Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Yleinen höpöttelyketju
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: Yleinen höpöttelyketju
Voi Tiia ja Yoda, syvä osanottoni ruttukoirasi poismenosta :( Halauksia.
Halaus myös toxulle, onneksi Ninja piti sinut keskuudessamme. Ja ufot eivät ryöstäneet haaremiasi!
Pidin tuoksutauon, jonka syistä en ole täysin selvillä ( toinen tuoksukriisiläinen?)Ehkä kyseessä oli hekumallisen tuoksutapaamis- ja foorumin perustamisviikon jälkeinen post coitum animal triste jne haisteluväsymys? Olin käyttänyt hajuvesiin niin paljon aikaa ja kapasiteettia parin viikon ajan, että pidin pari detox-hajupäivää. Allergiasesongin vuoksi joudun olemaan pidättyväisempi tuoksukokeiluiden kanssa. Sitten tapahtui jotain potentiaalisesti opiskelukuvioitani mullistavaa joka vie vapaa-ajan ja analyysikapasiteettini .. eli vielä jonkin aikaa haistelen ja höpisen täällä pienellä liekillä (toxulle extra-lämmöllä)
Mutta foorumista... rakastan foorumia ja sen ihania keskustelijoita ja viettäisin täällä helposi kokonaisia iltoja. On kuitenkin pari foorumi-ilmiötä, josta en ole vielä muodostanut mielipidettä, mutta häiritsevin on ehkä kiireen ja loppumattoman varustelun tuntu. Minusta on ihanaa lukea muiden mielipiteitä tuoksuista, mutta samalla huomaan, että minun on ollut vaikeampi keskittyä haistelemaan näytekokoelmaani ja kirjoittaa blogiani, ja etsin vielä vähän omaa tapaa yhdistää tuoksusosiaalisuus ja tuoksublogisuus niin, että haisteluharrastus pysyy onnellistavana, eikä ylly stressaavaksi.
Miten muilla foorumilaisilla, onko teillä vaiheita tuoksuharrastuksessanne? Kuivia kausia? Entä miten yhdistätte blogin, foorumin ja mahd. muut kiireet?
Ps: Kauniita unia! Jasmin et Cigarette ilahduttaa muuten tuoksuväsynyttäkin, fyi. :)
Halaus myös toxulle, onneksi Ninja piti sinut keskuudessamme. Ja ufot eivät ryöstäneet haaremiasi!
Pidin tuoksutauon, jonka syistä en ole täysin selvillä ( toinen tuoksukriisiläinen?)Ehkä kyseessä oli hekumallisen tuoksutapaamis- ja foorumin perustamisviikon jälkeinen post coitum animal triste jne haisteluväsymys? Olin käyttänyt hajuvesiin niin paljon aikaa ja kapasiteettia parin viikon ajan, että pidin pari detox-hajupäivää. Allergiasesongin vuoksi joudun olemaan pidättyväisempi tuoksukokeiluiden kanssa. Sitten tapahtui jotain potentiaalisesti opiskelukuvioitani mullistavaa joka vie vapaa-ajan ja analyysikapasiteettini .. eli vielä jonkin aikaa haistelen ja höpisen täällä pienellä liekillä (toxulle extra-lämmöllä)
Mutta foorumista... rakastan foorumia ja sen ihania keskustelijoita ja viettäisin täällä helposi kokonaisia iltoja. On kuitenkin pari foorumi-ilmiötä, josta en ole vielä muodostanut mielipidettä, mutta häiritsevin on ehkä kiireen ja loppumattoman varustelun tuntu. Minusta on ihanaa lukea muiden mielipiteitä tuoksuista, mutta samalla huomaan, että minun on ollut vaikeampi keskittyä haistelemaan näytekokoelmaani ja kirjoittaa blogiani, ja etsin vielä vähän omaa tapaa yhdistää tuoksusosiaalisuus ja tuoksublogisuus niin, että haisteluharrastus pysyy onnellistavana, eikä ylly stressaavaksi.
Miten muilla foorumilaisilla, onko teillä vaiheita tuoksuharrastuksessanne? Kuivia kausia? Entä miten yhdistätte blogin, foorumin ja mahd. muut kiireet?
