Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Olin saanut tänään(kin) tuoksupostia, joten testailin töiden jälkeen Eucrisiä. Kiitos kovasti muuten kirjeestä, Taiga. Toivottavasti et pahoita mieltäsi näistä kuvailuista.

Tämän kanssa tuli vähän seinä vastaan. Tuoksui maistui suussa niin pahalle kahvia juodessa, että piti pestä rasvan kanssa pois. Oli kyllä yllätys, koska pidän kuminasta ja etenkin korianterista. Mustaherukan lehdetkin ovat suosikkinuottejani. Vaikka en minä tuosta mitään herukkamaisuutta oikein poiminut. Oli pikemminkin muovinen. Tuoksu toi mieleen Oscar pour luin, joten ehkä noilla on joku yhdistävä tekijä, joka ei vain toimi minulle. Todennäköisesti kyse on "it's not you, it's me" -tapauksesta. En tiedä.
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Clive Christianin tuoksuista olen testannut kai kolme: No. 1 for men, C for men ja viimeksi tänään - tosin vasta paperilla - X for men. Kaikki kolme ovat olleet aika mitättömiä tekeleitä, etenkin hintaan nähden. Kiinnostus sitä taloa kohtaan hiipuu kovaa vauhtia. Näillä näkymin en enää testaa niitä enempää.

Mutta ihan päinvastainen talo vaikuttaa olevan Parfums de Marly, joka tuntuu tekevän todella hienostuneita tuoksuja. Tällä tarkoitan tuoksuja, jotka ovat tarpeeksi hillittyjä, mutta silti niissä on sekä kestoa että sillagea (eikö tuolle sanalle muuten ole mitään kunnollista suomenkielistä vastinetta). Puhun erityisesti Herodista ja Pegasuksesta. Viime mainitusta tuli tänään koko pullo. Voihan nenä! Arvatkaa kolme kertaa, tykkäänkö siitä! Ainesosia en ala kuvailla, mutta yleisvaikutelma on pehmeä, ja samalla siinä on niin utuisuutta kuin raikkauttakin. Vaikka se on kevyen pehmyt, on siinä myös tietynlaista "karheutta", joka ei ole terävää eikä pistävää. Tuoksu on hyvä ulkona ja sisällä. Ostin ensin pari kolme näytettä, ja sen jälkeen en pärjännyt ilman Pegasusta. (Tämä teksti etenee hieman hitaasti yhdellä kädellä - nokka on Pegasukselle tuoksuvassa toisessa kädessä kiinni vähän väliä...) Saapa nähdä, millainen tämä on kesällä. Harvaan hajuveteen olen niin tyytyväinen kuin Pegasukseen.
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Kantokyky? Hajukantama?

Voi kun olisikin malttia käyttää pari näytettä ennen tuoksujen tilaamista. Aina vain tuntuu olevan "kiire" – on ale, tarjouskisa loppuu tai tuoksu on lakkautettu.
Jules

Jaakiem kirjoitti:Kantokyky? Hajukantama?
Ihan hyviä sanoja, Jaakiem! Kiitos! Voittavat sillagen ja muut vastaavat mennen tullen. Siitäpä tulikin mieleen, että ehdottakaapa muutkin suomalaisia vastineita tuolle sillage-sanalle.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Tuoksuvana?

Ihana nimi, Pegasus! :romance-inlove: Kävin vakoilemassa Fragranticassa ja voi pojat, että alkoi kiinnostaa!! Ärsyttää, kun kiihdyn niin helposti nollasta sataan, nytkin alkoi ihan kihelmöimään ja sydän tihentämään lyöntejään, kun heti innostuin. :? Mistä noista Marlyn tuoksuista saa sampleja?

