Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Kamicha kirjoitti:Tammikuussa on mennyt kymppi, ostin putkilon HTH:ta ja Rimmelin beigen luomivärikynän loppuneen voidemaisen luomivärin tilalle.
Mulla on muuten luottomeikkivoide Rimmeliltä! Peittää tarpeeksi (en tavoittelekaan täydellisen tasaista ihoa, ota mieluummin luonnollisemman lopputuloksen), sopii ihonväriin ja kestää kohtuullisesti ilman pohjustusta mun rasvanaamallakin. Tutkin myös INCIn enkä pikakelauksella ainakaan löytänyt inhokkiani parafiiniöljyä tai muutakaan hälyttävää. :)
Lumenen Bright Now BB-voide vaikutti myös hyvältä, en vaan ole saanut hankittua.
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista. Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista. Pidän eläimellisistä tuoksuista. Vihreys tuoksuissa kiehtoo. Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja: Chanel No. 19 ja No. 5 Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage. Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk. Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus. The Different Companyn Divine Bergamote. Caronin Yatagan ja Farnesiana. Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi. Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga. Jean Desprezin Bal a Versailles. MPG:n Eau de Iles. Aedes de Venustas EDP. Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca. histoires de Parfumsin Defile New York.
Uusin älykköharrastukseni on huulipunien nuuhkiminen
Olen vihdoin tykästynyt punaisiin huulipuniin ja hankkinutkin niitä muutaman. Miksei kukaan kertonut, että kulttimainetta nauttivat MACin punat haisevat? Ainakin MAC Redissä on inhottava donitsibaarin haju
Zuiin luomupuna: ankea perusvoide.
Diorin punan tuoksu juuri oikea: hentoinen puuterin ja hienon naisen käsilaukun tuoksu. Tuskin havaittava, ylellinen.
Laadultaan Zuii on kuivahko mutta OK, kaksi muuta erinomaisia. Hylsyt tyylikkäitä, tärkeää! Puoliso huomasi, että Diorin hylsyssä on art deco -piirteitä.
Mä olen viimepäivinä innostunut kauheasti silmämeikin väsäämisestä. Kiitos vaan Karkkipäivä-blogin jota olen ahkerasti tässä lueskellut ja katsellut.
Turhautuneisuus on kyllä hetkittäin valtava kun tuntuu että ei osaa niin hyvin kuin haluaisi! Välillä meikkailen ihan omaksi huviksi myös sellaisina päivinä kun olen vaan kotona. Pitää kokeilla erilaisia luomivärejä.
Uudet hyvät siveltimet voisi auttaa asiaa paljon :) Niitäkin tullut tässä hankittua. Harjoittelua harjoittelua. Vuosikausia olenkin pyörinyt lähinnä vaan tylsissä ruskean sävyissä.
Syysviiru kirjoitti:Uusin älykköharrastukseni on huulipunien nuuhkiminen
Olen vihdoin tykästynyt punaisiin huulipuniin ja hankkinutkin niitä muutaman. Miksei kukaan kertonut, että kulttimainetta nauttivat MACin punat haisevat? Ainakin MAC Redissä on inhottava donitsibaarin haju
Kaikissa MACin punissa taitaa olla se sama donitsibaarin tuoksu, hyvin kuvaa tuo sana kyllä sitä Mutta toisissa sävyissä se on voimakkaampi kuin toisissa. Minua se ei onneksi häiritse, ja mielestäni se tuoksu haihtuu äkkiä huulilta mikä on kyllä hyvä.
Syysviiru kirjoitti:Uusin älykköharrastukseni on huulipunien nuuhkiminen
Kaikissa MACin punissa taitaa olla se sama donitsibaarin tuoksu, hyvin kuvaa tuo sana kyllä sitä Mutta toisissa sävyissä se on voimakkaampi kuin toisissa. Minua se ei onneksi häiritse, ja mielestäni se tuoksu haihtuu äkkiä huulilta mikä on kyllä hyvä.
Vanilja se kai on olevinaan, onneksi tosiaan haihtuu samantien. Chanelin huulipuna tuoksui aikoinaan "huulipunalta", mutta Coco Rouge -puna on melko tuoksuton. YSL:n ja Guerlainin punat tuoksuivat ainakin ennen ruusuisilta & orvokkisilta.
