Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

taiga

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja taiga »

Jatkotutkiskelussa Al Oudh.

Tämä olikin aika hyvä.

Jeeraa, rosepippuria

Ruusua, suitsuketta, korianteria

Nahkaa, tummaa puuta, mausteita, kuivattuja hedelmiä

Voisi melkeen pullon ostaa, jos tätä olisi 50ml ampulleissa tarjolla..
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Shalimar.
Oh deer.
Anna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anna »

Upea ilma, aurinko paistaa ja kerrankin ei tuule. Ja mun täytyy lähteä töihin. Murr :evil: Tuoksunpa ainakin hyvältä, Amouage Dia tänään.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Tänään haistelen aukkoa sivistyksessä: Jean Desprez Bal a Versailles.

Jep. En ole tätä aiemmin haistellut, vaikka juttuja olen tästä kuullut yltäkyllin. Se vain että en tiedä mitä versiota haistelen: tämä on tunnetusti tuoksu joka varioi hyvin paljon eri konsentraatioiden ja aikakausien välillä.

Nevertheless, haistelemani tuoksu on kertakaikkisen fantastinen: erinomaisessa tasapainossa oleva itämainen, balsaminen, kanelimainen tuoksu ripauksella auringossa hiukan mädäntynyttä rusakon raatoa. Fantastista kamaa. Täydet pojot, ja tämä sopii miehille vähintään yhtä hyvin kuin naisille.

edit: Pohjalta työntyy esiin loistava myski. En edelleenkään mtiedä mikä aikakausi/konsentraatio on kyseessä, mutta tämän kaltaista myskiä on vaikeaa enää löytää. Tuoksuu aivan ihka-aidolta nitromyskiltä. Aivan erinomainen tuoksu, kertaikkiaan. Miehelle tai naiselle.
taiga

Viesti Kirjoittaja taiga »

taiga kirjoitti:Jatkotutkiskelussa Al Oudh.

Tämä olikin aika hyvä.

Jeeraa, rosepippuria

Ruusua, suitsuketta, korianteria

Nahkaa, tummaa puuta, mausteita, kuivattuja hedelmiä

Voisi melkeen pullon ostaa, jos tätä olisi 50ml ampulleissa tarjolla..
Mikä siinä on, että nämä BeDun sekoittamat tuoksut eivät kestä. Ainakaan minulla.

Jätkä vääntää toinen toistaan parempia tuoksuja, mutta kesto on vähintäänkin keskitasoa, jos sitäkään. Turhauttavaa. :roll:

......

Heh. Kiillotin/huolsin kaikki kenkäni tänään samalla, kun siirsin talvipopoja syrjään. Ihmettelin, että mikä on, kun Artek haisee niin vahvasti, vaikka tänään on Al Oudh -päivä. Tarkemmassa tutkiskelussa selvisi, että seetriset lepolestit ne siellä kärysivät. Hyvin samanlainen tuoksu kuin Artekissa. Eihän tässä olisi pulloa tarvinnut ostaa, kun olisi vaan lepolestiparia kantanut mukanaan. :shock:
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

Jules kirjoitti:Kuulostaa nimensä veroiselta aineelta, Calypso. Jospa se aamuun mennessä olisi jo pehmentynyt Matin de Plastiqueksi :)
Sitä minäkin odotin ja toivoin, mutta ei. Aamuun mennessä se oli kadonnut jälkiä jättämättä. :think:
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Yritin löytää Jickysta jonkun mainitsemaa pissa-akkordia. En löydä ainakaan tästä edt.stä. Pidän Jickya paljon helpompana kuin Shalimaria tai Mitsoukoa. Shalimarissa on minulle oksennuspohja ja Mitsoukon persikka on kärventynyttä muovia.´

Mielenkiintoista seurata, millaisia kuvauksia muut antavat tuoksuista ja nuoteista, joista itse pitää. Esim. kumina, jota en kunnolla edes erota tuoksussa, mutta jota sisältävistä tuoksuista usein pidän, vaikka toiset kokevat sen hienhajuna. Fragranticaa selaillessa olen huomannut, että useimmiten feminine, fresh= älä Sumu edes kokeile, too masculine, sweaty= pitääpä kokeilla :roll:
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Tänään keväinen Hannele, täydellinen valinta tähän päivään. Eilen Tauerin Incense Rosé, jota en suosittele kaveriksi illalliselle. Kaikki maistuu sen jälkeen ruususavulta. Kaikki. Ja luulenpa, että pikkuravintolan (Kruununhaan fiini Ask) koko asiakaskunta sai maistaa käryävää Taueriani.
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Huomenna arkeen A*men 8-)
teroo
Tuoksuni: thierry mugler a*men, suosikkini
rochas man (voisin myydäkin)
lancome hypnose, tykkään mutta ei tule käytettyä
hermes terre de hermes, en pidä
gucci guilty, yksi suosikkeja

samplet:
tom ford tobacco&vanille, rakastan ja vihaan
tom ford noir de noir, liian ruusuinen
serge lutens ambre sultan, ei vaan oo mun juttu. liian mausteinen
korres; saffron amber, ihan kiva
ysl;M7, liian tumma
ysl m7 oud abslolu, sama vika ja olisko kirsikkaa?
ysl; rive cauche pour homme, hauska mutta ei ole mua varten
L'Occitane eau de baux, tästä kyllä ihan pidän
kiehl's; original musk; ei toimi mulla, kuten ei myskit muutenkaan ehkä
dior homme cologne; aika tylsä ja sporttinen, sitruunajutut ei oo mun juttu
ysl l'homme libre; aika perustavallinen
Ostoslista: gaultier le male, tämä herättää mussa ristiriitoja, siksi
paco rabanne 1 million, sama juttu

Viesti Kirjoittaja teroo »

christian777 kirjoitti:Huomenna arkeen A*men 8-)
Tällä mäkin meen, lähes aina
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

Työpäivä meni Lancomen Tresor in Loven kanssa, pitkästä aikaa. Viime syksynä tämä oli varmaankin useiten käyttämäni arkituoksu.