Ps: Kauniita unia! Jasmin et Cigarette ilahduttaa muuten tuoksuväsynyttäkin, fyi. :)
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com
http://nuuhbeibe.blogspot.com
Aigu, mitä pappachyprejä käytät? Eau sauvage jatkaa mun ihmetyttämistä. Onko siinä sivettiä joukossa vai voiko sammal olla niin likaista? Seuraavan päivän yllätys oli se, että iholle oli tullut jostain suolainen ambra. Voiko se olla mahdollista. Kysyin mielipidettä asiasta, niin kommentti oli ”hirveä kukkahattutäti”. Chypret taitavat olla pois muodista.
Vasillisa, olet oikeassa. Ei meistä kukaan jaksa tätä tahtia loputtomiin. Eikä kukaan voi omistaa kaikkia tuoksuja maailmassa. Edes isossa kokoelmassa ei ole mitään järkeä, kun ei ehdi tuoksujen kanssa elää. Enkä pidä siitäkään, että yllä läjä erilaisia tuoksuja, kuin tahroja iholla. Tämä foorumi ja blogit ovat saaneet harrastuksen ylikierroksille, ainakin joksikin aikaa. Monimutkaiset tuoksut vaativat aikaa, kun niissä on niin paljon mutkia ja sävyjä. Uskon, että tämä omalta kohdaltani rauhoittuu, mutta ei lopu kuitenkaan.
Vasillisa, olet oikeassa. Ei meistä kukaan jaksa tätä tahtia loputtomiin. Eikä kukaan voi omistaa kaikkia tuoksuja maailmassa. Edes isossa kokoelmassa ei ole mitään järkeä, kun ei ehdi tuoksujen kanssa elää. Enkä pidä siitäkään, että yllä läjä erilaisia tuoksuja, kuin tahroja iholla. Tämä foorumi ja blogit ovat saaneet harrastuksen ylikierroksille, ainakin joksikin aikaa. Monimutkaiset tuoksut vaativat aikaa, kun niissä on niin paljon mutkia ja sävyjä. Uskon, että tämä omalta kohdaltani rauhoittuu, mutta ei lopu kuitenkaan.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Joo, minulla tuli myös ihmeellinen ADHD-vaihe, vaikka tähän saakka tuoksut ovat olleet tärkeä juttu, mutta kuitenkin taustalla. Sanoin jo tuolla jossain aikaisemminkin, että uusin Nerolin näytetilaus saa luvan olla viimeinen vähään aikaan, muutama muukin näyte on tulossa ja saan Eevalta kasan lainoja - eli haisteltavaa riittää vielä pitkään.
Olen itse kyllä osaltani syyllinen kiireentunnun luomiseen, uusia näytteitä pitää kokeilla heti useampi. Teen siitä vasta päätökset mitä testaan kokonaisvaltaisemmin. Mutta älkää antako sen häiritä, alkuinnostuksen jälkeen rauhoitun taas vähän normaalimpaan rytmiin muutaman kymmenen pikkuputkiloni kanssa.
Olen itse kyllä osaltani syyllinen kiireentunnun luomiseen, uusia näytteitä pitää kokeilla heti useampi. Teen siitä vasta päätökset mitä testaan kokonaisvaltaisemmin. Mutta älkää antako sen häiritä, alkuinnostuksen jälkeen rauhoitun taas vähän normaalimpaan rytmiin muutaman kymmenen pikkuputkiloni kanssa.
Oh deer.
ILTALEHTI TOIVOTTAA HYVÄÄ HUOMENTA!
Meinasin ratketa tuolle kuvalle. Toisaalta, itse uutinen sai aamuteen tulemaan hissillä takaisin ylös.
Meinasin ratketa tuolle kuvalle. Toisaalta, itse uutinen sai aamuteen tulemaan hissillä takaisin ylös.
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jaakiem, mieheni mielestä Eau Sauvage on tantta.
Minusta se on täydellinen.
Istuin eilen lentokoneessa Eau Sauvage - miehen takana.
Ei tietenkään ollut suomalainen: täydellinen tummansininen silkkipuku ja osasi kantaa itsensä oikein.
