Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan. suosikkituoksujani:
Moschino: Couture Balmain: Balmain de Balmain Balenciaga: Paris Le Labo: Chant de Bois L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde 2. Serge Lutens: Chergui 3. Serge Lutens: Bois de Violette
Molinard Habanita L'Esprit. En ollenkaan ymmärrä fragrantican dislike-tolppaa tämän kohdalla. Tai no, ei tämä alkuperäiseltä Habanitalta haise, muttei sievältä fruity-floraliltakaan. Tämmöiselle benzoin-ahmijalle oikein mukava, lämmin ja ripauksen vanhanaikaisen puuterinen tuoksu. Makea, mutta nenääni miellyttävällä tavalla.
Tänään testattu HdP:n 1828 Jules Verne ja 1873 Colette.
1828 tuoksui (haisi) ihan liikaa muskottipähkinälle minun makuuni, vai olisiko voinut olla kyse vetiveristä. Miltä tuo vetiver haisee (tai ehkä pitäisi sanoa tuoksuu)? Se on (ainakin tietääkseni) ihan vieras tuoksu minulle. Alussa tuoksui ihana eukalyptus, jonka olisi toivonut kestävän pidempään.
1873 taas oli tuoksuna ihan kiva, pirteä ja makea sitrustuoksu, mutta en sitä ehkä hajuvetenä käyttäisi. Tuoksu oli aivan identtinen erään 80-luvun lopulla myydyn purukumin kanssa. Meidän lähikaupassa ainakin niitä myytiin sellaisissa 2 kpl:n läpinäkyvissä muovikääreissä. Neliön muotoisia tyynyjä, väreinä vaalean sininen, v.pun ja keltainen. Muistaakseni merkki oli Jenkki, mutta en ole varma. Maku/tuoksu oli sellainen hedelmäinen/makean sitruunainen/tuttifrutti. Muistaako kukaan näitä?
Saila kirjoitti:Tänään testattu HdP:n 1828 Jules Verne ja 1873 Colette.
1828 tuoksui (haisi) ihan liikaa muskottipähkinälle minun makuuni, vai olisiko voinut olla kyse vetiveristä. Miltä tuo vetiver haisee (tai ehkä pitäisi sanoa tuoksuu)? Se on (ainakin tietääkseni) ihan vieras tuoksu minulle. Alussa tuoksui ihana eukalyptus, jonka olisi toivonut kestävän pidempään.
1873 taas oli tuoksuna ihan kiva, pirteä ja makea sitrustuoksu, mutta en sitä ehkä hajuvetenä käyttäisi. Tuoksu oli aivan identtinen erään 80-luvun lopulla myydyn purukumin kanssa. Meidän lähikaupassa ainakin niitä myytiin sellaisissa 2 kpl:n läpinäkyvissä muovikääreissä. Neliön muotoisia tyynyjä, väreinä vaalean sininen, v.pun ja keltainen. Muistaakseni merkki oli Jenkki, mutta en ole varma. Maku/tuoksu oli sellainen hedelmäinen/makean sitruunainen/tuttifrutti. Muistaako kukaan näitä?
Vetiver tuoksuu savuiselle ruoholle, usein hyvin vihreälle. Vetiveriä pelataan monesti neilikat kanssa. Joskus tupakan kanssa, jos halutaan savuisemmaksi tai sitrusten kanssa, kun halutaan raikkaamaksi.
Mikä tuo 1828 on toiselta nimeltä? Itse en muista voimakkaasti vetiveristä tuoksua tuolta talolta, vaikka joitakin on tietysti testaamatta.
Saila, jos tuut joskus johonkin oululaisten tuoksutapaamiseen, pääset haistelemaan tuoksuja, joissa on vetiver keskeisimmässä osassa. Jos et pääse tapaamiseen, niin poikkea joskus ohimennen Pukumiehessä haistelemassa Guerlainin Vetiveriä (miesten hyllyssä). Se on varmasti paras vetiveresimerkki, mitä tästä kaupungista löytyy. Muistelisin, ettei ole Stockmannin valikoimissa täällä.
