Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Kamicha kirjoitti::happy-cheerleadersmileygirl:

Hei, tunnustakaa nyt, kenelle en ole lähettänyt Tea for Two:ta, vaikka olen luvannut?
Mä en muista enää yhtään mitä olen laittanut ja kenelle. Vaikea keksiä mitään ylläriä, kun ei muista, onko sitä laittanut jo.
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Lyhyen työpäivän ajan Balmainin uusi Ivoire. Pidän tosi paljon sen iiris-galbanum-yhdistelmästä, mutta kestävyys on aika surkea, neljän tunnin jälkeen tuoksun nippanappa haistaa, kun laittaa nenän kiinni ihoon.

Kotiin tullessa suihkautin John Gallianoa, joka yllätti taas. Alkutuoksussa on jotain muovisen epämiellyttävää, mutta kauppareissulla aloin ihmettelemään, mikä tuoksuu niin hyvältä, olin kokonaan unohtanut, mitä tuoksua olin laittanut. Drydown on mun nenääni väinönputki-suitsuketta, aivan huumaava.
Jaakiem

Mohn kirjoitti: Tänään otin uudestaan haisteluun Bal à Versailles'n. Ensihaistelun perusteella olin tullut siihen johtopäätökseen, että en aio hankkia pulloa. Todennäköisesti pidän päätöksen. Ei tämä huono ole, drydown varsinkin on miellyttävä. Tämä ei nyt vaan säväyttänyt sillä tavalla. Tuoksussa on jokin pissainen elementti, joka varsinkin alkutuoksussa tuntuu aika pistävänä minun nenääni. Tämä tuntuu olevan melkoisen pitkäikäinen tuoksu.
Mä en ollut huomannutkaan tätä viestiä. Se pissainen elementti taitaa olla just se juttu BaV:ssa. Siitä sitten tykkää tai sitten ei.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

taiga kirjoitti:
Kieltämättä siitä löytää aina vähän jotain uutta. Alkujärkytys on aina kyllä melkoinen, kun sieltä lehahtaa se bensan, dieselin, kumin, tervan, öljyn ja akselirasvan sekoitus. Tuntuu, kun pesäpallomailalla lyötäisiin niskaan. Seuraavaksi kuvaan astuu kreosoottiöljyn runollinen pehmeys, joka säilyy aina jossain määrin loppuun asti. 5h iholla ja Knize Ten kehittyy vasta parhaaseen vaiheeseen. Alun karsinogeenisuus on helpottanut ja tilalla on, tuoksun alkupuraisun huomioiden, vähemmän räyhäköitä viboja kuten tumma puita ja nahkaa.

Minulle tämä tuoksuu kaikelta, mitä EU on kieltänyt tai tulee kieltämään, ja on jo siinäkin mielessä kulttuuriaarre.
:shock: Mun Knize Ten ei tuoksu ollenkaan tuolta, se on alusta lähtien pehmoisen kaunis ja puuterinen, taipuisaa ja hirmuisen pehmoista nupukkia, tuoksu johon on lohdullista kääriytyä. Silkkaa pehmeää nautintoa alusta loppuun. :romance-inlove:

Joskus on kyllä pakko hämmästellä miten eri tavalla sama tuoksu voikaan tuoksua.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
taiga

Viesti Kirjoittaja taiga »

Mohn kirjoitti:
taiga kirjoitti:
Kieltämättä siitä löytää aina vähän jotain uutta. Alkujärkytys on aina kyllä melkoinen, kun sieltä lehahtaa se bensan, dieselin, kumin, tervan, öljyn ja akselirasvan sekoitus. Tuntuu, kun pesäpallomailalla lyötäisiin niskaan. Seuraavaksi kuvaan astuu kreosoottiöljyn runollinen pehmeys, joka säilyy aina jossain määrin loppuun asti. 5h iholla ja Knize Ten kehittyy vasta parhaaseen vaiheeseen. Alun karsinogeenisuus on helpottanut ja tilalla on, tuoksun alkupuraisun huomioiden, vähemmän räyhäköitä viboja kuten tumma puita ja nahkaa.