Minun oli vaikea pysyä penkissäni 8)
Ollaanko tätejä yhdessä? Muu maailma vain on väärässä
Hyvissä tuoksuissa on parasta että ne eivät edes aukea kerralla.
Nyt kuitenkin lusmuilen Défilé New Yorkin kanssa.
Tämä on minulle kevättuoksu ja Italiassa kevät on jo ohi, joten käytöllä on kiire.
Ihan tuoksu, kiitos Vasilisa kun saatoit meidät yhteen!
Oho, väärä ketju
Mistä tulee mieleen: Toxu, mulla on sulle kuvallinen matkamuisto DC:stä, mutta kykenen hillitsemään itseni ja olemaan postaamatta sitä tähän...
Edit: moni on povaillut chypre-tuoksujen uutta tulemista.
Minusta se on täydellinen.
Istuin eilen lentokoneessa Eau Sauvage - miehen takana.
Ei tietenkään ollut suomalainen: täydellinen tummansininen silkkipuku ja osasi kantaa itsensä oikein.
Minun oli vaikea pysyä penkissäni 8)
Ollaanko tätejä yhdessä? Muu maailma vain on väärässä
Hyvissä tuoksuissa on parasta että ne eivät edes aukea kerralla.
Nyt kuitenkin lusmuilen Défilé New Yorkin kanssa.
Tämä on minulle kevättuoksu ja Italiassa kevät on jo ohi, joten käytöllä on kiire.
Ihan tuoksu, kiitos Vasilisa kun saatoit meidät yhteen!
Oho, väärä ketju

Edit: moni on povaillut chypre-tuoksujen uutta tulemista.
- SprayEnjoy
- Viesti:
Toxu, Tiia ja Vasilisa: My heart goes out to you!
Ikavaa kuulla nain monta huonoa uutista. Voimia etenkin Tiialle ja Vasilisalle. Aikansa se aina ottaa. :(
Vasilisa, kuivempinakin kausina kaytan joka paiva hajuvetta mutten valttamatta ehdi perehtya uusiin tuoksuihin ollenkaan, kuten nyt... Joskus into uusiin hajuvesiin saattaa lopahtaa totaalisesti, enka ajattele tuoksuja kertaakaan paivassa. Se on kausittaista, mutta harvinaista. Tanaan mukana on luottomieheni, Prada Amber Pour Homme.
P.S. Olette todella sydamessani. Tsemppia.

Vasilisa, kuivempinakin kausina kaytan joka paiva hajuvetta mutten valttamatta ehdi perehtya uusiin tuoksuihin ollenkaan, kuten nyt... Joskus into uusiin hajuvesiin saattaa lopahtaa totaalisesti, enka ajattele tuoksuja kertaakaan paivassa. Se on kausittaista, mutta harvinaista. Tanaan mukana on luottomieheni, Prada Amber Pour Homme.

P.S. Olette todella sydamessani. Tsemppia.

Tuoksuttelin esikoisrinsessalle sampleja ja siinä niitä availlessa CdG:n piparminttu sherbettiä tuli vähän sormille, samoin Heeleyn Menthe Fraichea. En ole kumpaakaan vielä kunnolla iholla kokeillut mutta nuo pikkusipaisut sormen varteen vaikuttivat lupaavilta, erityisesti tuo Heeley.
Tuli siinä sitten mieleeni tämä puheena ollut tuoksuhypetys ja toisaalta tuoksuväsymys ja proppujen palaminen. Itsellä on ollut aika ajoin kovin läkähtynyt olo ja välillä on tuntunut, että aika loppuu kesken ja kaikkea ihanaa tulee lainaksi ja omiakin pitäisi ehtiä jossain välissä nuuskia ja, ja, ja, ja, ja... Mutta sitten mieleen hiipii ajatus, että mikäs hätä tässä on; nuuhkitaan kun ehditään ja silleen. Jos alkaa tuntumaan siltä, että tulee tuoksut jo korvistakin pihalle niin olen pitänyt pieniä taukoja. Enemmänkin tällä hetkellä mun ongelmani on malttamattomuus ja itsekuri, miten pystyn hillitsemään itseäni niin, että koko ajan ei käryäisi jokin jossakin.
