Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Ihonhoitoketju

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Ihonhoitoketju

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Kun tuo kynsilakkaketju näyttää jatkuvan loputtomiin, niin veikkaan, että tämmöinenkin aihe saattaisi saada ihmiset avautumaan.
calypso

Re: Ihonhoitoketju

Viesti Kirjoittaja calypso »

Tämä onkin hyödyllinen ketju, sillä vaikka terminen talvi ei olekaan vielä näyttäytynyt niin ihoni on sitä mieltä että talvi on tullut. Kuivuu ja kiristää, eikä mikään tunnu riittävän. Todella rasittavaa.. :evil: Pitää kirjoitella paremmalla ajalla enemmän, mutta kaikki tuotevinkit ovat tervetulleita!
Njaalgahaisyeini

Ihonhoitoketju

Viesti Kirjoittaja Njaalgahaisyeini »

Mä olen aika huono hoitamaan ihoani erityisesti, ja luoja soi mulle suht rasvoittuvan ja pakkasenkestävän nahan. Mutta kuivuu sekin välillä. Sen oon oppinut, että riittävä vedenjuonti ja hyvät rasvat ruuassa on aika oleellisia. Poronpintaa ei varmaan saa etelästä, mut kookos- ja oliiviöljyä kantsii kokeilla myös ulkoisesti!

- Oliiviöljyllä voi poistaa meikin naamasta hellävaraisesti, jos naama on ihan hiekkapaperilla. Vedellä huuhtelu minimiin.

- Lakkasin myös käyttämästä mekaanisesti hankaavia kuorinta-aineita, ettei iho vaan ärtyisi nyt kun pakkaset on täällä parissakympissä. Iho kannattaa myös suojata ulkona mahdollisimman huvin, eli kommandopipo naamalle pankissa käydessä eiku huppu päähän -- ja ei mitään vesipitoista voidetta naamaan ennen ulos menoa.

- Kaveri opetti käyttämään kookosöljyä saunassa, eli peittää vaan nahkansa sillä ja menee vähäksi aikaa löylyyn. Voi sit muutaman minuutin päästä huuhtoa pois.

- Oliiviöljy hoitaa kuivan päänahan ja sillä voi myös hoitaa kuivuneita hiusten latvoja hiuksiin jätettävän hoitoaineen lailla. Oon käyttänyt tukkani hoidossa ihan liikaa rahaa markettikamaan joka ei edes tehoa hämähäkinseittiä paksumpiin haiveniin ja olen nykyään elintarvikelinjalla.

Suosin oliiviöljyä useimmissa jutuissa, koska se tuotetaan *verrattain* lähellä. Kantsii myös googletella noita niksejä, varmasti löytyy myös parempia :)

etsin just hyvää kasvohoitoniksiä, oisko kellään?
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Kuva

Teh best for kuiva iho. Halpaa ku saippua ja mainio INCI. Saattaa kirvellä todella kuivaksi päässeellä iholla, mutta parantaa tilannetta todella nopeasti. Käytän tätä kuivista kantapäistä (supertehokasta) naamaan saakka. Yövoiteena erinomainen ja toimii niukasti levitettynä hyvin myös meikin alla.

Jos pitäisi antaa yksi universaali kasvohoitoniksi, niin se olisi varmasti kemiallisten kuorintojen kokeileminen, eli AHA tai BHA tuotteet testiin. Herkkäihoiselle mietoina tuotteina. Edellä mainittu HTH sisältää maitohappoa, eli se on juuri tällainen.

Mikään ei ole niin vaivaannuttavaa, kuin kosmetiikkaan liittyvä pseudotiede. En todellakaan tuhlaa rahojani ryppyvoiteisiin, enkä muutenkaan kalliiseen hoitokosmetiikkaan.

Ihon puhdistuksessa on tällä hetkellä käytössä SebaMed-puhdistusvaahto epäpuhtaalle iholle. Se on maitohappopitoinen ja itse asiassa oikein lempeä, mutta toisaalta sillä lähtee hyvin myös käyttämäni niukahko meikki. Sitä ei suositella silmänympäryksille, mutta ihoni ei ole herkkä, joten... Silmämeikkikin tuolla siis lähtee. Tykkään (ei ole eka pullo) ja ostan lisää.