Minulle tämä tuoksuu kaikelta, mitä EU on kieltänyt tai tulee kieltämään, ja on jo siinäkin mielessä kulttuuriaarre.
:shock: Mun Knize Ten ei tuoksu ollenkaan tuolta, se on alusta lähtien pehmoisen kaunis ja puuterinen, taipuisaa ja hirmuisen pehmoista nupukkia, tuoksu johon on lohdullista kääriytyä. Silkkaa pehmeää nautintoa alusta loppuun. :romance-inlove:

Joskus on kyllä pakko hämmästellä miten eri tavalla sama tuoksu voikaan tuoksua.
No jopas! Itse kyllä kuvailisin pulloakin ennen pehmeäksi kuin avausta. Tosin katselin vanhaa arvosteluani johon olin kirjoittanut, että tuntuu kuin sorkkaraudalla lyötäisiin niskaan. Eli ehkä pehmeämpään suuntaan ollaan menossa. Täytyy sanoa, että ensimmäisellä kerralla jopa vuosi hiukan vettä silmistä, kun tuota haistoin. Ei onnesta. Tuli tiukka mielleyhtymä siihen, kun tänne kerättiin vanhoja kreosoottitervalla käsiteltyjä ratapölkkyjä tuhottavaksi joitakin vuosia sitten. Silloin haisi Knize Ten!

Unohtui ihan, saippuainen, old school barbershop -elementti eilisestä vuodatuksesta pois. Tuo välillä mieleen italialaisen Floid aftershaven aika vahvasti.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Tänään Vibskovin Type D - tekee mieli ottaa yliannostus tätä siideri - mauste - jasmiini - hirsitalopläjäystä, mutta en nyt kumminkaan, tänään ihmisten ilmoille...
Oh deer.
taiga

Viesti Kirjoittaja taiga »

Kamicha kirjoitti:Tänään Vibskovin Type D - tekee mieli ottaa yliannostus tätä siideri - mauste - jasmiini - hirsitalopläjäystä, mutta en nyt kumminkaan, tänään ihmisten ilmoille...
Onneksi ei ole tänään mitään asiallista menoa. Voi rauhassa haista kuin Latsarus Knize Teniltä.

Tai no siiat pitäisi käydä verkoista varmaan iltapäivällä päästämässä pois.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Mää en oo päättänyt mitä laittaa,
mietin ja puntaroin ambrojen vaiko valkokukkien välimaastossa kumpaan kääntyisi.
Hih... eilen avasin mieheni äidiltä saamani 24 Faubourgh edt:n Rakastan! Mutta mieheni sanoi että haisee vanhalle.
No hmm, rupesin miettiä, voihan se olla että joitain satoja vuosia sitten ihmiset on voinut tuoksua tältä. Musta 24 Faubourgh
on hyvin klassikko tyyppinen kaunis valkokukka kimppu. Naurahdin hälle ja tuumasin vain, että no ei tässä mitään teinejä enään
olla. Ja suihkin menemään. :aurinko: :aurinko: :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Mulla on menossa vintage-henkisten kukkakimppujen kausi. Mikään muu ei sovi nenälle kuin runsaat, feminiiniset oopperamummokukkaistuoksut. Tänään menen illalla 20-lukubileisiin, suunnittelin laittavani Une Fleur de Cassieta. Hmm, pitäisiköhän tässä alkaa metsästämään vintageguerlaineja à la Anna & Kosmos...
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Body kouros 8-)
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Eeva kirjoitti:Tänään menen illalla 20-lukubileisiin, suunnittelin laittavani Une Fleur de Cassieta.
Jos sulla on näytettä jäljellä, niin illaksi I dare you: Weimarin Tasavallan TV!
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Eeva kirjoitti:Mulla on menossa vintage-henkisten kukkakimppujen kausi. Mikään muu ei sovi nenälle kuin runsaat, feminiiniset oopperamummokukkaistuoksut. Tänään menen illalla 20-lukubileisiin, suunnittelin laittavani Une Fleur de Cassieta. Hmm, pitäisiköhän tässä alkaa metsästämään vintageguerlaineja à la Anna & Kosmos...
Suosittelen lämpimästi Eeva :aurinko: ne on aivan ihania... upeita... kauniita.. naisellisia.. kaikkea mitä nyt vaan toivoa voi.
Tämän päivän tuoksuksi valikoitui Guerlainin Nuit d`Amour
Thougts begome things... choose the good ones!
Jaakiem