Jotenkin siitä ajatus lensi myös ajatukseen ihanista tuoksuista, sellaisista, jotka todellakin tuoksuvat omasta mielestä ihanalle mutta ne eivät kuitenkaan ole sellaisia, joita voisi tai haluaisi käyttää. Muutenkin mun tuoksutteluni perustuu äärettömään uteliaisuuteen ja uuden kokemisen riemuun ja se itselle sopivien uusien tuoksujen metsästys tulee vasta niiden jälkeen, vähän niin kuin kylkiäisenä. Minusta tuoksujen tuoksuttelu on aivan ihanaa jo pelkästään tuoksujen tutkimisen ja kokemisen kannalta.
Tuli siinä sitten mieleeni tämä puheena ollut tuoksuhypetys ja toisaalta tuoksuväsymys ja proppujen palaminen. Itsellä on ollut aika ajoin kovin läkähtynyt olo ja välillä on tuntunut, että aika loppuu kesken ja kaikkea ihanaa tulee lainaksi ja omiakin pitäisi ehtiä jossain välissä nuuskia ja, ja, ja, ja, ja... Mutta sitten mieleen hiipii ajatus, että mikäs hätä tässä on; nuuhkitaan kun ehditään ja silleen. Jos alkaa tuntumaan siltä, että tulee tuoksut jo korvistakin pihalle niin olen pitänyt pieniä taukoja. Enemmänkin tällä hetkellä mun ongelmani on malttamattomuus ja itsekuri, miten pystyn hillitsemään itseäni niin, että koko ajan ei käryäisi jokin jossakin.
Jotenkin siitä ajatus lensi myös ajatukseen ihanista tuoksuista, sellaisista, jotka todellakin tuoksuvat omasta mielestä ihanalle mutta ne eivät kuitenkaan ole sellaisia, joita voisi tai haluaisi käyttää. Muutenkin mun tuoksutteluni perustuu äärettömään uteliaisuuteen ja uuden kokemisen riemuun ja se itselle sopivien uusien tuoksujen metsästys tulee vasta niiden jälkeen, vähän niin kuin kylkiäisenä. Minusta tuoksujen tuoksuttelu on aivan ihanaa jo pelkästään tuoksujen tutkimisen ja kokemisen kannalta.
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mohn, ehkä tässä hulluudessa on vaiheita?
Mulla on ollut hillitön ahminta-aika, ja nyt otan taas rauhallisemmin.
Sanon myös ei useammalle tuoksulle: ei minun ranteelleni nyt ihan kuka tahansa pääse.
Sinänsä kiva kuulla että näytevaihdot toimivat ja nuuhkittavaa riittää. Mutta take your time. Suosittelen vaihteluita: siten yhden tuoksun elämä moninkertaistuu ja itsekin saa ja löytää enemmän.
On äärettömän kivaa että meillä on tämä pieni yhteisö - toisten löydöt innostavat ja toisaalta voi itse välillä huilata kun tämä homma ei ainakaan juuri nyt kaadu vaikka joku olisi hetken hiljaa.
Mulla on ollut hillitön ahminta-aika, ja nyt otan taas rauhallisemmin.
Sanon myös ei useammalle tuoksulle: ei minun ranteelleni nyt ihan kuka tahansa pääse.
Sinänsä kiva kuulla että näytevaihdot toimivat ja nuuhkittavaa riittää. Mutta take your time. Suosittelen vaihteluita: siten yhden tuoksun elämä moninkertaistuu ja itsekin saa ja löytää enemmän.
On äärettömän kivaa että meillä on tämä pieni yhteisö - toisten löydöt innostavat ja toisaalta voi itse välillä huilata kun tämä homma ei ainakaan juuri nyt kaadu vaikka joku olisi hetken hiljaa.
Olipas huolimattomasti ilmaistu. Siis tietenkin tuoksujen tutkiminen ja kokeminen on SE juttu tässä hommassa.Mohn kirjoitti:Minusta tuoksujen tuoksuttelu on aivan ihanaa jo pelkästään tuoksujen tutkimisen ja kokemisen kannalta.