Jaakiem kirjoitti:
Mikä tuo 1828 on toiselta nimeltä? Itse en muista voimakkaasti vetiveristä tuoksua tuolta talolta, vaikka joitakin on tietysti testaamatta.
Saila, jos tuut joskus johonkin oululaisten tuoksutapaamiseen, pääset haistelemaan tuoksuja, joissa on vetiver keskeisimmässä osassa. Jos et pääse tapaamiseen, niin poikkea joskus ohimennen Pukumiehessä haistelemassa Guerlainin Vetiveriä (miesten hyllyssä). Se on varmasti paras vetiveresimerkki, mitä tästä kaupungista löytyy. Muistelisin, ettei ole Stockmannin valikoimissa täällä.
Se oli toi Jules Verne. Kyllä se sitten oli se muskottipähkinä, joka minun nenään haisi. Katselin tuolta Fragranticasta, että siinä olisi myös sitä vetiveriä mukana.
Olen varmasti tulossa jossain vaiheessa johonkin tapaamiseen, mutta pitää vielä jonkin verran odotella, että tuo nuorimmainen kasvaa vähän... Pitääpä tosiaan käydä sitten myös tuolla Pukumiehessä, jos tulee asiaa kaupungille (sinnekään en tosin varmaan pitkiin aikoihin ole vielä menossa, ei taitaisi muuten mahtua tuplarattailla edes Pukumiehen ovesta sisään ).
Nyt on hitaallekin selvinnyt, että Tea for Two on palannut tuotantoon, joten uskalsin tiristellä viimeiset tipat vanhasta näytteestä. Rrrrrakastan! En muistanut, että alku on niin savuinen. Aitous ja tinkimättömyys vetoavat.
^ Ömm minkä mukaan Tea for Two on palannut tuotantoon? Muutama viikko sitten viimeisin tieto minkä itse löysin oli yhdeltä basenotes-jäseneltä, joka oli kysynyt L'artisanilta asiasta. Vastauksena oli että L'artisanilta löytyviä viimeisiä Tea for Two-puteleita myydään loppuun L'artisanin UK+EU -nettikaupassa ja sit se on moro (ainakin toistaiseksi). Ja tietenkin voi löytyä jostain random-kaupoista tuurilla.
Tänään testissä L'Artisanin Safran Troublant, josta pitikin sitten heti mennä tilaamaan iso pullo Miten tässä nyt näin pääsi käymään... Lisäksi posti toi samplekuoria oikein kaksin verroin. Ihana päivä! Siksipä toisessa ranteessa testissä Alice&Peterin Fancy Choco.
Syysviiru kirjoitti:Nyt on hitaallekin selvinnyt, että Tea for Two on palannut tuotantoon, joten uskalsin tiristellä viimeiset tipat vanhasta näytteestä. Rrrrrakastan! En muistanut, että alku on niin savuinen. Aitous ja tinkimättömyys vetoavat.
Sehän on siellä nettikaupassa komiasti Last chance to buy -kategoriassa. Lisäksi noista tuon nimikkeen alla olevista tuoksuista muutama näyttää olevan jo loppuunmyyty.
Syysviiru kirjoitti:Nyt on hitaallekin selvinnyt, että Tea for Two on palannut tuotantoon, joten uskalsin tiristellä viimeiset tipat vanhasta näytteestä. Rrrrrakastan! En muistanut, että alku on niin savuinen. Aitous ja tinkimättömyys vetoavat.
Sehän on siellä nettikaupassa komiasti Last chance to buy -kategoriassa. Lisäksi noista tuon nimikkeen alla olevista tuoksuista muutama näyttää olevan jo loppuunmyyty.
Paitsi, että ei ole... "Our Fragrances" on kategoria. Mutta lopettamiseen tai lopettamattomuuteen en ota kantaa, kun ei ole aavistustakaan. Mutta näköjään Vanille Absolument on myös kaupan.
Our fragrances listaa kaikki tuoksut, joita tällä hetkellä valikoimasta löytyy. Tuoksut on ryhmitelty myös teemoittain. Kuvittelisin, että jos tuommoinen ryhmä on kehdattu tehdä, yritetään sillä myös jotain sanoa.