Miten tämä juttu meni tällaiseksi? Itse olen lukenut noita postauksia kieli poskessa enkä ole ottanut tosissani kenenkään viestejä, minusta ne on suurimmaksi osaksi kirjoitettu pilke silmäkulmassa. Mikä onkin kirjallisen viestinnän suurin ongelma, niitä silmiä kun ei näe.
toxu sen enempää kuin kukaan meistä ei ole täällä miellyttääkseen ketään seksuaalisesti, tämä ei ole treffipalsta eikä pääosa keskusteluissa ole flirttaaminen tai seksuaalisuus tai parinmuodostus tai viehättävyys tai vetovoimaisuus tai ulkonäkö jne.jne. Keskustelu tosin tuntuu toisinaan väkisinkin siihen suuntaan ajautuvan ja yksi suunnan näyttäjä on toxu.
Noh, riitelyyn, kiistelyyn, tappeluun whatnot tarvitaan aina vähintään kaksi. Keskusteluun tarvitaan vähintään kaksi (tosin minulta onnistuu vallan vaivatta keskustelu myös itseni kanssa jos ei muuhun ole mahdollisuutta

), joten jos toxun jutut häiritsevät tai niistä ei pidä niin niitä ei kannata kommentoida eikä niihin kannata reagoida. Yksi elämän suurista taidoista on vaikenemisen taito ja se todellakin toimii.
Jos niitä kuitenkin kommentoi ja niihin reagoi niin minusta toxun on syytä vastareagoida hyvin neutraalisti. Se on vähän niin kuin nakkikioskilla aamuyöstä; mitä isompaa älämölöä pitää, sen varmemmin saa turpiinsa. Sen jälkeen kun on turpiinsa ottanut niin on aika kornia alkaa itkemään suurista vääryyksistä. Eikä siinä paljon auta selitys huumorimielellä huutelusta, nakkikioskilla kun on aika usein "huumorintajutonta" porukkaa.
Nyt ei toivottavasti kukaan lue tekstiäni kirjaimellisesti, yritin kirjoittaa aika kuvaannollisesti. Tunnen livenä muutaman toxun kaltaisen miehen ja homma menee niin, että kaikki ihana on otettava sen kaiken vähemmän ihanan kanssa, kaikki kun kuuluu samaan pakettiin. Itse pärjään melko hyvin säätelemällä ahkeraan korvieni välisiä läppiä.
Toisin sanoen toxu ei tuosta muuksi muutu, niin kuin hän itsekin kilppari ja skorpioni-tarinallaan faktaa kuvansi. Mikä tarkoittaa, että keskenkasvuisia juttuja saadaan lukea jatkossakin. Niistä ei tietenkään tarvitse tykätä, niitä saa inhota ja ne saavat ärsyttää. Sen saa myös ääneen kirjoittaa. Mikä ei kuitenkaan todennäköisesti muuta mitään.
toxulta toivoisin edelleen ymmärrystä sen suhteen, että provokaatio usein aiheuttaa provosoitumista (nakkikioski aamuyöllä) ja napakoitakin reaktioita saattaa seurata (ja turpaan tuli että lätisi) mutta niistä ei kovin suuria rantapalloja kannata nenäänsä imaista koska murtunut tuulenhalkoja ja verenvuoto on vähän niin kuin itseaiheutettua.
Ah, minun ei varmaan taaskaan kannattaisi tähän millään lailla puuttua, minulla on ikävä ominaisuus kirjoittaa niin, että sanomani tulkitaan toisin kuin sen tarkoitan. Mutta hei, peace and love and rock'n roll!!