Hmm, aika turha lisäys taisi olla. Olenkohan vähän tuoksuhumalassa.

Kiitos, Ilona ja Vasilisa!!
Täällä on noussut esiin mielenkiintoinen puheenaihe..
Hmmm.. Mä olen vetäytyvänä ihmisenä varmasti myös jonkinlainen tuoksuerakko. En myöskään pidä itseäni bloggarina, vaikka kirjoitan tuoksublogia. Yhteisöllisyys voi pahimmillaan luoda painetta, mutta mä olen onnistunut välttämään tietyn väsymyksen säästämällä juttujani blogiini.
Te kaikki ja tämä foorumi ootte mulle arvokkaat.
Pakko kompata Vasilisaa - mulle tämä kaikki ei ole varsinaisesti tuottanut stressiä, mutta mun ensimmäinen - ja ainoa - kipinä tässä harrastuksessa on oman hyvän olon hakeminen. Suorittaminen kaikissa muodoissaan on mulle hyvin etäinen käsite.
Täällä on noussut esiin mielenkiintoinen puheenaihe..
Hmmm.. Mä olen vetäytyvänä ihmisenä varmasti myös jonkinlainen tuoksuerakko. En myöskään pidä itseäni bloggarina, vaikka kirjoitan tuoksublogia. Yhteisöllisyys voi pahimmillaan luoda painetta, mutta mä olen onnistunut välttämään tietyn väsymyksen säästämällä juttujani blogiini.
Te kaikki ja tämä foorumi ootte mulle arvokkaat.
Pakko kompata Vasilisaa - mulle tämä kaikki ei ole varsinaisesti tuottanut stressiä, mutta mun ensimmäinen - ja ainoa - kipinä tässä harrastuksessa on oman hyvän olon hakeminen. Suorittaminen kaikissa muodoissaan on mulle hyvin etäinen käsite.
Jeps, mulla sama juttu. Kirjoitan blogiin omaksi ilokseni, kirjoitan koska nautin siitä. Se tuottaa mulle hyvää oloa ja niin tekevät myös tuoksut. En kirjoita tuoksuista saavuttaakseni sillä jotakin ulkoisesti. Tietenkin on ihanaa jos mun blogistani on iloa muillekin kuin mulle itselleni mutta kirjoittaisin vaikka sitä ei kukaan lukisikaan.
Minulla on aina ollut järkyttävän suuri ja pakottava tarve luoda. Ei niin kauheasti väliä mitä kunhan saan tehdä edes jotakin luovaa. Käsitöitä, kirjoittamista, kuvataidetta (joskaan en oikeasti osaa), kuvankäsittelyä, valokuvaamista, kaikki käy. Jos joskus menee pidempään etten tee mitään niin mun sisälle kasvaa kauhea möykky ja tuntuu, että räjähdän ellen saa purkaa sitä johonkin luovaan. Eikä kysymys ole edes siitä, että olisin siinä hyvä (tai no, kaikki on niin suhteellista, kyllä mä olen aika hyvä ompelemaan ja neulomaan/virkkaamaan, joskaan en mikään mestari olekaan) vaan ihan vaan siitä, että saa sen mielettömän tarpeen purettua jotenkin.
Minäkin olen aika stressitön blogin suhteen. Koska se ei ole mikään suoritus vaan nautinto.
Tämä foorumi sitten taas palvelee ihan muita juttuja. Olen toisaalta hyvinkin epäsosiaalinen mutta toisaalta kuitenkin ihan rasittavan sosiaalinen.
Minusta on ihanaa keskustella ja pohdiskella ja vaihtaa ajatuksia jne. Tuoksuarvioni aion jatkossakin kirjoittaa vain ja ainoastaan blogiini mutta täällä on hauskaa kirjoitella jotain pieniä juttuja tuoksuista, esim. ensivaikutelmia. Täällä olen aika ADHD. Yleisin kuvaus minusta mitä olen koko ikäni kuullut on, että minä olen rauhallinen, että minusta suorastaan huokuu rauhaa ja rauhallisuutta.