Kasvovettä en käytä aina ollenkaan, mutta etenkin nyt kun en edes meikkaa joka päivä, kasvovedellä pyyhkien voi tehdä kevyen iltapuhdistuksen, ainakin pöly lähtee. Paula's Choicella on hyviä ja kohtuuhintaisia kasvovesiä, osa niistä hoitaa kevyen kosteuttajankin roolin samalla. Esim. vihreän sarjan vesi on mainio. Mutta halvempiakin ja hyviä varmasti löytyy.

Ja Paulalta on myös erillinen BHA-kuorinta, liuos on kätevä.

Periaatteessa antioksidanteilla voi olla vaikutusta ihon kuntoon. Paulalta löytyy kohtuuhintaisia antioksidanttivoiteita ja -seerumeita, jos näitä haluaa testailla. Itse käyttelen apteekista ostettua askorbiinihappoa (siis C-vitskua, säilöntään) tehohoitona toisinaan. Pari hyppysellistä kiteitä kämmenellä kylmään vesitilkkaan ja kasvoille. Värjää valkoisia kankaita kellertäväksi ja liian iso määrä näkyy myös naamalla. Välitön vaikutus on ihoa selkeästi napakoittava ja heleyttävä. Pitkän aikavälin tuloksista paha sanoa, aika tekee tehtäväänsä samalla.

Anti-aging -vaikutusta kaipaavan kannattaa käydä lääkärin pakeilla ja tutustua tretinoiiniin. Säästyy rahat - ja vaikutustakin voi jopa olla. Tretinoiinin käyttö ei ole ihan ongelmatonta. Iho on totutettava aineeseen vähitellen ja käyttötaajuuden pitää olla sellainen, että ihon kunto aineesta paranee, ei huonone. Ei sovi auringon kanssa yhteen. Käytän talvikausina, kerran tai pari viikossa. Sopii erinomaisesti myös epäpuhtaalle iholle. Herkkäihoisen pitää olla erityisen varovainen.

Aurinkovoiteita en käytä lainkaan, mielestäni täysin turhaa kemikaalikuormaa keholle. Paahteelta suojaudun menemällä varjoon ja käyttämällä suojaavia vaatteita. Mineraalimeikistä tulee kevyt fysikaalinen suoja myös, mutta sitä en käytä päivittäin. Näillä leveysasteilla auringosta saatavalla D-vitamiinilla on minun kirjoissani paljon isompi merkitys, kuin auringon mahdollisesti ihon ikääntymistä kiihdyttävällä vaikutuksella. Sanon mahdollisesti - totta kai ylenmääräinen grillaus on iholle rasite ja vanhentaa varmasti ennenaikaisesti. Missään en ole sen sijaan nähnyt maltillisen altistuksen kauhistuttavista vaikutuksista vakuuttavaa tutkimusdataa. Sen sijaan... ...tutkimuksen mukaan ihmiset, joiden D-vitamiinitasot ovat kohdallaan vaikuttavat katsojien mielestä keskimäärin nuorekkaammilta kuin ihmiset, joilla on vajausta.

Vitamiinit kannattaa syödä, mieluiten oikeana ruokana, ei pillereinä - ehkä se D-vitskulisä talvella on aika perusteltu meillä. Ruokavaliossa muuten ihon kuntoon ainakin minulla vaikuttaa rasva. Ja niin päin, että liian vähäinen ja huonolaatuinen rasva saa ihon hiseilemään ja näyttämään paperiselta. Jos ruoasta tulee epäpuhtauksia, niin minulla ainakin ne näyttäisivät liittyvän ennemminkin ylenmääräiseen sokerin syöntiin.

Ihon suojaaminen pakkaselta ja kovalta tuulelta on tosiaan kuivaihoiselle ehdoton juttu.
Oh deer.
naapio
Tuoksuni: Fragranticassa ajantasainen lista samalla nimimerkillä

Rakastan: savua, suitsuketta, pihkaa, puuta, hunajaa, kanelia, kardemummaa, lanventelia, ruusua, kuivattuja hedelmiä, vetiveriä, lakritsia

Suhtaudun suurella varauksella tai välttelen: vaniljaa, karamellia jne jälkiruokatuoksuja, tuberoosaa, santelia
Ostoslista: Annick Goutal: Sables
Le Labo: Rose 31
Lalique: Encre Noire
Tom Ford: Noir de Noir
Armani Prive: Rose D'Araibie
Armani Prive: Cuir Amethyste
Chanel: Pour Monsieur

