Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Yleinen höpöttelyketju
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: Yleinen höpöttelyketju
Juu, rahassa on sellainen jännä juttu, että sen saa helpolla kulutettua. Silloin kun on vain vähän rahaa, kaksi euroa kauppaan mennessä tuntuu jo isolta rahalta, sillä on se ruoka saatava. Mutta kun sitä rahaa onkin enemmän, niin se kaksi euroa ei yhdellä kauppareissulla tunnukaan missään. Kunhan ostaa vain jonkin vähän kalliimman vastaavan tuotteen. Rahan saa paljon helpommin kulutettua kuin tienattua, ei se vaadi erikoistaitoja. Mulla väkisinkin ostot vähenee nyt kun mun on pakko nostaa veroprosenttia reippaastikin. Menen vielä vanhalla prosentilla eikä viime vuonna ollut palkkatuloja. Tuo on kyllä hyvä, että karsii turhia ostoja. Paljon sitä sun tätä ei tuo onnea. Mua ahdistaa tällä hetkellä mun näytteet. Niitä on liikaa, seassa sellaisia, no eipä ollut häävi-juttuja. Paljon sellaisia, joita on tarkoitus testata vielä tai käyttää tms, en ole siis valmis luopumaan. Sitten jää näytteitä välillä makaamaan ja odottamaan haistelua. Pitäisi tehdä kunnon inventaario.
Mahtavaa, kiva saada sinut takaisin, calypso! 

Mä olen tehnyt vähän samaa viime aikoina. Tuntuu, ettei kohta mahdu asuntoon, eikä saa edes siivottua, kun joka paikka pursuaa tavaraa. Itse en ole jaksanut kirppistouhuihin ruveta, vaan olen joko antanut pois, vienyt roskikseen tai myynyt huuto.netissä. Kamalan työlästä ja aikaa vievää hommaa. Ehkäpä sitä kohta mahtuu täälläkin hengittämään paremmin.calypso kirjoitti: Harkittuja (edes sen hetken) ostoksia olen antanut itselleni luvan tehdä, ja harrastuksiin saan tietysti panostaa jatkossakin. Eli tuoksuostot eivät ole kokonaan pannassa! Nyt kun olen myynyt varmasti parikymmentä ikea-kassillista kamaa itsepalvelukirpparilla, niin alkaa tuntua siltä että kotonakin voi hengittää vapaammin.
Minä koin kirppiksen helpoimmaksi vaihtoehdoksi. Minulla ei ole oikeastaan ketään kelle voisin kamoja tai varsinkaan vaatteita lahjoittaa, luonto ei anna periksi viedä roskiin aivan käyttökelpoista tavaraa, ja huuto.nettiin on mielestäni niin työläs laittaa ilmoituksia että olen laittanut sinne vain niitä harvoja juttuja joilla on jotain arvoa. Kirppikselle on mielestäni helpoin viedä, ei tarvitse kuin laittaa hintalaput ja viedä hyllylle tai henkariin odottamaan. Tapanani on vielä hinnoitella kaikki niin alas että tavara varmasti menee, eikä tarvitse kantaa niitä enää takaisin kotiin.Jaakiem kirjoitti:Mä olen tehnyt vähän samaa viime aikoina. Tuntuu, ettei kohta mahdu asuntoon, eikä saa edes siivottua, kun joka paikka pursuaa tavaraa. Itse en ole jaksanut kirppistouhuihin ruveta, vaan olen joko antanut pois, vienyt roskikseen tai myynyt huuto.netissä. Kamalan työlästä ja aikaa vievää hommaa. Ehkäpä sitä kohta mahtuu täälläkin hengittämään paremmin.calypso kirjoitti: Harkittuja (edes sen hetken) ostoksia olen antanut itselleni luvan tehdä, ja harrastuksiin saan tietysti panostaa jatkossakin. Eli tuoksuostot eivät ole kokonaan pannassa! Nyt kun olen myynyt varmasti parikymmentä ikea-kassillista kamaa itsepalvelukirpparilla, niin alkaa tuntua siltä että kotonakin voi hengittää vapaammin.

Tässä piilee vain yksi vaara.. On niin kovin vaikea vastustaa kiusausta olla ostamatta mitään, kun vastaan tulee jotain ihania juttuja aivan pilkkahintaan. Ja tuleehan niitä kun käy kirpparilla usein, silmä oikein harjaantuu bongaamaan ne kaikki uudet ja kivat jutut vaikka miten nopeasti koitan ohittaa muiden pöydät.

- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Tykkäsin kovasti käydä täällä Valtterissa myymässä, menin sinne aina kun oli tarvetta. Päivässä sai hyvän määrän tavaraa myytyä kun ei ollut hintojen kanssa ahneena. Itsepalvelukirppiksiä en ole kokeillut koskaan.
No, kesällä Hietalahden kirppikselle jonain aurinkoisena aamuna.
No, kesällä Hietalahden kirppikselle jonain aurinkoisena aamuna.
Oh deer.
-
Mä yritän myös tehdä comebackiä... Melkoista haipakkaa tässä ollut. Olen kyllä käynyt lukaisemassa viestejä, mutta kommentointiin ei ole riittänyt aika/kapasiteetti...
Täällä kanssa tavaranvähennys menossa muun muassa. Mutta olen antanut itselleni luvan runsaistaa tavaraa tuoksujen ja kirjojen saralla. Muutoin pitäisi pitää tiukempaa linjaa.
Laitanpa tähän samaan viestiin nyt muutkin kommentoivat jutut, en jaksa lähteä tuolta oikeista ketjuista vanhoja viestejä pöyhimään.
Kamicha: Teräksisen herkkä olemus - mahtava luonnehdinta
Saattaapa osua aika hyvin kohdilleenkin. Ja kyllä ollenen Bois des Iles'n kohderyhmää - viitosesta tulee liikaa äiti mieleen ja mikä se toinen reuna nyt olikaan. Sinnekään en kuulunut
En osaa kyllä vasta-argumentoida suosikkini puolesta noin talopoliittisesti, kun en tunne noita Chaneleita tarpeeksi hyvin
Eeva: Sä pudottelet kyllä kaikki laatat taulusta kertalaakilla noilla kommenteillasi
Ostin vähän aikaa sitten pullollisen Jouria, josta en onneksi saa noita samoja fiboja (mummoniho vai mikä se olikaan, jätän suosiolla hatarille muistikuville "lällättää sormet korvissa")
Calypso: Siinä vielä kolmas kolauttaja
Ostin juuri pullollisen Lys Soleiaa
Kesäinen käymäläkö? Ajattelin, että tuo olisi käynyt kivasti alkukeväisestä työtuoksusta
Ostin myös Jardin sur le toit'n (siinähän on Eiffelintorni paketin päällä, perusteluja löytyy...) - jos joku haluaa pistää siitä jotakin nasevaa kehiin...
Nää kaksi viime mainittua hankintaa jouduin tekemään, kun en päässyt työreissulla karkaamaan Diorille New Lookia hakemaan. Piti sitten taxfreessä lohduttautua mainstreamilla.
Ja meditoin tässä kolmen muun pullon hankintaa... Voitteko auttaa
Joten hej på dig vaan kaikille
Täällä kanssa tavaranvähennys menossa muun muassa. Mutta olen antanut itselleni luvan runsaistaa tavaraa tuoksujen ja kirjojen saralla. Muutoin pitäisi pitää tiukempaa linjaa.
Laitanpa tähän samaan viestiin nyt muutkin kommentoivat jutut, en jaksa lähteä tuolta oikeista ketjuista vanhoja viestejä pöyhimään.
Kamicha: Teräksisen herkkä olemus - mahtava luonnehdinta

Eeva: Sä pudottelet kyllä kaikki laatat taulusta kertalaakilla noilla kommenteillasi

Calypso: Siinä vielä kolmas kolauttaja

Ostin myös Jardin sur le toit'n (siinähän on Eiffelintorni paketin päällä, perusteluja löytyy...) - jos joku haluaa pistää siitä jotakin nasevaa kehiin...

Nää kaksi viime mainittua hankintaa jouduin tekemään, kun en päässyt työreissulla karkaamaan Diorille New Lookia hakemaan. Piti sitten taxfreessä lohduttautua mainstreamilla.
Ja meditoin tässä kolmen muun pullon hankintaa... Voitteko auttaa

Joten hej på dig vaan kaikille

Tervetuloa takaisin eiffelintorni!eiffelintorni kirjoitti:Mä yritän myös tehdä comebackiä... Melkoista haipakkaa tässä ollut. Olen kyllä käynyt lukaisemassa viestejä, mutta kommentointiin ei ole riittänyt aika/kapasiteetti...

