Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Minkä tuoksupullon ostit viimeksi?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: Minkä tuoksupullon ostit viimeksi?
Niin, mulle muuten tipahti syliin sitten Coriolan, jonka hintakilpailuista aioin jättäytyä pois. Hinta ei noussutkaan mun tarjouksen yli, joten sekin sitten tuli hankittua. Hain eilen paketin postista, mutta en ole ehtinyt vielä avata.
Nyt avasin sen. Oli pienoinen yllätys, kun muistelin tehneeni tarjouksen 50-millisestä, mutta muistinkin väärin ja tuo on täysi satamillinen. On varmaan aika vanha pullo, kun oli niin kuluneet ja likaiset foliot, ettei tehnyt mieli niitä paljon kosketella. En ollut tarjousta tehdessä edes kiinnittänyt huomiota siihen, että pullo tuli Israelista. Ostan yleensä vain turvallisiksi mieltämistäni maista ja lähinnä vain Euroopasta mahdollisten väärennösten pelossa.
Ei tuo likaisuus kunnolla edes näy kuvassa. Ihan kuin pahvitkin olisivat kellastuneet ajan saatossa likaisen sävyiseksi. Epäilen, että alkuperäinen pakkaus on kuitenkin avattu pohjasta käsin, kun oli niin huonosti sieltä kiinni. Eipä haittaa.
Heti kun avasin postituslaatikon, arvasin, että oli aidosta tavarasta kyse. Avatessa tuli tosi huumaava tuoksu. Pullon lienee siis hieman vuotanut matkalla, kun papereihin oli tarttunut haju.
Jos pakkaus vaikutti kuluneelta, niin pullo on uudenveroinen ja todella kaunis. Pullosta näyttäisi puuttuvan pari milliä. Putkessa oli ilmakuplia ja piti pumpata muutaman kerran ennen kuin tuli, joten sitä tuskin on suihkuteltu, vaan pullo on vajunut vuosien mittaan tai matkalla.
Haisee Corionilta. Tämä ei ollut minulle sokko-ostos, koska olen haistellut tuoksua pari kertaa Annalta saamastani näytteestä. Ehkä hieman sitruunaisempi ja hunajaisempi alku mitä olen aiemmin haistellut. Johtuu varmaan siitä, että saa suihkuteltua iholle. En muuten tykkää tämän tyypin sitruunasta noin yleensä, mutta on se Guerlainilla paremmin tehty kuin esimerkiksi Moustachessa, josssa löytyy sama kirpeä sitrus. Papereissa haisi siis lähinnä katajanmarjojen tuoksu.
Eli jälleen hyvä Ebay-ostos. En ole vielä kertaakaan joutunut pettymään näiden hankintojen kanssa, vaikka siinä on monenlaista riskiä olemassa. Coriolan taitaa olla niitä tuoksuja, että on niin vähän kysyntää, ettei kannata väärentää. Hinnatkin ovat vielä kohtuullisella tasolla.
Coriolan on muuten periaatteessa suurin piirtein sama tuoksu kuin Guerlainin tosikallis Les parisiennes -sarjan L'Âme d'Un Héros.
Heti kun avasin postituslaatikon, arvasin, että oli aidosta tavarasta kyse. Avatessa tuli tosi huumaava tuoksu. Pullon lienee siis hieman vuotanut matkalla, kun papereihin oli tarttunut haju.
Jos pakkaus vaikutti kuluneelta, niin pullo on uudenveroinen ja todella kaunis. Pullosta näyttäisi puuttuvan pari milliä. Putkessa oli ilmakuplia ja piti pumpata muutaman kerran ennen kuin tuli, joten sitä tuskin on suihkuteltu, vaan pullo on vajunut vuosien mittaan tai matkalla.
Haisee Corionilta. Tämä ei ollut minulle sokko-ostos, koska olen haistellut tuoksua pari kertaa Annalta saamastani näytteestä. Ehkä hieman sitruunaisempi ja hunajaisempi alku mitä olen aiemmin haistellut. Johtuu varmaan siitä, että saa suihkuteltua iholle. En muuten tykkää tämän tyypin sitruunasta noin yleensä, mutta on se Guerlainilla paremmin tehty kuin esimerkiksi Moustachessa, josssa löytyy sama kirpeä sitrus. Papereissa haisi siis lähinnä katajanmarjojen tuoksu.
Eli jälleen hyvä Ebay-ostos. En ole vielä kertaakaan joutunut pettymään näiden hankintojen kanssa, vaikka siinä on monenlaista riskiä olemassa. Coriolan taitaa olla niitä tuoksuja, että on niin vähän kysyntää, ettei kannata väärentää. Hinnatkin ovat vielä kohtuullisella tasolla.
Coriolan on muuten periaatteessa suurin piirtein sama tuoksu kuin Guerlainin tosikallis Les parisiennes -sarjan L'Âme d'Un Héros.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Oih, tuo on kyllä upea löytä Jaakiem. 

Thougts begome things... choose the good ones!
- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Komea pullo Jaakiem 

- finanna
- Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.
Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.
Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut. - Ostoslista: Stoned.
Kiitti Jaakiem valuuttainfosta... Minulla on mennyt useampi ale ohi juurikin tuosta valtavasta hintaerosta johtuen. Nyt sain sitten viimein kaapattua Vanillan. Harmi että Bosphore oli jo loppu:( Minulla ei ole tuoksusta selvää muistikuvaa, mutta nuottien perusteella olisin saattanut tykätä. No, kai niitä aleja vielä tulee.
Odottelen kauhulla ensi viikkoa kun olen itse reissussa ja parempi puolisko joutuu kohtaamaan postipakettitulvan. Ei kai sen nyt enää kyllä pitäisi järkyttyä mistään. Tulossa on tuon lisäksi Kenzo Amour, Chopard Casmir, Galliano EDP, Caron Bellodgia, Mauboussin Femme, Guerlain Idylle Jasmin-Lilas ja Annikin Myrrhe Ardente. Onneksi noista tulee vaan 4 pakettia. Ai niin, onhan siellä vielä sumukorennolta shopattu Bouquet Blanc.
Odottelen kauhulla ensi viikkoa kun olen itse reissussa ja parempi puolisko joutuu kohtaamaan postipakettitulvan. Ei kai sen nyt enää kyllä pitäisi järkyttyä mistään. Tulossa on tuon lisäksi Kenzo Amour, Chopard Casmir, Galliano EDP, Caron Bellodgia, Mauboussin Femme, Guerlain Idylle Jasmin-Lilas ja Annikin Myrrhe Ardente. Onneksi noista tulee vaan 4 pakettia. Ai niin, onhan siellä vielä sumukorennolta shopattu Bouquet Blanc.
- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Opium pour homme saapui
Pidän suolaisen,makean,mausteisen yhdistelmästä
Tyylikäs tuoksu ja sopii varsinkin niille,jotka ei pidä liian makeista itämaisista 

L'Artisanin paketti saapui tänään. Muuten kaikki kunnossa, mutta Traversée du Bosphore pulloni oli puoliksi käytetty!!!!!!
Siis siinä boksissa ei ollut edes sellofaania päällä, ja se jo nuhjaantuneine nurkkineen kiinnitti huomioni. Yllätys olikin suuri kun avasin laatikon, puolet tuoksun sisällöstä puuttui! Uskomatonta, siis oikeasti en meinannut uskoa silmiäni. Onko tosiaan niin että kun tuoksu näyttää loppuneen nettikaupasta niin lähetetään joku puoliksi käytetty testeripullo asiakkaalle?
No, lähetin heille asiasta sähköpostia kuvien kera. Katsotaan mitä vastaavat.

No, lähetin heille asiasta sähköpostia kuvien kera. Katsotaan mitä vastaavat.
Mulle on tullut monta pullo L'Artisanilta ilman sellofaaneja, mutta eivät ne ole olleet (ainakaan noin) käytettyjä. Aika törkeää.
No siis minäkin aluksi ajattelin että ok, pakkauksessa ei ole sellofaania ympärillä mutta eipä se mitään haittaa. Mutta kun huomasin tuoksun olevan puoliksi käytetty, niin en meinannut uskoa silmiäni! En oikein käsitä miten tuollainen voi tapahtua vahingossa. Ja kun soppaan lisää sen että tein tilauksen alen ekana päivänä, ja sain paketin vasta nyt, ja olen huomannut jo about viikko sitten Traversée du Bosphoren loppuneen L'Artisanin nettikaupasta niin herää epäilys että tämä on tahallista.

Kumma kun eivät laittaneet sitä sun tilausta heti matkaan.
Mä mietin vähän, että mitä teen sen Mimosan ja Bosphoren kanssa, kun kummatkin ovat kivoja, mutta eivät omaan makuun. Mietin, että josko laittaisi joulupukin konttiin, mutta alkaa varmaan olla lähipiiri jo aika lailla lahjatuoksujen kyllästämää.
Mä mietin vähän, että mitä teen sen Mimosan ja Bosphoren kanssa, kun kummatkin ovat kivoja, mutta eivät omaan makuun. Mietin, että josko laittaisi joulupukin konttiin, mutta alkaa varmaan olla lähipiiri jo aika lailla lahjatuoksujen kyllästämää.
- finanna
- Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.
Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.
Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut. - Ostoslista: Stoned.
Jaakiem, kadehdin lähipiiriäsi! Melkein houkuttaisi tarjoutua ostamaan tuo Bosphore pois nurkistasi kun en sitä alesta saanut. Toisaalta, onpahan yksi sokko-ostos vähemmän.
En tunnusta kyllä mitään pullo-ostoksia. Arvaatte ne kuitenkin.
No mitkäs numerot sieltä on tulossa? Veikkaan 3 & 4