Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

pihlaja kirjoitti:Yritin haistella Tea for Twota, mutta näyttää siltä, että minun ja sen ystävyys loppui ennen kuin ehti alkaakaan. Ei siis ehtinyt edes muodostua mitään mielipidettä tuoksusta, kun oli pakko pestä heti pois, kun alkoi siihen malliin kurkkua ja kaulaa kutittaa, että olen ilmeisesti sille allerginen... Nyt ärsyttää!
Mulla on ollut vähän samanlaista reaktiota sen kanssa, mutta se kurkunahistus on mulla kestänyt vaan hetken, ja sitten on voinut nauttia tuoksusta enemmän.

Olitko muuten erehtynyt tilaamaan sitä sokkopullon vai selvisitkö hukkanäytteellä?
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Jaakiem kirjoitti:
pihlaja kirjoitti:Yritin haistella Tea for Twota, mutta näyttää siltä, että minun ja sen ystävyys loppui ennen kuin ehti alkaakaan. Ei siis ehtinyt edes muodostua mitään mielipidettä tuoksusta, kun oli pakko pestä heti pois, kun alkoi siihen malliin kurkkua ja kaulaa kutittaa, että olen ilmeisesti sille allerginen... Nyt ärsyttää!
Mulla on ollut vähän samanlaista reaktiota sen kanssa, mutta se kurkunahistus on mulla kestänyt vaan hetken, ja sitten on voinut nauttia tuoksusta enemmän.

Olitko muuten erehtynyt tilaamaan sitä sokkopullon vai selvisitkö hukkanäytteellä?
Pullon verran tätä valitettavasti on, kun olin niin varma siitä, että tykkäisin tuoksusta... Jonkinlaista kurkunkuristustunnetta miullekin tuli tuon kutinan lisäksi. Meinasin jo pistää pikaistuksissani sen myyntiin, mutta pitää nyt ehkä vielä harkita, josko yrittäisi testata toistekin...

Edit. Miten kauan siulla tuo hetki on siis kestänyt? Miulla ei meinannut mennä ohi puolessa tunnissakaan, vaikka otin allergialääkkeenkin.
Jaakiem

Onneksi tuo on sellainen pullo, että saat siitä omasi aika hyvin pois, jos päätät hankkiutua eroon.

Mulla on tullut siitä hyvin lyhytkestoinen reaktio, etten tiedä, että voiko sitä edes allergiseksi reaktioksi nimittää. Etenkin viimeksi oli tosi pieni tunne, mutta voi johtua vuodenajastakin, kun ei ole muuta allergiakuormaa päällä, eikä ole niin herkkänä ragoimaan. Olen uskaltautunut kokeilemaan tuota monta kertaa, vaikka en yleensä kokeile tuoksua monesti, jos aiheuttaa jotain allergista tunnetta. Tähän mennessä kurkussa ovat tuntuneet Oscar pou lui, L'Air du desert Maroccain ja Cuir mauresque.

Tuo puoli tuntia kuulostaa kyllä tosi pitkältä ajalta.

Sun ei kannata varmaan tehdä mitään hätiköityä, vaan mietit ihan rauhassa, että pidätkö sen vai et.
Viimeksi muokannut Jaakiem, 07 Joulu 2013, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nopat
Tuoksuni: Pulloista löytyy
Lacoste - Style in Play
YSL - Live Jazz
Laura Biogiotti - Due Uomo
Burberry - Summer 2010
D&G - The One
Givenchy - Play Intense
John Varvatos - John Varvatos (Original)
Rochas - Man
Thierry Mugler - B*Man
Chanel - Egoiste
L'Artisan - Tea For Two
Annick Goutal - Ninfeo Mio

Ja paljon enemmän jos olisin rikas...

Näytteitä löytyy jonkun näkönen boksi.

Sitrukset ja vihertävät tuoksut kiinnostavat, mutta harvassa on ollut ne josta olen pitänyt (ok tuoksut eivät vaan ole tarpeeksi hyviä). Itämaiset mausteiset ja gourmandit ovat yleisesti myös mihin ajaudun. Yhteistä kuitenkin kaikille on se että tuoksussa pitää olla hieman makeutta, silloin tuntuu pelittävän minun ihollani hyvin; ällömakeat menevät sitten jo ylitse.
Mistä en yleensä pidä on vetiset tuoksut, voimakkaat kuivat tuoksut sekä jotkut voimakkaat kukkaistuoksut jotka saavat yleensä päänsäryn kivasti alkuun. Vetiverin kanssa olen koittanut ystävystyä, mutta jotenkin ei vain olla ainakaan vielä tultu toimeen keskenään

Tuossa on karkea haarukka, mutta lähes kaikkea tuoksuttelen/kokeilen muuten voi jäädä uuden tyyppiset tuoksut löytämättä.
Ostoslista: Atelier Cologne - Orange Sanguine : Veriappelsiinia ja hyvää mieltä, joka kerta kuin haistaa tämän vääntyy naama hymyyn.