Tuoksut onneksi vievät niin kovin vähän tilaa, ainakin verrattuna moneen muuhun asiaan, että niiden saralla minäkään en ole missään ostolakossa. Ja kyllähän harrastuksia pitää olla!

Heh, itseasiassa se käymälän häivähdys taitaa olla vain siinä hetken, löysin nimittäin taskusta tuon paperiliuskan ja sehän on aivan hurmaava! Persoonallinen kukkaistuoksu, muistuttaa etäisesti Yrkän Monoi de Tahitia mutta on "vinksahtaneempi" ja luonnollisempi. Ei niin makea eikä keinotekoinen. Pitäisi vielä kokeilla omalle iholle, mutta saattaisin kyllä hankkia tämän itselleni jos tulee hyvällä hinnalla vastaan. Pitää vain suhauttaa sitä niin hyvissä ajoin ennen kotoa poistumista että se käymälän tuoksu jää omaksi pikku salaisuudeksi.eiffelintorni kirjoitti:Calypso: Siinä vielä kolmas kolauttajaOstin juuri pullollisen Lys Soleiaa
Kesäinen käymäläkö? Ajattelin, että tuo olisi käynyt kivasti alkukeväisestä työtuoksusta
![]()

-
Calypso, pitänee sitten ottaa tuosta aikavinkistä vaari varmuuden vuoksi
Vaikka musta kyllä se alku oli kyllä aika kiva sitruksineen
Suosittelen ihotestiä. Lilja ei kuulu lainkaan suosikkeihini, mutta tuo vain jotenkin kolahti.
Samalla kokeilin myös kai kaikkein vesitetyintä ja moderneinta (lue helpointa?) Shalimaria eli Initial L'Eauta, mutta se drydown vain ei putoa siinäkään mulle. Alku hyvä, mutta 15 min jälkeen alkaa tökkiä. En vaan ole Shalimar-naisia, pitänee uskoa jo.

