa Emotionin alepöydästä löytyisikö sieltä kiva sävy josta saisin kierrätyskorkin noihin kahteen mun testeriin.
Tässävielä linkki josta näkee millaisesta nudesta on kyse.
Mäkin ostin sen Tosin mulle tuokaan ei sovi. Minkä toisen sävyn ostit?
Kuka haluaa NARSin Funny Face-huulipunan? Ostin sen parin hurmaavan kuvan perusteella, mutta omilla melko tummilla ja lilahtavilla huulillani se on enemmän Morticia Adams-sävy...
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille