Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Toista osaa katsoessa heräsi mielenkiinto CB I Hate Perfumen tuoksuja kohtaan, riemastuin sävystä, jota Christopher Brosius käytti sanoessaan "Americans have this idea that everything needs to smell clean, clean, clean". Hieno oli myös antikvariaatinpitäjän ilme, kun Brosius pyysi haisteltavaksi Dickensin ensipainosta ja imppasi sitä antaumuksella.
Vähän ärsytti tässä sarjassa se, että monia myyttejä pidettiin yllä joko tarkoituksella tai sitten tahattomasti. Joku arvostelijakin oli kirjoittanut, kuinka olisi kaivannut lisää tietoa luonnonaineista, kun ne ovat niin puhtaita ja allergisoimattomia (versus pahat synteettiset). Kas kun ei ollut Givaudanin tanssivia keijukaisia, jotka keräävät kielonkukkia kuunvalossa.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
vainu kirjoitti:Hienoa että jotain aiheeseen liittyvää ohjelmaa yleensä esitetään, innokaana olen seurannut. Hienoja paikkoja, kiinnostavia persoonallisuuksia..
Kyllä! Olen ihan tohkeissani siitä, että tuoksuista on vaivauduttu tekemään peräti sarja (vaikkakin vain kolmiosainen) ja että YLE on vielä hankkinutkin sen. Tämä on harvinaista herkkua. Toivon, että joku joskus vielä tekisi jonkun kunnon mammutin tuoksujen historiasta.
Viimeinenkin jakso katsottu. Oli kyllä hyvä, että Christopher Brosius oli mukana, muuten amerikkalaisesta tuoksumeiningistä päällimmäiseksi mielikuvaksi olisi jäänyt rasittava pep talk/ lowest common denominator/ maximum sale/ marketing -sössötys.
Tuoksuni: Pulloista löytyy Lacoste - Style in Play YSL - Live Jazz Laura Biogiotti - Due Uomo Burberry - Summer 2010 D&G - The One Givenchy - Play Intense John Varvatos - John Varvatos (Original) Rochas - Man Thierry Mugler - B*Man Chanel - Egoiste L'Artisan - Tea For Two Annick Goutal - Ninfeo Mio
Ja paljon enemmän jos olisin rikas...
Näytteitä löytyy jonkun näkönen boksi.
Sitrukset ja vihertävät tuoksut kiinnostavat, mutta harvassa on ollut ne josta olen pitänyt (ok tuoksut eivät vaan ole tarpeeksi hyviä). Itämaiset mausteiset ja gourmandit ovat yleisesti myös mihin ajaudun. Yhteistä kuitenkin kaikille on se että tuoksussa pitää olla hieman makeutta, silloin tuntuu pelittävän minun ihollani hyvin; ällömakeat menevät sitten jo ylitse. Mistä en yleensä pidä on vetiset tuoksut, voimakkaat kuivat tuoksut sekä jotkut voimakkaat kukkaistuoksut jotka saavat yleensä päänsäryn kivasti alkuun. Vetiverin kanssa olen koittanut ystävystyä, mutta jotenkin ei vain olla ainakaan vielä tultu toimeen keskenään
Tuossa on karkea haarukka, mutta lähes kaikkea tuoksuttelen/kokeilen muuten voi jäädä uuden tyyppiset tuoksut löytämättä.
Ostoslista: Atelier Cologne - Orange Sanguine : Veriappelsiinia ja hyvää mieltä, joka kerta kuin haistaa tämän vääntyy naama hymyyn.
Atelier Cologne - Oolang Infini : Kevyt tuoksu, hieman sitrusta hieman teetä voisi sanoa että on puhdas tuoksu (mitä ikinä se tarkoittaakaan). Normaalisti voisi luulla että tämän tyyppinen ei iske, mutta tämä nyt vain iskee.
Frapin - 1270 : Makea, siirappinen, hedelmäinen, syksyn ja talven piristäjä, saa aina hyvälle tuulelle.
Tulipa katsottua ensimmäinen jakso, tiedä sitten oliko tarkoituksen mukaista vai ei mutta tuntui että Guerlanista maalailtiin hirveän lutuista ja Hilfigeristä muovista ja feikkiä kuvaa, tosin Guerlanin kuva muuttui suht radikaalisti lopussa...
Jäi tuosta Hilfigerin suunnittelu/markkinointi hömpästä ihan järkyttävän oksettava kuva, vaikutti ihan siltä että kaikki hymyt, pirteys ja innostuneisuus oikeestaan lähes kaikki oli vaan feikattua. Mitenhän ne on saanut luvan julkasta sen tuollaisena, sen verran kova "cashgrab" fiilis jätettiin ilmoihin.
Kiva kyllä että tämmöistäkin ohjelmaa löytyy, pientä miinusta tosin suomentajille muutamien outojen kuprujen takia, pitänee varmaan laittaa muista osista tekstit pois häiritsemästä.
Paras kohta Loudin luomisesta ja markkinoinnista kertovassa osuudessa oli se, kun itse herra Hilfiger vihdoin saapui myöhässä tutkimaan tiimin aikaansaannoksia: naama mytryllä käänteli pakkausta, ei tykännyt pinkin sävystä, näytti ikävystyneeltä ja kärsimättömältä kuunnellessaan tiimin myyntipuheita ja huokui yleistä tyytymättömyyttä. Mutta kun sitten lopulta haisteli Loudin miesten versiota, huulille ilmestyi äkkiä aito hymy.
Tuoksun voima on ihmeellinen asia!
Minäkin olin innoissani että tällaisia ohjelmia tulee edes joskus.
Harvinaista herkkua indeed.
Minua huvitti ne tuoksuesittelijät tavarataloissa. Itse luikkisin karkuun jos minua kohden rynnättäisi raivokkaasti pullo ojossa valmiina ruiskuttamaan
Beata kirjoitti:Minua huvitti ne tuoksuesittelijät tavarataloissa. Itse luikkisin karkuun jos minua kohden rynnättäisi raivokkaasti pullo ojossa valmiina ruiskuttamaan
KYLLÄ! Olen muutaman kerran joutunut tekemään jyrkän mutkan tai ojentamaan käteni torjuvasti kun suihkepullolla aseistunut markkinointimirkku on lähestynyt uhkaavasti.