:banana-explosion:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Jules

Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Mä en ole edes helppo, mä olen niin varma! Mm. Pegasus-sample tulossa. :whistle:

:o
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Encens et Bubblegumia edelleen :happy-cheerleadersmileygirl:
Crouching tiger, hidden flacon
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Kolmas päivä Diptyquen Olenella. Tässä on sopivaa kirpsakkuutta kevääseen ja pirteyttä päivään. :romance-inlove:
Mää oon niin iloinen siitä että Kamicha lähetti näytteen tästä ihanuudesta. :obscene-drinkingcheers:
Thougts begome things... choose the good ones!
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Voi ihanaa sisko - ajattelin sinua heti kun tuoksua nuuhkaisin!

Sillagesta olen käyttänyt suomennusta projektio ja tuoksuvana, ensimmäinen ei toki kovin suomalainen sekään - mutta toimiva. Siinä mielessä kiva, että helppo käyttää myös verbinä - "tuoksu projektoi".

Eilen kyllästin itseni Buxtonin Sleeping With Ghosts:illa - ja ohhoh, iltapäivällä mietin, että mistä tulee tämä hyvä ja hienostunut vetiveri. Kyllä se vetiveri sieltä tunnistettavana nousee, vaikka tuoksu alkuun onkin ihan yhtenäinen ja tiivis, vaniljan ympärille rakennettuja ornamentteja. Tällä ja Joop:in All About Evellä saattaa kuin saattaakin olla yhteys, All About Even tekijäksi on Fragranticassa merkitty Creations Aromatiques - ja arvatkaapas missä Buxton oli hommissa tuon tuoksun lanseerauksen aikoihin... Nämä tuoksut eivät ole aineksiltaan yksi yhteen, mutta rakenteeltaan ja tunnultaan tosi lähellä toisiaan. SWG on kuin loppuunsa asti hiottu versio AAE:stä. Pitkään mietin, onko tuoksu minulle korkean hintansa arvoinen, kun tuota AAE:täkin on isohko pullo, se on pitkään ollut yksi markettisuosikkejani naisten puolelta. Mutta niin vaan retkahdin... ...eikä nyt oikeastaan harmita. Tuoksu on lohdullinen, makea, mutta samalla eteerinen - ei itse asiassa kovinkaan gourmand, kaunis, kestävä, helppo pitää yllä ja ihmiset reagoivat siihen todella myönteisesti. Ei pehmeydessään mikään auktoriteettituoksu, mutta sopii tietyntyyppisiin tilanteisiin ihmisten ilmoilla aivan mainiosti.

Minäkin tykkäsin Marlyn Godolphinista todella paljon, kun sitä nuuhkaisin (Nasomatton Absinthissa on vaan paljon samaa ilman ruusua) - ja Herodkin tuoksuu nenääni erinomaiselta. Tuo Pegasus on varmaan pakko haistaa, samoin Lipizzan.
Oh deer.
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Tänään rive gauche pour homme 8-)
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Caron Pour un Homme, tänään.

Kun mietin termiä "legendaarisin miesten tuoksu", tämä tulee mieleen toisena. (Ensimmäisestä sanottakoon vain se, että sen pullon kylkeä koristaa purjelaiva...)

PuH julkaistiin vuonna 1934, ja se on todistusaineiston mukaan säilynyt muuttumattomana alusta alkaen. Ja miksi se olisikaan muuttunut? Tuoksu on raaka-aineiltaan ollut aina edullinen, IFRA ei mahda sille mitään, ja se on aina myynyt tasaisesti näihin päiviin saakka.

Ajaton sekoitus laventelia ja vaniljaa. Sopii täydellisesti myös naisille, ja en olekaan yhtään ihmeissäni siitä että niin monet naiset maailmalla pitävät tätä itsellään.

Itse haistelin tätä ensi kerran vuosia ja vuosia sitten, ymmärsin mielestäni yskän, mutta koin etten tarvinne siitä koskaan kokopulloa itselleni. (Kuitenkin vuosien varrella olen kalastellut sitä muutamaan kertaan eBayltä, ja aina tsekannut discount kaupoista missä sen hinta liikkuu)

Omaan nenääni laventeli on aina ollut yliannosteltuna vaikea: en ole osannut päättää onko se miulle stimuloiva vai rauhoittava tuoksu.
Tietenkin laventelin rauhoittava vaikutus on kaikkien tiedossa, mutta mainostihan itse Caron jo 50-luvulla tätä tuoksua sloganilla: "un parfum stimulant et penetrant".
Oloni laventelin kanssa on ollut aina siis hiukan skitso, mutta kyllä vain, Caron PuH teki tuloa kokoelmaani kuitenkin jo vuosia, ja nyt kun sen halvalla sain napattua (Oulusta-- kaikista maailman paikoista), tuntuu siltä että tämä oli vain ajan kysymys, todellakin.

