Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: Mitä haistelet tänään?
Pitkästä aikaa Drole de Rose. Kerrassaan hurmaava huulipuna. Samplea tulee raotettua hyvin harvoin, mutta joka kerta muistan miettineeni, miksen käytä tätä useammin.Taas jäin miettimään, että tarvitsisin kyllä hyllyyni pienen pullon jotakin huulipunatuoksua.
Mielihalu nousee esiin aika harvoin, mutta ei sitä pysty silloin oikein millään korvaamaankaan.

HdP:n 1725 Casanova. En sitten lämmennyt, vaikka miten on Casanova.
On hieno, laadukas tuoksu ja hyvältäkin se tuoksuu, mutta muistuttaa liikaa rakasta Dior Homme Intenseä, joka on mielestäni parempi. Eivät ole samanlaisia, mutta minun nenääni hyvin lähellä toisiaan kuitenkin ja tällä kertaa niin lähellä, että Casanova jää rannalle ruikuttamaan.
Nyt yötä vasten saman firman Noir Patchouli. Olin etukäteen aivan varma, että en todennäköisesti tykkää. Valitsin sen samplesettiin, koska ajattelin, että on aina hyvä välillä sivistää itseään sellaisillakin tuoksuilla, joista ei välttämättä pidä. Yllättäen kävi kuitenkin niin, että pidän tästä. Ainakin tällä hetkellä.
Omituista kyllä, mutta minun nenääni tässä tuoksuu ruusu hyvin voimakkaasti. Vaikka nuottiluettelossa ei ole ruusua (siellä on ylimalkaisesti kukkakimppu). Mausteita en erota muuten kuin sellaisena tulisena vivahteena. Jos tuoksuttelen ihan läheltä ihoa, niin tämä on hyvin lämmin tuoksu. Kauempaa haisteltuna iholta huokuu melkein jopa homeinen vivahde. Ei varsinaisesti epämiellyttävä, mutta hieman sellainen ummehtunut. Tulkitsen sen patsuliksi.
Jostain syystä kaikki tuoksuu nyt tutulle, tulee yhdestä sun toisesta mieleen, että tämän olen haistanut ennenkin...eikä sitten kuitenkaan pysty yhdistämään niitä mihinkään. Kaikkia ainakaan.
Oli aikas ripeetä toimintaa HdP:ltä, tilasin samplet 15.3. ja tänään ne tuli. Vai pitäisikö kehua Kustia sittenkin?

Nyt yötä vasten saman firman Noir Patchouli. Olin etukäteen aivan varma, että en todennäköisesti tykkää. Valitsin sen samplesettiin, koska ajattelin, että on aina hyvä välillä sivistää itseään sellaisillakin tuoksuilla, joista ei välttämättä pidä. Yllättäen kävi kuitenkin niin, että pidän tästä. Ainakin tällä hetkellä.

Jostain syystä kaikki tuoksuu nyt tutulle, tulee yhdestä sun toisesta mieleen, että tämän olen haistanut ennenkin...eikä sitten kuitenkaan pysty yhdistämään niitä mihinkään. Kaikkia ainakaan.
Oli aikas ripeetä toimintaa HdP:ltä, tilasin samplet 15.3. ja tänään ne tuli. Vai pitäisikö kehua Kustia sittenkin?

- tigrushka
- Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
- Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n
Tässä on vahva kukkakauppaviba, vastatrimmattujen varsien tuoksu. Lehtivihreää ja kirpeänraikkaita kukkia, ei makeutta. Toisaalta tämä ei myöskään ole liian hyökkäävä tai pistävä kuten jotkut vihreät kukkaistuoksut ovat.mukael kirjoitti:^ Hmm millanes tuo CdG:n Lily on? Vehreä arvatenkin mutta oisko jotain muuta luonnehdintaa?
Crouching tiger, hidden flacon
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Sain Mukaelilta samplesäkin, jossa kaikkea mukavaa
Yksi putkilo tuoksui jo avaamattomana voimakkuudeltaan ylitse muiden, Arquiste Anima Dulcis. Nuuhkin vain putkilosta, en uskaltanut laittaa työpäivänä iholle. Pikamielikuvaksi tuli vanha kauppa jossain tropiikissa.
Sen sijaan toinen Arquiste kolahti suoraa jatkuvaan metsän- ja orvokinhimooni, ja pääsi iholle. Aleksandr
Käväisin jo nettikaupassa toteamassa, että eipä ostetakaan tätä hetken innostuksesta, 55ml pullo 165€. Jos olisi ollut halvempi, enpä olisi kauaa miettinyt
Aleksandr on kaunosieluinen, aristokraattinen versio orvokinlehti-colognesta. Siinä missä Eau de Cartier-ihminen pesettää bemarinsa ja tarkistaa taustapeilistä, etteivät kulmakarvat harota, Aleksandr-ihminen pyyhkii säämiskällä pölyt lämminveriratsustaan suvun rapistuneessa tallissa jossain metsän keskellä.

