Rykästäänpä tämä tuonne etusivulle niin muutkin huomaavat, koska tämä on muuten pariastetta parempi ketju.
Omista harrastuksista suurin taitaa olla pc-pelaaminen, 20v / 26v pelannu enemmä ja vähemmän. Uskon ja toivon että pelaan omien kersojen kanssa kun sellasia joskus mailmaan tupsahtaa sekä vanhana pappana kersojen kersojen kanssa pelailemassa. Aigulle muuten plussaa Civien pelailusta, neloinen ja varsinkin viimosin vitonen lisärien kanssa saa aikaa hukkumaan niin paljon kun uskaltaa antaa... Lajeina taitaa rakentaminen/tutkiminen, strategia olla tällähetkellä suosituinpia, erinäiset RPG/FPS pelit menevät yleinsä riippuen aivan tarinoiden laadusta. Retrompaan tasohyppelyynkin olen alkanut pikkuhiljaa kaipailla.
Yleisesti muutenkin seurannut tuota pelimaailman kehittymistä ja kasvua. Joskus vielä se ei ole se ensimmäinen johon osoitetaan sormilla kun joku vatipää sattuu tekemään järjettömyyksiä.
Kait uskallan myös lukemisen laittaa harrastukseksi, kirjoja tullut vähemmän luettua nykyään kun niihin tuppaan hukkumaan niin että en muuta tee ennenkuin olen kirjan saanut luettua. Nassikkana luin paikallisesta kirjastosta lävitse varmaan kaikki yleiset tietokirjat ja monet yhden otsikon alla olevat tietokirjat tyyliin "Maailman koirat/puut/kulttuurit". Netin myötä olenkin sitten wikissä tai missä ikinä lukemassa erinäistä faktaa (ja fiktiota) milloin kivilajeista, lintulajien kautta historiaan ja arkkitehtuuriin; käytännössä siis (mielenkiintoista?) nippelitietoa kiinnostavista aiheista joita tuntuu löytyvän paljon.
Tuossa parinkympin kieppeillä innostuin ruuasta, varsinkin kun tajusin että itsekkin osaan tehdä hyvää ruokaa, tai no ainakin omaan makuun sopivaa.

Matkailuun ei ole koskaan ollut varaa joten minun matkailu on jäänyt erilaisten makujen kokeilemiseen joko kotona tai sitten niissä harvoissa ravintoloissa joissa olen raaskinut lompakkoa raottaa. Josko tässä joskus saan itseni valmiiksi koulusta niin koitan kyllä ehdottomasti pääkaupunkiseudulle itseni saada nuohoamaan rafloja/etnisiä kauppoja/tee- & maustekauppoja toki myös muidenkin asioiden takia. Kiikarissa on nyt myöskin pari muuta mahdollisesti alkavaa/jatkuvaa harrastusta jos ja kun alkaa löytymään tuota löysää rahaa yhtään enenpää, mutta niistäpä sitten ehkä myöhemmin.
Edit. Musiikista muistanutkaan juuri sanoa mutta metallia enimmäkseen tulee kuunneltua, tosin örinä/huuto päähän en juuri koske. Yllättävän usein ainakin youtubessa nostalgia fiilistellyt ysärin biisejä joita muistan