Haistelin Hulluilla päivillä Kouroksen Tonique -flankkerin. Taisi olla mainoksessa nimellä Kouros Energizing. Ei ole paljon sanomista. Piti suihkauttaa pari kertaa, kun oli erittäin laihaa nestettä. Hyvin, hyvin ohut Kouros -teema ja paksu aqua-nuotti. Lapussa luki, että limited edition, mutta ei tarpeeksi.

Kävin myös postissa hakemassa paketin. Odotin ihan jotain muuta kuin tuoksuja, mutta siellä se ALZD:n lähetys oli. Ties miten pitkään on odottanut paikallisesas postissa, kun ehtivät paperi-ilmoituksenkin siitä lähettää. Sain kaupanpäällisnäytteinä Villoresin Patchoulin, Goutalin Musc nomadin ja Laliquen Hommage a L'Hommen.

Nuo kaksi eivät olleet varsinaisia toiveita, mutta kolmatta olin toivonut. Piti kokeilla heti iholle, koska olen kuullut tästä niin paljon hyvää. Haisee aika kiinnostavalle ja erikoiselle, mutta ei aiheuta mitään suurta ihastumista ainakaan heti ensisekunneilta. Ehdottamasti tutustumisen arvoinen tuoksu kuitenkin. Lähin vertailukohta mitä tulee mieleen, on Cartierin Declaration. Tämä on ainoastaan makeampi ja iloisempi tuoksu, mutta samanlaista kuivuutta näissä on.

Hommagen rinnalla Kouroksen tonikki tuoksuu jopa karkkimaisen makealta. Hommagekin on makea, mutta se on kuivan makea. Mietin, että voisiko se olla kuminamainen, mutta taitaa ollakin tämän oud-nuotti, joka on mielestäni aika kevyesti käytetty. Ei mitenkään oud-halolla ohtaan.

Villoresin Patchouli on ihana. Patsulissa on jotenkin mintun terävyyttä ja homejuuston tunkkaisuutta. Ihana.

Goutalin myski vaikuttaa kanssa todella hyvältä. Myskit eivät ole mun juttu. Olen niitä muutamia kokeillut viime päivinä, eivätkä ole tuntuneet kotoisilta. Goutalin myski ei ole liian puhdas tai valkoinen, eikä liian likainen ja eläimellinen. Se on vähän kuin suklaata syöneen ihmisen hengitys.
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

mukael kirjoitti:
Eeva kirjoitti:Tänään menen illalla 20-lukubileisiin, suunnittelin laittavani Une Fleur de Cassieta.
Jos sulla on näytettä jäljellä, niin illaksi I dare you: Weimarin Tasavallan TV!
Haaste otettu vastaan.
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Yksi maailman parhaimmista ja kauneimmista tuoksuista on tuomenkukan tuoksu. Viime yönä unta odotellessa ja kaikenlaisia ajatuksia ajatellessa makasin selälläni kädet niskan takana. Muuttaessa asentoa huomasin yhtäkkiä tuon ihanan hajun. Nuuhkaisin kämmentäni, ja siitähän se tuoksu tuli. Mutta arvatkaapa, mikä oli sen alkulähde. Aivan oikein! Knize Ten, jota olin päivällä suihkauttanut niskaani. Tällä kertomallani menetelmällä voin näköjään nauttia tuomen tuoksusta talvellakin :)
Liitteet
tuoksu.jpg
tuoksu.jpg (412.78 KiB) Katsottu 70 kertaa
Vastaa Viestiin