Caronin PuHissa yksi piirre nousee kohdallani aivan ylitse muiden. Se on se, että aina kun olen katsonut vanhoja elokuvia (esim. Hitchcock), mieleeni on tulvinut se kuinka hienosti juuri tämä tuoksu sopii siihen kyseiseen tunnelmaan. (Usein olenkin sitten näytteestä laittanut tuoksua elokuvan ajaksi käsilleni...)

Nyt ei tarvitse kahta kertaa miettiä mitä laitan liberaalisti ylleni kun seuraavan kerran katson Köyden!

ps. Tämä on eräs niistä tuoksuista joita kaikkien harrastajien ja tuoksufriikkien on pakko ainakin haistaa. Olet sitten mies tai nainen. Muuten iskee toksupoliisi. :law-police: :character-jason:

Kuva
taiga

Viesti Kirjoittaja taiga »

Jaakiem kirjoitti:Olin saanut tänään(kin) tuoksupostia, joten testailin töiden jälkeen Eucrisiä. Kiitos kovasti muuten kirjeestä, Taiga. Toivottavasti et pahoita mieltäsi näistä kuvailuista.

Tämän kanssa tuli vähän seinä vastaan. Tuoksui maistui suussa niin pahalle kahvia juodessa, että piti pestä rasvan kanssa pois. Oli kyllä yllätys, koska pidän kuminasta ja etenkin korianterista. Mustaherukan lehdetkin ovat suosikkinuottejani. Vaikka en minä tuosta mitään herukkamaisuutta oikein poiminut. Oli pikemminkin muovinen. Tuoksu toi mieleen Oscar pour luin, joten ehkä noilla on joku yhdistävä tekijä, joka ei vain toimi minulle. Todennäköisesti kyse on "it's not you, it's me" -tapauksesta. En tiedä.
Arvostelujen erusteella se on ilmeisesti vähän sellainen tuoksu, josta joko pitää tai sitten ei. Itse tykästyin tuoksuun ensimmäisellä yrittämällä heti ja ehdottomasti. Ymmärrän kyllä miksi tämä tuoksu saattaa jakaa mielipiteitä.
taiga

Viesti Kirjoittaja taiga »

Montale - Black Aoud

Aluksi tämä oli sitä perus sairaalakamaa sekoitettuna ruusuun, mutta sittemmin alkoi toimia. Omaan nenään aika yksinkertainen tuoksu. Ruusu, oud, myski ja läjä mausteita.

Yllättävän miellyttävä. Projektio ja kesto ihan tajuton.
Jules

Mohn kirjoitti:Mm. Pegasus-sample tulossa.
Itse - niin kuin varmasti moni muukin - on monesti joutunut pettymään, kun on lukenut toisten kehuja jostakin tuoksusta, eikä tuoksu sitten ole vastannutkaan omaa mielikuvaa. Toivottavasti, Mohn, sinulle ei nyt käy niin! Omasta mielestäni Pegasuksen hyviä puolia on sekin, että se tuoksuu hillitysti, ja hyvältä myös vaatteessa, muttei niin voimakkaasti, että se jäisi siihen vielä pesujen jälkeenkin. Pegasus ei täytä ilmaa siten, että se tuntuisi ihan koko ajan, vaan se muistuttaa mukavasti itsestään aina välillä ja etenkin liikkuessa.
Liitteet
pegasus.jpg
pegasus.jpg (381.83 KiB) Katsottu 201 kertaa
Vastaa Viestiin