Nyt illaksi jotain muuta, Lutensin Feminite du Bois ensimmäistä kertaa minulla haisteluvuorossa. Tämä on kyllä niitä tuoksuja että nenä hakeutuu vähän väliä rannetta nuuhkimaan, melkein minun itseni huomaamatta. :romance-inlove: Tykkään tästä tosi paljon, enkä välitä siitä että kaikkialta saa lukea Shiseidon version olevan parempi. Olkoon niin, tämäkin on aivan hemmetin hyvä tuoksu! :character-beavisbutthead: Toisaalta.. jos se on vielä parempi, niin olisihan sitäkin kiva päästä haistamaan!
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Kun kaikki näyttivät valitsevan tänään aika raskaita tuoksuja, niin minäkin turvauduin Bel amiin. Ei ole oikea vuodenaika sille. Illalla olen kokeillut Ebaysta ostamaani Diorellaa, joka tuoksuu olevan ihan aitoa tavaraa sekä toisessa kädessä Caronin Pour un hommea. Jostain syystä ajattelen jälkimmäisen maistuvan A*menin ystäville. Ehkä se on se gourmand-ulottovuus...
Jaakiem

Sumukorento kirjoitti:Yritin löytää Jickysta jonkun mainitsemaa pissa-akkordia. En löydä ainakaan tästä edt.stä. Pidän Jickya paljon helpompana kuin Shalimaria tai Mitsoukoa. Shalimarissa on minulle oksennuspohja ja Mitsoukon persikka on kärventynyttä muovia.
Mä olen ajatellut Jickyä enemmän kakkatuoksuna. Edt on mielestäni hämmästyttävän raikkaan tuoksuinen verrattuna edp:hen. Minulla olisi ollut tilaisuus ostaa vintage-edt, mutta mokasin sen epäilemällä tuotteen aitoutta, koska se tuntui niin raikkaalta aikaisemmin haistelemaani edp:hen verrattuna. Myyjä ei halunut sitten myydä sitä lainkaan, koska ehkä pelkäsi tuoksun menneen pilalle.
Jaakiem

toxu kirjoitti:Tänään haistelen aukkoa sivistyksessä: Jean Desprez Bal a Versailles.

Jep. En ole tätä aiemmin haistellut, vaikka juttuja olen tästä kuullut yltäkyllin. Se vain että en tiedä mitä versiota haistelen: tämä on tunnetusti tuoksu joka varioi hyvin paljon eri konsentraatioiden ja aikakausien välillä.

Nevertheless, haistelemani tuoksu on kertakaikkisen fantastinen: erinomaisessa tasapainossa oleva itämainen, balsaminen, kanelimainen tuoksu ripauksella auringossa hiukan mädäntynyttä rusakon raatoa. Fantastista kamaa. Täydet pojot, ja tämä sopii miehille vähintään yhtä hyvin kuin naisille.

edit: Pohjalta työntyy esiin loistava myski. En edelleenkään mtiedä mikä aikakausi/konsentraatio on kyseessä, mutta tämän kaltaista myskiä on vaikeaa enää löytää. Tuoksuu aivan ihka-aidolta nitromyskiltä. Aivan erinomainen tuoksu, kertaikkiaan. Miehelle tai naiselle.
Se on edt, jos oikein muistan. Pidän siitä itsekin paljon, vaikkei se ole millään tavalla makuni mukainen tuoksu. Hieno tuoksu on hieno tuoksu ja piste. Mulla tuli kiire ostaa se, koska luin, että Jean Desprez on ihan heidän oman ilmoituksen mukaansa formuloimassa tuoksua uudelleen. Muistaakseni ilmoittivat nettisivuillaan, että ne jotka ilmoittautuvat pääsevät ensimmäisinä tilaamaan tuoksun uuden version. Uusi versio on nykyään harvoin parempi versio.

Ajattelin, että sulle on tosi vaikea laittaa mitään näytteitä mistään, koska olet haistellut kaikkea, mutta tarkistin, ettet ole maininnut tästä mitään, etkä kirjoittanut arvosteluakaan. Tätä on verrattuna esimerkiksi Musc ravageuriin, joten ajattelin sinun pitävän siitä. Jos tykkäät, niin kannattaa varmaan napata edullinen pullo jostain discounterista. Omani tilasin FragranceX:stä, eikä ollut kallis.
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Secretions Magnifiquesia, ei ehkä ihan ekana tule mieleen, että tässäkin on iiristä, mutta jo vain. :mrgreen:
Crouching tiger, hidden flacon
Vastaa Viestiin