Viesti Kirjoittaja naapio »

^ Minäkin olen Paulan kannattaja, olen tykännyt tosi paljon noista kemiallisista kuorinnoista koska sopivat yhtä hyvin mun kuivalle iholleni kuin miehen paksummalle ja rasvaiselle iholle, mulla on niitä monta erilaista. Ne on myös helppo levittää esim. kaulalle ja rintaan joihin mulla yleensä tulee ne muutamat harva hormoninäpyt ja loput hieraisen aina kynsinauhoihin. Käytän myös Paulan paria antioksidanttiseerumia ja yövoidetta kuivalle iholle, olen tykännyt. Varsinkin retinoli/antioksidanttiseerumi on ihan ässää kamaa, vannon että mun vasemmassa suupielessäni oleva ilmejuonteen alku on pienentynyt eikä vain pysäyttänyt etenemistään. :clap: Ja kostettava naami on hyvä myös.
Nyt odottelen postista ensimmäistä kasvovettäni Paulalta aika suurin odotuksin.

Mun iholleni aurinkorasva on tosi tärkeä, palan lähestulkoon jo auringon ajattelemisestakin ja tykkään käyttää fysikaalisia aurinkosuojia eli sellaisia jotka nojaavat titaanioksidiin jne. Niiden iholle jättämä valkoinen kalvokin sulautuu mun kalmakalpeaan ihooni hyvin :mrgreen: Käytän samaa päivävoidetta oikeastaan ympäri vuoden vaikka SPF 30 onkin Suomen talveen ihan vitsi, iho ei ole kuitenkaan kaivannut raskaampaa voidetta nyt edes talvella pariin viimeiseen vuoteen (tiedä sitten johtuuko se yksinomaan hellemmästä pesurutiinista ja sopivammista tuotteista vai onko hormoniehkäisyn lopettamisella osansa asiaan). Siksi on tuntunut hölmöltä etsiä sopiva kosteuttaja talveksi ilman aurinkosuojaa erikseen ja tartun samaan iloisen oranssiin putkiloon 12 kk vuodesta.
Raitoja käpälään!
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Hah, Paula! Pakko horista aiheesta:

Jonkinlaisena ongelma"potilaana" minäkin löysin Paulan muistaakseni n. 10 vuotta sitten, ja oon käyttänyt siitä valikoimasta vaikka mitä. Ihan ok tuotteitahan ne enimmäkseen on, mutta nykyisin kyllä naurattaa Paulan tuote-arvottaminen ja meuhkaus antioksidanttien tai muiden spesiaaliaineiden inci-listajärjestyksen mukaan, kun leidi itse harrastaa pienoista huijausta siinä. Nimittäin aikanaan kun Paulan EU-kauppa heräili, siellä tyypit teki niistä tuotteista sellasen "eurooppalaisen" inci-listauspamfletin, joka lähetettiin tilausten mukana. Ja samoin ne "eurooppalaiset" listaukset oli niiden EU-sivuilla. Luullakseni se tehtiin etenkin aurinkosuojatuotteiden takia, kun niiden suoja-aineet ilmoitetaan jenkeissä eri tyylillä (OTC-lääkeainena) kuin EU:ssa. Niissä pamfleteissa oli kuitenkin *kaikkien* Paulan tuotteiden ainesosat oikeasti suuruusjärjestyksessä, ja ne oli aika lailla erilaiset kuin jenkkisivuilla. Vertaamalla selvisi että Paula itse hyödyntää sitä hämäystä että tuotteessa alle 1% pitoisuudella olevat ainesosat saa ilmoittaa missä järjestyksessä huvittaa. Jossain vaiheessa ne EU:ssa palas vanhaan listausmalliin (niitä aurinkosuoja-ainesosia lukuunottamatta) kun varmaan Paula oli huomannut että hups tuohan näyttää ikävältä... Veikkaan että EU-kaupassa oli siinä aurinkosuojatuotteiden aukikirjaamisessa tietämättä tarpeettomasti avattu kaikki koostumukset.