Yksi putkilo tuoksui jo avaamattomana voimakkuudeltaan ylitse muiden, Arquiste Anima Dulcis. Nuuhkin vain putkilosta, en uskaltanut laittaa työpäivänä iholle. Pikamielikuvaksi tuli vanha kauppa jossain tropiikissa.
Sen sijaan toinen Arquiste kolahti suoraa jatkuvaan metsän- ja orvokinhimooni, ja pääsi iholle. Aleksandr

Aleksandr on kaunosieluinen, aristokraattinen versio orvokinlehti-colognesta. Siinä missä Eau de Cartier-ihminen pesettää bemarinsa ja tarkistaa taustapeilistä, etteivät kulmakarvat harota, Aleksandr-ihminen pyyhkii säämiskällä pölyt lämminveriratsustaan suvun rapistuneessa tallissa jossain metsän keskellä.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Ja tänään jatketaan hedelmälinjalla, Byredon Pulp. Tämäkään ei ole mikään pikkutyttöjen hedelmäkarkki vaan nimensä mukaisesti hedelmälihaa, tirsuvaa, hapanta, oranssiin vivahtavan punaista. Tuoksussa on aavistuksia verigreipistä ja veriappelsiinista, paljonkin raparperimäisyyttä, hieman vadelmaisuutta siemenöljyineen kaikkineen, vitamiinitablettia, tomaattisuutta, herukkaisuutta, ehkä hiven pippuria - ja pohjalla seetriä, joka tukee hedelmää mainiosti tunkeilematta pitkään aikaan hedelmien eteen. Täytyy sanoa, että tämä on toinen Byredo, jota arvostan aika lailla. Mieleen ei tule oikein mitään muuta vastinetta. Tuoksu ei kyllä ole todellakaan kaikkien juttu, minun juttuni se saattaa ollakin.
Oh deer.
-
Penhaligon's Amaranthine. Vihreätä pöhinää kevyeen pakkaspäivään. Ei ole joka päivän tuoksu, mutta tänään teki tätä mieli eikä tullut hutivalintaa.
Escadan Cherry in the Air.. Ehdottomasti sarjan onnistuneimpia tuoksuja (siis siitä asti kun näitä oon nuuskinut eli jostain vuodesta 2000..) En ois muutama vuosi sitten uskonut enää edes vilkaisevani näitä kun eihän nää nyt ole.. no joo.. tiedättehän te.. Oikeen mainstreamin ääripäätä ja niin teiniä.. Mut oon alkanut harkitsemaan muutaman vanhemmankin tuoksun hankintaa kun vastaan halvalla sattuu.. Ihan ku ois iästä lähtenyt heti ainakin 5 vuotta pois.. Vaikka eihän mulla mitään ikäkriisiä ole koskaan ollutkaan. Mut siis ihan semmonen pikkulikkafiilis.
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Heti töistä tultua kahta Mukaelilta tullutta näytettä: Toiseen käteen Iris Pallida ja toiseen AG Eau de Fier. Sen verran leikin sokkoa, etten katsonut nuotteja etukäteen.
Iris Pallidan ensivaikutelma on yksinkertaisesti äärettömän kaunis iiris. Puhdas, ryppyilemätön, hento. Tätä täytyy testata uudelleen yksinään ja kunnon annoksella.
Eau de Fier haisee ensinuuhkaisulta painajaiselta: Vanhaa viinaa, hammaslääkärin hajua ja autokorjaamoa. Aika pian se tasoittuu ja muuttuu joksikin tutuksi, ei hajuvedeksi, en tiedä mikä tältä tuoksuu, mutta joku. Ehkä jotain veneeseen liittyvää? Kumisaappaat tai vanha Rukan sadetakki? Ehkä sittenkin vaellus Lapissa teini-ikäisenä? Hyttysmyrkkyä ja nokeava kamina? Outo mutta mielenkiintoinen.
Iris Pallidan ensivaikutelma on yksinkertaisesti äärettömän kaunis iiris. Puhdas, ryppyilemätön, hento. Tätä täytyy testata uudelleen yksinään ja kunnon annoksella.
Eau de Fier haisee ensinuuhkaisulta painajaiselta: Vanhaa viinaa, hammaslääkärin hajua ja autokorjaamoa. Aika pian se tasoittuu ja muuttuu joksikin tutuksi, ei hajuvedeksi, en tiedä mikä tältä tuoksuu, mutta joku. Ehkä jotain veneeseen liittyvää? Kumisaappaat tai vanha Rukan sadetakki? Ehkä sittenkin vaellus Lapissa teini-ikäisenä? Hyttysmyrkkyä ja nokeava kamina? Outo mutta mielenkiintoinen.
Sumukorento, älä mieti enää! Äkkiä Suendhaftin sivuille, käy nappaamassa se sieltä satasella! Voi että mua harmittaa kun en ole haistallut näitä, siellä on niitä muitakin...Sumukorento kirjoitti:Sain Mukaelilta samplesäkin, jossa kaikkea mukavaa![]()
Sen sijaan toinen Arquiste kolahti suoraa jatkuvaan metsän- ja orvokinhimooni, ja pääsi iholle. AleksandrKäväisin jo nettikaupassa toteamassa, että eipä ostetakaan tätä hetken innostuksesta, 55ml pullo 165€. Jos olisi ollut halvempi, enpä olisi kauaa miettinyt
![]()
Mä menin Mustilla tänään.

- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Minulla on ollut tälle päivää L´Artisanin Poivre Piquant päivä.
Thougts begome things... choose the good ones!
-
suosikkituoksujani:
Anna PRKLE! Mä tein sen.Anna kirjoitti:
Sumukorento, älä mieti enää! Äkkiä Suendhaftin sivuille, käy nappaamassa se sieltä satasella!

-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
Ou nou. Back-upit vakaassa harkinnassa.
Foorumi on niin kiva
Foorumi on niin kiva

^ja ^^ Sanokaas, onko niissä jotain mitä mun kannattais sokko-ostaa?
Hupsis, mukael

Hupsis, mukael

-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
^ Sokko-ostoihin en noissa yllytä!
Ettet vaan olis jo iskeny Anima Dulcisiin kiinni, mielestäni näin sen vielä pari tuntia sitten siellä sivuilla ja nyt ei sitä enää oo siellä...
Ettet vaan olis jo iskeny Anima Dulcisiin kiinni, mielestäni näin sen vielä pari tuntia sitten siellä sivuilla ja nyt ei sitä enää oo siellä...