Atelier Cologne - Oolang Infini : Kevyt tuoksu, hieman sitrusta hieman teetä voisi sanoa että on puhdas tuoksu (mitä ikinä se tarkoittaakaan). Normaalisti voisi luulla että tämän tyyppinen ei iske, mutta tämä nyt vain iskee.

Frapin - 1270 : Makea, siirappinen, hedelmäinen, syksyn ja talven piristäjä, saa aina hyvälle tuulelle.

Viesti Kirjoittaja Nopat »

Jos yhteiselo ei tunnu paremman tutustumisenkaan jälkeen toimivan, ilmottaudun vapaaehtoiseksi ostamaan kyseisen kaverin pois jaloista pyörimästä. Tosin menisi varmaan lähemmäs kevättä ennen kuin löytyisi riittävästi löysää rahaa.
pihlaja
- Versense (Versace)
- 01 Sunda (Odin NY)

Miulle tää taitaa olla ensimmäinen allergista fiilistä aiheuttava tuoksu (voi olla kyse myös yliherkkyydestä), vaikka ruoka- ja siitepölypuolella olenkin noin miljoonalle eri asialle allerginen. Osaatko sanoa, Jaakiem, onko noissa mainitsemissasi tuoksuissa joku yhdistävä tekijä, joka allergiaa/yliherkkyyttä aiheuttaa?

Ja niin, sillä miekin nyt itseäni rauhoittelen, että eiköhän tuon myytyä saa, jos pahalta alkaa näyttää.

Ja Nopat, pidetään mielessä. :)
Jaakiem

En osaa sanoa. Vähän olen miettinyt, että voisiko se olla jonkin sortin seetri. En sellainen keinotekoinen seetri, joita on monen sorttisia eri tuoksuissa, vaan jokin vähän vakuuttavampi nuotti, joka jotenkin laukaisisi koivunsiitepölyallergiaa. Tea for twon nuotteissahan ei seetriä mainita, mutta on se niin puumainen tuoksu, että jotain sen tapaista siinä voisi olla.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Toinen päivä Mon Precieux Nectarilla. Onneksi Steveniltä saatu näyte on sen verran runsas että tätä voi testata oikeen kunnolla. Hyvä on :romance-inlove:
Thougts begome things... choose the good ones!
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Animale animale for men.
Njaalgahaisyeini

Viesti Kirjoittaja Njaalgahaisyeini »

Alien Aqua Chic -13, tää jaksaa piristää!
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Uteliaana kysyn allergisilta seuraavaa.

Saatteko oireita ihokontaktista vai ilmassa leijuvasta tuoksusta? Vai molemmista?
Jaakiem

Eilisen Givenchy Gentlemanin pohja haisee yhä ja muistuttaa Sablesin pohjaa. Hmm... Olisiko patsuli-ambraa?
pihlaja
- Versense (Versace)
- 01 Sunda (Odin NY)

Syysviiru kirjoitti:Uteliaana kysyn allergisilta seuraavaa.

Saatteko oireita ihokontaktista vai ilmassa leijuvasta tuoksusta? Vai molemmista?
Omalta kohdalta paha sanoa, kun tosiaan tuo Tea for Two oli ensimmäinen allergiaa aiheuttava tuoksu, ja sitä sumutin suorilta kädelle, eli voi olla kumpi vaan.
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

OK.

Luulen, että vanhanaikainen tapa käyttää edt- ja edp-konsentraatioita, eli suihkauttelu kunnon etäisyydeltä vaatteisiin pikemminkin kuin iholle, on monessakin suhteessa hyvä. Tuoksuthan tarttuvat vaatteisiin, erityisesti proteiinikuituihin, kuten silkkiin ja villaan, ja leijuvat sieltä ihon lämmön herättäminä. Samalla vältetään ihokontakti. :think:

Jos tuoksu aiheuttaa päänsärkyä tms, silloin ei tästä taida olla apua.
Jaakiem

Kyllä minun oireet liittyvät hengittämiseen, kuten siitepölyallergioissa yleensäkin. Nuhaa, vettä valuvia silmiä, hengityksen tukkoisuutta, lievää kuumeisuutta ja väsymystä. Tiettyihin pähkinöihon reagoin voimakkaammin. Onneksi niin, että ääni lähtee yhdestä tai parista pähkinästä, eikä siten että hengitys salpaantuisi kokonaan. Eli mikään vaatteisiin suihkuttelu ei olisi ratkaisu.
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Syysviiru kirjoitti:OK.

Luulen, että vanhanaikainen tapa käyttää edt- ja edp-konsentraatioita, eli suihkauttelu kunnon etäisyydeltä vaatteisiin pikemminkin kuin iholle, on monessakin suhteessa hyvä. Tuoksuthan tarttuvat vaatteisiin, erityisesti proteiinikuituihin, kuten silkkiin ja villaan, ja leijuvat sieltä ihon lämmön herättäminä. Samalla vältetään ihokontakti. :think:

Jos tuoksu aiheuttaa päänsärkyä tms, silloin ei tästä taida olla apua.
Miten vanhanaikaista tapaa tarkoitat, Syysviiru?
Vastaa Viestiin