Samalla kokeilin myös kai kaikkein vesitetyintä ja moderneinta (lue helpointa?) Shalimaria eli Initial L'Eauta, mutta se drydown vain ei putoa siinäkään mulle. Alku hyvä, mutta 15 min jälkeen alkaa tökkiä. En vaan ole Shalimar-naisia, pitänee uskoa jo.
Lys Soleia on mulle instant feelgood-tuoksu. Sitä kun laittaa ranteelle, mieliala kohenee, olo rentoutuu ja ajatukset vievät aurinkoon.
Luin eräästä blogista, että yksi mies oli ostanut tästä kaupasta erään Eau sauvagen kauan sitten laukkautetun flankkerin. Eli jos on lopetettuja suosikkeja, tuo voi olla yksi paikka, mistä niitä voi löytää Ebayta halvemmalla. Katoin muutamia lopetettuja tuoksuja, mutta monesta oli edt:t menneet ja jotain deoja enää jäljellä.
Hei, nyt kaikki joukolla mukaan kommentoimaan, sillä mieltäni painaa eräs asia.
En edes tiedä oikein miksi, mutta miuta hotsittaisi ihan v*tusti ostaa tämmöiset housut: https://www.seppala.fi/housut/fi_1205_6 ... Group=1593
Olen niitä jo sovittanut, ja nämä ovat oikeasti hyvin tehdyt, istuvat hyvin ja myös yksityiskohdat ovat kondiksessa. Ei mitkään minimani housut, siis. (jos tiedätte mitä meinaan)
Vähän kuitenkin mietityttää että ovatko nämä liian juntit, tai toisaalta, leimaudunko väistämättä johonkin muuhun muottiin muiden ihmisten silmissä. Tottahan se on, että näitä näkee leijonakoruidiooteilla, kunnon idioottiskineillä, ja myöskin jonkun verran idioottti hevareilla/punkkareilla. Ja, en voi sietää näistä ryhmistä mitään.
Miulla on lyhyt tukka, ja käytän käytännössä vain maihareita. O-ouko?
Tyttöystäväni, intohimoinen vasemmistolainen, ei tykkää pöksyistä yhtään. Sanoi että pitää sitten ainakin pitää jotain "pehmentäviä" paitoja tms. että kehtaa liikkua miun kanssa ihmisten ilmoilla...
Hmm. Olen itsekkin hiukan ihmeissäni miksi nuo housut kiihottavat. (siitä vaan nojatuolipsykot vauhtiin, keksimään teorioita miehisyyden pönkittämisestä ja muusta vastaavasta...)
Mitä mieltä? Sopivatko maastokuvioiset housut kaupungille lainkaan??
nimimerkki "euroviisu-fani Karjalasta"
En edes tiedä oikein miksi, mutta miuta hotsittaisi ihan v*tusti ostaa tämmöiset housut: https://www.seppala.fi/housut/fi_1205_6 ... Group=1593
Olen niitä jo sovittanut, ja nämä ovat oikeasti hyvin tehdyt, istuvat hyvin ja myös yksityiskohdat ovat kondiksessa. Ei mitkään minimani housut, siis. (jos tiedätte mitä meinaan)
Vähän kuitenkin mietityttää että ovatko nämä liian juntit, tai toisaalta, leimaudunko väistämättä johonkin muuhun muottiin muiden ihmisten silmissä. Tottahan se on, että näitä näkee leijonakoruidiooteilla, kunnon idioottiskineillä, ja myöskin jonkun verran idioottti hevareilla/punkkareilla. Ja, en voi sietää näistä ryhmistä mitään.
Tyttöystäväni, intohimoinen vasemmistolainen, ei tykkää pöksyistä yhtään. Sanoi että pitää sitten ainakin pitää jotain "pehmentäviä" paitoja tms. että kehtaa liikkua miun kanssa ihmisten ilmoilla...
Hmm. Olen itsekkin hiukan ihmeissäni miksi nuo housut kiihottavat. (siitä vaan nojatuolipsykot vauhtiin, keksimään teorioita miehisyyden pönkittämisestä ja muusta vastaavasta...)
Kieltämättä militanttitouhut tulevat ensimmäisenä mieleen. Pariksi pitäisi ehkä saada tälläinen SOUMI -paita.toxu kirjoitti:Hei, nyt kaikki joukolla mukaan kommentoimaan, sillä mieltäni painaa eräs asia.
http://www.varusteleka.fi/fi/product/so ... aita/23775
- pihlaja
- Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums) - Paikkakunta: Jyväskylä
Itse tykkään maastohousuista (ja maastokuosista ylipäätään), mutta miulla onkin hämärä menneisyys (ja aika paljon nykyisyyskin kyllä) metalli- ja hevimusiikin kuuntelijana.
Ja naisihmisenä mielleyhtymiä on ehkä helpompi välttää, minkä vuoksi suhteeni camo-kuosiin on aikaa vapautunut.
Mutta asiaan; osta pois, jos miellyttää. Mustat t-paidat jättäisin kuitenkin ainakin housujen seurasta pois, jos haluaa välttää hevari- tai junttivaikutelman (bändipaitahuomio..). Tekisi itsenikin mieli vähän ostaa maastohousut pitkästä aikaa, kun camo-kuosista ehdin silloin muinoin jo edetä siihen "korsetit, korkeat korot ja kapeat hameet"-vaiheeseen ennen rauhoittumista, niin ei ole jäänyt kaappiin pyörimään maastohousuja.

Mutta asiaan; osta pois, jos miellyttää. Mustat t-paidat jättäisin kuitenkin ainakin housujen seurasta pois, jos haluaa välttää hevari- tai junttivaikutelman (bändipaitahuomio..). Tekisi itsenikin mieli vähän ostaa maastohousut pitkästä aikaa, kun camo-kuosista ehdin silloin muinoin jo edetä siihen "korsetit, korkeat korot ja kapeat hameet"-vaiheeseen ennen rauhoittumista, niin ei ole jäänyt kaappiin pyörimään maastohousuja.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Samaa mieltä.Kamicha kirjoitti:Ostat justiinsa semmoiset housut kun hotsittaa. Siinä se.

Tietysti jos haluaa välttää leimautumasta mihinkään tiettyyn ryhmään, niin ei ehkä kannata yhdistää noita housuja pilottitakkiin tai leijonakoruun. Maiharit nyt vielä menee, kunhan ei tunge lahkeita varsiin ja sido kenkiä tiukalle.