Muistan esimerkiksi että skin recovery -seerumissa (tykkäsin siitä) retinoli oli oikeasti viimeinen tai toiseksi viimeinen 26 ainesosan listassa, mutta Paula tahtoo listata sen seitsemäntenä. Ja heti on tehokkaampi! :whistle:

Kamicha: mistä löydät Sebamedin vaahtoon maitohappoa? (Natriumlaktaattia eli maitohapon natriumsuolaa siinä kyllä on.)
naapio
Tuoksuni: Fragranticassa ajantasainen lista samalla nimimerkillä

Rakastan: savua, suitsuketta, pihkaa, puuta, hunajaa, kanelia, kardemummaa, lanventelia, ruusua, kuivattuja hedelmiä, vetiveriä, lakritsia

Suhtaudun suurella varauksella tai välttelen: vaniljaa, karamellia jne jälkiruokatuoksuja, tuberoosaa, santelia
Ostoslista: Annick Goutal: Sables
Le Labo: Rose 31
Lalique: Encre Noire
Tom Ford: Noir de Noir
Armani Prive: Rose D'Araibie
Armani Prive: Cuir Amethyste
Chanel: Pour Monsieur

Viesti Kirjoittaja naapio »

Mielenkiintoista, tykkään nimittäin itsekin nimenomaan tuosta Skin Recovery -seerumista.
Raitoja käpälään!
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Haha, olen lukenut INCIn hätäisesti :oops: (ja onhan se sentään hapan suola,kai? :D )! Mutta toimiva puhdistusaine tälle meikkimäärälle, ja ihokin on tykännyt. Mineraalimeikin ikävä puoli on kyllä se, että vaikka se kevyttä onkin, niin kaikki ihonpuhdistusaineet eivät irrota sitä naamasta. Vaikka jäämät lienee kohtuullisen harmittomia, niin en tykkää kellertävistä tyynyliinoista.

Hyvät antioksidanttivoiteet taitavat oikeasti olla tarua - mutta toisaalta, eipä niiden kosmeettinen käyttö helppoa olekaan. Hapettuvat herkästi, stabiilimmat muodot ovat tehottomia - ja monissa on ikävän voimakas väri. Pysyttelen edelleen tuossa kiteisessä C-vitamiinissa...

Ja paulalta ostan kasvovettä ja BHA:ta kuten tähänkin saakka.
Oh deer.
Njaalgahaisyeini

naapio kirjoitti:^ Minäkin olen Paulan kannattaja, olen tykännyt tosi paljon noista kemiallisista kuorinnoista koska sopivat yhtä hyvin mun kuivalle iholleni kuin miehen paksummalle ja rasvaiselle iholle, mulla on niitä monta erilaista. Ne on myös helppo levittää esim. kaulalle ja rintaan joihin mulla yleensä tulee ne muutamat harva hormoninäpyt ja loput hieraisen aina kynsinauhoihin. ...
Niitä pitänee kokeilla. Mä olen käyttänyt Freemanin ananas-kuorintaa, ja sikäli kuin ymmärrän niin ihan hyvää jälkeä sekin tekee, ja maksaa ehkä 4-5 e per iso tuubi.

Oon kyllä palttunut kaikenlaisen ihmekosmetiikan ja hoitotuotteiden markkinointiin. Ja varsinkin täällä pohjoisessa mistään ei tahdo saada näytepusseja, että voisi kokeilla saako kalliista naamarasvasta lisää näppyjä ja punoitusta.
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Mie oon aika ongelmatapaus kasvojen ihon osalta (paljon epäpuhtauksia, joihin ei auta mikään vedenjuonti, rasvojen vaihtelu, kuorinta tms., mutta kuitenkin pintakuiva iho), mutta sen jälkeen kun muistaakseni Mohn kirjoitti täällä foorumilla, että hänellä iho-ongelmat olivat selvinneet sillä, kun ymmärsi luopua öljyttömistä voiteista, on miunkin elämä ollut aika paljon helpompaa. :)

Olin siis jo tuossa vaiheessa käyttänyt aina silloin tällöin öljytöntä kasvovoidetta (The Body Shopin Vitamin E -päivävoide), mutta en ollut yhdistänyt sen tolkullista lopputulosta öljyttömyyteen, ja senpä takia hairahduin välillä aina öljyjä sisältäviin tuotteisiin. Nyt olen käyttänyt pelkästään öljyttömiä voiteita (viimeisimpänä jokin Vichyn apteekista saatava voide), ja iho-ongelmia on ollut paljon vähemmän. Ainakin valtaosa öljyistä siis selkeästi tukkii miulla ihohuokosia siinä määrin, että niihin kertyy sitten runsaasti epäpuhtauksia. Ei miusta tosin mitään siloposkea varmasti missään vaiheessa tule, mutta onpahan edes vähän parempi tilanne. :)