Jos temperamentteihin on uskominen niin minä olen lapsena ollut sangviinikko ja nyttemmin taidan olla tehnyt aika lailla ympyräni (noistahan sanotaan, että ihminen kulkee kaikki temperamentit lävitse elämänsä aikana, kuka hitaammin ja kuka nopeammin). Ulkoisesti voin antaa hyvinkin rauhallisen kuvan mutta aika usein olo mun nahan sisäpuolella on melko koleeris-sangviininen.
Ainakin vapaalla ollessa. Niin että tämä mun räpätys toisinaan johtuu ihan vaan siitä.
Minulla on aina ollut järkyttävän suuri ja pakottava tarve luoda. Ei niin kauheasti väliä mitä kunhan saan tehdä edes jotakin luovaa. Käsitöitä, kirjoittamista, kuvataidetta (joskaan en oikeasti osaa), kuvankäsittelyä, valokuvaamista, kaikki käy. Jos joskus menee pidempään etten tee mitään niin mun sisälle kasvaa kauhea möykky ja tuntuu, että räjähdän ellen saa purkaa sitä johonkin luovaan. Eikä kysymys ole edes siitä, että olisin siinä hyvä (tai no, kaikki on niin suhteellista, kyllä mä olen aika hyvä ompelemaan ja neulomaan/virkkaamaan, joskaan en mikään mestari olekaan) vaan ihan vaan siitä, että saa sen mielettömän tarpeen purettua jotenkin.
Minäkin olen aika stressitön blogin suhteen. Koska se ei ole mikään suoritus vaan nautinto.
Tämä foorumi sitten taas palvelee ihan muita juttuja. Olen toisaalta hyvinkin epäsosiaalinen mutta toisaalta kuitenkin ihan rasittavan sosiaalinen.

Jos temperamentteihin on uskominen niin minä olen lapsena ollut sangviinikko ja nyttemmin taidan olla tehnyt aika lailla ympyräni (noistahan sanotaan, että ihminen kulkee kaikki temperamentit lävitse elämänsä aikana, kuka hitaammin ja kuka nopeammin). Ulkoisesti voin antaa hyvinkin rauhallisen kuvan mutta aika usein olo mun nahan sisäpuolella on melko koleeris-sangviininen.

Hyvää kansallista veteraanipäivää kaikille! 8)

Kiitos toxu! Mulla ei ole enää yhtään veteraania omassa lähipiirissäni. Unohdettuja he eivät kuitenkaan ole.
Onko kellään mitään ajatuksia tai mielipiteitä Van Cleef & Arpelsin First-tuoksusta?
Onko kellään mitään ajatuksia tai mielipiteitä Van Cleef & Arpelsin First-tuoksusta?
Olen Firstiä haistellut vain kerran paperi blotterilta. (+plus varmasti muutaman kerran tietämättäni joidenkin naisten yltä)
Tein sen siksi että tiesin sen olevan erään suosikki nenäni, Jean-Claude Ellenan ihan se ensimmäinen iso tuoksu.
Muistilokerooni on jäänyt hyvin naisellinen, aldehydinen kukkais-tuoksu jossa aika voimakkaasti myös eläimellisiä sävyjä. Hyvin klassinen, monikerroksinen, hyvällä tavalla leidit-lavallamainen. Hunajainen, muistaakseni.
Ei lainkaan paha, jos pitää tuon tyyppisestä matskusta. Ei varmasti ole kaikkien makuun. Mutta voisin Mohn hyvin kuvitella tuon ylläsi. Lurps!
Tein sen siksi että tiesin sen olevan erään suosikki nenäni, Jean-Claude Ellenan ihan se ensimmäinen iso tuoksu.
Muistilokerooni on jäänyt hyvin naisellinen, aldehydinen kukkais-tuoksu jossa aika voimakkaasti myös eläimellisiä sävyjä. Hyvin klassinen, monikerroksinen, hyvällä tavalla leidit-lavallamainen. Hunajainen, muistaakseni.
Ei lainkaan paha, jos pitää tuon tyyppisestä matskusta. Ei varmasti ole kaikkien makuun. Mutta voisin Mohn hyvin kuvitella tuon ylläsi. Lurps!