Minä taas kartan kukkaistuoksuja huulipunissa ja muissa huulituotteissa. Kerran omistin todella vahvasti kukille tuoksuvan huulikiillon, enkä voinut olla jatkuvasti miettimättä että entäs jos ampiaiset kiinnostuvat siitä liikaa.. En myöskään pidä siitä perinteisestä huulipunan tuoksusta. Joko aivan tuoksuttomat, tai sitten kevyesti vaniljaiset tai hedelmäiset/marjaiset on mielestäni parhaita. Myös hienostuneet puuterin ja "kosmetiikan" tuoksut menee jos ne on hillittyjä.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
En ole koskaan voinut käsittää, miksi huulituotteiden pitää tuoksua. Eihän sellaisia voi käyttää, jos meinaa esim. syödä tai juoda jotain parempaa! Tämä on varmaan yksi juttu, joka rajoittaa omaa huulipunankäyttöäni. Cliniquen punissa ei ole tuoksua, mutta sieltä ei sitten värimaailman puolesta ole kovin monta suosikkia löytynyt.
Jos punassa on pakko olla tuoksu, niin mieluummin sitten jotain syötäviä aromeita. MACin vanilja on tosiaan harvinaisen tunkkainen, mutta onneksi miedohko ja haihtuva.
Tästä puheenvuorosta voisi kai päätellä, ettei minulla monta punaa ole, mutta voi pojat...
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan. suosikkituoksujani:
Moschino: Couture Balmain: Balmain de Balmain Balenciaga: Paris Le Labo: Chant de Bois L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde 2. Serge Lutens: Chergui 3. Serge Lutens: Bois de Violette
Pakkohan se oli mennä omatkin punat nuuhkimaan. Mielenkiintoista, en ole koskaan ajatellut niiden tuoksuja sen kummemmin.
Mac: tunkkainen vanilja, ei houkuttele
Clarins: synteettisen marjainen, vähän meloninen, aika voimakas, en tykkää
Sensai ja vanha Kanebo: lähes tuoksuton, miellyttävä
Lumene (wild rose): voimakkaan marjainen, kirpeä, voimakas mutta tykkään silti
Rimme Kate: kamala.Tunkkainen ja voimakas. Siksiköhän tätä tulee käytettyä niin harvoin, vaikka väri ja laatu ovat hyvät?
Dior: miedon huulipunamainen, miellyttävä
Chanel: hyvin mieto, miellyttävä
YSL: makea, orvokkia ja ruusua? Ei kuitenkaan liian voimakas.
Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.
Beata kirjoitti:Mä olen viimepäivinä innostunut kauheasti silmämeikin väsäämisestä. Kiitos vaan Karkkipäivä-blogin jota olen ahkerasti tässä lueskellut ja katsellut.
Turhautuneisuus on kyllä hetkittäin valtava kun tuntuu että ei osaa niin hyvin kuin haluaisi! Välillä meikkailen ihan omaksi huviksi myös sellaisina päivinä kun olen vaan kotona. Pitää kokeilla erilaisia luomivärejä.
Uudet hyvät siveltimet voisi auttaa asiaa paljon :) Niitäkin tullut tässä hankittua. Harjoittelua harjoittelua. Vuosikausia olenkin pyörinyt lähinnä vaan tylsissä ruskean sävyissä.
Kannattaa vilkaista myös Jangsara ja ruotsalainen Sandra Holmbom. Minä puolestani olen pitkän papukaijakauden jälkeen palannut turvallisiin ruskeisiin, välistä tosin tehosterajauksilla virkistettynä.
Shoppailin sikakalliin Helena Rubinsteinin ripsarin eilen ja nyt tuli mieleen vasta kokeilla, että miltä se haisee :) Taisi olla hiukan saippuainen ruusu/orvokki/jokin. Hyvät meikit on kyllä ihan sikakalliita, niihin meni enemmän rahaa kuin vaatteisiin tällä reissulla. Mutta sainpahan kerrankin asiantuntevaa apua meikkivoiteen valkkaamiseen! En enää koskaan sähellä meikkien kanssa itse jos myyjä haluaa auttaa.