(Toinen tuote, josta muuten olen tämän takia joutunut luopumaan, on Lumenen peitepuikko näpyille ja muille pienille virheille. Varsinkin suoraan iholle laittaminen on ihan nou-nou.)
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Mulla on aina ollut ennemmin kuiva kuin rasvainen iho. Nuorempana kai lähinnä normaali, eikä mikään aiheuttanut näppylöitä, mutta aikuisena pikkuhiljaa koko ajan kuivempi. Jossain vaiheessa iho oli niin kuiva, että mikä tahansa öljy imeytyi sekunneissa. Mun ihoni rakastaa öljyjä ja glyseriiniä, mitkään pintakuivalle iholle tarkoitetut kosteuttajat eivät toimi ollenkaan. Tai toimivat, yhden päivän, ja sen jälkeen iho on kuin Sahara.

Minäkään en usko ihmevoiteisiin. Paitsi Egyptian Wonder-halpisrasvaan, joka herättää kuolleistakin. :enkeli: Kasvovetenä käytän mitä tahansa alkoholitonta, nyt on vuorossa Tokmannilta ostettu Lactoline. Kasvojen puhdistus jollain öljyputsarilla tai Aqualan-L perusvoiteella.

Luottokosteuttaja koko perheelle, varsinkin kuiviin sääriin talvella, on Erisanin suihkutettava kosteusemulsio. Tuoksuton, ja imeytyy nopeasti, helppo suihkauttaa iholle aamulla ennen pukemista.

Pahimmista ihon kuivuusongelmista olen päässyt jätettyäni suihkugeelit kauppaan. Kainaloihin Rexonaa, muualle esim. Nesti Dante tms. hyväntuoksuista palasaippuaa, eikä rasvausrumbaa ole enää tarvittu.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Mää odotan innolla Dr Hauschkan tuote esittelyä.
Siellä on ihan erintyyppiset hoitometodit, mitä meille on opetettu... ei kuulemma yövoidetta,
ja nimen omaan rasvaiselle iholle öljyä. Mielenkiinnolla odottelen että tuon sarjan edustaja tulee
esittelemään tuotesarjan koululle.

Itse säästän ihon kuivumista sillä , että en pese kasvoja vedellä, vaan niillä keltaisilla puhdistus lapuilla pyyhin puhdistusmaidon poies, tai
olen leikannut harso kankaasta pesulappusia, jonka kastelen ja väännän kuivaksi ja sillä pyyhin sitten puhdistus maidon poies.

Oon käyttänyt Colosén ihonhoito kosmetiikkaa viimeisen 10 vuotta.
Thougts begome things... choose the good ones!
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Mä onnistuin saamaan perioraalidermatiitin ja nyt käytännössä kaikki kosmetiikka ja ihonhoito on pannassa. Naama kestää ainoastaan vettä, kotitekoista oliiviöljysaippuaa ja sinkkipitoista vauvojen pyllyrasvaa. Yay!

<vieroitusoireita huulipunista>

Pihlaja mulle öljyttömyys on aivan must, saan ihoni aivan kaameaan kuntoon millä tahansa öljyllä, OCM oli karsea kokemus jota en ikinä enää uusi!
Njaalgahaisyeini

Gogol kirjoitti:Mä onnistuin saamaan perioraalidermatiitin ja nyt käytännössä kaikki kosmetiikka ja ihonhoito on pannassa. Naama kestää ainoastaan vettä, kotitekoista oliiviöljysaippuaa ja sinkkipitoista vauvojen pyllyrasvaa. Yay!

Pihlaja mulle öljyttömyys on aivan must, saan ihoni aivan kaameaan kuntoon millä tahansa öljyllä, OCM oli karsea kokemus jota en ikinä enää uusi!
Gogol, mikä on OCM?
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Gogol kirjoitti:Mä onnistuin saamaan perioraalidermatiitin ja nyt käytännössä kaikki kosmetiikka ja ihonhoito on pannassa. Naama kestää ainoastaan vettä, kotitekoista oliiviöljysaippuaa ja sinkkipitoista vauvojen pyllyrasvaa. Yay!

Otan osaa. Toivottavasti paranee tai tulee parempaan kuntoon.
Vastaa Viestiin